Opis
Pomoc składa się z dwóch zestawów rysunków wykonanych na twardej tekturze, 2 składanych tekturowych plansz o wym. 84 x 60 cm (po ułożeniu) oraz zestawu zagadek – opisów postaci.
• Rysunki postaci fikcyjnych: Wróżka, Krasnoludek, Syrenka, Czarodziej, Ufoludek, Smok, Troll, Elf.
• Rysunki postaci rzeczywistych: lekarz, nauczyciel, strażak, policjant, kierowca, fryzjerka, piłkarz, kucharz.
• Plansza nr 1 – przedstawia krainę fikcyjną (z bajek). Nachodzące na siebie fragmenty pasują do poszczególnych bohaterów.
• Plansza nr 2 – przedstawia rzeczywistość. Nachodzące na siebie elementy pasują do osób wykonujących poszczególne zawody.
Zabawę rozpoczyna nauczyciel, rozkładając przed dziećmi plansze i odpowiednio je omawiając. Przykładowo:
Plansza nr 1 – „To jest wymyślona magiczna kraina, w której żyją bohaterowie różnych bajek. Jestem bardzo ciekawa, czy będziecie potrafili odgadnąć jakie postaci tu mieszkają?”. Plansza nr 2 – „A ta plansza przedstawia nasz prawdziwy świat, w którym żyjemy my, nasze rodziny i wszyscy ludzie. Zobaczymy czy odgadniecie, jakie zawody mogą wykonywać dorośli".
Następnie nauczyciel rozkłada przed dziećmi wizerunki bohaterów fikcyjnych i prawdziwych (wersja łatwiejsza) lub też nie pokazuje dzieciom rysunków bohaterów, żeby utrudnić zabawę. Następnie opowiada zagadkę, czyli opisuje bohatera, a dzieci odgadują, o kim mowa. Jeśli odgadną prawidłowo, nauczyciel pyta: czy jest to postać prawdziwa czy fikcyjna, w jakim świecie żyje, wymyślonym, czy prawdziwym?
Po uzyskaniu odpowiedzi jedno z dzieci odnajduje na właściwej planszy odpowiedni fragment i układa na nim bohatera.
Pomoc przydatna do zajęć językowych z dziećmi w celu:
• rozwijania rozumienia mowy,
• wzbogacaania słownictwa,
• rozwijania sprawności językowych, umiejętności zadawania pytań i budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym,
• nauki kreatywności i logicznego myślenia.
• od 5 lat
• Rysunki postaci fikcyjnych: Wróżka, Krasnoludek, Syrenka, Czarodziej, Ufoludek, Smok, Troll, Elf.
• Rysunki postaci rzeczywistych: lekarz, nauczyciel, strażak, policjant, kierowca, fryzjerka, piłkarz, kucharz.
• Plansza nr 1 – przedstawia krainę fikcyjną (z bajek). Nachodzące na siebie fragmenty pasują do poszczególnych bohaterów.
• Plansza nr 2 – przedstawia rzeczywistość. Nachodzące na siebie elementy pasują do osób wykonujących poszczególne zawody.
Zabawę rozpoczyna nauczyciel, rozkładając przed dziećmi plansze i odpowiednio je omawiając. Przykładowo:
Plansza nr 1 – „To jest wymyślona magiczna kraina, w której żyją bohaterowie różnych bajek. Jestem bardzo ciekawa, czy będziecie potrafili odgadnąć jakie postaci tu mieszkają?”. Plansza nr 2 – „A ta plansza przedstawia nasz prawdziwy świat, w którym żyjemy my, nasze rodziny i wszyscy ludzie. Zobaczymy czy odgadniecie, jakie zawody mogą wykonywać dorośli".
Następnie nauczyciel rozkłada przed dziećmi wizerunki bohaterów fikcyjnych i prawdziwych (wersja łatwiejsza) lub też nie pokazuje dzieciom rysunków bohaterów, żeby utrudnić zabawę. Następnie opowiada zagadkę, czyli opisuje bohatera, a dzieci odgadują, o kim mowa. Jeśli odgadną prawidłowo, nauczyciel pyta: czy jest to postać prawdziwa czy fikcyjna, w jakim świecie żyje, wymyślonym, czy prawdziwym?
Po uzyskaniu odpowiedzi jedno z dzieci odnajduje na właściwej planszy odpowiedni fragment i układa na nim bohatera.
Pomoc przydatna do zajęć językowych z dziećmi w celu:
• rozwijania rozumienia mowy,
• wzbogacaania słownictwa,
• rozwijania sprawności językowych, umiejętności zadawania pytań i budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym,
• nauki kreatywności i logicznego myślenia.
• od 5 lat
Polecane
Polecane