Pakiet Krok po kroku

Kod produktu: 821061N
Oczekujemy na dostawę

3 399,90 zł­­

Brutto
Opis
Pakiet „KROK PO KROKU”

Chodzenie to umiejętność, którą nabywamy jako dzieci i stale rozwijamy. Siedzący tryb życia rodzi coraz liczniejsze problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową. Dzieci mają kłopot ze skakaniem, bieganiem i utrzymaniem równowagi. Rehabilitacja maluchów, osób z niepełno-sprawnością a nawet dorosłych nie jest łatwym zadaniem. Dzięki zastosowaniu nowej technologii, dzieci ćwiczą, świetnie się przy tym bawiąc, a terapia staje się niezwykle atrakcyjna. Koniec z monotonnymi i żmudnymi ćwiczeniami! Pakiet KROK PO KROKU z obszaru REV otwiera zarówno przed pacjentami, jak i terapeutami, zupełnie nowe możliwości. Gry nie tylko kształtują motorykę dużą u najmłodszych, ale także idealnie sprawdzą w rehabilitacji osób po udarach. Unikalna kompozycja 15 aplikacji, opracowana we współpracy z fizjoterapeutą, pozwala na rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, kształtuje zwinność i gibkość. Poprzez specjalną aplikację KALIBRATOR, urządzenie pozwala na ustawienie rozmiaru stopy, rozstawu bioder oraz długości kroku ćwiczącego, co ułatwia korzystanie z aplikacji i umożliwia ich personalizację. Wśród oferowanych w ramach pakietu KROK PO KROKU gier, znajdują się ćwiczenia wykorzystujące skoki, podskoki czy rzuty, a także aplikacje oparte na zachowywaniu równowagi. Bezpieczny i kolorowy świat rozszerzonej rzeczywistości sprawi, że maluchy chętnie wykonają ćwiczenia i wypracują właściwą postawę bądź rozwiną umiejętność kontroli tułowia. W rozgrywkach możliwe jest użycie przyborów rehabilitacyjnych lub bardziej niekonwencjonalnych pomocy - gumy pasmanteryjnej, butelek czy sznurków, które nie tylko urozmaicą przebieg gry, ale także pozytywnie wpłyną na rezultat całej terapii.
Aplikacje podzielone są na trzy zestawy: MIASTO, NATURA i WAKACJE, a w obrębie każdego do dyspozycji graczy jest 5 fascynujących gier rozgrywających się w domu, w przestrzeni miejskiej, na plaży, na dyskotece czy w parku! Postać stonogi pomoże graczowi w przejściu przez wszystkie zadania.

DLA KOGO?

Pakiet idealnie sprawdzi się w terapii dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym (klasy I-V), ale także w rehabilitacji dzieci i dorosłych z niepełnosprawnościami. Pakiet KROK PO KROKU w szczególności dedykowany jest:

· dzieciom zdrowym, aby wspomagać ich rozwój motoryczny,
· dzieciom z dziecięcym porażeniem mózgowym,
· dzieciom po wypadkach komunikacyjnych z zaburzeniami ośrodkowego układu nerwowego oraz złamaniach kończyn dolnych,
· dzieciom z wrodzonymi wadami genetycznymi,
· dzieciom z ubytkami kończyn (wady wrodzone), po amputacji kończyn dolnych po zaprotezowaniu,
· dzieciom mającym zły wzorzec chodu, stawiającym stopy do środka lub chodzącym na palcach,
· dzieciom z zaburzeniami równowagi, koordynacji wzrokowo ruchowej czy z ogólnymi problemami w zakresie motoryki dużej- zwinności, gibkości czy szybkości ruchu,
· dorosłym z rozmaitymi jednostkami chorobowymi.




PAKIET ROZWIJA I KSZTAŁTUJE:

· ogólną sprawność fizyczną,
· koordynację wzrokowo - ruchową, równowagę, skoczność, zwinność i gibkość,
· aparat więzadłowy stóp, mięśnie tułowia oraz kończyn górnych,
· umiejętność kontroli tułowia,
· stabilizację mięśnie tułowia oraz obręczy barkowej,
· w połączeniu ze sprzętem stawiającym opór i obciążeniem może wzmacniać kończyny górne lub dolne ćwiczącego.

O AUTORCE:

ANNA CZEKIEL

Jest absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, na kierunku fizjoterapia. Ponadto, na Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej, ukończyła przygotowanie pedagogiczne. Od 2006 roku pracuje jako fizjoterapeutka, rehabilitantka dziecięca, specjalizująca się w terapii ręki. Od 2010 prowadzi także rehabilitację ruchową dzieci
z niepełnosprawnościami, a swoją pasją i doświadczeniem dzieli się zarówno z pacjentami, jak i ich rodzinami.

Pakiet „Krok po kroku” to według mnie świetne narzędzie pracy dla fizjoterapeutów, nauczy-cieli wychowania fizycznego, terapeutów zajęciowych czy pedagogów. Połączenie elektroniki i ruchu niesamowicie angażuje najmłodszych do ćwiczeń. Kolorowa grafika, sprzęt rehabilitacyjny oraz ciekawa fabuła gier spodoba się najmłodszym. Plansze skoncentrowane są na stabilizacji mięśnia tułowia oraz korekcji nieprawidłowego wzorca chodu. Pakiet będzie przeplatany ćwiczeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczeniami równoważnymi oraz ćwiczeniami skocznymi. Na szczególną uwagę zasługuje według mnie część pakietu MIASTO, w której przypominamy zapomniane zabawy podwórkowe. Dzięki połączeniu rozszerzonej rzeczywistości z przyrządami typu skakanka, linka czy guma do skakania zabawa staje się ciekawsza. W poszczególnych planszach będziemy wykorzystywać sprzęt do ćwiczeń, a także przedmioty codziennego użytku: butelki plastikowe, nakrętki, sznurek, gumę pasmanteryjną, poduszki czy koce itd. W swojej pracy staram się działać niekonwencjonalnie, a ciężką pracę dzieci zamieniam w zabawę, która daje znacznie lepsze rezultaty.”





POZNAJ GRY DOSTĘPNE W PAKIECIE „KROK PO KROKU”

Zestaw WAKACJE

PIASKOWE STÓPKI
Aby nauczyć się właściwego wzorca chodu, podążaj śladami stópek w odpowiednim tempie. Czy stonoga dałaby radę zrobić to samo?

ZBIERANIE MUSZELEK
Jesteśmy na plaży, naszym zadaniem jest wspólnie ze stonogą pozbierać jak najwięcej prze-pięknych muszelek i kształtów! Wspólnie utrwalimy działania matematyczne, umiejętność rozpoznawania kształtów oraz doskonalenie umiejętności grupowania elementów.

KRABY
Na plażę dostały się kraby, wspólnie ze stonogą spróbujmy wyłapać ich jak najwięcej, by wrzucić je wszystkie z powrotem do wody. W tej grze bardzo ważne jest użycie przyrządów rehabilitacyjnych, które urozmaicają ją i dadzą większe możliwości! Razem poćwiczymy mię-śnie tułowia z pomocą dużej rehabilitacyjnej piłki lub koordynację wzrokowo-ruchowa z pomocą małej piłki.

PIŁKA NOŻNA PLAŻOWA
Stonoga rzuca Ci wyzwanie, jak wiele bramek jesteś w stanie strzelić swojemu przeciwnikowi? Wybierz, czy zagrasz sam - strzelając rzuty karne, czy rywalizując z innymi. Broń swojej bramki, aby pokonać rywala! Możesz użyć zarówno wirtualnej, jak i prawdziwej piłki!

CYRK
Wspólnie ze stonogą udaliśmy się do cyrku, gdzie postanowiliśmy spróbować naszych sił w chodzeniu po linie. Podążaj po pojawiających się śladach stópek. Uważaj, aby nie spaść w dół z wąskiej liny. Uważnie stawiaj stopy, balansując tułowiem.



Zestaw NATURA

PRZEPRAWA PRZEZ RZEKĘ
Tym razem stonoga musi przeprawić się przez rzekę, niestety nie da rady sama bo się boi, by jej pomóc stawiaj ostrożnie kroki i przekonaj ją, że nie jest to takie trudne. Wspólnie będzie-my doskonalić umiejętność chodzenia.

ŁOWIENIE RYBEK
Stonoga proponuje zawody w łapaniu rybek, sprawdź ile dasz radę ich złowić. Uważaj, aby nie wpaść do rzeki i się nie zmoczyć.
Łapiąc rybki pracujemy nad równowagą i stabilizacją mięśni tułowia. W rozgrywce możliwe jest użycie realnych przyrządów rehabilitacyjnych.

MOST NAD PRZEPAŚCIĄ
Stąpaj ostrożnie po każdej desce i przejdź przez wiszący most. Ciekawe czy stonoga również da radę? Pamiętaj, by zachować odpowiednie tempo, inaczej deski popękają!

KŁODA
Stonoga zorganizowała zawody z użyciem kłody. Obserwuj planszę i powtarzaj kroki po wyświetlających się śladach.

LAWA
Wybuchł okoliczny wulkan! Pomóż stonodze zebrać najwięcej kryształków, zanim zaleje je lawa. Uważaj na pękające podłoże wulkaniczne! Bądź szybki i czujny. Korzystaj ze swojej gib-kości i zwinności.




Zestaw MIASTO

GRY MIEJSKIE
W mieście odbywa się wielki konkurs zabaw podwórkowych. Razem ze stonogą spróbujcie swoich sił w skokach przez gumę, skakankę i zagrajcie w klasy. W czasie wspólnej zabawy kształtujemy skoczność, równowagę oraz koordynację wzrokowo-ruchową!

RĘCE I STÓPKI
A teraz pora na rozciąganie. Zagrajcie wspólnie ze stonogą i sprawdźcie czy potraficie stawiać rączki i stópki zgodnie z instrukcją! Rywalizujcie w grupie i ćwiczcie spostrzegawczość oraz szybkość.

GRY ULICZNE
Sprawdź się z przeciwnikiem w grze w kółko i krzyżyk, a później poruszając się po wyznaczonych polach. Spróbuj także przybić piątkę stonodze.

DYSKOTEKA
Stonoga zaprosiła nas na dyskotekę, pokażmy jej kto jest mistrzem parkietu. Stawiaj stopy według symboli pojawiających się na planszy. Kiedy pojawia się kółko - idziemy na piętach, kiedy pięć kółeczek (gąsienica) – idziemy na palcach, a kiedy fasolki stajemy na zewnętrznych stronach stopy. Podczas tego nietypowego tańca kształtujemy wysklepienie stopy!

PARK
Omijaj przeszkody według śladów jakie zostawiła Ci stonoga. Uważaj, aby się nie potknąć!



W PAKIECIE ZNAJDZIESZ RÓWNIEŻ:

- Materiały metodyczne
- Scenariusze zajęć
- Karty pracy


Przybory zalecane do użycia podczas zajęć:


1. Piłka gimnastyczna duża 40-50 cm
2. Dyski sensoryczne miękkie
3. Woreczki gimnastyczne (mogą być z cyferkami)
4. Piłka gimnastyczna mała
5. Guma do skakania
6. Skakanka

Opcjonalnie:
- ciężarki do ćwiczeń na kończyny dolne
- sznur o dł. 5 metrów do skakania
- piłka gumowa
- pachołki do ćwiczeń


Jeśli nie masz przyborów w swojej placówce, a chciałbyś je dokupić skontaktuj się z nami!
Polecane

Polecane

Oczekujemy na dostawę
Pakiet Magia ruchu do Magicznego Dywanu 4.0
821038N

1 759,90 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Pakiet Zgadnij co czuję? do Magicznego Dywanu 4.0
821054N

3 499,90 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Pakiet Funkcje wykonawcze
821057N

7 599,90 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Pakiet Wczesne czytanie
821058N

5 499,90 zł­­
Podgląd

Zapisz na liście

Brak list.
Dodaj nową listę
WeedesignSupp.backlink.title.4 WeedesignSupp.backlink.title.2