• 145103
  • oczekujemy na dostawę
  • Darmowa dostawa od 150 zł
149,00 zł
Brutto
Ilość
Dodaj do ulubionych

Opis

To wyjątkowa gra, która opiera się na japońskiej grze Dōbutsu shogi (dosł. „zwierzątkowe szachy”, jap. どうぶつしょうぎ). ). Gra realizuje podstawę programową MEN w zakresie powszechnego wprowadzenia szachów do szkół podstawowych.

Gra realizuje podstawę programową w zakresie w zakresie nauki programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym i rozwija kluczowe umiejętności dzieci takie jak:
• myślenie logiczne i strategiczne,
• pamięć i orientacja przestrzenna,
• umiejętność analizy i rozwiązywania problemów,
• intuicja, wyobraźnia,
• umiejętność koncentracji,
• umiejętność radzenia sobie ze stresem,
• zdolność doskonalenia się.

Reguły gry są proste. Gra nie wymaga umiejętności gry w szachy.

Gra zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z europejskich szachów sprowadzając je jednak do niezbędnego minimum: figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i małej planszy. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy – są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami. Zbite figury nie zostają odrzucone z gry, ale służą wiernie temu, kto je zbił! Dzięki temu gra ma niewiele remisów, a także jej końcówki są niezwykle ekscytujące.

Mimo, że podstawowa wersja „Złapmy lwa!” bywa bardzo wymagająca, dzieci przechodząc do kolejnych klas szkoły podstawowej poszukują trudniejszych wariantów gry. „Złapmy lwa!” dla zaawansowanych to po prostu obrazkowa odmiana pełnej „dorosłej” odmiany japońskich szachów (jap. shōgi), która zachowała zalety „małej” gry „Złapmy lwa”: przyjazne i bardzo charakterystyczne rysunki zwierząt i oznaczenia możliwych ruchów każdego z nich widoczne w postaci kropek i strzałek. Plansza ma wymiar 9 na 9 pól, a każdy gracz dysponuje 20 zwierzątkami. Poza lwem, żyrafą, słoniem i kurczakiem, pojawią się też pies, kot, dzik i królik, a prawie każdy z nich będzie zmieniał swoją „moc” po dojściu na trzy ostatnie wiersze po stronie przeciwnika. Tak jak w małej wersji „Złapmy lwa!” żadne ze zwierząt nie wypada z gry – kiedy je schwytamy, możemy go użyć w swojej drużynie wrzucając na puste miejsce na planszy. Dzięki temu gra jest pełna zwrotów akcji i emocjonująca. Zestaw zawiera składaną tekturową planszę, 40 tekturowych pionków i instrukcję gry. Gra przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 10 lat.
• od 10 lat

Szczegóły produktu

Wiek
9+
Przeznaczenie
szkoła podstawowa
Przeznaczenie
szkoła IV-VIII
Marka
Ei System