Zagraj o (swój) lęk - gra terapeutyczna
Kod produktu:
854202
Oczekujemy na dostawę
179,90 zł
Brutto
Opis
Głównym założeniem gry jest pokazanie młodemu człowiekowi, że w obliczu lęku jest on silniejszy, mądrzejszy i odważniejszy, niż przypuszcza – a sam lęk jest jego sprzymierzeńcem, którego warto poznać i oswoić.
W grze lęk został ucieleśniony w postaci potwora Lęku – stwora, który pojawia się w momencie, gdy coś może nam grozić. Lęk ma swoją określoną pracę do wykonania: ma zrobić wszystko, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i/lub trzymać nas z dala od potencjalnych problemów. Z perspektywy ewolucyjnej przetrwaliśmy dzięki lękowi (inaczej mówiąc, jesteśmy potomkami ludzi, którzy się bali). Naszym celem nie powinno być więc zakładanie, że lęk jest zły i potrzebujemy się od niego uwolnić/pokonać go, ale nauczenie się budowania z nim innej relacji. Relacji, która nie będzie oparta na strachu i niechęci, ale na akceptacji i zrozumieniu.
Postać potwora pomaga inaczej spojrzeć na sposób, w jaki budujemy relację z naszym lękiem. Zobrazowanie lęku w postaci przyjaznego stwora sprawia, że łatwiej nam jest zdystansować się do przeżywanych emocji, zobaczyć je z boku. Ta zmiana perspektywy z "ja się boję/jestem lękiem" na "mój potwór Lęku się boi" pozwala wyjść z pozycji słabości i bezbronności do miejsca, w którym znajdujemy w sobie siłę, mądrość i odwagę. Naszym zadaniem nie jest już więc pozbycie się lęku/walka z nim – a zaopiekowanie się nim.
Gra rozwija:
– świadomość odczuć z ciała,
– budowanie emocjonalnego bezpieczeństwa,
– zmianę negatywnego/lękowego myślenia,
– radzenie sobie z wyzwaniami/działanie pomimo lęku,
– budowanie wiary w siebie/pozytywna samoocena
Dodatkowe informacje:
Koncepcja gry oraz ćwiczenia w niej zawarte oparte są o techniki terapii poznawczo-behawioralnej, zwłaszcza jej trzeciej fali.
Gra przeznaczona jest dla dzieci od siódmego roku życia (optymalnie od 7 do 16 roku życia). Może być wykorzystywana w warunkach domowych, jak i w gabinecie specjalisty (psychologa, psychoterapeuty, pedagoga) jako wsparcie procesu terapeutycznego.
Uwaga! Gra nie zastąpi profesjonalnego wsparcia. Jeśli podejrzewasz u swojego dziecka zaburzenia lękowe, skontaktuj się z odpowiednim specjalistą.
Zawartość pudełka:
• plansza (61 x 43 cm)
• 4 pionki (wys. 1 cm)
• kostka (1,5 x 1,5 cm)
• 6 zestawów kart, które pomagają lepiej radzić sobie z Lękiem (8,5 x 12,5 cm)
• 3 karty pułapki (8,5 x 12,5 cm)
• 80 małych żetonów supermocy (śr. 2 cm)
• od 7 lat
W grze lęk został ucieleśniony w postaci potwora Lęku – stwora, który pojawia się w momencie, gdy coś może nam grozić. Lęk ma swoją określoną pracę do wykonania: ma zrobić wszystko, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i/lub trzymać nas z dala od potencjalnych problemów. Z perspektywy ewolucyjnej przetrwaliśmy dzięki lękowi (inaczej mówiąc, jesteśmy potomkami ludzi, którzy się bali). Naszym celem nie powinno być więc zakładanie, że lęk jest zły i potrzebujemy się od niego uwolnić/pokonać go, ale nauczenie się budowania z nim innej relacji. Relacji, która nie będzie oparta na strachu i niechęci, ale na akceptacji i zrozumieniu.
Postać potwora pomaga inaczej spojrzeć na sposób, w jaki budujemy relację z naszym lękiem. Zobrazowanie lęku w postaci przyjaznego stwora sprawia, że łatwiej nam jest zdystansować się do przeżywanych emocji, zobaczyć je z boku. Ta zmiana perspektywy z "ja się boję/jestem lękiem" na "mój potwór Lęku się boi" pozwala wyjść z pozycji słabości i bezbronności do miejsca, w którym znajdujemy w sobie siłę, mądrość i odwagę. Naszym zadaniem nie jest już więc pozbycie się lęku/walka z nim – a zaopiekowanie się nim.
Gra rozwija:
– świadomość odczuć z ciała,
– budowanie emocjonalnego bezpieczeństwa,
– zmianę negatywnego/lękowego myślenia,
– radzenie sobie z wyzwaniami/działanie pomimo lęku,
– budowanie wiary w siebie/pozytywna samoocena
Dodatkowe informacje:
Koncepcja gry oraz ćwiczenia w niej zawarte oparte są o techniki terapii poznawczo-behawioralnej, zwłaszcza jej trzeciej fali.
Gra przeznaczona jest dla dzieci od siódmego roku życia (optymalnie od 7 do 16 roku życia). Może być wykorzystywana w warunkach domowych, jak i w gabinecie specjalisty (psychologa, psychoterapeuty, pedagoga) jako wsparcie procesu terapeutycznego.
Uwaga! Gra nie zastąpi profesjonalnego wsparcia. Jeśli podejrzewasz u swojego dziecka zaburzenia lękowe, skontaktuj się z odpowiednim specjalistą.
Zawartość pudełka:
• plansza (61 x 43 cm)
• 4 pionki (wys. 1 cm)
• kostka (1,5 x 1,5 cm)
• 6 zestawów kart, które pomagają lepiej radzić sobie z Lękiem (8,5 x 12,5 cm)
• 3 karty pułapki (8,5 x 12,5 cm)
• 80 małych żetonów supermocy (śr. 2 cm)
• od 7 lat
Polecane