Pakiet REW do Magicznego Dywanu 4.0
Kod produktu:
821008N
Oczekujemy na dostawę
1 759,90 zł
Brutto
Opis
Wszystkie gry zostały opracowane we współpracy z ośrodkiem rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym, dzięki czemu spełniają funkcję edukacyjną i rehabilitacyjną dla dzieci o różnym stopniu dysfunkcji. W porównaniu do tradycyjnych gier Magicznego Dywanu ta seria ma bardziej wyraziste kolory, jednolite i jasne tła, zmniejszoną liczbę obiektów poruszających się na planszy, co powoduje, że gry są bardziej przystępne w odbiorze. Ponadto wszystkie elementy aktywne są większe, spowolniono także dynamikę gier. W aplikacjach rozróżniono dwa poziomy trudności do wyboru, zaś uczestnik zabawy otrzymuje wyraźną nagrodę po
udanym wykonaniu zadania (brawo, oklaski). Część aplikacji została również specjalnie zaprojektowana w pionie, aby wydłużyć czas poruszania się elementów na Magicznym Dywanie. Dzięki temu dziecko ma więcej czasu na wykonanie zadania.
Magiczny Dywan wspiera tworzenie warsztatów edukacyjnych, jak i rewalidacyjnych. W odpowiedni sposób zaprojektowane gry sprawdzają się jako narzędzie edukacyjno-rehabilitacyjne w Salach Doświadczania Świata, pobudzając zmysły uczestników zabawy.
Proponowane gry i zabawy rozwijają w szczególności następujące funkcje:
• koncentrację uwagi oraz koncentrację wzrokowo-ruchową
• poprawne wykonywanie instrukcji
• rozwijanie orientacji przestrzennej
• funkcje odprężająco-relaksujące, w tym zmniejszanie napięcia mięśniowego
• pobudzanie do wyrażania pozytywnych emocji
• dużą motorykę wykorzystując różnorodność ćwiczeń ruchowych
W skład Pakietu wchodzi 16 gier. Część z nich występuje w dwóch wersjach, co łącznie daje 25 gier.
• CYFERKI Zadanie polega na zaznaczaniu
kwiatków w kolejności pojawiających
się cyferek od 1 do 9. Aby to
zrobić wystarczy wskoczyć na kwiatek
lub tupnąć na niego. Można też
machnąć nad nim ręką lub głową.
Gra dostępna w dwóch poziomach
trudności.
• LITERKI Zadanie polega na zaznaczaniu kwiatków
w kolejności pojawiających się
liter od A do Z. Aby to zrobić wystarczy
wskoczyć na kwiatek lub tupnąć
w niego nóżką. Można też machnąć
nad nim ręką lub głową. Gra dostępna
w dwóch poziomach trudności.
• TROPICIELE ŚLADÓW Gra polega na tropieniu zwierzęcych
śladów pojawiających się na planszy.
Dziecko tropi zwierzątka chodząc po
ich śladach. Jeśli zadanie będzie wykonywane
zbyt wolno, ślady znikną
i grę będzie trzeba rozpocząć od
nowa. U celu, dziecko zobaczy, jakie
zwierzątko tropiło.
• GRZYBOBRANIE Celem gry jest zebranie pojawiających
się na leśnej ścieżce grzybków. Aby je
zebrać wystarczy na nie tupnąć nóżką.
Jednocześnie trzeba uważać na jeże,
które też mają na nie ochotę. Gdy dotkniemy
jeża, ten zabiera nam zdobyty
wcześniej grzybek. Należy także pamiętać,
aby trzymać się wyznaczonej ścieżki
i nie obudzić sowy! Gra dostępna
w dwóch poziomach trudności.
• BANANOWA KRAINA Gra polega na zerwaniu jak największej
liczby bananów zanim spadną
one na ziemię. Banany spadają w dół
wzdłuż widocznych lian. Aby je złapać
należy klepnąć je rączką lub tupnąć
nóżką. Gra dostępna jest w dwóch poziomach
trudności.
• RYBKI Zabawa polega na złowieniu jak największej
liczby płynących rybek. Zasada
jest prosta. Rybki płyną w stronę
dziecka w trzech liniach. Aby je złapać
należy klepnąć je rączką lub nóżką.
Gra dostępna w dwóch poziomach
trudności.
• SPADAJĄCE JAJKA Gra polega na zebraniu jak największej
liczby jajek zanim spadną
na ziemię i się rozbiją. Aby to zrobić,
należy na nie tupnąć lub klepnąć
je rączką. Gra jest dostępna
w dwóch poziomach trudności.
• SŁOŃ I CUKIER Gra polega na zebraniu wszystkich kostek
cukru. Wystarczy tupnąć na nie
nóżką lub machnąć nad nimi rączką.
Trzeba uważać na słonia, bo on też bardzo
lubi cukier i chętnie go zjada. Gdy
zje kostkę cukru, robi sobie drzemkę,
wtedy możemy odzyskać utracony cukier.
• ELF Zabawa polega na zebraniu jak największej
ilości prezentów. Aby złapać
prezent wystarczy na niego klepnąć
rączką lub tupnąć nóżką. Gra dostępna
jest w dwóch poziomach trudności.
• PSZCZOŁY I MIÓD W tej grze uczestnicy muszą odnaleźć
jak największą ilość garnuszków
z miodem, omijając fruwające pszczoły,
które również mają ochotę na miód.
Aby zaznaczyć garnuszek dziecko
wskakuje na niego, tupie nogą, macha
nad nim ręką lub głową.
• PIŁKA NOŻNA Gra polega na strzelaniu goli przeciwnikowi.
Dziecko porusza piłką poprzez
wskoczenie na nią lub tupnięcie nogą.
Wygrywa uczestnik, który strzeli najwięcej
bramek.
• WESOŁE MINKI Dzieci muszą odnaleźć smutne minki i odczarować, by były znowu wesołe. Aby to zrobić należy klepnąć ją rączką lub tupnąć na nią nóżką. W razie pomyłki, zawsze można się poprawić. Gra dostępna jest w 2 wersjach: 2 szybkości pojawiania się minek.
• LIŚCIE Gra polega na rozgarnianiu liści za
pomocą nóg lub rąk podobnie, jak
to dzieci robią jesienią w parku. Pod
liśćmi ukrywa się jeż i grzybek. Zabawa
polega na ich odszukaniu. Należy
jednak uważać, bo wiatr psotnik cały
czas nawiewa nowe liście.
• PIANINO Gra polega na uczeniu się rozróżniania
dźwięków. Pianino umożliwia dziecku
zagranie dowolnej melodii poprzez tupanie
nogą lub uderzanie ręką w odpowiednie
klawisze.
• BALONIKI Zabawa polega na przebijaniu latających
baloników poprzez klepnięcie
rączką lub tupnięcie nóżką. Dostępna
jest w dwóch poziomach trudności.
• WODA Gra polega na symulowaniu ruchu
wody. Wystarczy wejść na planszę i czujemy
się tak, jakbyśmy po niej chodzili.
W nowej odsłonie tło jest wyraźniejsze
i jaśniejsze. Gra aktywizuje dziecko do
wykonywania różnego rodzaju ćwiczeń
ruchowych. Pozwala także na wykorzystanie
realnych przedmiotów. Pobudza
wyobraźnię i zachęca do wykonywania
dotychczas niezbyt lubianych zadań.
udanym wykonaniu zadania (brawo, oklaski). Część aplikacji została również specjalnie zaprojektowana w pionie, aby wydłużyć czas poruszania się elementów na Magicznym Dywanie. Dzięki temu dziecko ma więcej czasu na wykonanie zadania.
Magiczny Dywan wspiera tworzenie warsztatów edukacyjnych, jak i rewalidacyjnych. W odpowiedni sposób zaprojektowane gry sprawdzają się jako narzędzie edukacyjno-rehabilitacyjne w Salach Doświadczania Świata, pobudzając zmysły uczestników zabawy.
Proponowane gry i zabawy rozwijają w szczególności następujące funkcje:
• koncentrację uwagi oraz koncentrację wzrokowo-ruchową
• poprawne wykonywanie instrukcji
• rozwijanie orientacji przestrzennej
• funkcje odprężająco-relaksujące, w tym zmniejszanie napięcia mięśniowego
• pobudzanie do wyrażania pozytywnych emocji
• dużą motorykę wykorzystując różnorodność ćwiczeń ruchowych
W skład Pakietu wchodzi 16 gier. Część z nich występuje w dwóch wersjach, co łącznie daje 25 gier.
• CYFERKI Zadanie polega na zaznaczaniu
kwiatków w kolejności pojawiających
się cyferek od 1 do 9. Aby to
zrobić wystarczy wskoczyć na kwiatek
lub tupnąć na niego. Można też
machnąć nad nim ręką lub głową.
Gra dostępna w dwóch poziomach
trudności.
• LITERKI Zadanie polega na zaznaczaniu kwiatków
w kolejności pojawiających się
liter od A do Z. Aby to zrobić wystarczy
wskoczyć na kwiatek lub tupnąć
w niego nóżką. Można też machnąć
nad nim ręką lub głową. Gra dostępna
w dwóch poziomach trudności.
• TROPICIELE ŚLADÓW Gra polega na tropieniu zwierzęcych
śladów pojawiających się na planszy.
Dziecko tropi zwierzątka chodząc po
ich śladach. Jeśli zadanie będzie wykonywane
zbyt wolno, ślady znikną
i grę będzie trzeba rozpocząć od
nowa. U celu, dziecko zobaczy, jakie
zwierzątko tropiło.
• GRZYBOBRANIE Celem gry jest zebranie pojawiających
się na leśnej ścieżce grzybków. Aby je
zebrać wystarczy na nie tupnąć nóżką.
Jednocześnie trzeba uważać na jeże,
które też mają na nie ochotę. Gdy dotkniemy
jeża, ten zabiera nam zdobyty
wcześniej grzybek. Należy także pamiętać,
aby trzymać się wyznaczonej ścieżki
i nie obudzić sowy! Gra dostępna
w dwóch poziomach trudności.
• BANANOWA KRAINA Gra polega na zerwaniu jak największej
liczby bananów zanim spadną
one na ziemię. Banany spadają w dół
wzdłuż widocznych lian. Aby je złapać
należy klepnąć je rączką lub tupnąć
nóżką. Gra dostępna jest w dwóch poziomach
trudności.
• RYBKI Zabawa polega na złowieniu jak największej
liczby płynących rybek. Zasada
jest prosta. Rybki płyną w stronę
dziecka w trzech liniach. Aby je złapać
należy klepnąć je rączką lub nóżką.
Gra dostępna w dwóch poziomach
trudności.
• SPADAJĄCE JAJKA Gra polega na zebraniu jak największej
liczby jajek zanim spadną
na ziemię i się rozbiją. Aby to zrobić,
należy na nie tupnąć lub klepnąć
je rączką. Gra jest dostępna
w dwóch poziomach trudności.
• SŁOŃ I CUKIER Gra polega na zebraniu wszystkich kostek
cukru. Wystarczy tupnąć na nie
nóżką lub machnąć nad nimi rączką.
Trzeba uważać na słonia, bo on też bardzo
lubi cukier i chętnie go zjada. Gdy
zje kostkę cukru, robi sobie drzemkę,
wtedy możemy odzyskać utracony cukier.
• ELF Zabawa polega na zebraniu jak największej
ilości prezentów. Aby złapać
prezent wystarczy na niego klepnąć
rączką lub tupnąć nóżką. Gra dostępna
jest w dwóch poziomach trudności.
• PSZCZOŁY I MIÓD W tej grze uczestnicy muszą odnaleźć
jak największą ilość garnuszków
z miodem, omijając fruwające pszczoły,
które również mają ochotę na miód.
Aby zaznaczyć garnuszek dziecko
wskakuje na niego, tupie nogą, macha
nad nim ręką lub głową.
• PIŁKA NOŻNA Gra polega na strzelaniu goli przeciwnikowi.
Dziecko porusza piłką poprzez
wskoczenie na nią lub tupnięcie nogą.
Wygrywa uczestnik, który strzeli najwięcej
bramek.
• WESOŁE MINKI Dzieci muszą odnaleźć smutne minki i odczarować, by były znowu wesołe. Aby to zrobić należy klepnąć ją rączką lub tupnąć na nią nóżką. W razie pomyłki, zawsze można się poprawić. Gra dostępna jest w 2 wersjach: 2 szybkości pojawiania się minek.
• LIŚCIE Gra polega na rozgarnianiu liści za
pomocą nóg lub rąk podobnie, jak
to dzieci robią jesienią w parku. Pod
liśćmi ukrywa się jeż i grzybek. Zabawa
polega na ich odszukaniu. Należy
jednak uważać, bo wiatr psotnik cały
czas nawiewa nowe liście.
• PIANINO Gra polega na uczeniu się rozróżniania
dźwięków. Pianino umożliwia dziecku
zagranie dowolnej melodii poprzez tupanie
nogą lub uderzanie ręką w odpowiednie
klawisze.
• BALONIKI Zabawa polega na przebijaniu latających
baloników poprzez klepnięcie
rączką lub tupnięcie nóżką. Dostępna
jest w dwóch poziomach trudności.
• WODA Gra polega na symulowaniu ruchu
wody. Wystarczy wejść na planszę i czujemy
się tak, jakbyśmy po niej chodzili.
W nowej odsłonie tło jest wyraźniejsze
i jaśniejsze. Gra aktywizuje dziecko do
wykonywania różnego rodzaju ćwiczeń
ruchowych. Pozwala także na wykorzystanie
realnych przedmiotów. Pobudza
wyobraźnię i zachęca do wykonywania
dotychczas niezbyt lubianych zadań.