Eduterapeutica lux Autyzm
1 999,90 zł
Zestaw praktycznych i różnorodnych materiałów, zebranych w jednym miejscu. Dostosowany dla całego grona pedagogicznego. W zestawie zawarto przydatne wskazówki, szczególnie dla nauczycieli klas 1-8. Wyjaśniamy, jak zachować się w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu oraz jak przygotować całą klasę do integracji z uczniem z ASD.
Scenariusze zajęć i pomoce mają służyć do nawiązania dobrych relacji i komunikacji między nauczycielem a uczniem z ASD, natomiast zadania i ćwiczenia dla wszystkich uczniów ułatwiają pokonanie dystansu fizycznego i pomagają w rozwijaniu kompetencji społecznych u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Pakiet zawiera komplet różnorodnych materiałów dla pedagoga, nauczycieli wychowawców i nauczycieli specjalistów:
- ponad 60 zabaw wspierających relacje i komunikację między uczniami (bloki tematyczne: emocje, kształtowanie i wzmacnianie pozytywnej postawy, rozwijanie umiejętności społecznych, zajęcia integracyjne, rozwijanie teorii umysłu i inne – bez wątpienia sprawdzają się również na godzinach wychowawczych),
- 11 plakatów edukacyjnych (do powieszenia np. w pokoju nauczycielskim),
- prezentacje multimedialne dla pedagoga do przeprowadzenia wewnętrznych szkoleń doskonalenia nauczycieli,
- blisko 20 kart pracy integrujących uczniów,
- 5 sztuk praktycznych fiszek dla nauczycieli z podpowiedziami, jak wykorzystać mocne strony ucznia z ASD podczas zajęć w szkole,
- 3 arkusze buziek emotikonek: zarówno te już gotowe, jak i do samodzielnego wykonania, pomocne w komunikowaniu się z uczniami,
- dostęp do zbioru 20 filmów edukacyjnych o dzieciach i młodzieży z ASD,
- długopis Banach 3D z 10 kartami pracy do stosowania na zajęciach rewalidacyjno-kompensacyjnych. Pracując z długopisem uczniowie z ASD uczą się koncentracji, cierpliwości, ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski); praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia,
- Książka "Autyzm. Rozumiem" to opowieść o akceptacji i zrozumieniu. W prosty i zrozumiały sposób dla każdego wyjaśnia, jak funkcjonują zmysły osób autystycznych, jak może się ona zachować i czego może potrzebować. Kolorowe słowa i ciepłe ilustracje przeniosą Was w podróż po krainie wyjątkowych zmysłów i emocji.
Autorki: Katarzyna Goździewska, Maria Lasek, Joanna Wójtowicz .
Pracując z długopisem uczniowie z ASD uczą się koncentracji, cierpliwości, ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski); praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia, materiał do Długopisu Banach 3D na start – 30 m filamentu.
O autorach
dr Joanna Buława-Halasz – w 2008 roku ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Szczecińskim na kierunku pedagogika rewalidacyjna i korekcyjna, a także studia pierwszego stopnia na kierunku socjologia w zakresie specjalności "Doradztwo psychospołeczne". W trakcie studiów magisterskich pracowała jako asystentka osób z autyzmem w szczecińskim oddziale Krajowego Towarzystwa Autyzmu, a po studiach podjęła tam pracę jako terapeutka. Ponadto odbyła liczne staże i wolontariaty w miejscach poświęconych przede wszystkim rehabilitacji społecznej i zawodowej dorosłych osób autystycznych. Pracowała również jako nauczyciel wspierający w grupie w przedszkolu integracyjnym, a następnie jako nauczyciel terapeuta w terapii indywidualnej w przedszkolu integracyjnym. Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Współzałożycielka Centrum Wspierania Rozwoju Dziecka "MANUfaktura" w Szczecinie i Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego "Akademia Słonia Trąbalskiego" w Szczecinie.
Jest współautorką lub autorką dwudziestu publikacji naukowych, w tym monografii zatytułowanej "Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre a Bourdieu".Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, pedagogów i rodziców z zakresu edukacji i terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.
W 2016 roku otrzymała z wyróżnieniem stopień doktora nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika za rozprawę doktorską zatytułowaną "Rehabilitacja osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre’a Bourdieu", za którą uzyskała wyróżnienie w kategorii prac doktorskich w XIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu na najlepszą pracę magisterską i doktorską Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, a także wyróżnienie w XVIII edycji Konkursu Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych na najlepsze prace magisterskie i doktorskie w dziedzinie pracy i polityki społecznej pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
mgr Wojciech Biernawski – pedagog rewalidacyjny, dyplomowany arteterapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy z osobami ze spektrum autyzmu, założyciel pierwszego w Polsce Klubu Aktywności dla dorosłych osób z autyzmem (trening socjalizacyjny), prowadzi zajęcia uspołeczniające dla osób ze spektrum autyzmu. Od 2014 roku nauczyciel plastyki w szkole podstawowej, gdzie prowadzi również zajęcia z elementami arteterapii dla uczniów z deficytami w sferze społecznej i emocjonalnej. Laureat nagrody NAUCZYCIEL ROKU przyznawanej przez Prezydenta Miasta Szczecina. Współzałożyciel Centrum Wspierania Rozwoju Dziecka "MANUfaktura" w Szczecinie.
• .