Dysleksja - pakiet pomocy 2
5 111,90 zł
W skład zestawu wchodzą:
- 031942 Program multimedialny Czytanie SY-LA-BA-MI pakiet mTalent
- 031902 Program multimedialny Trudności w pisaniu I mTalent
- 199019 Alfabet z obrazkami
- 049002 Zestaw edukacyjny Alfabet
- 199063 Rozumiem i nazywam
- 199069 Krótkie opowiadania do ćw. rozumienia i czytania
- 199253 Krótkie opowiadania do ćw. rozumienia i czytania cz. 2
- 199298 Krótkie opowiadania do ćwiczeń rozumienia i czytania. Pierwsze kroki, cz. III
- 199023 Kto to? Co to? Rzeczownik
- 199024 Czasownik - Co robi? Co się z nim dzieje?
- 199055 Jaki? Przymiotnik
- 826006 Szyfrowanki 2
- 116065 Zestaw kontrolny PUS (standard)
- 116077 Łatwe ćwiczenia do nauki czytania cz. 1
- 116078 Łatwe ćwiczenia do nauki czytania cz. 2
- 116079 Łatwe ćwiczenia do nauki czytania cz. 3
- 116210 Dyslektyczne potyczki 1
- 116211 Dyslektyczne potyczki 2
- 116212 Dyslektyczne potyczki 3
- 500202 Duże szczypce
- 826008 Czy ręka pamięta? - zabawa edukacyjna
- 199098 Ćwiczenia w pisaniu ciągłym
- 199045 Szlaczki na cztery pory roku
031942 Program multimedialny Czytanie SY-LA-BA-MI pakiet mTalent
Pakiet dwóch programów przeznaczonych dla dzieci w wieku 3+ oraz 5+ , zawierający zestaw multimedialnych ćwiczeń do nauki czytania opartych na zbiorze sylab otwartych oraz ćwiczeń inspirowanych metodą 18 struktur wyrazowych.
Dla kogo? Dla nauczycieli przedszkola, rodziców, logopedów i pedagogów zajmujących się wspomaganiem rozwoju oraz podnoszeniem sprawności umiejętności czytania u dziecka.
Program można wykorzystać na zajęciach dydaktycznych (np. roczne przygotowanie przedszkolne lub wcześniej), dydaktyczno-wyrównawczych, logopedycznych, zajęciach terapii pedagogicznej, zajęciach rewalidacyjnych, w edukacji domowej i innych obszarach mających na celu wykształcenie u dziecka umiejętności lub wspomagająco dla uczniów z dysleksją lub innymi trudnościami w czytaniu i pisaniu uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne lub dydaktyczno-wyrównawcze.
Program mTalent Czytanie SY-LA-BA-MI I przeznaczony jest przede wszystkim do nauki czytania poprzez wprowadzenie dzieci w wieku 3+ w świat sylab (w tej części programu – sylab otwartych). Dzieje się to przy użyciu bardzo atrakcyjnych ćwiczeń, dzięki czemu nauka czytania odbywa się „przy okazji”.
Każdy rozdział programu złożony jest z ćwiczeń mających na celu zabawę:
- w wyszukiwanie konkretnych sylab w zbiorze innych,
- w przyporządkowywanie tekstu pisanego do nagrań,
- w umiejętność odczytywania sylab,
- w uzupełnianie tekstów z lukami (np. rymowanek, w których ukryte zostały konkretne sylaby) i wiele innych.
Program mTalent Czytanie SY-LA-BA-MI II to naturalne uzupełnienie istniejącej już części mTalent Czytanie SY-LA-BA-MI I, to kontynuacja przygody z czytaniem w przypadku dzieci nieco starszych, w tym przypadku z użyciem ćwiczeń inspirowanych metodą 18 struktur wyrazowych. Jest to zbiór ćwiczeń polegających na praktycznym kształtowaniu umiejętności czytania różnorodnych wyrazów (a dla uczniów starszych - dłuższych form tekstowych), uporządkowanych w kilkunastu zestawach.
Całość interaktywną (ponad 1000 ćwiczeń ) uzupełniają drukowalne karty pracy (ponad 200) oraz pomoce nieinteraktywne dołożone do pudełka:
- zestaw kart, pt. "Stolikowa gra sylabowa", którą można wykorzystać również w ćwiczeniach bez komputera, - poradniki metodyczne,
- instrukcja użytkowania, dokument licencyjny, gwarancja,- książka ze szkoleniem z zakresu tworzenia autorskich materiałów interaktywnych.
Pracuj z mTalent również na odległość!
Niezależnie od okoliczności możesz kontynuować pracę z programami mTalent. W tym celu wykorzystaj multimedialne zasoby programów
oraz funkcjonalności platformy mTalent.pl do prowadzenia terapii na odległość.
Czy wiesz, że mTalent to jedyne na polskim rynku programy wspierające terapię, które pozwalają na pracę zdalną bez korzystania z zewnętrznego
oprogramowania? Takie podejście gwarantuje całkowite bezpieczeństwo danych osobowych pacjentów i terapeutów oraz przebiegu zdalnej terapii.
Licencja na czas nieokreślony - 2 stanowiska online (wymagany dostęp do Internetu) + 2 stanowiska offline (praca bez dostępu do Internetu), w przypadku programów 031927, 031850, 031852, 031856, 031928, 031939 - 031942 - 9 stanowisk (3 stanowiska online + 6 offline).
Oprogramowanie dostępne na platformie mTalent.pl działa poprawnie na większości urządzeń typu: tablety, smartfony, komputery stacjonarne, laptopy oraz tablicach interaktywnych (Firefox) i na monitorach dotykowych, na systemach Windows, Android oraz iOS. Do poprawnego działania zasobów edukacyjnych konieczne jest korzystanie z poniższych przeglądarek i systemów operacyjnych:
Przeglądarki:
- Google Chrome - od wersji 32, oraz wyższe wersje
- Mozilla Firefox - od wersji 27, oraz wyższe wersje
- Apple Safari od wersji 8 wzwyż
- Microsoft Edge
Systemy operacyjne:
- Microsoft Windows - wersje 7,8,8.1,10 i wyższe (Chrome, Firefox, Edge); dla mLibro w wersji dla Windows 7, a także dla mLibro w wersji Windows Store (Windows 8.1, Windows 10 i wyższe wersje) - minimum 2GB RAM
- Apple Mac OSx - od wersji 10.08 i wyższe (Safari)
- Apple iOS - od wersji 7.1.2 (Safari); dla mLibro w wersji iOS App Store wymagana wersja systemu iOS 10.0 lub wyższa
- Google Android 8, 9, 10 (Chrome i Edge); dla mLibro w wersji Google Play przynajmniej 2GB RAM
- Linux (Chrome i Firefox)
WAŻNE: Licencja produktu jest jednostanowiskowa, co upoważnia do pracy on-line jednego zalogowanego użytkownika na dowolnym urządzeniu (w dowolnym miejscu i czasie) oraz do pobrania programu off-line na maksymalnie 2 urządzenia należące do Licencjobiorcy.
Szkolenie online z obsługi programu GRATIS.
BEZPŁATNE wsparcie techniczne producenta.
031902 Program multimedialny Trudności w pisaniu I mTalent
Program multimedialny mTalent Trudnosci w pisaniu to:
- blisko 1000 ekranów z ćwiczeniami interaktywnymi na tablicę interaktywną, komputer z monitorem dotykowym lub tablet (wymienione urządzenia nie są elementem zestawu),
- bogaty zestaw kart pracy do wydruku,
- idealne narzędzie do wykorzystania na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (w tym z symptomami dysgrafii lub obniżonym napięciem mięśniowym),
- narzędzie profilaktyczne przygotowujące dzieci do nauki pisania, wspomagające tradycyjną naukę pisania liter,
- innowacyjny, a jednocześnie prosty w użyciu zestaw kształtujący poprawne nawyki w zakresie kreślenia odręcznego, a także przygotowujący rękę do trudnej, ale niezbędnej sztuki pisania,
- atrakcyjne dla dziecka wspomaganie zajęć terapeutycznych, np. terapii ręki, jeśli trudności w pisaniu zostaną zdiagnozowane,
- zestaw ćwiczeń z mikro- i makromotoryki (np. specjalnie zaprojektowane ćwiczenia rozmachowe na tablicę interaktywną), wspomagające rozwój wielu innych (poza umiejętnością pisania) obszarów, przydatnych w późniejszym życiu uczniów (np. mowa, precyzja, propriocepcja, koordynacja ogólna),
- największy na rynku zestaw ćwiczeń uwzględniających wiele umiejętności potrzebnych w trakcie nauki pisania, przed nią, jak i w przypadku niepowodzeń,
- dostosowany przez specjalistę materiał do pracy z czterema zróżnicowanymi pod względem wieku, rozwoju i możliwości grupami (są tu zadania dla: trzylatków, czterolatków, pięciolatków oraz dla grupy dzieci 6/7 letnich),
- technologia wspomagająca intuicję w edukacji, np. automatyczna kontrola prawidłowego kierunku, kształtu, kolejność kreślenia w przypadku liter, kontrola liczby przeciętych konturów i pominiętych punktów i inne,
- pomoc w diagnozie wstępnej (badanie sprawności grafomotorycznej) i diagnozie kontrolnej,
- zestaw pomocy dodatkowych uatrakcyjniających ćwiczenia paluszków, typu: farby do malowania palcami, kredki nakładane na palce, drewniany bączek, krążek rehabilitacyjny, oczy(pacynki) nakładane na palce, tacka edukacyjna, pęseta, drewniane korale do nawlekania
- podręcznik metodyczny napisany przez specjalistkę w zakresie trudności w pisaniu i wieloletnią członkinię Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Dysleksji (Pani Małgorzata Rożyńska).
- KOD odblokowujący dostęp do szkolenia online i umożliwiający otrzymanie imiennego Certyfikatu4
Pracuj z mTalent również na odległość!
Niezależnie od okoliczności możesz kontynuować pracę z programami mTalent. W tym celu wykorzystaj multimedialne zasoby programów oraz funkcjonalności platformy mTalent.pl do prowadzenia terapii na odległość.
Czy wiesz, że mTalent to jedyne na polskim rynku programy wspierające terapię, które pozwalają na pracę zdalną bez korzystania z zewnętrznego oprogramowania? Takie podejście gwarantuje całkowite bezpieczeństwo danych osobowych pacjentów i terapeutów oraz przebiegu zdalnej terapii.
Licencja na czas nieokreślony - 2 stanowiska online (wymagany dostęp do Internetu) + 2 stanowiska offline (praca bez dostępu do Internetu), w przypadku programów 031927, 031850, 031852, 031856, 031928, 031939 - 031942 - 9 stanowisk (3 stanowiska online + 6 offline).
Oprogramowanie dostępne na platformie mTalent.pl działa poprawnie na większości urządzeń typu: tablety, smartfony, komputery stacjonarne, laptopy oraz tablicach interaktywnych (Firefox) i na monitorach dotykowych, na systemach Windows, Android oraz iOS. Do poprawnego działania zasobów edukacyjnych konieczne jest korzystanie z poniższych przeglądarek i systemów operacyjnych:
Przeglądarki:
- Google Chrome - od wersji 32, oraz wyższe wersje
- Mozilla Firefox - od wersji 27, oraz wyższe wersje
- Apple Safari od wersji 8 wzwyż
- Microsoft Edge
Systemy operacyjne:
- Microsoft Windows - wersje 7,8,8.1,10 i wyższe (Chrome, Firefox, Edge); dla mLibro w wersji dla Windows 7, a także dla mLibro w wersji Windows Store (Windows 8.1, Windows 10 i wyższe wersje) - minimum 2GB RAM
- Apple Mac OSx - od wersji 10.08 i wyższe (Safari)
- Apple iOS - od wersji 7.1.2 (Safari); dla mLibro w wersji iOS App Store wymagana wersja systemu iOS 10.0 lub wyższa
- Google Android 8, 9, 10 (Chrome i Edge); dla mLibro w wersji Google Play przynajmniej 2GB RAM
- Linux (Chrome i Firefox)
WAŻNE: Licencja produktu jest jednostanowiskowa, co upoważnia do pracy on-line jednego zalogowanego użytkownika na dowolnym urządzeniu (w dowolnym miejscu i czasie) oraz do pobrania programu off-line na maksymalnie 2 urządzenia należące do Licencjobiorcy.
Szkolenie online z obsługi programu GRATIS.
BEZPŁATNE wsparcie techniczne producenta.
199019 Alfabet z obrazkami
Pomoc do pracy z dziećmi w klasach 1-3, doskonale sprawdza się podczas zajęć rewalidacyjnych i pozalekcyjnych z uczniami mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonymi ryzykiem dysleksji. Zestaw dwustronnych kart to praktyczny materiał do demonstracji liter. Każda karta zawiera z jednej strony literę drukowaną i pisaną (wraz z kierunkiem jej pisania) oraz ilustrację wraz z podpisem. Druga strona natomiast nie posiada obrazka - jedynie zapis litery, co daje możliwość zaadoptowania karty według własnych potrzeb. Wystarczy nakleić wybrany obrazek lub wykonać ilustrację. W ten sposób można dostosowywać wyrazy związane z wprowadzaną literą do umiejętności czy zainteresowań uczniów. Pomoc rozwija rozumienie mowy, wzbogaca słownictwo, orientację przestrzenną, koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność słuchania i spostrzegania. Pomoc przeznaczona jest dla dzieci, u których chcemy wspomagać rozwój mowy, z zaburzonym funkcjonowaniem analizatora słuchowego i wzrokowego, z obniżonym poziomem grafomotorycznym i płynnością ruchów, z zaburzoną koordynacją wzrokowo-ruchową, u których chcemy wspomagać umiejętność prawidłowego kreślenia liter pojedynczych, jak również dwuznaków i zmiękczeń.
• 44 karty formatu A4
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko rozmoczenia papieru.
049002 Zestaw edukacyjny Alfabet
Zestaw przeznaczony jest do nauki języka polskiego - czytania, pisania, mówienia i słuchania. Pomoc usprawnia analizę i syntezę słuchowo-wzrokową, pomaga w poznawaniu liter, w tym dwuznaków i zmiękczeń, uczy tworzenia wyrazów z liter i sylab oraz tworzenia zdań z wyrazów. Do zabaw swobodnych i kierowanych. Każdy kartonik zaopatrzony jest w otworek do zawieszania.
• 289 kartoników z literami i znakami interpunkcyjnymi o wym. od 10 x 12 cm
• 71 kart o wym. 16 x 12 cm
• od 6 lat
199063 Rozumiem i nazywam
Pomoc kierowana jest do osób pracujących z najmłodszymi dziećmi. Może być wykorzystywana do stymulacji mowy dzieci zdrowych oraz w pracy diagnostyczno-terapeutycznej z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy o różnej etiologii, afazja dziecięcą, niedosłuchem, autyzmem.
Pozwala na prowadzenie z maluszkiem ćwiczeń z zakresu rozumienia i nazywania desygnatów z najbliższego otoczenia oraz wprowadza w świat gramatyki języka polskiego, prezentując rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej oraz w formie mianownika i biernika. Pomoc przeznaczona jest dla dzieci od 1. roku życia. Może być wykorzystywana przez logopedów, pedagogów, psychologów i rodziców. Składa się z:
• 11 plansz formatu A4, z których każda prezentuje 4 desygnaty z danej kategorii językowej - do ćwiczeń rozumienia i nazywania
• 10 plansz formatu A4 prezentujących 10 rzeczowników w liczbie pojedynczej i mnogiej
• 10 plansz formatu A4 prezentujących 10 rzeczowników
199069 Krótkie opowiadania do ćw. rozumienia i czytania
Zbiór opowiadań, których dziecko może wysłuchać lub samodzielnie je przeczytać. Tekst został zapisany dwoma kolorami, z podziałem wyrazów na sylaby, przy zachowaniu zasady rozdzielania spółgłosek. Jest to duże ułatwienie dla dzieci, które mają trudności z opanowaniem umiejętności czytania. Do każdego opowiadania dołączone są zadania w formie 5 kart pracy, które dziecko wykonuje po jego wysłuchaniu.
To zbiór opowiadań, które dziecko może wysłuchać lub samodzielnie przeczytać. Tekst opowiadań został zapisany dwoma kolorami z podziałem wyrazów na sylaby przy zachowaniu zasady rozdzielania spółgłosek. Jest to duże ułatwienie dla dzieci, które mają trudności z opanowaniem umiejętności czytania. Do każdego opowiadania dołączone są zadania, które dziecko wykonuje po jego wysłuchaniu. Część pierwsza zawiera teksty łatwiejsze przeznaczone dla dzieci, które zaczynają swoją przygodę z czytaniem, ale znają już wszystkie litery. Tytuły opowiadań: • W ogrodzie • Na wsi • W sklepie • Pokój z zabawkami • Urodziny Oli
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.
199253 Krótkie opowiadania do ćw. rozumienia i czytania cz. 2
Zbiór opowiadań, których dziecko może wysłuchać lub samodzielnie je przeczytać. Tekst został zapisany dwoma kolorami, z podziałem wyrazów na sylaby, przy zachowaniu zasady rozdzielania spółgłosek. Jest to duże ułatwienie dla dzieci, które mają trudności z opanowaniem umiejętności czytania. Do każdego opowiadania dołączone są zadania w formie 5 kart pracy, które dziecko wykonuje po jego wysłuchaniu.
To zbiór opowiadań, które dziecko może wysłuchać lub samodzielnie przeczytać. Tekst opowiadań został zapisany dwoma kolorami, z podziałem wyrazów na sylaby, przy zachowaniu zasady rozdzielania spółgłosek. Jest to dużym ułatwieniem dla dzieci, które mają trudności z opanowaniem umiejętności czytania. Do każdego opowiadania dołączone są zadania, które dziecko wykonuje po jego wysłuchaniu. Część druga zawiera wyrazy o trudniejszej budowie fonologicznej, służy doskonaleniu techniki czytania i rozumieniu treści czytanego tekstu. Tytuły opowiadań:
1. Wakacje pod namiotem.
2. Rower.
3. Wycieczka do Zoo.
4. Wyprawa do lasu.
5. Zgubiony króliczek.
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.
199298 Krótkie opowiadania do ćwiczeń rozumienia i czytania. Pierwsze kroki, cz. III
To zbiór zestawów słów i krótkich tekstów w oparciu o wyrazy w najprostrzych formach. Dziecko może wysłuchać lub samodzielnie przeczytać słowa. Tekst opowiadań został zapisany dwoma kolorami, z podziałem wyrazów na sylaby, przy zachowaniu zasady rozdzielania spółgłosek. Jest to dużym ułatwieniem dla dzieci, które są na początku drogi nabywania umiejętności czytania. Do każdego opowiadania dołączone są zadania, które dziecko wykonuje po jego wysłuchaniu.
199023 Kto to? Co to? Rzeczownik
Pomoc niezbędna w poznawaniu i utrwalaniu umiejętności rozpoznawania części mowy. Jednym z zadań dziecka jest zapełnienie planszy kartonikami z obrazkami pasującymi do danej kategorii rzeczownika. Po każdym wylosowaniu kartonika, dziecko musi nazwać to, co przedstawia rysunek i określić, do której kategorii rzeczownika należy. Zestaw wprowadza dziecko w świat gramatyki języka polskiego. Wspomaga rozumienie mowy, wzbogacanie słownictwa, stymuluje rozwój umiejętności zadawania pytań i budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym, uczy kreatywności, stymuluje logiczne myślenie. Pomoc przeznaczona jest dla dzieci, u których chcemy wspomagać rozwój mowy, z opóźnionym rozwojem mowy, z afazją dziecięcą, z dysleksją.
• 5 plansz formatu A4
• 30 kartoników z obrazkami o wym. 6 x 6 cm
• 5 kart pracy formatu A4 (do kserowania)
199024 Czasownik - Co robi? Co się z nim dzieje?
Pomoc zawiera materiał, który pozwala na 4 rodzaje ćwiczeń: 1. Poznajemy słowa, które określają czynności - zabawa memo. Jest to etap wstępny, którego celem jest zapoznanie dziecka z wyrazami, które należą do grupy czasowników. 2. Formy czasownika w określonym czasie. Ćwiczenia uświadamiają dziecku, że forma czasownika zmienia się w zależności od tego, czy to o czym mówimy działo się wczoraj, dzieje się teraz, czy dopiero będzie się działo w przyszłości. 3. Osobowe formy czasownika. Celem zabawy jest pokazanie dziecku, że różne osoby będą używały innej formy tego samego czasownika. 4. Kontrolne karty pracy. Karty zostały opracowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności i są przeznaczone dla uczniów, u których poziom umiejętności czytania i pisania jest różny. Pomoc rozwija rozumienie mowy, wzbogaca słownictwo, wprowadza w świat gramatyki języka polskiego, stymuluje rozwój umiejętności zadawania pytań i budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym, uczy kreatywności oraz stymuluje logiczne myślenie. Pomoc przeznaczona dla dzieci w młodszym wieku szkolnym i starszych, u których chcemy wspomagać rozwój mowy, a także dla uczniów: z opóźnionym rozwojem mowy, z SLI (specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego szczególnie z deficytem gramatycznym), z afazją dziecięcą, z dysleksją.
• 136 kartoników z obrazkami czynności o wym. 6 x 6 cm
• plansza czasu formatu A4
• 2 plansze do ćw. odmiany czasownika przez osoby formatu A4
• 5 kontrolnych kart pracy formatu A4 (do kserowania)
199055 Jaki? Przymiotnik
Pomoc z serii „Poznajemy części mowy”. Składa się ona z trzech części mających formę gier: „Poznajemy słowa, które określają cechy przedmiotów/zjawisk”, „Porównywanie", np. okrągły jak… i „Określanie cech rzeczownika", np. Jabłko jest… (okrągłe, kwaśne, zepsute itp.) oraz 2 plansz demonstracyjnych, wyjaśniających zagadnienia stopniowania i odmiany przymiotnika. Pomoc rozwija rozumienie mowy, wzbogaca słownictwo, wprowadza w świat gramatyki języka polskiego, stymuluje rozwój umiejętności zadawania pytań i budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym, uczy kreatywności oraz stymuluje logiczne myślenie. Pomoc przeznaczona dla dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz starszych, u których chcemy wspomagać rozwój mowy, a także dla uczniów z: opóźnionym rozwojem mowy, SLI (specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego szczególnie z deficytem gramatycznym), afazją dziecięcą, dysleksją.
• 4 plansze kontrolne formatu A4
• 20 tafelków z rysunkami
• 20 kart o wym. 7 x 7 cm
• 20 kart formatu A5 do ćwiczeń określania rzeczownika
• plansza prezentująca stopniowanie przymiotnika
• plansza prezentująca odmianę przymiotnika przez liczby i rodzaje
• żetony
• instrukcja
826006 Szyfrowanki 2
Do ułożenia zdań dzieci korzystają z planszy z kodem obrazkowo-sylabowym. Zamieniając kolejno każdy obrazek odpowiednią sylabą, maluch z przyjemnością odkrywa zaszyfrowaną wiadomość.
Praca z zestawem wspomaga rozpoznawanie, odczytywanie i łączenie sylab w słowa i zdania, stymuluje umiejętność odkrywania i wykorzystywania w samodzielnym działaniu reguł, rozwija linearne opracowywanie informacji symbolicznych i językowych oraz myślenie analityczne,a także trenuje czytanie ze zrozumieniem.
• plansze do układania zdań - 8 szt. o wym. 20 x 6 cm
• plansza z kodem obrazkowo-sylabowym - 1 szt. o wym. 20 x 6 cm
• kartoniki z sylabami - 14 szt. o wym. 2,5 x 2,5 cm
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.
116065 Zestaw kontrolny PUS (standard)
Zestaw kontrolny PUS to Uniwersalny System Edukacji, który łączy w sobie naukę, zabawę i samokontrolę. Poprzez zabawę daje dziecku prawdziwą radość i satysfakcję z efektów samodzielnego działania. W sposób aktywny, skutecznie umożliwia zdobycie, poszerzenie i utrwalenie wiedzy. W poręcznym, zamykanym pudełku z tworzywa znajduje się 12 ponumerowanych klocków. Zestaw kontrolny powinien być stosowany w połączeniu z książeczkami z serii PUS, ponieważ cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach. W końcowej fazie pracy, poprzez porównanie wzoru ułożonego z klocków w Zestawie kontrolnym z wzorem znajdującym się przy każdym ćwiczeniu w książeczce, otrzymujemy informację o poprawności wybranych odpowiedzi. Zestawy PUS zapewniają możliwość pracy całej grupie.
• 12 klocków o wym. 4 x 4 cm • wym. pudełka 25 x 10 cm
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.
116077 Łatwe ćwiczenia do nauki czytania cz. 1
Seria 4 książeczek mających na celu przybliżenie dzieciom zagadnień związanych z literami, sylabami, spółgłoskami i samogłoskami. Dzięki całej serii dziecko w zabawny sposób przyswoi sobie nowy materiał ćwiczeniowy jak również spędzi czas ucząc się poprzez zabawę, która jest dla dzieci naturalną formą aktywności. Do pracy z książeczkami potrzebny jest Zestaw kontrolny PUS (116065, sprzedawany osobno).
• format: 26 x 14 cm • 24 str.
116078 Łatwe ćwiczenia do nauki czytania cz. 2
Seria 4 książeczek mających na celu przybliżenie dzieciom zagadnień związanych z literami, sylabami, spółgłoskami i samogłoskami. Dzięki całej serii dziecko w zabawny sposób przyswoi sobie nowy materiał ćwiczeniowy jak również spędzi czas ucząc się poprzez zabawę, która jest dla dzieci naturalną formą aktywności. Do pracy z książeczkami potrzebny jest Zestaw kontrolny PUS (116065, sprzedawany osobno).
• format: 26 x 14 cm
• 24 str.
116079 Łatwe ćwiczenia do nauki czytania cz. 3
Seria 4 książeczek mających na celu przybliżenie dzieciom zagadnień związanych z literami, sylabami, spółgłoskami i samogłoskami. Dzięki całej serii dziecko w zabawny sposób przyswoi sobie nowy materiał ćwiczeniowy jak również spędzi czas ucząc się poprzez zabawę, która jest dla dzieci naturalną formą aktywności. Do pracy z książeczkami potrzebny jest Zestaw kontrolny PUS (116065, sprzedawany osobno).
• format: 26 x 14 cm
• 24 str.
116210 Dyslektyczne potyczki 1
Seria Dyslektyczne potyczki przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych.
Zawarte w książeczce zadania doskonalą – niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania – umiejętności ogólnorozwojowe m.in. analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, pamięć, koncentrację, myślenie logiczne, analogiczne oraz przyczynowo-skutkowe. Uruchamiają także strategie lewopółkulowe (sekwencje, szeregi, relacje, kodowanie), przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej czy pedagogicznej oraz w czasie ćwiczeń w domu.
Zgodnie z zasadą stopniowania trudności seria podzielona została na trzy części: obrazkową, obrazkowo-językową i językową. Celowe wykorzystanie jedynie czarno-białych znaków i symboli graficznych wspomaga dodatkowo procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter i tekstów.
- format: 16,8 x 23,5 cm
- 32 str.
Zadania oparte są głównie na materiale obrazkowym, nie wymagają więc jeszcze umiejętności płynnego, samodzielnego czytania.
116211 Dyslektyczne potyczki 2
Seria Dyslektyczne potyczki przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych.
Zawarte w książeczce zadania doskonalą – niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania – umiejętności ogólnorozwojowe m.in. analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, pamięć, koncentrację, myślenie logiczne, analogiczne oraz przyczynowo-skutkowe. Uruchamiają także strategie lewopółkulowe (sekwencje, szeregi, relacje, kodowanie), przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej czy pedagogicznej oraz w czasie ćwiczeń w domu.
Zgodnie z zasadą stopniowania trudności seria podzielona została na trzy części: obrazkową, obrazkowo-językową i językową. Celowe wykorzystanie jedynie czarno-białych znaków i symboli graficznych wspomaga dodatkowo procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter i tekstów.
- format: 16,8 x 23,5 cm
- 32 str.
Zadania oparte są na materiale obrazkowo-językowym. Wymagają znajomości liter, sylab, cyfr oraz umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów.
116212 Dyslektyczne potyczki 3
Seria Dyslektyczne potyczki przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych.
Zawarte w książeczce zadania doskonalą – niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania – umiejętności ogólnorozwojowe m.in. analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, pamięć, koncentrację, myślenie logiczne, analogiczne oraz przyczynowo-skutkowe. Uruchamiają także strategie lewopółkulowe (sekwencje, szeregi, relacje, kodowanie), przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej czy pedagogicznej oraz w czasie ćwiczeń w domu.
Zgodnie z zasadą stopniowania trudności seria podzielona została na trzy części: obrazkową, obrazkowo-językową i językową. Celowe wykorzystanie jedynie czarno-białych znaków i symboli graficznych wspomaga dodatkowo procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter i tekstów.
- format: 16,8 x 23,5 cm
- 32 str.
Zadania oparte na materiale językowym. Wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek oraz znaków literopodobnych, a także umiejętności liczenia i wykonywania prostych działań matematycznych.
500202 Duże szczypce
Kolorowe szczypce wykonane z tworzywa sztucznego, w poręcznym słoiku z rączką. Zabawa nimi usprawnia mięśnie dłoni. • 12 szt.
• 6 kolorów
• dł. ok. 12 cm
• od 18 miesięcy
826008 Czy ręka pamięta? - zabawa edukacyjna
Czy ręka pamięta to zabawa edukacyjna polegająca na rysowaniu zapamiętanych obrazów. Przynosi wiele korzyści rozwojowych:
• ćwiczy przetwarzanie obrazu widzianego na ruch
• trenuje planowanie ruchowe dominującej ręki
• doskonali pamięć i koncentrację uwagi
Jak się bawić?
Wybieramy planszę z dwoma lub czterema polami oraz pasującą do niej kartę do rysowania. Na planszy układamy wybrane wcześniej obrazki, by po kilku sekundach odwrócić je tak, aby dziecko już ich nie widziało. Zadaniem malucha jest zapamiętanie obrazków, ich kolejności lub położenia w przestrzeni oraz narysowanie ich na swojej karcie. Narysowane wzorki zmazujemy miękką szmatką.
Opakowanie zawiera:
• 2 plansze o wym. 15,3 x 15,3 x 0,2 cm
• 2 plansze o wym. 15,3 x 7,6 x 0,2 cm
• 54 kartoniki o wym. 4,5 x 4,5 x 0,2 cm (27 z czarnymi wzorami na białym tle i 27 z białymi wzorami na czarnym tle).
• od 3 lat
199098 Ćwiczenia w pisaniu ciągłym
To propozycja do ćwiczeń graficznych w pisaniu ciągłym szlaczków, szlaczków literopodobnych, sylab i wyrazów. Celem tych ćwiczeń jest usprawnianie drobnych, pisarskich ruchów ręki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Zadaniem dziecka jest pisanie po śladzie bez odrywania ręki od zaznaczonego miejsca i w wyznaczonym kierunku danego wzoru. Strzałki pokazujące kierunek linii uczą właściwego kreślenia, zaś sposób skonstruowania szlaczków pozwala na pisanie całej linii bez odrywania ręki, przez co ćwiczy ruch ciągły potrzebny później podczas pisania sylab, wyrazów.
Zaletą tych szlaczków jest stopniowanie trudności we wzorach i liniaturze.
Każdy wzór początkowo zapisany jest czarnym kolorem, następnie zmniejsza swoje natężenie barwy, a na końcu jest pusta liniatura, która początkowo jest duża i stopniowo zmniejszana. Jest to ułatwione zadanie dla dzieci, które niechętnie podejmują się pisania szlaczków, liter, sylab i wyrazów.
Karty ze szlaczkami można kserować lub włożyć do okładki z przezroczystej folii i pisać mazakami suchościeralnymi dołączonymi do zestawu.
Pomoc składa się z:
• 4 rodzajów ćwiczeń w pisaniu ciągłym:
1 część - PISANIE SZLACZKÓW (9 kart),
2 część - PISANIE SZLACZKÓW LITEROPODOBNYCH (20 kart),
3 część - PISANIE SYLAB (25 kart),
4 część - PISANIE WYRAZÓW (17 kart);
• 5 okładek z przezroczystej folii, do której wkłada się kartę ze szlaczkiem;
• kompletu mazaków ścieralnych (4 kolory).
• format: A4
199045 Szlaczki na cztery pory roku
Kolorowe plansze z obrazkami nawiązującymi do tematyki pór roku przedstawiają ćwiczenia usprawniające motorykę ręki i przygotowujące do nauki pisania. Dzięki teczkom z tworzywa karty służą do wielokrotnego użytku. Zadaniem dziecka jest rysowanie po śladzie, ale również rysowanie własnych szlaczków i wzorów. Niektóre karty proponują ćwiczenia rysowania oburącz.
• 40 kart formatu A4
• 8 teczek
• 4 mazaki