Pakiet 1: Głowy łamanie, czytanie, pisanie…

Kod produktu: 110127N
Oczekujemy na dostawę

3 799,80 zł­­

Brutto
Opis
Pakiet profesjonalnych pomocy programów do terapii pedagogicznej przeznaczony do pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, z dysleksją rozwojową oraz z trudnościami w nauce. W zestawie znajdują się dwa główne programy i programy dodatkowe, dołączane tylko w tej ofercie:
1. eduSensus Dysleksja Pro (110048N)
Zestaw materiałów multimedialnych wspomagających umiejętność czytania i pisania, doskonalących funkcje percepcyjno-motoryczne oraz kształcących wrażliwość i świadomość ortograficzną, przeznaczonych dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Odbiorcy: terapeuci pedagogiczni i nauczyciele Beneficjenci: dzieci w wieku 6-10 lat; dopiero uczące się pisać i czytać, a także dzieci ze zidentyfikowanymi dysharmoniami rozwojowymi.
• blisko 1000 ćwiczeń, ponad 400 kart pracy do wydruku oraz 60 filmów przedstawiających ćwiczenia ruchowe,
• moduły wspomagające ocenę przyczyn i skalę trudności szkolnych,
• aplikacja umożliwiająca m.in. przeprowadzenie diagnozy pedagogicznej i zapis jej wyników, śledzenie postępów oraz tworzenie i zarządzanie bazą uczestników zajęć,
• możliwość kreowania autorskich scenariuszy zajęć.
• wysokiej jakości TABLET, stanowiący wyposażenie dodatkowe (UWAGA!: tablet do wykorzystania z dodatkowymi pomocami dydaktycznymi umieszczonymi na karcie MicroSD),
• Karta MicroSD z 2000 dodatkowych plików do wykorzystania z tabletem lub wg uznania terapeuty (UWAGA!: oprogramowanie „DYSLEKSJA PRO” działa na PC i komputerze z panelem dotykowym, natomiast na tablecie można używać wspomagająco: 5 kategorii dodatkowych pomocy dydaktycznych - zestaw zawiera 53 tytuły pomocy dydaktycznych, na które składają się setki kart pracy lub obrazków do druku, książki do oglądania i czytania, wiele godzin nagrań do wykorzystania na różnych zajęciach z dziećmi, a także 4 osobne aplikacje do zainstalowania na komputerze PC).
Seria multimedialnych programów DYSLEKSJA umożliwia:
• przeprowadzenie profesjonalnej diagnozy dotyczącej trudności w czytaniu i pisaniu,
• wspomaganie terapii pedagogicznej, np. zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
• urozmaicenie zajęć dydaktycznych, na których dzieci uczą się liter, czytania i pisania.
Produkt Dysleksja Pro wspomaga rozwój konkretnych sprawności i obszarów: funkcje słuchowo-językowe, funkcje wzrokowe, nauka liter, czytanie, motoryka duża, motoryka mała, pisanie, percepcja wzrokowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa, percepcja słuchowa i koordynacja słuchowo-ruchowa, koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa, grafomotoryka, znajomość stosunków przestrzennych, orientacja w schemacie ciała i przestrzeni, kształtowanie analizy i syntezy językowej, poszerzanie słownika biernego i czynnego, kształtowanie kompetencji syntaktycznych, koncentracja, pamięć i uwaga.
Pakiet Dysleksja Pro odpowiada ogólnym zasadom oraz celom pracy dydaktycznej i terapeutycznej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozporządzenie MEN nakłada na nauczyciela obowiązek szybkiego rozpoznania i interwencji w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek problemów u dzieci.
Cele terapeutyczne programu:
• stymulowanie i usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych,
• doskonalenie umiejętności mówienia i czytania oraz poprawnego pod względem kaligraficznym i ortograficznym pisania,
• wzbudzanie i kształcenie świadomości oraz wrażliwości ortograficznej,
• wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach (wynikających z zaniedbań dydaktycznych i środowiskowych, deficytów rozwojowych, słabszej predyspozycji psychofizycznej i intelektualnej, złych stanów samopoczucia),
• rozwijanie motywacyjnej, emocjonalnej i społecznej sfery rozwoju dziecka,
• mobilizacja do działań mających na celu pokonywanie trudności,
• wzbudzenie w dziecku poczucia wiary we własne siły i możliwości,
• dostarczanie pozytywnych emocji oraz wspieranie aktywności i zachowań zmierzających do osiągnięcia intelektualnego sukcesu,
• rozwijanie zainteresowań dziecka i stymulowanie jego mocnych stron,
• nawiązanie przyjaznych kontaktów w relacji terapeuta - dziecko.
Proponowane ćwiczenia są ułożone logicznie i zgodnie z metodyką terapii pedagogicznej, mogą być jednak jedynie sugestią w prowadzeniu zajęć, ponieważ sposobów pracy z zestawem jest nieskończenie wiele. Program nie realizuje i nie narzuca technik pracy. Autorzy wyszli z założenia, że najlepszego doboru metod dokona terapeuta/nauczyciel znający dziecko i pracujący z nim na co dzień.
Program współpracuje również z tablicą interaktywną i komputerem z panelem dotykowym.
Dysleksja Pro pakiet profesjonalny składa się z 4 części:
• Ocena ryzyka dysleksji - moduł diagnostyczny dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji,
• Litery - moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 6-8 lat,
• Ocena przyczyn trudności w nauce czytania i pisania - moduł diagnostyczny dla dzieci w wieku 8 lat,
• Trening słuchania, czytania i pisania cz.1 - moduł terapeutyczny dla dzieci w wieku 8-10 lat.
2. eduSensus Logorytmika (110030)
Program przeznaczony do stymulacji najważniejszych obszarów leżących u podstaw umiejętności mowy: motoryki i słuchu. Pokazuje, jak w ciekawy sposób wykorzystać można rytmikę i muzykę w profilaktyce i terapii logopedycznej.
W zestawie Logorytmika znajdują się:
• program multimedialny na pendrive,
• profesjonalny mikrofon,
• przewodnik metodyczny zawierający propozycje scenariuszy zajęć oraz zestawy tekstów terapeutycznych.
UWAGA! Programy multimedialne z serii LOGOPEDIA PRO stanowią doskonałe uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica”.
Logorytmika jest programem multimedialnym, który pokazuje, jak w ciekawy sposób wykorzystać można rytmikę i muzykę w profilaktyce i terapii logopedycznej.
Główne obszary wykorzystania programu Logorytmika:
• profilaktyka zaburzeń mowy i języka,
• wspomaganie nabywania umiejętności językowych,
• wspomaganie, urozmaicanie wychowania słuchowego,
• stymulowanie pola słuchowego,
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania dźwięków,
• wsparcie w terapii opóźnionego rozwoju mowy,
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
• praktyczne zastosowanie w surdopedagogice i surdologopedii.
Program szczególnie pomocny jest w terapii dzieci z:
• zaburzeniami rozwoju języka i słuchu,
• opóźnionym rozwojem mowy,
• opóźnionym rozwojem funkcji poznawczych.
Sposobów pracy z zestawem jest nieskończenie wiele. Program nie realizuje i nie narzuca technik pracy. Autorzy wyszli z założenia, że najlepszego doboru metod dokona terapeuta/nauczyciel znający dziecko i pracujący z nim na co dzień.
Program Logorytmika wspiera realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dziecko:
• wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała,
• wykazuje sprawność ciała i koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie,
• uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne,
• wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów,
• wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach,
• eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku,
• śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu; wyraża emocje i zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności muzycznej; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki i pieśni.
Program współpracuje również z tablicą interaktywną i komputerem z panelem dotykowym.
3. Pomoce dodatkowe:
- Zestaw obrazków tematycznych (22 sztuki) pogrupowanych w trzech kategoriach: sport, muzyka i zwierzęta. Przeznaczenie:
• ćwiczenia z wyrazami dźwiękonaśladowczymi
• badanie i terapia artykulacji
• ćwiczenie fluencji słownej poprzez zabawę
- e-Mandale
Program, w którym dziecko może tworzyć nieskończoną ilość mandali wybierając spośród dostępnych zasobów graficznych (liter, znaków, ilustracji tematycznych).
- Sekwencja zdarzeń (40 sztuk)
Pomoc dydaktyczna wspomagająca rozumienie związków przyczynowo-skutkowych, myślenie logiczne i fluencję słowną.
- „Obudź moje zmysły”
Płyta z muzyką relaksacyjną pomocna w organizacji zajęć relaksacyjnych, przy ćwiczeniach fazy wydechowej, odpoczynku po wytężonych ćwiczeniach ruchowych.
Wymagania techniczne:
• System operacyjny: Windows XP/Vista/7/8.x/10 wersje 32bit i 64 bit.
• Pamięć RAM: 1 GB (dla systemu 32-bit) lub 2 GB (dla systemu 64-bit).
• Procesor: 2,8 gigaherca (GHz).
• Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768.
• Karta dźwiękowa, mysz komputerowa, głośniki lub słuchawki,
• Mikrofon i interfejs foniczny dołączone do zestawu
• Ilość miejsca na dysku twardym zależna od wybranego wariantu produktu.
• Wymaga zainstalowanego oprogramowania Adobe Flash Player.
• Mikrofon i interfejs foniczny dołączone do zestawu
• Ilość miejsca na dysku twardym zależna od wybranego wariantu produktu.
• Wymaga zainstalowanego oprogramowania Adobe Flash Player.
• Port USB 2.0. 

Zapisz na liście

Brak list.
Dodaj nową listę