Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające
Kod produktu:
145246
Dostępny na zamówienie
599,90 zł
Brutto
Opis
Ram-pam-pam to autorski zestaw materiałów dydaktycznych na zajęcia umuzykalniające w przedszkolu. Zajęcia z Ram-pam-pam obudzą w dzieciach muzyczną wrażliwość i rozwiną je w każdej dziedzinie.
Zestaw Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające zawiera:
• oryginalne utwory muzyczne skomponowane i nagrane specjalnie do pracy z dziećmi (pendrive),
• 10 różnokolorowych grzechotek,
• 120 propozycji zajęć i zabaw do utworów,
• karty pracy (kolorowanki), które można zestawiać z innymi treściami edukacyjnymi
• dostęp do szkolenia "Umuzykalnianie metodą Gordona w grupie przedszkolnej" zakończonego certyfikatem.
Korzyści dla nauczyciela:
• większe zaangażowanie dzieci w zajęcia edukacyjne,
• podniesienie efektywności prowadzonych zajęć,
• rozwój słuchu muzycznego dzieci z pasją do muzyki i szybsze odkrycie talentów,
• zapoznanie dzieci z zapomnianą muzyką ludową,
• możliwość zestawienia kart pracy z innymi treściami edukacyjnymi.
Korzyści dla dziecka:
• wszechstronny rozwój: emocjonalny, intelektualny, motoryczny i społeczny,
• doskonalenie pamięci muzycznej, poczucia rytmu i wyobrażeń słuchowych,
• przestrzeń do ekspresji twórczej,
• kształtowanie umiejętności hamowania agresji,
• niwelowanie zaburzeń związanych z integracją sensoryczną.
Na czym polega unikalność metody umuzykalniania w Ram-pam-pam?
Inspiracją do stworzenia zestawu Ram-pam-pam były prace amerykańskiego pedagoga Edwina E. Gordona oraz badania etnograficzne Oskara Kolberga.
Najważniejszym pojęciem w teorii uczenia się muzyki (MLT – Music Learning Theory) Edwina E. Gordona jest audiacja. Oznacza ona przyswajanie i rozumienie usłyszanej muzyki. Odpowiednikiem audiacji w mowie jest myślenie. Nie można nikogo nauczyć myślenia – to proces naturalny, umiejętność, którą dziecko zdobywa wraz z rozwojem, poznawaniem i kojarzeniem faktów. Podobnie jest z audiacją. Umożliwiając doświadczanie muzyki, dajemy szansę na rozwój. Podstawą jest słuchanie. Później przychodzi czas na wykonywanie muzyki: śpiewanie, komponowanie i improwizowanie przy wykorzystaniu swojego naturalnego instrumentu – głosu. Ostatnim etapem jest nauka gry na instrumentach i teoretyczne zrozumienie muzyki. Celem zajęć z zestawem Ram-pam-pam jest rozwój myślenia muzycznego.
Jak wygląda praca z zestawem materiałów Ram-pam-pam?
Podczas zajęć umuzykalniających z wykorzystaniem zestawu Ram-pam-pam dzieci doświadczają urozmaiconej muzyki: od prostych melodii opartych na polskiej muzyce ludowej, poprzez muzykę rozrywkową, jazz i muzykę poważną. Różne tonalności, rytmy, ogromne bogactwo instrumentalne to elementy charakterystyczne dla Ram-pam-pam. Dzieci słuchają, porównują, odróżniają poszczególne skale, wyczuwają zmianę metrum, tonacji, barwy dźwięku. To wszystko jest możliwe, gdy wsłuchają się w muzykę. W Ram-pam-pam znajdują się utwory bez tekstów, aby słowa nie skupiały na sobie uwagi młodych słuchaczy. Za to melodie rozpoczynają się od różnych śpiewnych sylab, dzięki którym nauczyciel nawiązuje kontakt z każdym dzieckiem.
Jak Ram-pam-pam działa na dzieci?
Dzieci uwielbiają zajęcia z wykorzystaniem utworów z zestawu Ram-pam-pam. Muzyka wpływa na ich nastrój i emocje, wspiera i stymuluje zmysły, przez co pomaga im się wszechstronnie rozwinąć. Taniec, pląsy i zabawy ruchowe zaspokajają ich naturalną potrzebę ruchu i są świetnym odprężeniem od wysiłku poznawczego.
Dotyczy to wszystkich dzieci, także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, np. ze spektrum autyzmu. W Ram-pam-pam dzieci skupiają się na rytmie, który jest czynnikiem porządkującym, dzięki czemu jest przewidywalny. A przewidywalność daje poczucie bezpieczeństwa. Rytm może też wpłynąć na zapoznanie dzieci z ASD z pewnymi wzorcami, potrzebnymi np. w komunikacji. Dzieci powtarzają schematy poprzez naśladowanie wydobywania dźwięków terapeuty, który w sposób sugestywny czeka na odpowiedź dziecka. To sprawia, że dziecko uczy się naprzemienności, która jest obecna w dialogu z drugą osobą.
Opinia terapeuty z Przedszkola nr 91 "Bajka" w Poznaniu
Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające pozwalają na wieloaspektową terapię dzieci ze spektrum autyzmu. Terapia rozpoczęta w krótkim czasie przynosi najlepsze rezultaty. Nie można ignorować problemów związanych ze specyfiką autyzmu, może to doprowadzić do poważnego zaburzenia rozwoju i utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu. Najważniejsza jest współpraca rodziców ze specjalistami, to pozwala na szersze zapoznanie się z problemem. Edukacja muzyczna dzieci jest niezwykle ważna. Zabawy z muzyką angażują 100% dzieci, ponieważ każdy lubi taką formę aktywności. Pani Katarzyna Goździewska opracowała autorski program oparty na repertuarze z Ram-pam-pam. Jest on proponowany dzieciom na terenie grupy przedszkolnej do zajęć terapeutycznych oraz edukacyjnych.
Kto skorzysta z zestawu Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające?
• dzieci w wieku przedszkolnym,
• dzieci ze spektrum autyzmu oraz z Zespołem Aspergera,
• dzieci mające trudności w kontroli emocji,
• dzieci przejawiające agresywne zachowania lub z trudnością w rozumieniu własnego ciała
• maluchy chodzące do żłobka.
Kto wybiera zestaw Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające?
• nauczyciele wychowania przedszkolnego,
• terapeuci,
• opiekunowie dziecięcy pracujący w żłobkach i klubach dziecięcych;
• rodzice.
Zestaw Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające zawiera:
• oryginalne utwory muzyczne skomponowane i nagrane specjalnie do pracy z dziećmi (pendrive),
• 10 różnokolorowych grzechotek,
• 120 propozycji zajęć i zabaw do utworów,
• karty pracy (kolorowanki), które można zestawiać z innymi treściami edukacyjnymi
• dostęp do szkolenia "Umuzykalnianie metodą Gordona w grupie przedszkolnej" zakończonego certyfikatem.
Korzyści dla nauczyciela:
• większe zaangażowanie dzieci w zajęcia edukacyjne,
• podniesienie efektywności prowadzonych zajęć,
• rozwój słuchu muzycznego dzieci z pasją do muzyki i szybsze odkrycie talentów,
• zapoznanie dzieci z zapomnianą muzyką ludową,
• możliwość zestawienia kart pracy z innymi treściami edukacyjnymi.
Korzyści dla dziecka:
• wszechstronny rozwój: emocjonalny, intelektualny, motoryczny i społeczny,
• doskonalenie pamięci muzycznej, poczucia rytmu i wyobrażeń słuchowych,
• przestrzeń do ekspresji twórczej,
• kształtowanie umiejętności hamowania agresji,
• niwelowanie zaburzeń związanych z integracją sensoryczną.
Na czym polega unikalność metody umuzykalniania w Ram-pam-pam?
Inspiracją do stworzenia zestawu Ram-pam-pam były prace amerykańskiego pedagoga Edwina E. Gordona oraz badania etnograficzne Oskara Kolberga.
Najważniejszym pojęciem w teorii uczenia się muzyki (MLT – Music Learning Theory) Edwina E. Gordona jest audiacja. Oznacza ona przyswajanie i rozumienie usłyszanej muzyki. Odpowiednikiem audiacji w mowie jest myślenie. Nie można nikogo nauczyć myślenia – to proces naturalny, umiejętność, którą dziecko zdobywa wraz z rozwojem, poznawaniem i kojarzeniem faktów. Podobnie jest z audiacją. Umożliwiając doświadczanie muzyki, dajemy szansę na rozwój. Podstawą jest słuchanie. Później przychodzi czas na wykonywanie muzyki: śpiewanie, komponowanie i improwizowanie przy wykorzystaniu swojego naturalnego instrumentu – głosu. Ostatnim etapem jest nauka gry na instrumentach i teoretyczne zrozumienie muzyki. Celem zajęć z zestawem Ram-pam-pam jest rozwój myślenia muzycznego.
Jak wygląda praca z zestawem materiałów Ram-pam-pam?
Podczas zajęć umuzykalniających z wykorzystaniem zestawu Ram-pam-pam dzieci doświadczają urozmaiconej muzyki: od prostych melodii opartych na polskiej muzyce ludowej, poprzez muzykę rozrywkową, jazz i muzykę poważną. Różne tonalności, rytmy, ogromne bogactwo instrumentalne to elementy charakterystyczne dla Ram-pam-pam. Dzieci słuchają, porównują, odróżniają poszczególne skale, wyczuwają zmianę metrum, tonacji, barwy dźwięku. To wszystko jest możliwe, gdy wsłuchają się w muzykę. W Ram-pam-pam znajdują się utwory bez tekstów, aby słowa nie skupiały na sobie uwagi młodych słuchaczy. Za to melodie rozpoczynają się od różnych śpiewnych sylab, dzięki którym nauczyciel nawiązuje kontakt z każdym dzieckiem.
Jak Ram-pam-pam działa na dzieci?
Dzieci uwielbiają zajęcia z wykorzystaniem utworów z zestawu Ram-pam-pam. Muzyka wpływa na ich nastrój i emocje, wspiera i stymuluje zmysły, przez co pomaga im się wszechstronnie rozwinąć. Taniec, pląsy i zabawy ruchowe zaspokajają ich naturalną potrzebę ruchu i są świetnym odprężeniem od wysiłku poznawczego.
Dotyczy to wszystkich dzieci, także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, np. ze spektrum autyzmu. W Ram-pam-pam dzieci skupiają się na rytmie, który jest czynnikiem porządkującym, dzięki czemu jest przewidywalny. A przewidywalność daje poczucie bezpieczeństwa. Rytm może też wpłynąć na zapoznanie dzieci z ASD z pewnymi wzorcami, potrzebnymi np. w komunikacji. Dzieci powtarzają schematy poprzez naśladowanie wydobywania dźwięków terapeuty, który w sposób sugestywny czeka na odpowiedź dziecka. To sprawia, że dziecko uczy się naprzemienności, która jest obecna w dialogu z drugą osobą.
Opinia terapeuty z Przedszkola nr 91 "Bajka" w Poznaniu
Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające pozwalają na wieloaspektową terapię dzieci ze spektrum autyzmu. Terapia rozpoczęta w krótkim czasie przynosi najlepsze rezultaty. Nie można ignorować problemów związanych ze specyfiką autyzmu, może to doprowadzić do poważnego zaburzenia rozwoju i utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu. Najważniejsza jest współpraca rodziców ze specjalistami, to pozwala na szersze zapoznanie się z problemem. Edukacja muzyczna dzieci jest niezwykle ważna. Zabawy z muzyką angażują 100% dzieci, ponieważ każdy lubi taką formę aktywności. Pani Katarzyna Goździewska opracowała autorski program oparty na repertuarze z Ram-pam-pam. Jest on proponowany dzieciom na terenie grupy przedszkolnej do zajęć terapeutycznych oraz edukacyjnych.
Kto skorzysta z zestawu Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające?
• dzieci w wieku przedszkolnym,
• dzieci ze spektrum autyzmu oraz z Zespołem Aspergera,
• dzieci mające trudności w kontroli emocji,
• dzieci przejawiające agresywne zachowania lub z trudnością w rozumieniu własnego ciała
• maluchy chodzące do żłobka.
Kto wybiera zestaw Ram-pam-pam. Zajęcia umuzykalniające?
• nauczyciele wychowania przedszkolnego,
• terapeuci,
• opiekunowie dziecięcy pracujący w żłobkach i klubach dziecięcych;
• rodzice.