Koncentracja uwagi - pakiet pomocy 2

Kod produktu: 199327
Oczekujemy na dostawę

4 159,20 zł­­

Brutto
Opis
Materiały dla nauczyciela

SKŁAD ZESTAWU

  • 199165 Akademia Bambika - pakiet
  • 826004K Witrażyki
  • 200173 Mozaika - kształty graficzne
  • 135211 Świat pod lupą - gra na spostrzegawczość
  • 135232 Braki w obrazkach
  • 200187 Ćwiczenia percepcji wzrokowej - kształty
  • 069039 Klocki mini Waffle z kartami EDU
  • 105015 Gra Jenga


 

SZCZEGÓŁOWY OPIS
 

199165 Akademia Bambika - pakiet
 

Akademia Bambika to program multimedialny przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (od 5 do 8 lat).

Program terapeutyczny będący wsparciem dla logopedów, pedagogów i nauczycieli. Z powodzeniem może być również stosowany podczas zajęć rewalidacyjnych, świetlicowych oraz indywidualnie w domu.

Ma wspomagać proces ogólnego kształcenia - wspierać nabywanie podstawowych umiejętności edukacyjnych oraz stymulować rozwój poznawczy: spostrzeganie wzrokowe i słuchowe, myślenie, mówienie.
Program umożliwia również doskonalenie koncentracji uwagi, pamięci, rozwija samodzielne myślenie, zdolność rozwiązywania problemów, umiejętność wyrażania emocji, a także umiejętności społeczne. Wzbogaca wiedzę dziecka z zakresu przestrzegania zasad bezpieczeństwa, dbania o higienę i zdrowie, przypomina o normach dobrego zachowania.

Przeznaczony dla dzieci:

  • z obniżonym poziomem funkcji słuchowych,
  • z zaburzeniami przetwarzania słuchowego;
  • u których chcemy rozwijać funkcje słuchowego;
  • z zaburzeniami uwagi i pamięci słuchowej, z ADHD;
  • z trudnościami w opanowaniu umiejętności czytania i pisania.

Karty pracy dają także dodatkową możliwość ćwiczenia przez dziecko grafomotoryki, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz orientacji przestrzennej.
Motywem przewodnim programu jest zwiedzanie przez dziecko Akademii Bambika, mieszczącej się w starym zamku. Bambik - mądry i przyjazny smok oprowadza po kolejnych komnatach zamczyska, a w każdej z nich na dzieci czeka wiele ciekawych przygód i zadań. Nagrodą za ich rozwiązanie jest zdobywanie kolejnych tytułów Mistrza oraz - po przejściu całego programu - Pucharu Akademii.

Program składa się z pięciu części - każda z nich zawiera zestaw ćwiczeń rozwijający konkretną umiejętność. Istnieje możliwość oddzielnego zakupienia dostępu do poszczególnych części programu (do każdej z nich dołączone są odpowiednie karty pracy). Aby jednak zapewnić dzieciom stymulację wszystkich istotnych dla rozwoju procesów poznawczych, należy umożliwić im rozwiązanie wszystkich części gry.
Zakupienie całego programu zapewnia także otrzymanie zestawu materiałów niezbędnych do monitorowania postępów dziecka oraz przygotowania dla niego nagrody za pracę - Pucharu Akademii.

Dodatkowymi zaletami programu są:

  • ciekawa i kolorowa szata graficzna,
  • łatwość obsługi i przejrzysta nawigacja,
  • dostosowanie zadań do dzieci, które jeszcze nie czytają lub mają kłopoty z samodzielnym czytaniem • po najechaniu kursorem na postać Bambika, polecenia i teksty czyta lektor (lub materiał podany jest w formie graficznej),
  • możliwość wielokrotnego powtarzania zadania i wrócenia do treści, którą dziecko chce sobie przypomnieć, stworzenie jednolitego dla wszystkich zadań systemu motywacyjnego - smok Bambik informuje dziecko o poprawności wykonania zadania, często wypowiada słowną pochwałę lub w przypadku nieprawidłowych odpowiedzi, zachęca do dalszej pracy.

 

Akademia Bambika - pakiet, zawiera 5 części programu:
- BIBLIOTEKA,
- LABORATORIUM,
- STUDIO NAGRAŃ,
- ŚWIETLICA,
- PLAC ZABAW,
oraz część dodatkową SALA PLASTYCZNA, zawierającą karty pracy do wybranych zadań.

 

W bibliotece dzieci napotykają na pięć różnych ksiąg z zadaniami rozwijającymi percepcję wzrokową, czyli zdolność rozpoznawania i rozróżniania bodźców wzrokowych, a także umiejętność ich interpretowania przez odniesienie do dotychczasowych doświadczeń. Znajdują się tu ćwiczenia z zakresu:

  • analizy wzrokowej,
  • syntezy wzrokowej,
  • stosunków przestrzennych,
  • spostrzegania bodźców abstrakcyjnych,
  • pamięci wzrokowej.​

Moduł zawiera 60 zadań.

 

Laboratorium to miejsce, w którym dzięki doświadczeniom i eksperymentom rozwija się umiejętność wykonywania operacji myślowych. Pozwalają nam one zdobywać wiedzę i doświadczenie w otaczającej rzeczywistości oraz rozwiązywać problemy. Znajduje się tu wiele ciekawych sprzętów laboratoryjnych, takich jak: obwód elektryczny, wahadło, lupa, aparat fotograficzny, stojak z probówkami, liczydło, klocki. Za każdym z nich kryją się zadania, które stymulują rozwój:

  • szeregowania,
  • klasyfikowania,
  • myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • myślenia symbolicznego,
  • pamięci,
  • tworzenia sekwencji,
  • logicznego myślenia.

Moduł zawiera 84 zadania.

 

Studio nagrań to miejsce, w którym dziecko będzie poznawać świat dźwięków, uczyć się je lepiej identyfikować, rozumieć i zapamiętywać. Będzie mogło ćwiczyć tu:

  • Rozumienie mowy - ćwiczenia, podczas których zadaniem dziecka jest wysłuchać i zapamiętać tekst, a następnie spośród dwóch bardzo podobnych obrazków (różniących się drobnymi szczegółami) wybrać ten, który dokładnie pasuje do usłyszanego tekstu;
  • Spostrzeganie błędów artykulacyjnych - tym razem dziecko słucha słów wypowiadanych przez smoka Bambika, a jego zadaniem jest ocena tego, czy smok wypowiedział słowo prawidłowo czy nie;
  • Pamięć słuchową bezpośrednią - tutaj po wysłuchaniu zdania wypowiedzianego przez smoka, dziecko będzie odpowiadać na pytania dotyczące jego treści;
  • Różnicowanie paronimów - ćwiczenie polega na wskazaniu obrazka (jednego spośród dwóch), który odpowiada słowu wypowiadanemu przez smoka Bambika. Zadanie jest o tyle trudne, że nazwy przedmiotów, które dziecko widzi, są do siebie bardzo podobne brzmieniowo np. muszka - puszka;
  • Różnicowanie dźwięków niewerbalnych - w tej części zadaniem dziecka jest różnicowanie wysokości dźwięków i zapamiętywanie sekwencji, czyli kolejności w jakiej one po sobie występują;
  • Rozumienie mowy w szumie - zadaniem dziecka jest powtórzenie zdania, które usłyszy w słuchawkach i wskazanie obrazka pasującego do wypowiedzi, którą usłyszało. Nie jest to takie proste, ponieważ brzmienie zdań jest bardzo podobne, np. Niedaleko jest łódka; Niedaleko jest kłódka; Niedaleko jest budka. Moduł zawiera 154 zadania.

Konieczność dokupienia słuchawek w ilości odpowiadającej liczbie uczestników. Słuchawki sprzedawane oddzielnie (kod: 085186).

 

W świetlicy dziecko może popracować nad wymową i wzbogacaniem słownika. Klikając na odpowiednie przedmioty znajdujące się w świetlicy przechodzimy do aktywnych części, w których będzie można ćwiczyć:

  • Praksję oralną - w postaci filmików przedstawiających dzieci wykonujące ćwiczenia narządów artykulacyjnych (dzieci prezentujące ćwiczenia radzą sobie z nimi raz lepiej raz gorzej). Prawidłowy wzór wykonania ćwiczenia zawsze podaje terapeuta, olbrzymią zaletą tej części jest fakt, że czas trwania filmików możemy regulować i dostosować do możliwości dziecka;
  • Prawidłową wymowę głosek (poza głoskami szumiącymi i głoską r - materiały do ćwiczeń tych głosek znajdują się w programie Bambikowe Logoprzygody) - materiał językowy zawiera wyrazy, w których ćwiczona głoska znajduje się na początku, w środku i na końcu wyrazu oraz wybrane do ćwiczeń słowa nie zawierają głosek szumiących i głoski r;
  • Wzbogacanie słownictwa, gdzie dziecko, po usłyszeniu zdania typu: W Lesie zobaczymy…., wybiera pasujące do niego obrazki i nazywa je kończąc w ten sposób wypowiedź;
  • Klasyfikowanie - tu dziecko ma podaną konkretną kategorię, np. biżuteria, a jego zadaniem jest wybranie spośród zaprezentowanych na ekranie obrazków przedmiotów należących do tej kategorii.

Moduł zawiera 64 zadania.
Konieczność dokupienia słuchawek w ilości odpowiadającej liczbie uczestników. Słuchawki sprzedawane oddzielnie (kod: 085186).
 

Plac zabaw to miejsce, w którym dzieci doskonalą umiejętności wyrażania emocji oraz umiejętności społeczne, a także przypominają sobie o zasadach tzw. dobrego zachowania.
TRAMPOLINA to zestaw zadań rozwijających umiejętność rozpoznawania, nazywania i wyrażania różnych emocji.
Pokonując stopnie DRABINKI dziecko rozwiązuje zadania przypominające o zasadach dobrego zachowania.
Wspinając się na ŚCIANKĘ WSPINACZKOWĄ rozwiązujemy zadania dotyczące przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
Podczas zabawy w PIASKOWNICY wykonujemy zadania podkreślające rolę dbania o higienę i zdrowie.
Moduł zawiera 48 zadań. Można je wykorzystywać w pracy terapeutycznej z uczniami przejawiającymi różnorodne zaburzenia emocjonalne, w przebiegu ADHD, autyzmu, zespołu Aspergera itd.


W skład zestawu wchodzą:
− klucz dostępowy;
− słuchawki - do zakupienia oddzielnie (kod: 085186); wymagane przy wersji wielostanowiskowej (kod: 199165W) w ilości odpowiadającej liczebności grupy oraz przy zakupie pojedynczych modułów: STUDIO NAGRAŃ (kody: 199162 i 199162W) i ŚWIETLICA (kody: 199163 i 199163W);
− naklejki;
− książeczka postępów dziecka oraz szablon do wykonania Pucharu Akademii.

Wymagania systemowe:
Wymagania systemowe: 1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 2. Windows Vista/7/8/10 64-bit + DirectX 9.0c procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 3GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 3. Mac OS X 10.7 64-bit procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 4. Android min. 5.0, procesor min. Core Duo 1.8GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB
Użytkowanie programu wymaga dostępu do internetu.

Licencja na 3 stanowiska.
• od 5 lat
• wyrób medyczny - klasa I



826004K Witrażyki

Witrażyki kształtują syntezę wzrokową, funkcję niezbędną do nauki czytania, trenują rozpoznawanie kolorów i figur geometrycznych oraz stanowią dobrą alternatywę dla puzzli. Wykonane z kartonu. Zapakowane w praktyczny, bawełniany woreczek.

• 42 elem. w 4 kształtach o wym. 5-10 cm

• ramka o wym. 12 x 12 cm

• 12 kart o wym. 10 x 10 cm

OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.

 


200173 Mozaika - kształty graficzne

Mozaika rozwija strukturę przestrzeni, umiejętności motoryczne i wizualne. Można tworzyć dowolne układy graficzne lub można naśladować wzory, przestrzegając kolorów, liczby pionków i organizacji przestrzennej.
Zawartość zestawu:

  • 6 plansz dwustronnych z obrazkami (12 wzorów) o wym. 27 x 20 cm
  • 2 podstawy transparentne z tworzywa sztucznego o wym. 27,4 x 21 cm
  • 96 elementów plastikowych o dł. 3,3 cm 
  • od 4 lat


OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.

 


135211 Świat pod lupą - gra na spostrzegawczość

Pomoc edukacyjna skonstruowana w celu doskonalenia percepcji wzrokowej oraz ćwiczenia spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Z uwagi na kontrastowe kolory silnie stymuluje zmysł wzroku i przyciąga uwagę dzieci rozwijając umiejętność obserwacji. Idealnie sprawdzi się w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, autystycznymi, z zespołem Aspergera, jak również dziećmi o nieharmonijnym rozwoju. Może być wykorzystywana do uwspólniania pola uwagi oraz stymulowania mowy. Ponadto zachęca do komunikacji oraz ćwiczy uwagę słuchową oraz pamięć wzrokową. Pomoc edukacyjna składa się z dużej, składanej planszy oraz 100 kart z poszczególnymi ilustracjami. Zadaniem dziecka jest znalezienie na planszy eksponowanego elementu.
Prosta grafika, mnogość obrazków z różnych kategorii sprawia, że gra oprócz ćwiczeń percepcyjnych może być z powodzeniem wykorzystywana do stymulacji mowy dzieci, jej rozumienia, poszerzania zasobu słownikowego, rozumienia pojęć, aranżowania sytuacji komunikacyjnych, jak również do doskonalenia umiejętności językowych – analiza i synteza sylabowa, głoskowa, tworzenie zdań, prostych opowieści, stosowanie prawidłowych konstrukcji składniowych oraz stymulowania rozwoju operacji myślowych i pamięci – klasyfikowanie, uogólnianie, różnicowanie, segregowanie, znajdywanie podobieństw, doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego (układanie historyjek), dobieranie par, ćwiczenia pamięci oraz stymulowanie myślenia twórczego i wyobraźni. Obrazki mogą być wykorzystywane do tworzenia własnych historyjek/ krótkich powiadań opartych na spontanicznych skojarzeniach zarówno w pracy indywidualnej jak i grupowej.
Przydatne w stymulacji ogólnorozwojowej.
Gra może być modyfikowana w zależności od potrzeb. Doskonale sprawdzi się w pracy w grupie ćwicząc kompetencje społeczno–emocjonalne tj.: czekanie na swoją kolej, zasady fair play oraz rywalizację i umiejętność przegrywania.

  • wym. planszy 40 x 40 cm
  • 100 kart o wym. 12 x 10 cm



135232 Braki w obrazkach

Karty dedykowane do pracy terapeutycznej z dziećmi z autyzmem, zespołem Aspergera, upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz dziećmi o nieharmonijnym rozwoju. Każda karta przedstawia prosty obrazek pozbawiony jakiegoś istotnego elementu. Z uwagi na kontrastowe kolory silnie stymuluje zmysł wzroku i przyciąga uwagę dzieci, rozwijając umiejętność obserwacji. Narzędzie terapeutyczne pobudza zdolności analityczne, kontakt z rzeczywistością, umiejętność logicznego myślenia oraz spostrzegawczość.

  • 30 kart o wym. 15 x 15 cm

 


200187 Ćwiczenia percepcji wzrokowej - kształty

Proponowane w zestawie zadania wspierają rozwinięcie określonych umiejętności wizualnej dyskryminacji i przygotowują dzieci do nauki czytania i pisania.
Zadaniem dzieci jest identyfikowanie podobnych żetonów pasujących do wzorów, budowanie sekwencji (od lewej do prawej; dla każdego wiersza po kolei) i odrzucanie niepasujących elementów.
Dzieci ćwiczą orientację kierunkową kształtów związanych ze schematami liter i ich połączeń, aby rozwinąć umiejętności pisania pod względem graficznym.
Zawartość zestawu:

  • 6 plansz magnetycznych o wym. 15,8 x 10,9 cm
  • 120 żetonów magnetycznych o wym. 3,5 x 2 cm
  • od 5 lat


OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami. Produkt zawiera magnesy lub części magnetyczne. Magnesy przyciągnięte do siebie lub przywierające do przedmiotu metalowego w organizmie człowieka mogą być przyczyną poważnych, a nawet śmiertelnych obrażeń. W przypadku połknięcia magnesów lub wprowadzenia ich do dróg oddechowych należy natychmiast zwrócić się o pomoc lekarską.



069039 Klocki mini Waffle z kartami EDU

Powtórz wzór z kart używając klocków Mini Waffle. Bądź czujny – zadania progresywnie stają się trudniejsze. Karty do nauki doskonale sprawdzają się w grupach oraz w nauczaniu 1 do 1. Klocki z kartami są pomocne w rozwoju i ćwiczeniu umiejętności takich jak:
1. PRACA Z SEKWENCJAMI. Niezbędna do nauki pisania, matematyki oraz programowania.
2. STYMULACJA LEWEJ PÓŁKULI MÓZGU. Pomaga w przetwarzaniu informacji.
3. ANALIZA WZROKOWA. Spostrzeżenie zadania i rozwiązywanie zadania.
Klocki wykonane są z elastycznego, przypominającego w dotyku gumę materiału. Zestaw zawiera klocki w 8 kolorach.

  • 500 szt. klocków o wym. 3,5 x 3,5 x 0,5 cm
  • 28 dwustronnych, lakierowanych kart o wym. 21,5 x 16,8 cm, z wzorami konstrukcji
  • instrukcja korzystania z kart i klocków
  • od 2 lat

 


105015 Gra Jenga

Gra zręcznościowa, polegająca na układaniu jak najwyższej wieży, poprzez przenoszenie klocków z dołu wieży na szczyt. Gra ćwiczy koncentrację i zręczność.

  • 54 elem. o wym. 7,5 x 2,5 x 1,5 cm
  • od 6 lat
Odwiedź także naszą nową stronę BAMBINOPLAY

Polecane

Polecane

Oczekujemy na dostawę
Przetwarzanie słuchowe - pakiet pomocy 1
199322

5 109,50 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Przetwarzanie słuchowe - pakiet pomocy 2
199323

5 210,40 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Funkcje wzrokowe - pakiet pomocy 1
199324

4 549,10 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Koncentracja uwagi - pakiet pomocy 1
199326

4 216,80 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Emocje - pakiet pomocy 1
199334

8 268,90 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Emocje - pakiet pomocy 2
199335

3 217,70 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Niedostosowanie społeczne - pakiet pomocy 1
199336

2 639,60 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Niedostosowanie społeczne - pakiet pomocy 2
199337

2 680,70 zł­­
Podgląd

Zapisz na liście

Brak list.
Dodaj nową listę
WeedesignSupp.backlink.title.4 WeedesignSupp.backlink.title.4