Przetwarzanie słuchowe - pakiet pomocy 2
5 210,40 zł
SKŁAD ZESTAWU
- 031936 Program multimedialny Percepcja wzrokowo-słuchowa pakiet mTalent
- 199162 Akademia Bambika. Studio nagrań - MED
- 199046 Poznajemy dźwięki
- 200151 Historyjki dźwiękowe
- 041026 Sylaby do zabawy
- 041027 Głoski do zabawy
- 041038 Wyrazy
SZCZEGÓŁOWY OPIS
031936 Program multimedialny Percepcja wzrokowo-słuchowa pakiet mTalent
Program posiada rekomendację Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Programy z serii mTalent są zgodne z opublikowanymi przez MEN podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2020/2021, ze szczególnym uwzględnieniem "wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość".
Percepcja wzrokowo-słuchowa to:
- 1200 ekranów z ćwiczeniami, 400 kart pracy do wydruku, 2x poradnik metodyczny,
- programy o potwierdzonej skuteczności i bezpieczeństwie użytkowania (wyrób medyczny),
- laureat prestiżowej nagrody BELMA 2019 dla najlepszych materiałów edukacyjnych w Europie (dotyczy: mTalent Percepcja wzrokowa).
- Percepcja wzrokowa – pierwszy i jedyny produkt interaktywny na polskim rynku oparty o metodę M. Frostig,
- odpowiedź na jedno z najczęstszych wskazań form pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zaleceń do pracy z dzieckiem (kształtowanie i ćwiczenia percepcji słuchowej/wzrokowej),
- produkt pozytywnie zaopiniowany i zrecenzowany,
- produkt zgodny z wytycznymi dostępności dla osób z niepełnosprawnościami,
- został przygotowany w nowoczesnej technologii HTML5 (nie FLASH), co oznacza, że posłuży użytkownikom przez wiele lat.
W pakiecie programów mTalent Pakiet Percepcja wzrokowo-słuchowa znajduje się obszerna baza ćwiczeń z zakresów takich jak:
1. STAŁOŚĆ SPOSTRZEGANIA
2. SPOSTRZEGANIE FIGURY I TŁA
3. SPOSTRZEGANIE POŁOŻENIA PRZEDMIOTÓW W PRZESTRZENI
4. SPOSTRZEGANIE STOSUNKÓW PRZESTRZENNYCH
5. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA
6. PAMIĘĆ WZROKOWA
7. JARMARK ROZMAITOŚCI (zawiera ćwiczenia z różnych obszarów, niesklasyfikowane w innych działach, np. uwaga i koncentracja)
8. ROZPOZNAWANIE I RÓŻNICOWANIE DŹWIĘKÓW
9. SEKWENCJE I RYTMY
10. SŁUCH FONEMOWY
11. ANALIZA I SYNTEZA SŁUCHOWA
12. PAMIĘĆ SŁUCHOWA
13. RYMY I ZAGADKI
14. ZABAWY SŁUCHOWE (zawierające ćwiczenia niesklasyfikowane w innych działach, np. koordynacja słuchowo-ruchowa)
Propozycja uzupełniona została o zestaw dodatkowych materiałów i publikacji autorskich rozszerzających spektrum możliwości zastosowania tego produktu. Zestaw materiałów dodatkowych:
– poradniki metodyczne ze scenariuszami zajęć,
– książka z kursem samodzielnego tworzenia i udostępniania ekranów multimedialnych,
– pomoce dydaktyczne typu: duża lupa, latarka z laserem, kolorowe żetony,
– mikrofon, słuchawki, głośniki, karta dźwiękowa USB,
– pomoce dydaktyczne typu: pudełko akustyczne, trójkąt muzyczny
W skład pakietu wchodzą programy:
- mTalent PERCEPCJA WZROKOWA
- mTalent PERCEPCJA SŁUCHOWA
WAŻNE: Licencja produktu jest na 2 stanowiska - 2 stanowiska online oraz 2 stanowiska offline.
Programy przeznaczone są do pracy przy użyciu komputera, tabletu, smartfona oraz tablicy lub monitora interaktywnego (na systemach Windows, Android oraz iOS).
Przeglądarki:
• Google Chrome – od wersji 70 i wyższe
• Mozilla Firefox – od wersji 50 i wyższe
• Apple Safari - od wersji 10.1 i wyższe
• Microsoft Edge - od wersji 80 i wyższe
Systemy operacyjne:
• Microsoft Windows – wersje 8, 8.1, 10, 11 i wyższe (Chrome, Firefox, Edge)
• Apple Mac OSx – od wersji 10.12 i wyższe (Safari)
• Apple iOS – od wersji 10 (Safari)
• Google Android - od wersji 9 (Chrome i Edge)
• Linux (Chrome i Firefox)
Programy mTalent otrzymały wyróżnienie w prestiżowym konkursie Bett Awards 2021 i 2024, dotyczącym rozwiązań edukacyjnych na świecie.
Seria produktów mTalent to gotowe narzędzia diagnostyczno-terapeutyczne, zawierające tysiące ćwiczeń multimedialnych dla nauczycieli, terapeutów, pedagogów i logopedów do wykorzystania podczas zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, logopedycznych, korekcyjno- kompensacyjnych z dziećmi w wieku 4-11 lat w normie intelektualnej, lub niezależnie od wieku w przypadku dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Każdy program serii mTalent:
- zawiera drukowany podręcznik metodyczny, scenariusze zajęć, zestaw tradycyjnych pomocy dydaktycznych, drukowalnych kart pracy, oraz KURS TWORZENIA MULTIMEDIALNYCH ZASOBÓW EDUKACYJNYCH na tablice i monitory interaktywne, komputery, tablety, w postaci bogato ilustrowanego przykładami podręcznika tworzenia gier i ćwiczeń interaktywnych do wykorzystania w edukacji i terapii. Kurs autorstwa wieloletniego wykładowcy akademickiego, przygotowującego przyszłych nauczycieli i terapeutów do pracy. Możliwość zakończenia kursu certyfikatem imiennym,
- umożliwia pracę z programem zarówno online w dowolnym miejscu i czasie (np. w domu) na każdym dostępnym urządzeniu (komputer, tablet, smartfon, tablica interaktywna, na systemach Windows, Android oraz iOS), jak i offline (bez dostępu do internetu) na komputerze, tablecie (np. w szkole, gabinecie),
- służy do wykorzystania podczas zajęć indywidualnych (np. w gabinecie, w poradni), jak i grupowych (w szkole, przedszkolu) np. przy tablicy lub monitorze interaktywnym,
- wykonany w technologii HTML5, a nie flash,
- jest opracowany przez najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie, mających doświadczenie zarówno w pracy z dziećmi, jak i technologii na usługach terapii, a także tworzeniu (rozpoznawalnych na rynku) produktów wspierających diagnozę i proces terapeutyczny,
- zapewnia zgodność z zasadami dostępności - łatwiejsza obsługa oprogramowania przez osoby z niepełnosprawnościami - właściciel marki mTalent (Learnetic SA) jest również pierwszym w Polsce (z ramienia firm prywatnych) sygnatariuszem ogólnopolskiego projektu dotyczącego dostępności,
- umożliwia m.in. monitoring postępów podopiecznych, oraz zbieranie informacji szczegółowych np. na temat tego, z jakimi elementami mieli problemy.
Pracuj z mTalent również na odległość! Niezależnie od okoliczności możesz kontynuować pracę z programami mTalent. W tym celu wykorzystaj multimedialne zasoby programów oraz funkcjonalności platformy mTalent.pl do prowadzenia terapii na odległość. Czy wiesz, że mTalent to jedyne na polskim rynku programy wspierające terapię, które pozwalają na pracę zdalną bez korzystania z zewnętrznego oprogramowania? Takie podejście gwarantuje całkowite bezpieczeństwo danych osobowych pacjentów i terapeutów oraz przebiegu zdalnej terapii.
Wsparcie merytoryczne i szkoleniowe.
199162 Akademia Bambika. Studio nagrań - MED
Studio nagrań to miejsce, w którym dziecko będzie poznawać świat dźwięków, uczyć się je lepiej identyfikować, rozumieć i zapamiętywać. Będzie mogło ćwiczyć tu:
- Rozumienie mowy - ćwiczenia, podczas których zadaniem dziecka jest wysłuchać i zapamiętać tekst, a następnie spośród dwóch bardzo podobnych obrazków (różniących się drobnymi szczegółami) wybrać ten, który dokładnie pasuje do usłyszanego tekstu;
- Spostrzeganie błędów artykulacyjnych - tym razem dziecko słucha słów wypowiadanych przez smoka Bambika, a jego zadaniem jest ocena tego, czy smok wypowiedział słowo prawidłowo czy nie;
- Pamięć słuchową bezpośrednią - tutaj po wysłuchaniu zdania wypowiedzianego przez smoka, dziecko będzie odpowiadać na pytania dotyczące jego treści;
- Różnicowanie paronimów - ćwiczenie polega na wskazaniu obrazka (jednego spośród dwóch), który odpowiada słowu wypowiadanemu przez smoka Bambika. Zadanie jest o tyle trudne, że nazwy przedmiotów, które dziecko widzi, są do siebie bardzo podobne brzmieniowo np. muszka - puszka;
- Różnicowanie dźwięków niewerbalnych - w tej części zadaniem dziecka jest różnicowanie wysokości dźwięków i zapamiętywanie sekwencji, czyli kolejności w jakiej one po sobie występują;
- Rozumienie mowy w szumie - zadaniem dziecka jest powtórzenie zdania, które usłyszy w słuchawkach i wskazanie obrazka pasującego do wypowiedzi, którą usłyszało. Nie jest to takie proste, ponieważ brzmienie zdań jest bardzo podobne, np. Niedaleko jest łódka; Niedaleko jest kłódka; Niedaleko jest budka. Moduł zawiera 154 zadania.
Konieczność dokupienia słuchawek w ilości odpowiadającej liczbie uczestników. Słuchawki sprzedawane oddzielnie (kod: 085186).
Wymagania systemowe:
- Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa
- Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa
- Android min. 5.0, procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB
Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu.
Licencja na 3 stanowiska.
Akademia Bambika to program multimedialny przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (od 5 do 8 lat).
Program terapeutyczny będący wsparciem dla logopedów, pedagogów i nauczycieli. Z powodzeniem może być również stosowany podczas zajęć rewalidacyjnych, świetlicowych oraz indywidualnie w domu.
Ma wspomagać proces ogólnego kształcenia - wspierać nabywanie podstawowych umiejętności edukacyjnych oraz stymulować rozwój poznawczy: spostrzeganie wzrokowe i słuchowe, myślenie, mówienie.
Program umożliwia również doskonalenie koncentracji uwagi, pamięci, rozwija samodzielne myślenie, zdolność rozwiązywania problemów, umiejętność wyrażania emocji, a także umiejętności społeczne. Wzbogaca wiedzę dziecka z zakresu przestrzegania zasad bezpieczeństwa, dbania o higienę i zdrowie, przypomina o normach dobrego zachowania.
Przeznaczony dla dzieci:
- z obniżonym poziomem funkcji słuchowych,
- z zaburzeniami przetwarzania słuchowego;
- u których chcemy rozwijać funkcje słuchowego;
- z zaburzeniami uwagi i pamięci słuchowej, z ADHD;
- z trudnościami w opanowaniu umiejętności czytania i pisania.
Karty pracy dają także dodatkową możliwość ćwiczenia przez dziecko grafomotoryki, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz orientacji przestrzennej.
Motywem przewodnim programu jest zwiedzanie przez dziecko Akademii Bambika, mieszczącej się w starym zamku. Bambik - mądry i przyjazny smok oprowadza po kolejnych komnatach zamczyska, a w każdej z nich na dzieci czeka wiele ciekawych przygód i zadań. Nagrodą za ich rozwiązanie jest zdobywanie kolejnych tytułów Mistrza oraz - po przejściu całego programu - Pucharu Akademii.
Program składa się z pięciu części - każda z nich zawiera zestaw ćwiczeń rozwijający konkretną umiejętność. Istnieje możliwość oddzielnego zakupienia dostępu do poszczególnych części programu (do każdej z nich dołączone są odpowiednie karty pracy). Aby jednak zapewnić dzieciom stymulację wszystkich istotnych dla rozwoju procesów poznawczych, należy umożliwić im rozwiązanie wszystkich części gry.
Zakupienie całego programu zapewnia także otrzymanie zestawu materiałów niezbędnych do monitorowania postępów dziecka oraz przygotowania dla niego nagrody za pracę - Pucharu Akademii.
Dodatkowymi zaletami programu są:
- ciekawa i kolorowa szata graficzna,
- łatwość obsługi i przejrzysta nawigacja,
- dostosowanie zadań do dzieci, które jeszcze nie czytają lub mają kłopoty z samodzielnym czytaniem • po najechaniu kursorem na postać Bambika, polecenia i teksty czyta lektor (lub materiał podany jest w formie graficznej),
- możliwość wielokrotnego powtarzania zadania i wrócenia do treści, którą dziecko chce sobie przypomnieć, stworzenie jednolitego dla wszystkich zadań systemu motywacyjnego - smok Bambik informuje dziecko o poprawności wykonania zadania, często wypowiada słowną pochwałę lub w przypadku nieprawidłowych odpowiedzi, zachęca do dalszej pracy.
- od 5 lat
199046 Poznajemy dźwięki
Dzięki tej pomocy już bardzo wcześnie możemy ćwiczyć z dziećmi uwagę słuchową, koncentrację, umiejętność identyfikowania i różnicowania dźwięków oraz pamięć słuchową. Pomoc jest skonstruowana zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Z powodzeniem można ją wykorzystywać podczas zabawy z dziećmi już od 2. roku życia, także z tymi w wieku szkolnym. Jest doskonałym narzędziem do konstruowania zabaw stymulujących rozwój analizatora słuchowego. Pomaga także w terapii opóźnionego rozwoju mowy, afazji dziecięcej, dysleksji, mowy dzieci z zaburzeniami słuchu, autyzmem czy zaburzeniami centralnego przetwarzania słuchowego. • 96 obrazków z postaciami - symbolami kategorii (cicho - głośno; wysoko - nisko; szybko - wolno; smutno - wesoło) o wym. 8,3 x 8,3 cm • 4 plansze kontrolne • 16 kart z wzorami sekwencji
200151 Historyjki dźwiękowe
Historyjki dźwiękowe umożliwią dzieciom lepiej zrozumieć pojęcia czasu i następstwa czasowego, na dwóch różnych przykładach: dnia ucznia (po przebudzeniu, w klasie, zajęcia muzyczne, wyjście ze szkoły itp.) oraz pór roku (wiosna na polu, lato nad morzem, jesień w lesie, zima w górach). Pozwolą także rozwinąć szereg umiejętności związanych ze słuchem (rozpoznawania dźwięków, rekonstruowanie chronologii wydarzeń na podstawie wskazówek dźwiękowych) i mową (opisywanie, opowiadanie i wyjaśnianie przy użyciu poprawnego języka). • płyta CD audio (36 minut / 31 utworów) • 8 plansz ze scenkami o wym. 29,7 x 21 cm # 36 sekwencyjnych zdjęć o wym. 15 x 12 cm • przewodnik edukacyjny
• od 5 lat
041026 Sylaby do zabawy
Gry kształcące słuch fonemowy (umiejętność analizy i syntezy sylabowej wyrazów) oraz koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, koncentrację słuchową - umiejętność bardzo ważna w nauce czytania i pisania. Uczą również przestrzegania ustalonych zasad. Z tej gry mogą korzystać nie tylko logopedzi, pedagodzy i terapeuci, ale także rodzice, którzy chcą czas wspólnie spędzony z dzieckiem przeznaczyć na zabawy w charakterze edukacyjnym. • 55 kart • 55 kart instrukcji • plansza • 5 pionków • kostka • instrukcja • dla 2-5 graczy
• od 5 lat
041027 Głoski do zabawy
Gry kształcące słuch fonemowy (umiejętność analizy i syntezy sylabowej wyrazów) oraz koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, koncentrację słuchową - umiejętność bardzo ważna w nauce czytania i pisania. Uczą również przestrzegania ustalonych zasad. Z tej gry mogą korzystać nie tylko logopedzi, pedagodzy i terapeuci, ale także rodzice, którzy chcą czas wspólnie spędzony z dzieckiem przeznaczyć na zabawy w charakterze edukacyjnym. • 55 kart • 55 kart instrukcji • plansza • 5 pionków • kostka • instrukcja • dla 2-5 graczy
• od 5 lat
041038 Wyrazy
Pomoc edukacyjna przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Podczas zabawy, polegającej na układaniu z liter wyrazu pasującego do wybranego wcześniej obrazka, dzieci (przy współudziale starszego uczestnika) uczą się rozpoznawać i nazywać litery, układać z nich dowolne wyrazy lub wyrazy odpowiadające zamieszczonym w opakowaniu obrazkom. • dla 1-6 graczy
• od 5 lat