Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł ENERGIA - pakiet klasowy z 3 podręcznikami
13 599,90 zł
Moduł Energia pakiet klasowy z 3 podręcznikami zawiera:
- 6 walizek ze sprzętem potrzebnym do wykonania doświadczeń.
- 3 podręczniki dla nauczyciela, zawierający część merytoryczną, przybliżającą kwestie związane z wytwarzaniem i obiegiem energii na Ziemi, wraz z objaśnieniami terminów naukowych, oraz część metodyczną ze szczegółowymi scenariuszami doświadczeń do przeprowadzenia z uczniami w czasie zajęć lekcyjnych.
- 3 pendrive'y z cyfrową kopią wszystkich kart dla nauczyciela i ucznia.
Moduł Energia to trzeci zestaw z serii Modułowych Pracowni Przyrodniczych na licencji Centrum Nauki Kopernik. Tym razem tematem wiodącym jest energia. Materiały przygotowane przez Centrum Nauki Kopernik mają w jasny i angażujący sposób wyjaśniać podstawowe zagadnienia związane z energią i jej przemianami oraz ukazywać jej kluczową rolę we wszelkich procesach zachodzących w środowisku, w tym także w ludzkim organizmie. Spojrzenie na energię z perspektywy różnych przedmiotów szkolnych (fizyki, chemii, biologii, geografii, przyrody) ułatwia zrozumienie związków istniejących między kwestiami i zjawiskami z pozoru tak odmiennymi jak: odżywianie roślin, kaloryczność pokarmów, światło pochodzące z latarki, prąd elektryczny czy niskie temperatury.
Edukacyjne narzędzie opracowane przez Centrum Nauki Kopernik, umożliwiające prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metody badawczej. Wszystkie doświadczenia zostały przetestowane w laboratoriach Centrum Nauki Kopernik. MPP są przykładem rozwiązania dla szkół podstawowych, które szukają pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych (biologia, geografia, chemia i fizyka).
Koncepcja kładzie nacisk na samodzielne poznawanie świata przez uczniów – poprzez obserwację i eksperymentowanie. Zaproponowana tu metoda badawcza, inspirowana sposobem pracy naukowców (badaczy), ma charakter aktywizujący i angażujący. Dla uczniów, tak jak dla naukowców, świat pełen jest nieznanych zjawisk, procesów. Powinni poznawać go nie tylko z podręcznika czy wykładu, lecz również poprzez zadawanie pytań, stawianie i testowanie hipotez, wyciąganie wniosków. Proces uczenia się będzie wówczas procesem zdobywania wiedzy, a także rozwijania kompetencji twórczego, a zarazem krytycznego poszukiwania odpowiedzi – umiejętności niezbędnych w XXI wieku.
Tematyka doświadczeń proponowanych w zestawie obejmuje: energię mechaniczną, energię sprężystości, elektryczność, odnawialne źródła energii, energię obecną w reakcjach chemicznych, katalizę reakcji, energię cieplną, fale świetlne, pozyskiwanie energii przez rośliny, barwniki roślinne, metabolizm zwierząt, energię słoneczną i nasłonecznienie Ziemi oraz wytrzymałość materiałów.
Przykładowe karty pracy:
Moduł Energia - karta nauczyciela - barwniki fotosyntetyczne
Moduł Energia - karta ucznia - barwniki fotosyntetyczne
Tematyka badań Modułu Energia:
Odżywcz energia
Oddychanie komórkowe
Burza kiełków
Orientuj się!
Barwniki fotosyntetyczne
Ukryte kolory
Biały jak śnieg
Wasza Wysokość Słońce!
Na wspak
Soczysta energia
Tańczące drobinki
Energia z lodu
Przenikanie energii
Ciepłe plaśnięcie
Kulki na rampie
Zderzamy się!
Plaster miodu
Rakieta na wodór
Burzliwa przemiana
Słup piany
Katalaza z obiadu
Raz ciepło, raz zimno
Zestaw narzędzi w jednej walizce:
Krokodylki czarny szt.2
Krokodylki czerwone szt.2
Termometr panelowy 1xAAA MOD-TEMP100 szt.2
Brzęczyk piezoelektryczny prąd poniżej 12mA, szt.1
Przewody z „banankami 4mm” czerwone 25cm szt.2
Przewody z „banankami 4mm” czarne 25cm szt.2
Waga jubilerska 2xAAA 500g / 0,01g szt.1
Multimetr 2xAA UNI-T UT33C+ zamiennik 571137 szt.1
Statyw na próbówki 40 gniazd na 20mm probowk szt.1
Strzykawka jednorazowa 20ml szt.3
Pipeta Pasteura 3ml szt.12
Siarczan miedzi cz. 50g szt.1
Nadmanganian potasu cz. 25g szt.1
Szczotka do probówek z kogucikiem mała szt.1
Łyżeczko szpatułka z PP długość 200mm szt.4
Probówka okrągłodenna 18x180 szt.8
Foliopis czarny 0,7 mm szt.1
Miara zwijana 3 m szt.1
Bateria AA / LR6 szt.4
Bateria AAA / R03 szt.4
Świeczka tealight szt.3
Zapalarka składana szt.1
Płytka miedziana 50x25x1mm szt.2
Plastelina 180 g szt.1
Balon mały szt.5
Gumowy korek z otworem dół 17,00 góra 22,00 wys 25mm szt.1
Pęseta z zagiętymi końcami szt.1
Pipeta Pasteura 1ml szt.12
Cylinder miarowy 10ml szt. 1
Probówka typu eppendorf 2ml szt. 4
Siłomierz 30N szt. 1
Tacka wagowa szt. 4
Grafika z podziałką do kołyski newtona szt. 1
Plansza "Jaki kolor ma liść?" szt. 1
Grafika z podziałką do wyrzutni gumek szt.1
Skala kolorowa PH szt.1
Skala z podziałką kątową XX szt.1
Spektroskop papierowy do składania szt.1
Kołyska Newtona szt.1
Kula metalowa fi 2 cm szt.1
Kula drewniana fi 2 cm szt.1
Kula styropianowa fi 2 cm szt.10
Kula szklana fi 2 cm szt.1
Płytka cynkowa 50x25x1mm szt.2
D-glukoza cz. 50g szt.1
Wodorotlenek sodu cz. (Na(OH)2) 100g szt.1
Wodorotlenek wapnia cz. (Ca(OH)2) 40g szt.1
Arkusz kartonowy typu plaster miodu 5x10x2cm szt.1
Drewniana płytka 100x100x4mm szt.2
Drewniany klocek 4x4x10cm szt.2
Filtr sceniczny czerwony 8x8cm 106 primary red szt.1
Filtr sceniczny niebieski 8x8cm 120 deep blue szt.1
Krążek z drewna fi 5cm szt.1
Krążek z metalu fi 5cm szt.1
Krążek z pianki fi 5cm szt.2
Płytka z pianki 10x8,5x1cm szt.2
Płyta z plexi bezbarwna - 300x200x3mm szt.1
Rurka z plexi fi 2 cm dł 30 cm szt.2
Wyrzutnia do gumek 100x100 szt.1
Zapalnik piezzo szt.1
Gumki kauczukowe 130x1.5x6.0mm szt.5
Kubek metalowy 350 ml szt.2
Wełniana ściereczka 15x15cm szt.1
Bateria 9V 6F22 szt.3
Latarka 300lm szt.1
Oprawka do żarówki szt.2
Panel słoneczny, końcówki banankowe szt.1
Żarówka 249lm szt.2
Koszyk na baterie 4 x AA z końcówkami banankowymi szt.1
Przewód czarny ze ściągniętą izolacją szt.1
Przewód czerwony ze ściągniętą izolacją szt.1
Dioda szt.2
Element Peltier, końcówki banankowe szt.1
Wyłącznik czasowy szt.1
Pudełko na drobne elementy 155x115x70 szt.2
Wytłoczka Moduł Energia szt.1
Pudełko Moduł Energia szt.1
Moździerz z tłuczkiem 135 ml szt.1
Zlewka niska szklana 250ml szt.2
Tryskawka szt.1
Kolba płaskodenna szt.1
Cylinder miarowy 100ml szt.1
Zlewka szklana 25ml szt.4
Zlewka szklana 50ml szt.3
MODUŁY – CO TO JEST?
To specjalnie przygotowane autorskie zestawy edukacyjne wraz z systemem przechowywania oraz narzędziami wspomagającymi proces edukacyjny. To nowoczesne pomoce dydaktyczne, zawierające materiały i scenariusze niezbędne do uczenia praktycznego.
W procesie ich tworzenia dobieramy odpowiednie narzędzia, materiały, sprzęty i jednocześnie rozwijamy metody nauczania i uczenia się przez odkrywanie i osobiste doświadczanie w toku otwartego eksperymentowania – samodzielnie oraz w zespole. Proponowane doświadczenia są tak zaprojektowane, aby można je było zrealizować w czasie 45-minutowej lekcji. Moduł sprawdzi się także przy realizacji zajęć dodatkowych, projektów między przedmiotowych oraz zajęć terenowych.
POJEDYNCZY MODUŁ – PROSTOTA, UNIWERSALNOŚĆ, JEDEN WIELOWĄTKOWY TEMAT
Moduł to duże pudło z akcesoriami umożliwiającymi wykonanie kilkudziesięciu różnych doświadczeń przez całą klasę. Są w nim również karty pracy dla uczniów oraz materiały dla nauczycieli – zarówno merytoryczne (związane z tematem modułu), jak i praktyczne (pomagające w organizacji różnorodnych zajęć). Zgodnie z koncepcją MPP każdy z modułów inspirowany jest jednym tematem przewodnim (blisko powiązanym z doświadczeniem życia codziennego uczniów), który można badać z różnych perspektyw. Tematy dobierane są tak, by umożliwić korzystanie z modułów przyrodniczych zarówno na lekcjach przyrody, jak i biologii, fizyki, chemii czy geografii – stwarza to unikalną okazję do współpracy nauczycieli różnych przedmiotów.
Takie interdyscyplinarne rozwiązanie doskonale sprawdzi się na kilku poziomach nauczania (klasy IV-VII szkół podstawowych) i w dodatku na lekcjach różnych przedmiotów.
MODUŁOWA KONCEPCJA KSZTAŁCENIA
Umożliwi rozszerzanie oferty edukacyjnej w przyszłości, w zależności od potrzeb i zainteresowań uczniów. Kolejne moduły, poświęcone nowym tematom i powiązane z innymi treściami edukacyjnymi dają szansę wykorzystania MPP na większej liczbie lekcji. Każdy moduł zawiera sprzęt i narzędzia pozwalające wszystkim uczniom w klasie przeprowadzać proste, bezpieczne doświadczenia – w ilości zapewniającej warunki pracy samodzielnej i zespołowej (również w klasie liczącej 30 uczniów). W komplecie są także materiały dodatkowe dla nauczycieli, pomagające w organizacji różnych zajęć (dodatkowych, terenowych, wycieczek edukacyjnych czy projektów uczniowskich oraz lekcji). W celu uzyskania zamierzonych efektów pracy z modułem, Centrum Nauki Kopernik rekomenduje korzystanie z 1 zestawu przez maksymalnie cztery osoby.
Cele edukacyjne w zakresie przedmiotów przyrodniczych realizowane poprzez Modułowe Pracownie:
1. ROZBUDZENIE ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW ŚWIATEM PRZYRODNICZYM:
- rozwijanie ciekawości świata i chęci aktywnego poznawania przyrody;
- rozwijanie wrażliwości przyrodniczej i ekologicznej;
- kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej.
2. KSZTAŁTOWANIE U UCZNIÓW POSTAWY BADAWCZEJ:
- rozwijanie dociekliwości oraz chęci i umiejętności zadawania pytań;
- kształtowanie umiejętności formułowania hipotez i ich weryfikowania, np. poprzez doświadczenia i eksperymenty;
- kształtowanie cierpliwości, wytrwałości i systematyczności;
- rozwijanie samodzielności.
3. WYKSZTAŁCENIE U UCZNIÓW NAWYKÓW BEZPIECZNEGO EKSPERYMENTOWANIA:
- kształtowanie nawyku planowania i przygotowania eksperymentu (miejsce, sprzęt, kolejność działań, środki bezpieczeństwa);
- kształtowanie nawyków bezpiecznego wykonania doświadczenia.
4. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW UMIEJĘTNOŚCI PRAWIDŁOWEGO PROWADZENIA EKSPERYMENTÓW NAUKOWYCH:
- wykonywanie podstawowych pomiarów (dokładność, konieczność powtórzeń);
- posługiwanie się urządzeniami pomiarowymi i obserwacyjnymi;
- dokumentowanie obserwacji i doświadczeń, opis jakościowy i ilościowy, używanie prawidłowej terminologii;
- kształtowanie umiejętności wyszukiwania i korzystania z różnych źródeł informacji;
- nauka prezentacji wyników z zastosowaniem narzędzi TIK.
5. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW KOMPETENCJI PRACY W GRUPIE, W TYM:
- rozwijanie umiejętności podziału pracy na zadania składowe i rozdzielania zadań w zespole;
- nauka odpowiedzialności za rezultat pracy całego zespołu.
•