Przetwarzanie słuchowe - pakiet pomocy 1
5 109,50 zł
SKŁAD ZESTAWU
- 031952 Programy multimedialne: Percepcja słuchowa 1 i 2 - pakiet mTalent
- 199257 Słuchaj z Bambikiem
- 199286 Zaburzenia procesów przetwarzania słuchowego u dzieci. APD
- 199077 Rytmy i dźwięki. Pakiet demonstracyjny dla nauczyciela
- 199078 Rytmy i dźwięki. Pakiet dla ucznia
- 145147 Musicarium. Folklor tradycyjnie
SZCZEGÓŁOWY OPIS
031952 Programy multimedialne: Percepcja słuchowa 1 i 2 - pakiet mTalent
W skład pakietu mTalent Percepcja słuchowa, wchodzą dwa programy:
- mTalent Percepcja słuchowa 1
- mTalent Percepcja słuchowa 2
Porównanie produktów mTalent Percepcja słuchowa cz.1 i cz.2
Program multimedialny Percepcja słuchowa 1 z serii mTalent to:
- ponad 600 ekranów interaktywnych (ćwiczenia typu: odsłuchiwanie i nagrywanie własnej wersji materiału językowego, łączenie elementów, kategoryzowanie, zaznaczanie różnic, memo, gry pamięciowe, sekwencje, łączenie punktów, interaktywne puzzle, sudoku obrazkowe, ćwiczenia do pracy z grupą dzieci (np. interaktywne gry planszowe z pionkami, gry za tablice interaktywne), a także ćwiczenia oparte na tekście, np. uzupełnianie luk w zabawnych rymowankach uzupełnianie ilustracji do treści, zadania kreatywne (np. narysuj) i inne),
- 200 kart pracy do wydruku
- idealne narzędzie na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rewalidacyjne i inne mające na celu kształtowanie usprawnianie percepcji słuchowej.
- jedyny tego typu interaktywny produkt na rynku,
- odpowiedź na jedno z najczęstszych wskazań form pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zaleceń do pracy z dzieckiem (kształtowanie i ćwiczenia percepcji słuchowej/wzrokowej).
Percepcja słuchowa 1 - zobacz prezentację >>
W programie interaktywnym wydzielono następujące działy ćwiczeń interaktywnych:
1. Rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków
2. Sekwencje i rytmy
3. Słuch fonemowy
4. Synteza słuchowa
5. Analiza słuchowa
6. Pamięć słuchowa i polecenia złożone
7. Rymy i zagadki
8. Zabawy słuchowe (zawierające ćwiczenia niesklasyfikowane w innych działach, np. koordynacja słuchowo-ruchowa itd.)
Dodatkowo w skład zestawu programu mTalent Percepcja słuchowa 1 wchodzą:
- Drukowany poradnik metodyczny "Percepcja słuchowa"
- mikrofon + statyw
- karta dźwiekowa USB
- słuchawki
- głośniczki stereo USB+Minijack
- okrągłe żetony
- kolorowe patyczki
- trójkąt muzyczny
- drewniane pudełko akustyczne
- Książki z kursem e-kreda
- licencja mTalent
- instrukcja instalacji mTalent.pl
- KOD odblokowujący dostęp do szkolenia online i umożliwiający otrzymanie imiennego Certyfikatu
Program multimedialny Percepcja słuchowa 2. Stymulacja wyższych funkcji słuchowych z serii mTalent składa się z ponad 500 ekranów interaktywnych, kart pracy do wydruku, poradnika metodycznego oraz zestawu materiałów dodatkowych (typu mikrofon, słuchawki, głośniki) w jednym pudełku.
W programie mTalent Percepcja słuchowa 2. Stymulacja wyższych funkcji słuchowych uwzględniono
następujące działy ćwiczeń multimedialnych:
• Lokalizacja i lateralizacja źródła dźwięków
• Identyfikacja i dyskryminacja dźwięków
• Rozpoznawanie cech dźwięków
• Czasowe aspekty słyszenia
• Rozumienie mowy w obecności dystraktorów
• Rozumienie mowy zniekształconej
• Rozmaitości
• Wyzwania słuchowe
Zestawy ćwiczeń w programie zostały zaprojektowane tak, aby odzwierciedlały kryteria zawarte w
definicji ośrodkowego zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD) stworzonej przez Amerykańskie
Towarzystwo Mowy i Słuchu (ASHA, 1996).
Zgodnie z zaleceniami Amerykańskiego Stowarzyszenia Słuchu i Mowy ASHA, zaburzenia przetwarzania
słuchowego rozpoznaje się w przypadkach, w których co najmniej jedna z podstawowych wyższych funkcji
słuchowych jest zaburzona. Do objawów zaburzeń przetwarzania słuchowego należą:
1. trudności z rozumieniem dłuższych wypowiedzi,
2. trudności w rozumieniu mowy w hałasie,
3. trudności w lokalizacji źródła dźwięku,
4. problemy z koncentracją,
5. trudności w nauce czytania,
6. nadwrażliwość słuchowa.
mTalent Percepcja słuchowa cz.2 może stanowić uzupełnienie pierwszej części programu mTalent Percepcja słuchowa, ale także może być odrębnym programem służącym do stymulacji wyższych funkcji słuchowych. Propozycja uzupełniona została o zestaw dodatkowych materiałów i publikacji autorskich rozszerzających spektrum możliwości zastosowania tego produktu.
Licencja na czas nieokreślony - 2 stanowiska online (wymagany dostęp do Internetu) + 2 stanowiska offline (praca bez dostępu do Internetu), w przypadku programów 031927, 031850, 031852, 031856, 031928, 031939 - 031942 - 9 stanowisk (3 stanowiska online + 6 offline).
Oprogramowanie dostępne na platformie mTalent.pl działa poprawnie na większości urządzeń typu: tablety, smartfony, komputery stacjonarne, laptopy oraz tablicach interaktywnych (Firefox) i na monitorach dotykowych, na systemach Windows, Android oraz iOS. Do poprawnego działania zasobów edukacyjnych konieczne jest korzystanie z poniższych przeglądarek i systemów operacyjnych:
Przeglądarki:
- Google Chrome - od wersji 32, oraz wyższe wersje
- Mozilla Firefox - od wersji 27, oraz wyższe wersje
- Apple Safari od wersji 8 wzwyż
- Microsoft Edge
Systemy operacyjne:
- Microsoft Windows - wersje 7,8,8.1,10 i wyższe (Chrome, Firefox, Edge); dla mLibro w wersji dla Windows 7, a także dla mLibro w wersji Windows Store (Windows 8.1, Windows 10 i wyższe wersje) - minimum 2GB RAM
- Apple Mac OSx - od wersji 10.08 i wyższe (Safari)
- Apple iOS - od wersji 7.1.2 (Safari); dla mLibro w wersji iOS App Store wymagana wersja systemu iOS 10.0 lub wyższa
- Google Android 8, 9, 10 (Chrome i Edge); dla mLibro w wersji Google Play przynajmniej 2GB RAM
- Linux (Chrome i Firefox)
199257 Słuchaj z Bambikiem
„Słuchaj z Bambikiem” to program terapeutyczny, przeznaczony dla dzieci od 3. roku życia. Mogą z niego korzystać przedszkolaki i dzieci w młodszym wieku szkolnym. Zebrane w nim ćwiczenia rozwijają uwagę i pamięć słuchową oraz umiejętność identyfikowania i różnicowania dźwięków. Pomoc jest skonstruowana zgodnie z zasadą stopniowania trudności, dlatego jest również doskonałym narzędziem do stymulacji wyższych funkcji słuchowych w terapii dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, z afazją dziecięcą, dysleksją, z zaburzeniami słuchu, autyzmem, a przede wszystkim z zaburzeniami przetwarzania słuchowego [APD]. Odpowiedni poziom funkcji słuchowych ma wpływ na kształtowanie się prawidłowej wymowy, sprawności językowych, a w późniejszym czasie na opanowanie funkcji fonologicznych tj. różnicowania głosek, łączenia ich w wyrazy, ustawiania w odpowiedniej kolejności w wyrazie i przekształcania. Program Słuchaj z Bambikiem umożliwia dziecku rozwijanie zdolności, które warunkują prawidłową naukę czytania i pisania.
Dziecko wraz ze znanym i lubianym już bohaterem pomocy edukacyjnych - smokiem Bambikiem - wykonuje ćwiczenia rozwijające:
- słuch i uwagę słuchową,
- uwagę wzrokową,
- pamięć słuchową,
- różnicowanie wysokości dźwięków,
- różnicowanie długości dźwięków.
Do pracy z programem zalecane są słuchawki (085186, sprzedawane osobno).
Wymagania systemowe:
1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c
procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 512MB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa
2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c
procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 2GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa
3. Mac OS X 10.7 64-bit
procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa
Licencja bezterminowa na 1 stanowisko
199286 Zaburzenia procesów przetwarzania słuchowego u dzieci. APD
Jest to pierwsza na rynku polskim pozycja kompleksowo omawiająca zagadnienia przetwarzania słuchowego [APD]. Opracowanie przybliża proces diagnozy, rodzaje testów stosowanych do oceny wyższych funkcji słuchowych, profile APD oraz związek APD z innymi zaburzeniami rozwojowymi. Polecana dla lekarzy, pedagogów, logopedów i rodziców dzieci z APD.
Zaburzenia przetwarzania słuchowego to termin stosowany w medycynie (audiologii), psychologii i pedagogice dla określenia zespołu objawów wynikających z nieprawidłowego funkcjonowania wyższych funkcji słuchowych. Dzieci z APD doświadczają wielu poważnych trudności w codziennym funkcjonowaniu, a w szczególności podczas nauki szkolnej. Mylą zbliżone dźwięki, przekręcają podobnie brzmiące wyrazy lub błędnie je wymawiają. Wskutek tego mają kłopoty z analizą i syntezą słuchową. Często nie rozumieją wydawanych ustnie dłuższych, złożonych poleceń i instrukcji oraz samodzielnie czytanego na głos bądź słuchanego tekstu. Proponowana publikacja zdecydowanie przybliża zagadnienia związane z APD wszystkim zainteresowanym.
- 48 str.
- format: 20 x 20 cm
199077 Rytmy i dźwięki. Pakiet demonstracyjny dla nauczyciela
Ciekawa propozycja pomocy do stymulacji percepcji i uwagi słuchowej, którą nauczyciel/terapeuta może wykorzystać do pracy indywidualnej lub grupowej. W skład pomocy wchodzą dwa pakiety - dla nauczyciela i dla ucznia. Pakiet dla nauczyciela zawiera elementy potrzebne do prezentowania zadań dzieciom na tablicy, przykładowe kontrolne karty pracy do kserowania oraz obszerną instrukcję z opisem poszczególnych ćwiczeń. Pomoc rozwija spostrzeganie słuchowe, uwagę i pamięć słuchową, koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową oraz słownictwo.
Pakiet dla nauczyciela składa się z:
• 24 kart A5 z obrazkami,
• 27 tabliczek z podpisami o wym. 15 x 5 cm,
• 27 białych kwadratów o wym. 7,5 x 7,5 cm,
• 27 białych, płaskich prostokątów o wym. 15 x 5 cm,
• 27 białych, wąskich prostokątów o wym. 3,5 x 7,5 cm,
• karty pracy A4 dla ucznia.
Do pracy z grupą nauczyciel potrzebuje jednego „Pakietu dla nauczyciela” i tyle „Pakietów dla ucznia” z iloma dziećmi pracuje (ewentualnie dwoje dzieci może pracować przy stoliku na jednym pakiecie dla ucznia).
199078 Rytmy i dźwięki. Pakiet dla ucznia
Propozycja pomocy do stymulacji percepcji i uwagi słuchowej, którą nauczyciel/terapeuta może wykorzystać do pracy indywidualnej lub grupowej. Składa się z dwóch pakietów - dla nauczyciela i dla ucznia. Z pakietu dla ucznia dziecko korzysta wykonując ćwiczenia przy stoliku. Pakiet dla nauczyciela służy do prezentacji zadań na tablicy. Zawarte w pakiecie dla ucznia pomoce i odpowiednio dobrane ćwiczenia kształtują u dziecka świadomość dźwięków, uczą ich różnicowania oraz stymulują uwagę, pamięć i percepcję słuchową. Dzięki odpowiednio opracowanym elementom i ćwiczeniom dziecko uczy się poprzez manipulowanie i ma okazję do samodzielnego weryfikowania poprawności wykonanych przez siebie działań oraz do ich korekty. Poszczególne ćwiczenia dzieci mogą wykonywać indywidualnie lub w parach. W skład pakietu wchodzi:
• 108 tabliczek z obrazkami o wym. 6 x 6 cm,
• 108 tabliczek z podpisami o wym. 6 x 2 cm,
• 108 białych kwadratów o wym. 3 x 3 cm,
• 108 białych, płaskich prostokątów o wym. 6 x 2 cm,
• 108 białych, wąskich prostokątów o wym. 1,5 x 3 cm,
• 1 szara plansza A3.
145147 Musicarium. Folklor tradycyjnie
Muzyczną przygodę najlepiej zacząć od osłuchiwania się z bogactwem własnego kręgu kulturowego. Dlatego wszystkie utwory zamieszczone w pierwszym tytule serii to tradycyjne melodie ludowe z różnych regionów Polski, zróżnicowane pod względem tonalności i metrum. W nagraniach wykorzystano wyłącznie instrumenty akustyczne charakterystyczne dla polskiej muzyki ludowej, takie jak akordeon, skrzypce, altówka, kontrabas czy lira korbowa.
To jedyny taki zbiór dostosowany dla dzieci w wieku 0-9 lat.
Zestaw zawiera: 12 utworów, ok. 60 zabaw, kolorowanki, kolorowe chustki dla 25 dzieci.
Każda część Musicarium to: utwory nagrane przez profesjonalnych muzyków, blisko 60 zajęć i aktywności (przygotowanych tak, by mógł z nich korzystać każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego), kolorowanki z ilustracjami dopasowanymi do utworów, przedmioty do aktywności rytmiczno-ruchowych dla 25 dzieci. Musicarium przeznaczone jest zarówno do prowadzenia zajęć grupowych jak i indywidualnych.
Musicarium wspiera terapię słuchu - Muzyka wykorzystana w terapii angażuje wiele obszarów w mózgu; ma wielki wpływ na rozwój słuchowy i językowy, szczególnie u dzieci. Musicarium wykorzystuje teorię amerykańskiego psychologa muzyki prof. Edwina E. Gordona, której podstawą jest słuchanie muzyki. Umuzykalnianie czy "osłuchiwanie się" z różnorodnymi formami muzyki nie tylko pomaga obudzić w dzieciach muzyczną wrażliwość, ale jest również korzystne m.in. u osób z opóźnionym rozwojem mowy, wadą słuchu, afazją oraz z zaburzeniami przetwarzania słuchowego APD. Odpowiednio dobrane dźwięki wspierają i stymulują zmysły najmłodszych, pomagając im w rozwoju. Z Musicarium rozpoczynamy terapie od słuchania łatwiejszych utworów, przypominających mowę, a dopiero w drugiej kolejności sięgamy po utwory bardziej złożone aby stopniowo uczyć mózg ich rozróżniania (co przekłada się na lepsze rozróżnianie dźwięków mowy).
Musicarium wspiera rehabilitację dzieci z autyzmem - Muzyka wpływa na nasze nastroje i emocje. Poprzez odpowiednie dźwięki możemy wspierać i stymulować zmysły najmłodszych, tym samym pomagając im w rozwoju. Dotyczy to wszystkich dzieci – także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – np. ze spektrum autyzmu. W Musicarium wykorzystujemy rytm, który jest czynnikiem porządkującym, dzięki czemu jest przewidywalny. A przewidywalność daje poczucie bezpieczeństwa.
Rytm może też wpłynąć na zapoznanie dzieci z ASD z pewnymi wzorcami, potrzebnymi np. w komunikacji. Uczymy dzieci powtarzania pewnych schematów poprzez naśladowanie terapeuty, który czeka na odpowiedź dziecka. To sprawia, że dziecko uczy się naprzemienności, która jest obecna w dialogu z drugą osobą. Terapia z wykorzystaniem Musicarium początkowo prowadzona jest indywidualnie, by dziecko nauczyło się przebywać z drugą osobą, która nie jest jego rodzicem. Następnym krokiem jest praca w grupach 2-3-osobowych, dzięki czemu staramy się rozwijać takie kwestie społeczne, jak przebywanie z rówieśnikami, kontakt z nimi, wspólna zabawa.