Dyskalkulia - pakiet pomocy 1
6 968,20 zł
SKŁAD ZESTAWU
- 031964 Dyskalkulia - pakiet ekspert
- 135210 Magnetyczne drzewo matematyczne
- 514035 Zestaw kości matematycznych
- 457033 Matematyczny autobus - gra liczbowa
- 451136 Odkryj liczby i ich właściwości
- 500236 Waga matematyczna z kartami
- 500227 Karty aktywności - figury geometryczne
- 500014 Kolorowe figury
- 500228 Tarcze do kart aktywności - figury geometryczne
SZCZEGÓŁOWY OPIS
031964 Dyskalkulia - pakiet ekspert
Zestaw dwóch programów multimedialnych (z wyposażeniem dodatkowym) wspierających uczniów z pierwszego etapu edukacyjnego, a także uczniów z początków drugiego etapu na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych, a także zajęciach wspierania ucznia szczególnie zainteresowanego matematyką lub językiem angielskim (np. na zajęciach rozwijających uzdolnienia czy kółku zainteresowań).
Program mTalent MATEMATYKA. Dyskalkulia w usystematyzowany i nieszablonowy sposób wspomaga dzieci w zrozumieniu trudnych dla nich zagadnień. Był projektowany i konsultowany przez zespół złożony z terapeutów pedagogicznych, czynnych nauczycieli wczesnej edukacji, nauczycieli matematyki oraz pedagoga specjalnego.
Podany materiał cechują następujące rozwiązania metodyczne:
● od konkretu do abstrakcji,
● materiał bliski dzieciom (tzw. „Matematyka codzienności”),
● zadania na logiczne myślenie,
● ćwiczenie metodą tzw. małych kroczków – każde działanie jest rozdzielone na mniejsze etapy,
● produkt zawiera matematyczne gry zespołowe, w których mogą brać udział pary lub grupy dzieci uczęszczające na zajęcia,
● wiele materiału poświęconego umiejętności szacowania, a także odczytywaniu wykresów,
● zadania na myślenie przestrzenne i perspektywiczne,
● elementy kodowania, a także przykłady matematyki twórczej,
● inne ćwiczenia terapeutyczne, np. ćwiczenia kształtujące percepcję wzrokową na materiale typowo matematycznym.
W programie mTalent MATEMATYKA. Dyskalkulia materiał ćwiczeniowy podzielony jest na 5 dużych działów, a w każdym z nich znajdują się klarownie wydzielone zestawy ćwiczeń, gdzie w sposób zrozumiały dla uczniów zostały wyjaśnione zagadnienia sprawiające im trudności:
1. Od jedności do wielkości
2. Dodawanie i odejmowanie, to całkiem proste zadanie
3. Mnożymy, dzielimy, liczbami się bawimy
4. Jak się nie zgubimy, cały świat zmierzymy
5. Trochę łamigłówek, dla mądrych główek
Ćwiczenia multimedialne uzupełnione zostały także o zestaw dodatkowych materiałów, publikacji autorskich rozszerzających spektrum możliwości zastosowania tego produktu.
Zestaw materiałów dodatkowych w pudełku:
● poradnik metodyczny ze scenariuszami zajęć,
● instrukcja użytkowania, dokument licencyjny, gwarancja,
● książka ze szkoleniem z zakresu tworzenia autorskich materiałów interaktywnych,
● pomoce dydaktyczne typu: klocki, liczmany, zegar, papierowe banknoty)
Natomiast program „Matematyka. To rozumiem!” to najnowocześniejszy produkt multimedialny przeznaczony do nauki matematyki (z elementami języka angielskiego) na etapie edukacji wczesnoszkolnej (a także początkach drugiego etapu edukacyjnego). Program sprawdzi się zarówno jako materiał do pracy bieżącej z klasą, jak i na zajęciach wspierających uczniów szczególnie zainteresowanych matematyką lub językiem angielskim (np na zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia).
Produkt pokrywa w 100% polską podstawę programową, inspirując się przy tym najnowocześniejszymi metodami dydaktycznymi pochodzącymi z Finlandii, pokazującymi rolę matematyki w codzienności.
● ponad 3500 ekranów multimedialnych, kilkanaście angażujących i ciekawych rodzajów ćwiczeń,
● ponad 460 zróżnicowanych lekcji i tematów,
● przewodniki metodyczne dla nauczyciela i tradycyjne pomoce dydaktyczne,
● ponad 70 wydrukowanych kart pracy do pobrania również w formacie pdf*,
● na tablice interaktywne, komputery, tablety i inne urządzenia (technologia HTML5),
● możliwość pracy offline i online,
● komplet pomocy tradycyjnych (liczmany, banknoty, monety, figury geometryczne, puzzle), które pozwalają wzbogacić lekcję o wspólne zabawy, prezentacje i inscenizacje sytuacji z prawdziwego życia,
● systemy mobilizujące uczniów do nauki (nagrody, animacje) i informujące ich o postępach.
● materiały do pracy indywidualnej ucznia. Wersja uczniowska produktu to zestaw lekcji przeznaczonych do pracy samodzielnej w domu lub w szkole. Może służyć jako powtórzenie wiedzy, baza ćwiczeń dodatkowych lub zadania domowe. Umożliwia też przeprowadzenie zajęć metodą odwróconej klasy.
Program DYSKALKULIA - pakiet EKSPERT jest także wyposażony w dodatek metodyczny ze wskazówkami dla prowadzących:
● zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze,
● zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
● zajęcia rozwijające, dla uczniów szczególnie zainteresowanym matematyką (i językiem angielskim),
● twórcze i ciekawe lekcje matematyki na pierwszym etapie.
Multimedialna i tradycyjna zawartość obu programów tworzących pakiet umożliwia naukę wg wzorców nauczania hybrydowego. To świetna propozycja zarówno do nauczania wczesnoszkolnego w klasach 1-3, jak i na zajęciach dodatkowych. Każdy z programów pakietu może być wykorzystany podczas zajęć tradycyjnych oraz tych na odległość - oprogramowanie mTalent – jako jedyne rozwiązanie na polskim rynku – umożliwia pracę zdalną, w tym wideokonferencje, bez konieczności korzystania z zewnętrznego oprogramowania. Jest to wyjątkowo bezpieczne rozwiązanie – szczególnie dla najmłodszych dzieci.
LICENCJE BEZTERMINOWE:
● Matematyka, to rozumiem! - licencja na 3 stanowiska online + 6 offline
● mTalent Matematyka. Dyskalkulia - licencja na 1 stanowisko online + 2 offline
Program został przygotowany w nowoczesnej technologii HTML5 (nie FLASH), co oznacza, że posłuży użytkownikom przez wiele lat. Praca z programem możliwa jest zarówno offline (bez dostępu do internetu) jak i online w każdym miejscu i czasie (szkoła, przedszkole, dom) z dostępem do Internetu. Program przeznaczony jest do pracy przy użyciu komputera, tabletu, smartfona oraz tablicy lub monitora interaktywnego (na systemach Windows, Android oraz iOS).
WYMAGANIA TECHNICZNE - Do poprawnego działania zasobów edukacyjnych konieczne jest korzystanie z poniższych przeglądarek i systemów operacyjnych:
Przeglądarki:
1. Google Chrome - od wersji 32, oraz wyższe wersje
2. Mozilla Firefox - od wersji 27, oraz wyższe wersje
3. Apple Safari od wersji 8 wzwyż
4. Microsoft Edge
Systemy operacyjne:
1. Microsoft Windows - wersje 7,8,8.1,10 i wyższe (Chrome, Firefox, Edge)
2. Apple Mac OSx - od wersji 10.08 i wyższe (Safari)
3. Apple iOS - od wersji 7.1.2 (Safari)
4. Google Android, 8, 9, 10,11 (Chrome i Edge)
5. Linux (Chrome i Firefox)
135210 Magnetyczne drzewo matematyczne
Autorskie drzewo matematyczne przygotowane na tablicy magnetycznej, z pustą przestrzenią służącą do dowolnego manipulowania magnesami, które są w zestawie.
Pomoc bardzo estetycznie wykonana, o pięknej grafice przyciąga uwagę dzieci i zachęca do podejmowania aktywności.
Doskonała pomoc dydaktyczna o wszechstronnym zastosowaniu. Sprawdzi się przy zajęciach kierowanych przez nauczyciela, jak również podczas zajęć terapeutycznych. Kształtuje inteligencję wizualno–przestrzenną oraz jest doskonałym narzędziem do konstruowania zabaw stymulujących szeroko rozumiane kompetencje matematyczne - umiejętność wprowadzania kierunków od osi własnego ciała, wskazywanie kierunków i określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, znajomość stosunków przestrzennych, np. na trzeciej gałęzi po lewej stronie połóż..., przeliczanie, kategoryzowanie, rozszerzanie zakresu liczenia, kontunuowanie rytmów, tworzenie i porównywanie zbiorów, ustalanie ich liczebności, ustalanie miejsca obiektów w szeregu, kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności rachunkowych, a nawet rozwiązywanie zadań z treścią. Dedykowana do pracy z dziećmi zdrowymi jak i wymagającymi wsparcia w tym obszarze.
Drzewo daje możliwość dowolnego stopniowania trudności zadań w zależności od indywidualnych możliwości dziecka.
Specjalnie przygotowana czysta tablica magnetyczna ma szerokie zastosowanie w realizowaniu wymienionych celów.
- 158 magnesów o wym. od 3 x 2 cm do 18 x 9 cm
- wym. tablicy 80 x 120 cm
- wym. drzewa 50 x 80 cm
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Produkt zawiera magnesy lub części magnetyczne. Magnesy przyciągnięte do siebie lub przywierające do przedmiotu metalowego w organizmie człowieka mogą być przyczyną poważnych, a nawet śmiertelnych obrażeń. W przypadku połknięcia magnesów lub wprowadzenia ich do dróg oddechowych należy natychmiast zwrócić się o pomoc lekarską.
514035 Zestaw kości matematycznych
Zestaw kości daje wiele możliwości zabaw z matematyką. Poręczna walizka z przezroczystego tworzywa sztucznego ułatwia przechowywanie.
- 162 kości do gier matematycznych
- 14 różnych rodzajów
- od 4 lat
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.
457033 Matematyczny autobus - gra liczbowa
Pozwól pasażerom wsiąść lub wysiąść z autobusu ćwicząc jednocześnie umiejętności matematyczne.
Zawartość:
• drewniany autobus o wym. 18 x 10 x 7 cm
• 5 czerwonych drewnianych pasażerów o wym. 1,5 x 5 cm
• 5 białych drewnianych pasażerów o wym. 1,5 x 5 cm
• 22 kartonowe karty zadań o wym. 7,5 x 5 cm
• 3 drewniane kostki o wym. 2,5 cm
• instrukcja obsługi
• pudełko o wym. 21 x 12 x 9,5 cm
• od 3 lat
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.
451136 Odkryj liczby i ich właściwości
Pomoc rozwijająca umiejętności matematyczne i przybliżająca znajomość liczb do 10.
- 62 karty o wym. 12,4 x 8,75 cm
500236 Waga matematyczna z kartami
Na wadze można zawiesić 20 odważników o masie 10 gramów, ponumerowanych od 1-10. Dzieci mogą wieszać ciężarki na ramionach wagi pod poszczególnymi liczbami. Taka praktyczna manipulacja pozwala porównywać liczby, a także w prosty sposób zilustrować dodawanie, odejmowanie lub mnożenie.
- 20 odważników
- 10 dwustronnych kart aktywności
- dł. 36 cm
- wys. 13 cm
- od 8 lat
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.
500227 Karty aktywności - figury geometryczne
Praca z zestawem kart aktywności - figury geometryczne wspiera rozwój umiejętności:
• sortowania i klasyfikowania.
• argumentowania, rozumowania.
• rozwiązywania problemów.
• logicznego myślenia.
Karty obejmują różnorodne zadania geometryczne wraz z odpowiedziami. Służą także do nauki kodowania oraz dekodowania. Przeznaczone do pracy z zestawem Kolorowych figur (500014, sprzedawany osobno). Do wykonania 4 zadań wymagane są także Tarcze do kart aktywności - figury geometryczne (500228, sprzedawane osobno).
- 20 dwustronnych kart A4.
Rodzaje aktywności:
• nauka o 4 atrybutach figur (rozmiar, grubość, kolor, kształt).
• sortowanie figur zgodnie z podanymi kryteriami.
• dedukowanie, których figur brakuje w danym zestawie.
• nauka, jak używać matryc, diagramu Venna i Carrolla.
• używanie wzornika różnic do rozwiązywania trudniejszych łamigłówek.
• od 6 lat
500014 Kolorowe figury
• 60 figur w 5 kształtach, 3 kolorach i 2 grubościach z tworzywa sztucznego
• wym. największego elem. 7,5 cm
• gr. 5 mm lub 1,7 mm
• od 3 lat
OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Ryzyko zadławienia małymi elementami.
500228 Tarcze do kart aktywności - figury geometryczne
Tarcze przeznaczone do pracy z zestawem kart aktywności (500227, sprzedawane osobno) i z Kolorowymi figurami (500014, sprzedawane osobno), lub z samym zestawem figur.
• 6 szt.
• od 5 lat