Opis
Specjalistyczny program multimedialny dla dzieci i młodzieży, wspomagający terapię wyższych funkcji słuchowych, w tym centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego. Program o statusie wyrobu medycznego, zrealizowany z uwzględnieniem wymogów normy PN-EN ISO 9001.
ZASTOSOWANIE
Ćwiczenia słuchowe zgromadzone w programie wspomagają terapię zaburzeń następujących procesów słuchowych niezbędnych do rozumienia mowy:
• lokalizacja i lateralizacja dźwięku,
• różnicowanie cech dźwięku,
• rozpoznawanie cech dźwięku/ wzorców dźwiękowych,
• percepcja i analiza aspektów czasowych,
• zdolność odbioru sygnału przy występowaniu konkurencyjnych sygnałów akustycznych,
• zdolność odbioru sygnałów zniekształconych.
Ponieważ powyższe zaburzenia towarzyszą wielu deficytom, program znajdzie szerokie zastosowanie m.in. podczas terapii dzieci i młodzieży z:
• dysleksją i ryzykiem dysleksji,
• niedokształceniem mowy o typie afazji,
• specyficznymi zaburzeniami językowymi SLI,
• dyslalią,
• ADHD/ADD, ASD i trudnościami z koncentracją uwagi.
PROGRAM POLECANY
• terapeutom pedagogicznym w przedszkolu i w szkole
• logopedom i neurologopedom
• pedagogom szkolnym
• specjalistom w poradniach psychologiczno-pedagogicznych
• nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej
ZAKRES TEMATYCZNY
Materiał zawarty w programie podzielono na 3 poziomy:
• poziom I – roczne przygotowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna,
• poziom II – klasy IV–VI,
• poziom III – klasy VII–VIII.
Prezentowane treści zostały ułożone wg stopnia trudności. Podzielono je na obszary tematyczne korespondujące z polską podstawą programową, takie jak np. dom i szkoła, Kosmos, sławni naukowcy, biologia, muzyka, historia, wynalazki czy poezja.
UMIEJĘTNOŚCI ROZWIJANE W PROGRAMIE
• lokalizacja i lateralizacja źródła dźwięku
• różnicowanie cech dźwięku
• rozpoznawanie wzorców dźwiękowych
• percepcja/ analiza aspektów czasowych sygnału
• rozróżnianie dźwięków w obecności sygnału zagłuszającego
Zalety programu
• Gotowe narzędzie do terapii zawierające metodę, która jest uniwersalna i niezwiązana z żadnym konkretnym ośrodkiem czy szkołą terapeutyczną.
• Dowolność w dobieraniu ćwiczeń w zależności od potrzeb, możliwości i wieku dzieci dzięki możliwości filtrowania materiałów.
• Szerokie grono odbiorców obejmujące uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej – dzieci i młodzież w wieku od 6 do 15 lat z różnymi trudnościami w zakresie percepcji słuchowej i przetwarzania słuchowego.
• Ciekawe ćwiczenia multimedialne, które uatrakcyjnią każdą terapię.
• Wysokiej jakości materiał wizualny (zdjęcia, ilustracje) i dźwiękowy.
• Materiały dodatkowe: kreator komiksów i publikacja zawierająca ilustracje, które wspomagają rozwój mowy u dzieci i młodzieży.
• Możliwość dostosowania wyglądu ekranów multimedialnych do indywidualnych preferencji użytkowników.
W programie
• Pendrive z programem multimedialnym:
• ok. 400 multimedialnych ćwiczeń słuchowych do wykorzystania na laptopie (aplikacja terapeuty i zestaw ćwiczeń multimedialnych) oraz na tablecie (zestaw ćwiczeń multimedialnych),
• aplikacja terapeuty z możliwością monitorowania postępów dziecka i dokumentowania przebiegu terapii,
• kwestionariusz do oceny ryzyka zaburzeń przetwarzania słuchowego i percepcji słuchowej,
• kreator komiksów,
• 15 rozbudowanych ilustracji wspomagających rozwój mowy wraz z propozycjami zadań w wersji pdf,
• przewodnik metodyczny zawierający cenne wskazówki do pracy, przydatne w codziennej praktyce logopedy, neurologopedy, terapeuty, nauczyciela w wersji pdf
• instrukcja instalacji i licencja z gwarancją.
Warunki korzystania
• Bezterminowa licencja na 5 urządzeń (1 komputer oraz 4 stanowiska treningowe na komputerze lub urządzeniu mobilnym).
• Do 30 kont terapeutów.
• Bez limitu uczniów.
• Program działa na komputerach, tabletach z systemem Android (aplikacja treningowa), a także współpracuje z monitorami i tablicami interaktywnymi.
• Materiały instruktażowe online z obsługi programu, bezpłatne aktualizacje i wsparcie techniczne producenta po zakupie.
• 2 lata gwarancji.
• Aplikacja instalowana wyłącznie lokalnie zapewniająca bezpieczeństwo danych wrażliwych, bez konieczności podpisywania z wydawcą umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Dodatkowa zawartość zestawu
• Słuchawki nauszne,
• drukowany przewodnik metodyczny,
• zbiór drukowanych ilustracji wspomagających rozwój mowy wraz z propozycjami zadań Obejrzyj i opowiedz. Ilustracje sytuacyjne wspomagające rozwój mowy.
Produkt spełnia wymagania rządowego programu Aktywna Tablica 2021-2024, przede wszystkim jako program do terapii:
• dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD – Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
• procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
• dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż wymienione powyżej z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej.
ZASTOSOWANIE
Ćwiczenia słuchowe zgromadzone w programie wspomagają terapię zaburzeń następujących procesów słuchowych niezbędnych do rozumienia mowy:
• lokalizacja i lateralizacja dźwięku,
• różnicowanie cech dźwięku,
• rozpoznawanie cech dźwięku/ wzorców dźwiękowych,
• percepcja i analiza aspektów czasowych,
• zdolność odbioru sygnału przy występowaniu konkurencyjnych sygnałów akustycznych,
• zdolność odbioru sygnałów zniekształconych.
Ponieważ powyższe zaburzenia towarzyszą wielu deficytom, program znajdzie szerokie zastosowanie m.in. podczas terapii dzieci i młodzieży z:
• dysleksją i ryzykiem dysleksji,
• niedokształceniem mowy o typie afazji,
• specyficznymi zaburzeniami językowymi SLI,
• dyslalią,
• ADHD/ADD, ASD i trudnościami z koncentracją uwagi.
PROGRAM POLECANY
• terapeutom pedagogicznym w przedszkolu i w szkole
• logopedom i neurologopedom
• pedagogom szkolnym
• specjalistom w poradniach psychologiczno-pedagogicznych
• nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej
ZAKRES TEMATYCZNY
Materiał zawarty w programie podzielono na 3 poziomy:
• poziom I – roczne przygotowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna,
• poziom II – klasy IV–VI,
• poziom III – klasy VII–VIII.
Prezentowane treści zostały ułożone wg stopnia trudności. Podzielono je na obszary tematyczne korespondujące z polską podstawą programową, takie jak np. dom i szkoła, Kosmos, sławni naukowcy, biologia, muzyka, historia, wynalazki czy poezja.
UMIEJĘTNOŚCI ROZWIJANE W PROGRAMIE
• lokalizacja i lateralizacja źródła dźwięku
• różnicowanie cech dźwięku
• rozpoznawanie wzorców dźwiękowych
• percepcja/ analiza aspektów czasowych sygnału
• rozróżnianie dźwięków w obecności sygnału zagłuszającego
Zalety programu
• Gotowe narzędzie do terapii zawierające metodę, która jest uniwersalna i niezwiązana z żadnym konkretnym ośrodkiem czy szkołą terapeutyczną.
• Dowolność w dobieraniu ćwiczeń w zależności od potrzeb, możliwości i wieku dzieci dzięki możliwości filtrowania materiałów.
• Szerokie grono odbiorców obejmujące uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej – dzieci i młodzież w wieku od 6 do 15 lat z różnymi trudnościami w zakresie percepcji słuchowej i przetwarzania słuchowego.
• Ciekawe ćwiczenia multimedialne, które uatrakcyjnią każdą terapię.
• Wysokiej jakości materiał wizualny (zdjęcia, ilustracje) i dźwiękowy.
• Materiały dodatkowe: kreator komiksów i publikacja zawierająca ilustracje, które wspomagają rozwój mowy u dzieci i młodzieży.
• Możliwość dostosowania wyglądu ekranów multimedialnych do indywidualnych preferencji użytkowników.
W programie
• Pendrive z programem multimedialnym:
• ok. 400 multimedialnych ćwiczeń słuchowych do wykorzystania na laptopie (aplikacja terapeuty i zestaw ćwiczeń multimedialnych) oraz na tablecie (zestaw ćwiczeń multimedialnych),
• aplikacja terapeuty z możliwością monitorowania postępów dziecka i dokumentowania przebiegu terapii,
• kwestionariusz do oceny ryzyka zaburzeń przetwarzania słuchowego i percepcji słuchowej,
• kreator komiksów,
• 15 rozbudowanych ilustracji wspomagających rozwój mowy wraz z propozycjami zadań w wersji pdf,
• przewodnik metodyczny zawierający cenne wskazówki do pracy, przydatne w codziennej praktyce logopedy, neurologopedy, terapeuty, nauczyciela w wersji pdf
• instrukcja instalacji i licencja z gwarancją.
Warunki korzystania
• Bezterminowa licencja na 5 urządzeń (1 komputer oraz 4 stanowiska treningowe na komputerze lub urządzeniu mobilnym).
• Do 30 kont terapeutów.
• Bez limitu uczniów.
• Program działa na komputerach, tabletach z systemem Android (aplikacja treningowa), a także współpracuje z monitorami i tablicami interaktywnymi.
• Materiały instruktażowe online z obsługi programu, bezpłatne aktualizacje i wsparcie techniczne producenta po zakupie.
• 2 lata gwarancji.
• Aplikacja instalowana wyłącznie lokalnie zapewniająca bezpieczeństwo danych wrażliwych, bez konieczności podpisywania z wydawcą umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Dodatkowa zawartość zestawu
• Słuchawki nauszne,
• drukowany przewodnik metodyczny,
• zbiór drukowanych ilustracji wspomagających rozwój mowy wraz z propozycjami zadań Obejrzyj i opowiedz. Ilustracje sytuacyjne wspomagające rozwój mowy.
Produkt spełnia wymagania rządowego programu Aktywna Tablica 2021-2024, przede wszystkim jako program do terapii:
• dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD – Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
• procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
• dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż wymienione powyżej z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej.
Polecane
Polecane