Opis
Materiały dla nauczyciela
Program multimedialny Operacje Myślowe to jedna z części Akademii Bambika zaprojektowana na potrzeby Knowla Wall (821105) i Knowla Box (821106).
Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 5 do 8 lat.
Dzięki ćwiczeniom i zadaniom dziecko zdobywa wiedzę i doświadczenie w otaczającej rzeczywistości oraz umiejętność rozwiązywania problemów.
Ćwiczenia dotyczą pracy w laboratorium, dlatego elementy pojawiające się na planszach związane są często ze sprzętem laboratoryjnym takim jak: obwód elektryczny, wahadło, lupa, aparat fotograficzny, stojak z probówkami, liczydło. Za każdym z nich kryją się zadania, które stymulują rozwój:
- szeregowania,
- klasyfikowania,
- myślenia przyczynowo-skutkowego,
- myślenia symbolicznego,
- pamięci,
- tworzenia sekwencji,
- logicznego myślenia.
Dzięki adaptacji programu na Knowla Wall i Knowla Box dziecko ma możliwość wykonywania ćwiczeń w postawie stojącej, z konieczności poruszania się, co daje mu większe poczucie swobody, zabawy i rozrywki.
Zalety programu:
- czytelna i ciekawa szata graficzna,
- dostosowanie ćwiczeń do poziomu dzieci, które nie posiadły umiejętności czytania,
- przejrzysta nawigacja i łatwa obsługa (dzieci wskazują odpowiedzi piłeczką),
- możliwość wielokrotnego powtarzania zadania i wrócenia do treści, którą dziecko chce sobie przypomnieć,
- stworzenie jednolitego dla wszystkich zadań systemu motywacyjnego - smok Bambik informuje dziecko o poprawności wykonania zadania, często wypowiada słowną pochwałę lub w przypadku nieprawidłowych odpowiedzi, zachęca do dalszej pracy.
Wymagania systemowe:
• Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa
• Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa
• Android min. 5.0, procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB
Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu.
•
Program przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 5 do 8 lat.
Dzięki ćwiczeniom i zadaniom dziecko zdobywa wiedzę i doświadczenie w otaczającej rzeczywistości oraz umiejętność rozwiązywania problemów.
Ćwiczenia dotyczą pracy w laboratorium, dlatego elementy pojawiające się na planszach związane są często ze sprzętem laboratoryjnym takim jak: obwód elektryczny, wahadło, lupa, aparat fotograficzny, stojak z probówkami, liczydło. Za każdym z nich kryją się zadania, które stymulują rozwój:
- szeregowania,
- klasyfikowania,
- myślenia przyczynowo-skutkowego,
- myślenia symbolicznego,
- pamięci,
- tworzenia sekwencji,
- logicznego myślenia.
Dzięki adaptacji programu na Knowla Wall i Knowla Box dziecko ma możliwość wykonywania ćwiczeń w postawie stojącej, z konieczności poruszania się, co daje mu większe poczucie swobody, zabawy i rozrywki.
Zalety programu:
- czytelna i ciekawa szata graficzna,
- dostosowanie ćwiczeń do poziomu dzieci, które nie posiadły umiejętności czytania,
- przejrzysta nawigacja i łatwa obsługa (dzieci wskazują odpowiedzi piłeczką),
- możliwość wielokrotnego powtarzania zadania i wrócenia do treści, którą dziecko chce sobie przypomnieć,
- stworzenie jednolitego dla wszystkich zadań systemu motywacyjnego - smok Bambik informuje dziecko o poprawności wykonania zadania, często wypowiada słowną pochwałę lub w przypadku nieprawidłowych odpowiedzi, zachęca do dalszej pracy.
Wymagania systemowe:
• Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa
• Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa
• Android min. 5.0, procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB
Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu.
•