Opis
Zestaw 15 gier do zajęć edukacyjnych i rehabilitacyjnych dla dzieci o różnym stopniu dysfunkcji. Gry opracowane w pakiecie we współpracy z mgr Agnieszką Gierek-Kęsik i mgr Irminą Buczek pełnią funkcję rehabilitacyjną, edukacyjną i rewalidacyjną dla dzieci i młodzieży o różnych deficytach.
Seria prezentowanych gier koryguje, stymuluje zaburzone percepcje, usprawnia motorycznie, wprowadza somatognozję (orientację w schemacie ciała) i orientację w przestrzeni, daje szansę na regulację emocji i uczy sposobów ich wyrażania. Korzystanie z Magicznego Dywanu zachęca podopiecznego do samodzielnego działania i pokonywania kolejnych stopni trudności.
Podstawowe cechy pakietu:
• doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowych,
• usprawnianie motoryczne (płynność ruchów),
• obniżenie bądź wzmocnienie napięcia mięśniowego,
• wzmocnienie poczucia sprawstwa, własnej wartości,
• wprowadzenie somatognozjii (orientacji w schemacie ciała),
• integracja zmysłów,
• korygowanie, stymulowanie zaburzonych percepcji,
• umiejętność w zakresie regulacji emocji i sposobu ich wyrażania,
• tworzenie podopiecznym szans optymalnego, wszechstronnego rozwoju
Dysfunkcje:
• deficyty rozwojowe (psychomotoryczne) np. opóźnienie rozwoju motoryki dużej (ciała) lub małej (rąk),
• usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej,
• zharmonizowanie funkcji wzrokowych i ruchowych,
• współdziałanie funkcji wzrokowych, słuchowo-językowych, ruchowych,
• poprawa i doskonalenie wolniejszego tempa rozwoju niektórych funkcji psychomotorycznych w stosunku do wieku podopiecznego
Opis Gier:
1. DŹWIĘKI (DZWONKI). Gra dźwiękowo – wzrokowo - słuchowa polegająca na wybieraniu odpowiednich par instrumentów muzycznych.
2. ŻELAZKO. Gra ruchowo - koordynacyjna polegające na prasowaniu żelazkiem wybranych części garderoby.
3. KAŁUŻE. Gra zręcznościowo – wzrokowo – słuchowa polegająca na rozchlapywaniu wody z kałuży.
4. RÓB TO CO JA. Gra ruchowa polegająca na powtarzaniu ćwiczeń gimnastycznych wykonywanych przez postacie gry.
5. MUSZELKI. Gra sprawnościowa polegająca na łapaniu muszelek wynurzających się z wody.
6. LABIRYNT. Gra koordynacyjno – ruchowa polegająca na prowadzeniu obiektów (zwierzęta, rzeczy) przez labirynt.
7. KWIATY W OGRODZIE. Gra ruchowo – wzrokowa polegająca na dbaniu o kwiaty w ogrodzie.
8. SZABLON. Gra ruchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu i dopasowywaniu elementów do ich szablonów.
9. MEMORY. Gra wzrokowa polegająca na zapamiętywaniu i odkrywaniu par takich samych obrazków.
10. MALOWANIE. Gra ruchowo - wzrokowa polegająca na malowaniu, zabawie kolorami kształtami.
11. KSZTAŁTY. Gra ruchowo – wzrokowa polegające na dopasowywaniu kształtów do wyświetlanego wzorca.
12. ZWIERZĘTA. Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu postaci i dźwięków zwierząt.
13. POJAZDY. Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rodzajów i dźwięków pojazdów.
14. OTOCZENIE DOMOWE. Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rzeczy i dźwięków w otoczeniu domowym.
15. KALEJDOSKOP II. Gra relaksacyjna polegająca na zabawie z kalejdoskopem.
Seria prezentowanych gier koryguje, stymuluje zaburzone percepcje, usprawnia motorycznie, wprowadza somatognozję (orientację w schemacie ciała) i orientację w przestrzeni, daje szansę na regulację emocji i uczy sposobów ich wyrażania. Korzystanie z Magicznego Dywanu zachęca podopiecznego do samodzielnego działania i pokonywania kolejnych stopni trudności.
Podstawowe cechy pakietu:
• doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowych,
• usprawnianie motoryczne (płynność ruchów),
• obniżenie bądź wzmocnienie napięcia mięśniowego,
• wzmocnienie poczucia sprawstwa, własnej wartości,
• wprowadzenie somatognozjii (orientacji w schemacie ciała),
• integracja zmysłów,
• korygowanie, stymulowanie zaburzonych percepcji,
• umiejętność w zakresie regulacji emocji i sposobu ich wyrażania,
• tworzenie podopiecznym szans optymalnego, wszechstronnego rozwoju
Dysfunkcje:
• deficyty rozwojowe (psychomotoryczne) np. opóźnienie rozwoju motoryki dużej (ciała) lub małej (rąk),
• usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej,
• zharmonizowanie funkcji wzrokowych i ruchowych,
• współdziałanie funkcji wzrokowych, słuchowo-językowych, ruchowych,
• poprawa i doskonalenie wolniejszego tempa rozwoju niektórych funkcji psychomotorycznych w stosunku do wieku podopiecznego
Opis Gier:
1. DŹWIĘKI (DZWONKI). Gra dźwiękowo – wzrokowo - słuchowa polegająca na wybieraniu odpowiednich par instrumentów muzycznych.
2. ŻELAZKO. Gra ruchowo - koordynacyjna polegające na prasowaniu żelazkiem wybranych części garderoby.
3. KAŁUŻE. Gra zręcznościowo – wzrokowo – słuchowa polegająca na rozchlapywaniu wody z kałuży.
4. RÓB TO CO JA. Gra ruchowa polegająca na powtarzaniu ćwiczeń gimnastycznych wykonywanych przez postacie gry.
5. MUSZELKI. Gra sprawnościowa polegająca na łapaniu muszelek wynurzających się z wody.
6. LABIRYNT. Gra koordynacyjno – ruchowa polegająca na prowadzeniu obiektów (zwierzęta, rzeczy) przez labirynt.
7. KWIATY W OGRODZIE. Gra ruchowo – wzrokowa polegająca na dbaniu o kwiaty w ogrodzie.
8. SZABLON. Gra ruchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu i dopasowywaniu elementów do ich szablonów.
9. MEMORY. Gra wzrokowa polegająca na zapamiętywaniu i odkrywaniu par takich samych obrazków.
10. MALOWANIE. Gra ruchowo - wzrokowa polegająca na malowaniu, zabawie kolorami kształtami.
11. KSZTAŁTY. Gra ruchowo – wzrokowa polegające na dopasowywaniu kształtów do wyświetlanego wzorca.
12. ZWIERZĘTA. Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu postaci i dźwięków zwierząt.
13. POJAZDY. Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rodzajów i dźwięków pojazdów.
14. OTOCZENIE DOMOWE. Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rzeczy i dźwięków w otoczeniu domowym.
15. KALEJDOSKOP II. Gra relaksacyjna polegająca na zabawie z kalejdoskopem.