Moduł Banach Szczególne Potrzeby z długopisem 3D 11+
Kod produktu:
145227
Oczekujemy na dostawę
1 290,90 zł
Brutto
Opis
Szczególne potrzeby z długopisem 3D Banach 11+ to pakiet stworzony z myślą o uczniach w wieku 11+ ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
Długopisy 3D umożliwiają interaktywną i wielozmysłową naukę, co jest szczególnie pomocne dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Zajęcia z długopisem 3D wspierają nie tylko rozwój umiejętności edukacyjnych, ale są także doskonałym elementem procesu terapeutycznego.
Tego typu ćwiczenia zachęcają uczniów do zaangażowania się w praktyczne działanie. Zwiększa to motywację do nauki i rozwijania funkcji poznawczych, pomagając jednocześnie w rozwijaniu kluczowych umiejętności, które będą przydatne przez całe życie.
Uczestnictwo uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi w tego typu zajęciach daje poczucie sprawstwa, sukcesu i może mieć istotny wpływ na niwelowanie dysfunkcji, kompensowanie niżej funkcjonujących obszarów, ale także rozwój pasji, zainteresowań, kreatywności i różnorodnych umiejętności.
Pracując z długopisem, uczniowie ćwiczą koncentrację uwagi, cierpliwość, rozwijają także umiejętności motoryczne i manualne (np. właściwy chwyt pisarski). Ćwiczenia z długopisem 3D są fascynujące, a własnoręcznie przygotowane akcesoria i wytwory motywują na przykład do rozwijania technik szkolnych, do ćwiczeń w zakresie logicznego myślenia i orientacji przestrzennej. Ponadto praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia się i treningu umiejętności społecznych. Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty, a to daje uczniom poczucie sukcesu.
Moduł sprawdzi się na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych, m.in.: korekcyjno-kompensacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych i rewalidacyjnych.
Materiały zawarte w pakiecie dostosowane są do szczególnych potrzeb edukacyjnych uczniów. Udostępniamy narzędzie, które pozwala na naukę w kreatywny, interaktywny i spersonalizowany sposób. Pracę z modułem pokochają uczniowie, którzy potrzebują praktycznego działania, manipulowania, budowania i konstruowania, a także niestandardowego podejścia do nauki. Dodatkową motywacją do ćwiczeń jest fakt, że efekty ich pracy mogą obserwować na bieżąco.
Scenariusze zajęć, zaproponowane w module, wykorzystać można na zajęciach edukacyjnych, świetlicowych i terapeutycznych. Mogą być realizowane w całości, ale także w sposób wybiórczy.
Zaplanowane w scenariuszach aktywności pozwalają na ćwiczenie m.in.:
● orientacji przestrzennej i logicznego myślenia,
● koncentracji uwagi,
● motoryki małej.
Dodatkowo poprzez wykorzystanie wykonanych przez dzieci przedmiotów możemy urozmaicić zajęcia w zakresie:
● rozwijania i usprawniania technik szkolnych,
● kompetencji emocjonalno-społecznych.
Rozwijanie orientacji przestrzennej i logicznego myślenia
Orientację przestrzenną trudno jest oddzielić od innych procesów, takich jak percepcja wzrokowa, czuciowa, słuchowa, uwaga czy nawet logiczne myślenie. W życiu codziennym każda indywidualna organizacja przestrzeni odbywa się w oparciu o jednoczesne spostrzeganie i odbieranie bodźców wielomodalnych. Prawidłowa orientacja przestrzenna jest efektem współpracy kilku kanałów zmysłowych, przede wszystkim: dotykowego, wzrokowego, kinestetycznego, słuchowego, myślowego, stąd należy planować w procesie edukacyjno-terapeutycznym ćwiczenia łączące wszystkie wymienione aspekty.
Idealnym narzędziem, które połączy te obszary jest długopis 3D, który pozwala na doskonalenie umiejętności nazywania, odwzorowywania, ale także budowania przedmiotów o określonym kształcie, położeniu, wielkości czy właściwym kącie nachylenia.
Istotnym elementem orientacji przestrzennej jest postrzeganie, wyobrażenia, logiczne myślenie, ale także wyobraźnia, którą uczeń musi uruchomić każdorazowo przy użyciu długopisu 3D.
Planując pracę, wykonując dany przedmiot, gadżet czy konkretną przestrzeń dziecko musi zaplanować jej rozmieszczenie w przestrzeni, na płaszczyźnie lub w odniesieniu do innego przedmiotu, z którym ma współgrać czy współdziałać.
Wykonane w odpowiedniej proporcji przedmioty mogą stanowić elementy i gadżety do konstruowania, układania, budowania czy umieszczania na przykład na płaszczyźnie maty do kodowania.
Dodatkowym atutem w rozwijaniu tych umiejętności za pomocą długopisu 3D będzie szybka nagroda wizualna, możliwość obserwowania postępu, poczucie sprawstwa, sukces edukacyjny. Przygotowane elementy posłużą do zabawy, uczenia się, ćwiczeń terapeutycznych na wiele sposobów.
Dzięki przygotowanym wytworom możemy ćwiczyć:
1. Rozpoznawanie i nazywanie stron.
2. Dotykanie i nazywanie lewej i prawej strony przygotowanego elementu z użyciem określeń: lewa, prawa strona.
3. Podnoszenie i manipulowanie przedmiotami zgodnie z komunikatami: podnieś lewą rękę, prawą rękę itd.
4. Odtwarzanie dwu- i trójwymiarowych układów przestrzennych na podstawie wykonanych modeli.
5. Poruszanie przygotowanym elementem we wskazanych kierunkach.
6. Poruszanie się po płaszczyźnie w kierunkach wskazanych np. przez wzór ułożony z klocków ruchu, np. strzałek.
7. Układanie makiety z przygotowanymi akcesoriami.
8. Porównywać ich wielkości i ustawiać według wysokości lub szerokości.
9. Budowanie całości z mniejszych elementów, takich jak na przykład tangramy.
Koncentracja uwagi
Koncentracja uwagi, czyli skupienie uwagi przez dłuższy czas na wykonywanym zadaniu, to zdolność, która przysparza dużo trudności dzieciom ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Ich uwaga jest bowiem krótkotrwała, mało podzielna i łatwo ulega zakłóceniu. Bardzo trudno jest utrzymać koncentrację, zwłaszcza gdy rozwiązują zadania, które sprawiają im trudności i nie są dla nich wystarczająco atrakcyjne.
Idealną pomocą dydaktyczną, która w znaczący sposób wpłynie na motywację do wykonywanego zadania, precyzji jego przygotowania, a tym samym na dłuższe skupienie i koncentrację na zadaniu będzie długopis 3D.
Dlaczego? Ponieważ długopis 3D wyzwala naturalną ciekawość dziecka, zachęca do działania, sprawia frajdę i pozwala przekierować uwagę na konkretne zadanie, co zapobiega szybkiemu zmęczeniu, znużeniu, znudzeniu zadaniem i obniżeniem motywacji do wykonywanego działania.
Dziecko w trakcie działania nie myśli nad upływającym czasem, nie rozpatruje trudności działania, po prostu je wykonuje i natychmiast widzi postępujące efekty swojej pracy. Poza tym, mimo zmęczenia i różnych trudności percepcyjnych, dziecko chce doprowadzić zadanie do końca, tak by móc zaprezentować efekt swojej pracy i wykorzystać je do konkretnych aktywności.
Motoryka mała
Rozwój funkcji ręki to stopniowe nabywanie umiejętności posługiwania się przedmiotami, doskonalenie umiejętności manualnych, aż wreszcie wykonywanie skomplikowanych, często bardzo precyzyjnych, czynności życia codziennego.
Motorykę małą doskonali każda czynność wykonana dłońmi, palcami, a ćwiczenia przynoszą najlepsze efekty wtedy, gdy wymagają pewnego wysiłku, wytrwałości, gdy wykonujący je musi pokonać określoną trudność.
Motorykę małą, precyzję dłoni, czy ogólnie pojęte predyspozycje manualne możemy rozwijać z powodzeniem za pomocą długopisów 3D.
Ćwiczenia warto rozpocząć od właściwego trzymania długopisu, który ma ergonomiczny kształt i wymusza poniekąd poprawny chwyt. Przy okazji istnieje możliwość regulowania napięcia mięśniowego dłoni i ćwiczeń precyzji palców.
Od tych ćwiczeń i sprawności manualnej zależeć będą efekty końcowe wytworów dzieci, dlatego, chcąc uzyskać jak najlepszy efekt, uczniowie posługując się długopisami, maksymalnie skupiają uwagę na zadaniu, ćwiczenia wykonują poprawnie i dokładnie, a wytwory dają poczucie sprawstwa i zachęcają do kolejnych aktywności.
Rozwijanie i usprawnianie technik szkolnych
Uczniowie ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi potrzebują systematycznego, wielorakiego wsparcia w zakresie niwelowania dysfunkcji, usprawniania zaburzonych obszarów i rozwijania swoich mocnych stron. Ma to ogromne znaczenie w kontekście rozwijania, usprawniania i opanowania technik szkolnych, które mają wpływ na osiąganie przez uczniów sukcesów edukacyjnych.
Podczas zajęć rewalidacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, ale także świetlicowych warto skupiać się na doskonaleniu procesów analizy i syntezy wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczeń analizy i syntezy słuchowej, rozwijaniu koordynacji wzrokowo-słuchowej oraz orientacji przestrzennej. Istotnym elementem jest rozwijanie sprawności manualnej poprzez: ćwiczenia rozmachowe, graficzne i motoryczne.
Dzięki wykonanym przez uczniów za pomocą długopisu 3D przedmiotom i pomocom dydaktycznym, takim jak na przykład kostki z liczbami rzymskimi czy domino, możemy ćwiczyć z dziećmi m.in. dobieranie i wyszukiwanie, układanie, porównywanie, różnicowanie, segregowanie, porządkowanie, grupowanie, klasyfikowanie, ale także liczenie.
Kompetencje emocjonalno-społeczne
Celem zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne jest modyfikacja zachowań na bardziej aprobowane społecznie. Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania w sytuacjach społecznych.
Jednym z efektywnych sposobów na rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych może być wykorzystanie wykonanych przez uczniów w technologii 3D akcesoriów i przedmiotów dydaktycznych.
Dlaczego 3D?
Bo to nowość, która jest atrakcyjna dla uczniów. Wykonywane akcesoria, takich jak: emotki, przestrzenne ludziki prezentujące określone postawy ciała, prezenty od serca lub spersonalizowane przypinki, mogą stać się wspaniałym elementem kształtowania kompetencji emocjonalno-społecznych w kontekście określania i mówienia o swoich mocnych stronach, ale także o postawach społecznych i kompetencjach związanych z wyrażaniem wdzięczności czy szacunku do innych osób.
Proponowane ćwiczenia i aktywności z powodzeniem można wykorzystać w edukacji i terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, spektrum autyzmu, ADHD, z niedostosowaniem lub zagrożeniem niedostosowaniem społecznym jak również ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, m.in.: z dysleksją, dysgrafią czy dyskalkulią.
Zawartość modułu Szczególne potrzeby z długopisem 3D 11+:
● długopis 3D Banach Master wraz z zasilaczem,
● 10 scenariuszy zajęć,
● 30 kart pracy do wykonania modeli 3D,
● poradnik metodyczny,
● dodatkowe elementy do wykonywania modeli 3D zgodnie z kartami pracy, np. przypinki, Banaszki 3D.
Szczególne potrzeby z długopisem 3D Banach 11+ wspiera terapię uczniów ze szczególnymi potrzebami w zakresie odkrywania i zrozumienia świata w sposób, który jest dla nich dostępny i satysfakcjonujący.
To narzędzie, które pomaga uczniom odkryć swoje talenty i rozwijać umiejętności, a jednocześnie dostarcza wiedzy i motywuje do osiągnięcia sukcesu w nauce.
Korzyści dla uczniów:
● biorą aktywny udział w zajęciach,
● doświadczają konkretnego, angażującego procesu edukacyjno-terapeutycznego,
● rozwijają kreatywność, spostrzeganie i wyobrażenia przestrzenne,
● w aktywny sposób usprawnią i rozwiną funkcje poznawcze,
● doświadczają poczucia sukcesu i sprawstwa,
● poprawią koncentrację uwagi, spostrzeganie i koordynację wzrokowo-ruchową,
● doskonalą percepcję wzrokową,
● minimalizują nadmierne napięcie mięśniowe ręki i dłoni,
● rozwijają umiejętności manualne,
● minimalizują trudności sensoryczne dłoni,
● konkretne produkty pomagają w rozwijaniu wyobrażeń i dają szansę na ćwiczenia manipulacji przedmiotami.
Korzyści dla pedagogów, specjalistów, nauczycieli specjalistów:
● podniesiesz atrakcyjność procesu edukacyjno-terapeutycznego,
● w innowacyjny sposób urozmaicisz różne zajęcia,
● jeszcze lepiej zindywidualizujesz pracę każdego ucznia,
● dostosujesz proces edukacyjno-terapeutyczny dla każdego ucznia,
● zdobędziesz nowe pomoce dydaktyczne i modele do wizualizacji oraz manipulowania,
● zmotywujesz uczniów do wysiłku terapeutycznego,
● osiągniesz szybsze efekty terapeutyczno-dydaktyczne.
•
Długopisy 3D umożliwiają interaktywną i wielozmysłową naukę, co jest szczególnie pomocne dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. Zajęcia z długopisem 3D wspierają nie tylko rozwój umiejętności edukacyjnych, ale są także doskonałym elementem procesu terapeutycznego.
Tego typu ćwiczenia zachęcają uczniów do zaangażowania się w praktyczne działanie. Zwiększa to motywację do nauki i rozwijania funkcji poznawczych, pomagając jednocześnie w rozwijaniu kluczowych umiejętności, które będą przydatne przez całe życie.
Uczestnictwo uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi w tego typu zajęciach daje poczucie sprawstwa, sukcesu i może mieć istotny wpływ na niwelowanie dysfunkcji, kompensowanie niżej funkcjonujących obszarów, ale także rozwój pasji, zainteresowań, kreatywności i różnorodnych umiejętności.
Pracując z długopisem, uczniowie ćwiczą koncentrację uwagi, cierpliwość, rozwijają także umiejętności motoryczne i manualne (np. właściwy chwyt pisarski). Ćwiczenia z długopisem 3D są fascynujące, a własnoręcznie przygotowane akcesoria i wytwory motywują na przykład do rozwijania technik szkolnych, do ćwiczeń w zakresie logicznego myślenia i orientacji przestrzennej. Ponadto praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia się i treningu umiejętności społecznych. Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty, a to daje uczniom poczucie sukcesu.
Moduł sprawdzi się na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych, m.in.: korekcyjno-kompensacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych i rewalidacyjnych.
Materiały zawarte w pakiecie dostosowane są do szczególnych potrzeb edukacyjnych uczniów. Udostępniamy narzędzie, które pozwala na naukę w kreatywny, interaktywny i spersonalizowany sposób. Pracę z modułem pokochają uczniowie, którzy potrzebują praktycznego działania, manipulowania, budowania i konstruowania, a także niestandardowego podejścia do nauki. Dodatkową motywacją do ćwiczeń jest fakt, że efekty ich pracy mogą obserwować na bieżąco.
Scenariusze zajęć, zaproponowane w module, wykorzystać można na zajęciach edukacyjnych, świetlicowych i terapeutycznych. Mogą być realizowane w całości, ale także w sposób wybiórczy.
Zaplanowane w scenariuszach aktywności pozwalają na ćwiczenie m.in.:
● orientacji przestrzennej i logicznego myślenia,
● koncentracji uwagi,
● motoryki małej.
Dodatkowo poprzez wykorzystanie wykonanych przez dzieci przedmiotów możemy urozmaicić zajęcia w zakresie:
● rozwijania i usprawniania technik szkolnych,
● kompetencji emocjonalno-społecznych.
Rozwijanie orientacji przestrzennej i logicznego myślenia
Orientację przestrzenną trudno jest oddzielić od innych procesów, takich jak percepcja wzrokowa, czuciowa, słuchowa, uwaga czy nawet logiczne myślenie. W życiu codziennym każda indywidualna organizacja przestrzeni odbywa się w oparciu o jednoczesne spostrzeganie i odbieranie bodźców wielomodalnych. Prawidłowa orientacja przestrzenna jest efektem współpracy kilku kanałów zmysłowych, przede wszystkim: dotykowego, wzrokowego, kinestetycznego, słuchowego, myślowego, stąd należy planować w procesie edukacyjno-terapeutycznym ćwiczenia łączące wszystkie wymienione aspekty.
Idealnym narzędziem, które połączy te obszary jest długopis 3D, który pozwala na doskonalenie umiejętności nazywania, odwzorowywania, ale także budowania przedmiotów o określonym kształcie, położeniu, wielkości czy właściwym kącie nachylenia.
Istotnym elementem orientacji przestrzennej jest postrzeganie, wyobrażenia, logiczne myślenie, ale także wyobraźnia, którą uczeń musi uruchomić każdorazowo przy użyciu długopisu 3D.
Planując pracę, wykonując dany przedmiot, gadżet czy konkretną przestrzeń dziecko musi zaplanować jej rozmieszczenie w przestrzeni, na płaszczyźnie lub w odniesieniu do innego przedmiotu, z którym ma współgrać czy współdziałać.
Wykonane w odpowiedniej proporcji przedmioty mogą stanowić elementy i gadżety do konstruowania, układania, budowania czy umieszczania na przykład na płaszczyźnie maty do kodowania.
Dodatkowym atutem w rozwijaniu tych umiejętności za pomocą długopisu 3D będzie szybka nagroda wizualna, możliwość obserwowania postępu, poczucie sprawstwa, sukces edukacyjny. Przygotowane elementy posłużą do zabawy, uczenia się, ćwiczeń terapeutycznych na wiele sposobów.
Dzięki przygotowanym wytworom możemy ćwiczyć:
1. Rozpoznawanie i nazywanie stron.
2. Dotykanie i nazywanie lewej i prawej strony przygotowanego elementu z użyciem określeń: lewa, prawa strona.
3. Podnoszenie i manipulowanie przedmiotami zgodnie z komunikatami: podnieś lewą rękę, prawą rękę itd.
4. Odtwarzanie dwu- i trójwymiarowych układów przestrzennych na podstawie wykonanych modeli.
5. Poruszanie przygotowanym elementem we wskazanych kierunkach.
6. Poruszanie się po płaszczyźnie w kierunkach wskazanych np. przez wzór ułożony z klocków ruchu, np. strzałek.
7. Układanie makiety z przygotowanymi akcesoriami.
8. Porównywać ich wielkości i ustawiać według wysokości lub szerokości.
9. Budowanie całości z mniejszych elementów, takich jak na przykład tangramy.
Koncentracja uwagi
Koncentracja uwagi, czyli skupienie uwagi przez dłuższy czas na wykonywanym zadaniu, to zdolność, która przysparza dużo trudności dzieciom ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Ich uwaga jest bowiem krótkotrwała, mało podzielna i łatwo ulega zakłóceniu. Bardzo trudno jest utrzymać koncentrację, zwłaszcza gdy rozwiązują zadania, które sprawiają im trudności i nie są dla nich wystarczająco atrakcyjne.
Idealną pomocą dydaktyczną, która w znaczący sposób wpłynie na motywację do wykonywanego zadania, precyzji jego przygotowania, a tym samym na dłuższe skupienie i koncentrację na zadaniu będzie długopis 3D.
Dlaczego? Ponieważ długopis 3D wyzwala naturalną ciekawość dziecka, zachęca do działania, sprawia frajdę i pozwala przekierować uwagę na konkretne zadanie, co zapobiega szybkiemu zmęczeniu, znużeniu, znudzeniu zadaniem i obniżeniem motywacji do wykonywanego działania.
Dziecko w trakcie działania nie myśli nad upływającym czasem, nie rozpatruje trudności działania, po prostu je wykonuje i natychmiast widzi postępujące efekty swojej pracy. Poza tym, mimo zmęczenia i różnych trudności percepcyjnych, dziecko chce doprowadzić zadanie do końca, tak by móc zaprezentować efekt swojej pracy i wykorzystać je do konkretnych aktywności.
Motoryka mała
Rozwój funkcji ręki to stopniowe nabywanie umiejętności posługiwania się przedmiotami, doskonalenie umiejętności manualnych, aż wreszcie wykonywanie skomplikowanych, często bardzo precyzyjnych, czynności życia codziennego.
Motorykę małą doskonali każda czynność wykonana dłońmi, palcami, a ćwiczenia przynoszą najlepsze efekty wtedy, gdy wymagają pewnego wysiłku, wytrwałości, gdy wykonujący je musi pokonać określoną trudność.
Motorykę małą, precyzję dłoni, czy ogólnie pojęte predyspozycje manualne możemy rozwijać z powodzeniem za pomocą długopisów 3D.
Ćwiczenia warto rozpocząć od właściwego trzymania długopisu, który ma ergonomiczny kształt i wymusza poniekąd poprawny chwyt. Przy okazji istnieje możliwość regulowania napięcia mięśniowego dłoni i ćwiczeń precyzji palców.
Od tych ćwiczeń i sprawności manualnej zależeć będą efekty końcowe wytworów dzieci, dlatego, chcąc uzyskać jak najlepszy efekt, uczniowie posługując się długopisami, maksymalnie skupiają uwagę na zadaniu, ćwiczenia wykonują poprawnie i dokładnie, a wytwory dają poczucie sprawstwa i zachęcają do kolejnych aktywności.
Rozwijanie i usprawnianie technik szkolnych
Uczniowie ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi potrzebują systematycznego, wielorakiego wsparcia w zakresie niwelowania dysfunkcji, usprawniania zaburzonych obszarów i rozwijania swoich mocnych stron. Ma to ogromne znaczenie w kontekście rozwijania, usprawniania i opanowania technik szkolnych, które mają wpływ na osiąganie przez uczniów sukcesów edukacyjnych.
Podczas zajęć rewalidacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, ale także świetlicowych warto skupiać się na doskonaleniu procesów analizy i syntezy wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczeń analizy i syntezy słuchowej, rozwijaniu koordynacji wzrokowo-słuchowej oraz orientacji przestrzennej. Istotnym elementem jest rozwijanie sprawności manualnej poprzez: ćwiczenia rozmachowe, graficzne i motoryczne.
Dzięki wykonanym przez uczniów za pomocą długopisu 3D przedmiotom i pomocom dydaktycznym, takim jak na przykład kostki z liczbami rzymskimi czy domino, możemy ćwiczyć z dziećmi m.in. dobieranie i wyszukiwanie, układanie, porównywanie, różnicowanie, segregowanie, porządkowanie, grupowanie, klasyfikowanie, ale także liczenie.
Kompetencje emocjonalno-społeczne
Celem zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne jest modyfikacja zachowań na bardziej aprobowane społecznie. Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania w sytuacjach społecznych.
Jednym z efektywnych sposobów na rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych może być wykorzystanie wykonanych przez uczniów w technologii 3D akcesoriów i przedmiotów dydaktycznych.
Dlaczego 3D?
Bo to nowość, która jest atrakcyjna dla uczniów. Wykonywane akcesoria, takich jak: emotki, przestrzenne ludziki prezentujące określone postawy ciała, prezenty od serca lub spersonalizowane przypinki, mogą stać się wspaniałym elementem kształtowania kompetencji emocjonalno-społecznych w kontekście określania i mówienia o swoich mocnych stronach, ale także o postawach społecznych i kompetencjach związanych z wyrażaniem wdzięczności czy szacunku do innych osób.
Proponowane ćwiczenia i aktywności z powodzeniem można wykorzystać w edukacji i terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, spektrum autyzmu, ADHD, z niedostosowaniem lub zagrożeniem niedostosowaniem społecznym jak również ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, m.in.: z dysleksją, dysgrafią czy dyskalkulią.
Zawartość modułu Szczególne potrzeby z długopisem 3D 11+:
● długopis 3D Banach Master wraz z zasilaczem,
● 10 scenariuszy zajęć,
● 30 kart pracy do wykonania modeli 3D,
● poradnik metodyczny,
● dodatkowe elementy do wykonywania modeli 3D zgodnie z kartami pracy, np. przypinki, Banaszki 3D.
Szczególne potrzeby z długopisem 3D Banach 11+ wspiera terapię uczniów ze szczególnymi potrzebami w zakresie odkrywania i zrozumienia świata w sposób, który jest dla nich dostępny i satysfakcjonujący.
To narzędzie, które pomaga uczniom odkryć swoje talenty i rozwijać umiejętności, a jednocześnie dostarcza wiedzy i motywuje do osiągnięcia sukcesu w nauce.
Korzyści dla uczniów:
● biorą aktywny udział w zajęciach,
● doświadczają konkretnego, angażującego procesu edukacyjno-terapeutycznego,
● rozwijają kreatywność, spostrzeganie i wyobrażenia przestrzenne,
● w aktywny sposób usprawnią i rozwiną funkcje poznawcze,
● doświadczają poczucia sukcesu i sprawstwa,
● poprawią koncentrację uwagi, spostrzeganie i koordynację wzrokowo-ruchową,
● doskonalą percepcję wzrokową,
● minimalizują nadmierne napięcie mięśniowe ręki i dłoni,
● rozwijają umiejętności manualne,
● minimalizują trudności sensoryczne dłoni,
● konkretne produkty pomagają w rozwijaniu wyobrażeń i dają szansę na ćwiczenia manipulacji przedmiotami.
Korzyści dla pedagogów, specjalistów, nauczycieli specjalistów:
● podniesiesz atrakcyjność procesu edukacyjno-terapeutycznego,
● w innowacyjny sposób urozmaicisz różne zajęcia,
● jeszcze lepiej zindywidualizujesz pracę każdego ucznia,
● dostosujesz proces edukacyjno-terapeutyczny dla każdego ucznia,
● zdobędziesz nowe pomoce dydaktyczne i modele do wizualizacji oraz manipulowania,
● zmotywujesz uczniów do wysiłku terapeutycznego,
● osiągniesz szybsze efekty terapeutyczno-dydaktyczne.
•