Wirtualne Laboratorium Empiriusz - szkoła ponadpodstawowa
Kod produktu:
110171
Oczekujemy na dostawę
28 900,00 zł
Brutto
Opis
Wirtualne Laboratorium Empiriusz to:
• Mobilne, samodzielne urządzenie z wbudowanym komputerem
• Profesjonalne gogle VR
• Kontrolery pozwalające odzwierciedlić w świecie VR ruchy rąk
• Aplikacja VR z doświadczeniami w technologii VR
• Ekran dotykowy do obsługi urządzenia
• Karty laboratoryjne do każdego doświadczenia i karty pracy na zajęcia z matematyki
• Scenariusze z pomysłami na niezapomniane lekcje z użyciem VR
Uczeń, korzystając z gogli oraz kontrolerów przeprowadza zgodnie z instrukcją wybrane doświadczenie chemiczne: porusza się po realistycznie wyglądającej pracowni, sięga po probówki i odczynniki, obserwuje reakcje, wyciąga z nich wnioski i efektywnie uczy się poprzez wirtualne doświadczenie. Pozostali uczniowie obserwują jego przebieg na ekranie lub tablicy interaktywnej.
Urządzenie jest intuicyjne i łatwe w obsłudze, a wysoka jakość grafiki pozwala poczuć się jak w prawdziwym laboratorium.
Wirtualne Laboratorium Empiriusz współpracuje z monitorami Insgraf Digital Future i Insgraf Digital Pro Future.
Zalety:
• Skuteczność nauczania – uczniowie uczą się najlepiej poprzez doświadczenie, a nie przy wykorzystaniu tradycyjnych metod podawczych.
• Zwiększone zaangażowanie uczniów – uczniowie, którzy są bardziej zaangażowani w proces dydaktyczny, osiągają lepsze wyniki nauczania.
• Bezpieczeństwo – wirtualna rzeczywistość w edukacji jest w pełni monitorowana przez nauczyciela.
• Wyjątkowe, angażujące lekcje – uczniowie sami wykonują doświadczenia, rozkładają na siatki modele brył i obserwują rezultaty swoich działań.
• Wygoda – wirtualne laboratorium jest zawsze w pełni wyposażone – nie trzeba kupować sprzętu i odczynników; nie ma problemu utylizacji materiałów chemicznych.
• Łatwość w obsłudze – urządzenie jest intuicyjne i łatwe w obsłudze.
ZAKRES TEMATYCZNY
56 doświadczeń z zakresu szkoły ponadpodstawowej:
Chemia ogólna i nieorganiczna:
- Systematyka związków nieorganicznych
1. Potwierdzenie prawa zachowania masy
2. Badanie charakteru chemicznego wybranych wodorków ZR
3. Otrzymywanie wodorotlenku sodu w reakcji sodu z wodą
4. Otrzymywanie wodorotlenku wapnia w reakcji tlenku wapnia z wodą
5. Działanie kwasu i zasady na wodorotlenku glinu ZR
6. Otrzymywanie kwasu chlorowodorowego przez rozpuszczenie chlorowodoru w wodzie
7. Otrzymywanie kwasu siarkowodorowego przez rozpuszczenie siarkowodoru w wodzie
8. Otrzymywanie kwasu siarkowego(IV)
9. Otrzymywanie kwasu fosforowego(V)
- Elektrochemia. Roztwory. Reakcje w roztworach wodnych
10. Reakcja miedzi z azotanem(V) srebra(I) ZR
11. Porównanie aktywności chemicznej metali
12. Badanie działania ogniwa Daniella
13. Elektroliza kwasu chlorowodorowego ZR
14. Elektroliza wodnego roztworu chlorku sodu ZR
15. Elektroliza wodnego roztworu siarczanu(VI) miedzi(III) ZR
16. Sporządzanie ciekłej mieszaniny jednorodnej oraz rozdzielanie jej na składniki
17. Ekstrakcja jodu z wodnego roztworu jodu w jodku potasu
18. Reakcja cynku z kwasem siarkowym(VI)
19. Badanie zjawiska przewodzenia prądu elektrycznego przez roztwory wodne substancji
20. Otrzymywanie wodorotlenku miedzi(II) i wodorotlenku glinu z odpowiednich chlorków i wodorotlenku sodu ZR
- Charakterystyka pierwiastków i związków chemicznych
21. Badanie właściwości amoniaku
22. Badanie właściwości kwasu azotowego(V)
23. Otrzymywanie tlenu z manganianu(VII) potasu
24. Spalanie węgla, siarki i magnezu w tlenie.
25. Porównanie aktywności chemicznej fluorowców
26. Reakcja chloru z sodem
27. Otrzymywanie wodorotlenku chromu(III) ZR
28. Reakcja wodorotlenku chromu(III) z kwasem i zasadą ZR
29. Reakcja dichromianu(VI) potasu z azotanem(III) potasu w środowisku kwasu siatkowego(VI) ZR
30. Utlenianie jonów chromu(III) nadtlenkiem wodoru w środowisku wodorotlenku sodu ZR
31. Reakcja manganianu(VII) potasu z siarczanem(IV) sodu w środowisku kwasowym, obojętnym i zasadowym ZR
Chemia organiczna:
- Węglowodory. Alkohole. Fenole. Aldehydy i ketony
1. Badanie właściwości etynu
2. Badanie właściwości benzenu
3. Badanie właściwości naftalenu ZR
4. Badanie zachowania się alkoholi pierwszo-, drugo-, trzeciorzędowych wobec utleniaczy
5. Badanie zachowania się alkoholi wobec wodorotlenku miedzi(II)
6. Reakcja fenolu z wodorotlenkiem sodu
7. Reakcja fenolu z chlorkiem żelaza(III) ZR
8. Otrzymywanie acetaldehydu (etanalu)
9. Reakcja formaldehydu (metanalu) z amoniakalnym roztworem tlenku srebra(I)
10. Reakcja formaldehydu (metanalu) z wodorotlenkiem miedzi(II)
11. Porównanie właściwości redukujących propan-2-onu i propanalu
- Kwasy karboksylowe. Estry. Aminy i amidy
12. Reakcja kwasu octowego z magnezem
13. Reakcja kwasu octowego z tlenkiem miedzi(II)
14. Reakcja kwasu mrówkowego z wodnym roztworem manganianu(VII) potasu i kwasem siarkowym(VI) ZR
15. Badanie właściwości wyższych kwasów karboksylowych
16. Reakcja analiny z wodą bromową ZR
17. Reakcja mocznika z wodą w środowisku kwasu siarkowego(VI) ZR
- Aminokwasy. Białka. Sacharydy
18. Badanie właściwości glicyny
19. Reakcja ksantoproteinowa
20. Badanie właściwości białek
21. Reakcja biuretowa
22. Porównanie właściwości glukozy i fruktozy
23. Działanie wody bromowej w obecności wodorowęglanu sodu na glukozę i fruktozę
24. Badanie właściwości skrobi
25. Hydroliza kwasowa skrobi
*ZR – zakres rozszerzony
Parametry techniczne:
1. Gogle VR najwyższej klasy firmy HTC- model Vive Cosmos
- 2880 x 1770 pikseli -rozdzielczość gogli HTC VIVE Cosmos co daje 1440 x 1700 pikseli na jedno oko
- Przekątna ekranu - 2 x 3,4"
- Częstotliwość odświeżania - 90 Hz
- Pole widzenia - 110º
- Możliwość używania okularów korekcyjnych
- Wbudowane słuchawki
- Czujniki: Akcelerometr, Żyroskop, Śledzenie laserowe
- Dwa bezprzewodowe kontrolery z dużą precyzją śledzenia ruchu.
2. Wysokiej klasy jednostka sterująca z oprogramowaniem niezbędnym do działania gogli VR o parametrach nie niższych niż: RYZEN 5 2600, Karta graficzna: GeForce RTX 2060, Pamięć RAM: 8GB
• Gwarancja 12 miesięcy
• Polski serwis oraz wsparcie techniczne przez telefon.
• Instrukcja obsługi w języku polskim
• Szkolenia online
• SLA 3 tygodnie
Produkt spełnia wymagania rządowego programu Laboratoria Przyszłości oraz Aktywna Tablica dla szkół ponadpodstawowych.
• Mobilne, samodzielne urządzenie z wbudowanym komputerem
• Profesjonalne gogle VR
• Kontrolery pozwalające odzwierciedlić w świecie VR ruchy rąk
• Aplikacja VR z doświadczeniami w technologii VR
• Ekran dotykowy do obsługi urządzenia
• Karty laboratoryjne do każdego doświadczenia i karty pracy na zajęcia z matematyki
• Scenariusze z pomysłami na niezapomniane lekcje z użyciem VR
Uczeń, korzystając z gogli oraz kontrolerów przeprowadza zgodnie z instrukcją wybrane doświadczenie chemiczne: porusza się po realistycznie wyglądającej pracowni, sięga po probówki i odczynniki, obserwuje reakcje, wyciąga z nich wnioski i efektywnie uczy się poprzez wirtualne doświadczenie. Pozostali uczniowie obserwują jego przebieg na ekranie lub tablicy interaktywnej.
Urządzenie jest intuicyjne i łatwe w obsłudze, a wysoka jakość grafiki pozwala poczuć się jak w prawdziwym laboratorium.
Wirtualne Laboratorium Empiriusz współpracuje z monitorami Insgraf Digital Future i Insgraf Digital Pro Future.
Zalety:
• Skuteczność nauczania – uczniowie uczą się najlepiej poprzez doświadczenie, a nie przy wykorzystaniu tradycyjnych metod podawczych.
• Zwiększone zaangażowanie uczniów – uczniowie, którzy są bardziej zaangażowani w proces dydaktyczny, osiągają lepsze wyniki nauczania.
• Bezpieczeństwo – wirtualna rzeczywistość w edukacji jest w pełni monitorowana przez nauczyciela.
• Wyjątkowe, angażujące lekcje – uczniowie sami wykonują doświadczenia, rozkładają na siatki modele brył i obserwują rezultaty swoich działań.
• Wygoda – wirtualne laboratorium jest zawsze w pełni wyposażone – nie trzeba kupować sprzętu i odczynników; nie ma problemu utylizacji materiałów chemicznych.
• Łatwość w obsłudze – urządzenie jest intuicyjne i łatwe w obsłudze.
ZAKRES TEMATYCZNY
56 doświadczeń z zakresu szkoły ponadpodstawowej:
Chemia ogólna i nieorganiczna:
- Systematyka związków nieorganicznych
1. Potwierdzenie prawa zachowania masy
2. Badanie charakteru chemicznego wybranych wodorków ZR
3. Otrzymywanie wodorotlenku sodu w reakcji sodu z wodą
4. Otrzymywanie wodorotlenku wapnia w reakcji tlenku wapnia z wodą
5. Działanie kwasu i zasady na wodorotlenku glinu ZR
6. Otrzymywanie kwasu chlorowodorowego przez rozpuszczenie chlorowodoru w wodzie
7. Otrzymywanie kwasu siarkowodorowego przez rozpuszczenie siarkowodoru w wodzie
8. Otrzymywanie kwasu siarkowego(IV)
9. Otrzymywanie kwasu fosforowego(V)
- Elektrochemia. Roztwory. Reakcje w roztworach wodnych
10. Reakcja miedzi z azotanem(V) srebra(I) ZR
11. Porównanie aktywności chemicznej metali
12. Badanie działania ogniwa Daniella
13. Elektroliza kwasu chlorowodorowego ZR
14. Elektroliza wodnego roztworu chlorku sodu ZR
15. Elektroliza wodnego roztworu siarczanu(VI) miedzi(III) ZR
16. Sporządzanie ciekłej mieszaniny jednorodnej oraz rozdzielanie jej na składniki
17. Ekstrakcja jodu z wodnego roztworu jodu w jodku potasu
18. Reakcja cynku z kwasem siarkowym(VI)
19. Badanie zjawiska przewodzenia prądu elektrycznego przez roztwory wodne substancji
20. Otrzymywanie wodorotlenku miedzi(II) i wodorotlenku glinu z odpowiednich chlorków i wodorotlenku sodu ZR
- Charakterystyka pierwiastków i związków chemicznych
21. Badanie właściwości amoniaku
22. Badanie właściwości kwasu azotowego(V)
23. Otrzymywanie tlenu z manganianu(VII) potasu
24. Spalanie węgla, siarki i magnezu w tlenie.
25. Porównanie aktywności chemicznej fluorowców
26. Reakcja chloru z sodem
27. Otrzymywanie wodorotlenku chromu(III) ZR
28. Reakcja wodorotlenku chromu(III) z kwasem i zasadą ZR
29. Reakcja dichromianu(VI) potasu z azotanem(III) potasu w środowisku kwasu siatkowego(VI) ZR
30. Utlenianie jonów chromu(III) nadtlenkiem wodoru w środowisku wodorotlenku sodu ZR
31. Reakcja manganianu(VII) potasu z siarczanem(IV) sodu w środowisku kwasowym, obojętnym i zasadowym ZR
Chemia organiczna:
- Węglowodory. Alkohole. Fenole. Aldehydy i ketony
1. Badanie właściwości etynu
2. Badanie właściwości benzenu
3. Badanie właściwości naftalenu ZR
4. Badanie zachowania się alkoholi pierwszo-, drugo-, trzeciorzędowych wobec utleniaczy
5. Badanie zachowania się alkoholi wobec wodorotlenku miedzi(II)
6. Reakcja fenolu z wodorotlenkiem sodu
7. Reakcja fenolu z chlorkiem żelaza(III) ZR
8. Otrzymywanie acetaldehydu (etanalu)
9. Reakcja formaldehydu (metanalu) z amoniakalnym roztworem tlenku srebra(I)
10. Reakcja formaldehydu (metanalu) z wodorotlenkiem miedzi(II)
11. Porównanie właściwości redukujących propan-2-onu i propanalu
- Kwasy karboksylowe. Estry. Aminy i amidy
12. Reakcja kwasu octowego z magnezem
13. Reakcja kwasu octowego z tlenkiem miedzi(II)
14. Reakcja kwasu mrówkowego z wodnym roztworem manganianu(VII) potasu i kwasem siarkowym(VI) ZR
15. Badanie właściwości wyższych kwasów karboksylowych
16. Reakcja analiny z wodą bromową ZR
17. Reakcja mocznika z wodą w środowisku kwasu siarkowego(VI) ZR
- Aminokwasy. Białka. Sacharydy
18. Badanie właściwości glicyny
19. Reakcja ksantoproteinowa
20. Badanie właściwości białek
21. Reakcja biuretowa
22. Porównanie właściwości glukozy i fruktozy
23. Działanie wody bromowej w obecności wodorowęglanu sodu na glukozę i fruktozę
24. Badanie właściwości skrobi
25. Hydroliza kwasowa skrobi
*ZR – zakres rozszerzony
Parametry techniczne:
1. Gogle VR najwyższej klasy firmy HTC- model Vive Cosmos
- 2880 x 1770 pikseli -rozdzielczość gogli HTC VIVE Cosmos co daje 1440 x 1700 pikseli na jedno oko
- Przekątna ekranu - 2 x 3,4"
- Częstotliwość odświeżania - 90 Hz
- Pole widzenia - 110º
- Możliwość używania okularów korekcyjnych
- Wbudowane słuchawki
- Czujniki: Akcelerometr, Żyroskop, Śledzenie laserowe
- Dwa bezprzewodowe kontrolery z dużą precyzją śledzenia ruchu.
2. Wysokiej klasy jednostka sterująca z oprogramowaniem niezbędnym do działania gogli VR o parametrach nie niższych niż: RYZEN 5 2600, Karta graficzna: GeForce RTX 2060, Pamięć RAM: 8GB
• Gwarancja 12 miesięcy
• Polski serwis oraz wsparcie techniczne przez telefon.
• Instrukcja obsługi w języku polskim
• Szkolenia online
• SLA 3 tygodnie
Produkt spełnia wymagania rządowego programu Laboratoria Przyszłości oraz Aktywna Tablica dla szkół ponadpodstawowych.