Złapmy Lwa. Specjalne potrzeby edukacyjne
Kod produktu:
145122
Oczekujemy na dostawę
1 490,90 zł
Brutto
Opis
To gra wspierająca rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii. Jest polecana dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 5 lat.
To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi.
Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii:
• percepcję wzrokową,
• pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni,
• myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie,
• motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
• umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych.
Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki, poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt. To doskonałe pomoce dydaktyczne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Do gry “Złapmy lwa – specjalne potrzeby edukacyjne" dołączone są kartonowe elementy:
6 kartonowych kół z "emotikonami" symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich.
Zestaw zawiera:
• planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami,
• kartonowe znaki do wykorzystania z planszą: 30 kół z "emotikonami" symbolizującymi emocje (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne);
• sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami, poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy, zabawy multimedialne na tablicę interaktywną, nagrody – naklejki dla dzieci.
To wyjątkowa gra, która opiera się na japońskiej grze Dōbutsu shogi (dosł. "zwierzątkowe szachy", jap. どうぶつしょうぎ). ). Gra realizuje podstawę programową MEN w zakresie powszechnego wprowadzenia szachów do szkół podstawowych.
"Złapmy lwa" rozwija szereg umiejętności takich, jak:
• myślenie logiczne,
• myślenie strategiczne,
• koncentracje,
• cierpliwość,
• radzenie sobie z emocjami,
• umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów,
• szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek.
Reguły gry są proste. Gra nie wymaga umiejętności gry w szachy.
Gra zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z europejskich szachów sprowadzając je jednak do niezbędnego minimum: figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i małej planszy. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy – są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami. Zbite figury nie zostają odrzucone z gry, ale służą wiernie temu, kto je zbił! Dzięki temu gra ma niewiele remisów, a także jej końcówki są niezwykle ekscytujące.
•
To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi.
Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii:
• percepcję wzrokową,
• pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni,
• myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie,
• motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
• umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych.
Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki, poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt. To doskonałe pomoce dydaktyczne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Do gry “Złapmy lwa – specjalne potrzeby edukacyjne" dołączone są kartonowe elementy:
6 kartonowych kół z "emotikonami" symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich.
Zestaw zawiera:
• planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami,
• kartonowe znaki do wykorzystania z planszą: 30 kół z "emotikonami" symbolizującymi emocje (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne);
• sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami, poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy, zabawy multimedialne na tablicę interaktywną, nagrody – naklejki dla dzieci.
To wyjątkowa gra, która opiera się na japońskiej grze Dōbutsu shogi (dosł. "zwierzątkowe szachy", jap. どうぶつしょうぎ). ). Gra realizuje podstawę programową MEN w zakresie powszechnego wprowadzenia szachów do szkół podstawowych.
"Złapmy lwa" rozwija szereg umiejętności takich, jak:
• myślenie logiczne,
• myślenie strategiczne,
• koncentracje,
• cierpliwość,
• radzenie sobie z emocjami,
• umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów,
• szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek.
Reguły gry są proste. Gra nie wymaga umiejętności gry w szachy.
Gra zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z europejskich szachów sprowadzając je jednak do niezbędnego minimum: figur-zwierzątek dla każdego z dwóch graczy i małej planszy. Nie trzeba pamiętać o możliwych ruchach zwierząt na planszy – są oznaczone dobrze widocznymi na figurach znakami. Zbite figury nie zostają odrzucone z gry, ale służą wiernie temu, kto je zbił! Dzięki temu gra ma niewiele remisów, a także jej końcówki są niezwykle ekscytujące.
•
Polecane