Opis
Nauka czytania oparta na metodzie Integracji Funkcji Wykonawczych to świetna zabawa, która pomoże skutecznie wprowadzić
dzieci w świat liter, sylab i wyrazów. 32 gry przygotowane w ramach pakietu WCZESNE CZYTANIE wykorzystują naturalną
ciekawość maluchów. Pakiet wspiera również rozwój i umiejętność sięgania do funkcji wykonawczych, takich jak: uwaga,
pamięć robocza, wnioskowanie, odbieranie informacji zwrotnych i rozwiązywanie problemów. To właśnie dzięki nim dzieci
mogą w naturalny sposób budować strategię czytania. Cały proces nauki z pakietem WCZESNE CZYTANIE odbywa się
wielokanałowo - poprzez ruch i doświadczanie, z jednoczesnym wykorzystaniem zmysłów wzroku i słuchu. Dzięki atrakcyjnej
formie i zróżnicowanym zadaniom dzieci mają wewnętrzną motywację do pracy, a przede wszystkim świetnie się bawią.
Starannie zaprojektowane gry pozwalają ćwiczyć koncentrację uwagi i rozwijać umiejętności komunikacyjne, nie hamując przy
tym naturalnej potrzeby ruchu. WCZESNE CZYTANIE to nowoczesna edukacja i efektywne wspieranie rozwoju dziecka!
DLA KOGO?
• Dzieci w wieku od 4 do 8 lat
• Dzieci zagrożone dysleksją
• Dzieci zaczynające przygodę z czytaniem
DO WYKORZYSTANIA PODCZAS ZAJĘĆ:
• EDUKACYJNYCH
• STYMULUJĄCYCH ROZWÓJ PSYCHORUCHOWY
• KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH
• REWALIDACYJNYCH
CO WYRÓŻNIA TEN PAKIET?
• 32 GRY BUDUJĄCE STRATEGIĘ CZYTANIA U DZIECI
• ĆWICZENIE KONCENTRACJI UWAGI
• NAUKA LITER DRUKOWANYCH, PISANYCH, WIELKICH I MAŁYCH
• TRENING GIĘTKOŚCI POZNAWCZEJ
• WIELE POZIOMÓW ZAAWANSOWANIA
• NAUKA POPRZEZ RUCH, DOŚWIADCZENIE I WYKORZYSTANIE ZMYSŁÓW
JAK WYGLĄDA NAUKA Z PAKIETEM WCZESNE CZYTANIE?
DZIECKO:
• ROZPOCZYNA WCZESNĄ NAUKĘ CZYTANIA OD WYRAZÓW DŹWIĘKONAŚLADOWCZYCH, SYLAB, LITER,
BY NASTĘPNIE CZYTAĆ PROSTE WYRAZY
• SŁUCHA, KODUJE, OBSERWUJE I ODPOWIEDNIO REAGUJE, BĘDĄC W RUCHU
• KOJARZY GRAFICZNY ZAPIS (LITERĘ) Z DŹWIĘKIEM (GŁOSKĄ)
• ROZPOZNAJE LITERY, SYLABY, PROSTE WYRAZY I PRZYPORZĄDKOWUJE JE DO KONKRETNEGO DŹWIĘKU
• DOKONUJE ANALIZY I SYNTEZY WYRAZU
• PRZYPORZĄDKOWUJE ODCZYTYWANE WYRAZY DO OBRAZKÓW I OBRAZKI DO WYRAZÓW
GRY DOSTĘPNE W PAKIECIE „WCZESNE CZYTANIE”
ETAP I:
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody Integracji Funkcji Wykonawczych
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
w powiązaniu z ilustracją
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
wsparte identyfikacją właściwej ilustracji
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
• Zapamiętywanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń
ETAP II
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody
Integracji Funkcji Wykonawczych
• Zapoznanie z graficznym obrazem litery w oparciu
o animację sytuacyjną
Sprawdzanie rozumienia - przyporządkowanie wyrażeń
dźwiękonaśladowczych w oparciu
o animację sytuacyjną
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
ETAP III
• Analiza wzrokowa materiału sylabowego wsparta animacją
ilustrująca proces syntezy
• Zachowanie kierunku czytania od strony lewej do prawej
• Sprawdzanie rozumienia - przyporządkowanie wyrażeń
dźwiękonaśladowczych do odpowiednich ilustracji
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu
o animację sytuacyjną
• Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
wsparte identyfikacją właściwej ilustracji
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
ETAP IV
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta
animacją ilustrującą proces syntezy wzrokowo-słuchowej
• Graficzna identyfikacja litery
• Rozwijanie umiejętności słuchowo-językowych
• Zapoznanie z graficznym obrazem sylaby w oparciu
o animację sytuacyjną
• Rozwijanie umiejętności słuchowych
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu
o animację sytuacyjną
ETAP V
• Eksponowanie grup sylab otwartych zaczynających się
na tę samą literę
• Doskonalenie umiejętności słuchowych
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu
o animację sytuacyjną
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Wzrokowe różnicowanie sylab na podstawie animacji
• Ćwiczenie umiejętności słuchowych
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
wspomagane ilustracją
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
ETAP VI
• Synteza sylabowa z wykorzystaniem materiału
obrazkowego
• Ćwiczenie funkcji słuchowo-językowych
• Grupowanie takich samych głosek zróżnicowanych
graficznie
• Integracja wzrokowo-słuchowa
• Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka
• Ćwiczenia słuchu fonematycznego wsparte ilustracją
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta
animacją ilustrującą proces analizy wzrokowo-słuchowej
ETAP VII
• Analiza i synteza materiału wyrazowego wspomagana
animacją
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
• Uzupełnianie wyrazu ostatnią literą
• Synteza wzrokowo-słuchowa
• Rozpoznawanie litery
• Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka
• Synteza wzrokowo-słuchowa materiału wyrazowego
wspomagana animacją sytuacyjną
• Integracja słuchowo-wzrokowo-ruchowa
ETAP VIII
• Identyfikacja wyrażeń dźwiękonaśladowczych na
materiale literowym
• Dopasowanie obrazka do wyrazu
• Różnicowanie liter podobnych graficznie
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Wysłuchiwanie wyodrębnionej pierwszej sylaby
• Synteza wzrokowo-słuchowa
UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE
• Planowanie
• Giętkość poznawcza
• Hamowanie
• Pamięć robocza
• Utrzymywanie uwagi
dzieci w świat liter, sylab i wyrazów. 32 gry przygotowane w ramach pakietu WCZESNE CZYTANIE wykorzystują naturalną
ciekawość maluchów. Pakiet wspiera również rozwój i umiejętność sięgania do funkcji wykonawczych, takich jak: uwaga,
pamięć robocza, wnioskowanie, odbieranie informacji zwrotnych i rozwiązywanie problemów. To właśnie dzięki nim dzieci
mogą w naturalny sposób budować strategię czytania. Cały proces nauki z pakietem WCZESNE CZYTANIE odbywa się
wielokanałowo - poprzez ruch i doświadczanie, z jednoczesnym wykorzystaniem zmysłów wzroku i słuchu. Dzięki atrakcyjnej
formie i zróżnicowanym zadaniom dzieci mają wewnętrzną motywację do pracy, a przede wszystkim świetnie się bawią.
Starannie zaprojektowane gry pozwalają ćwiczyć koncentrację uwagi i rozwijać umiejętności komunikacyjne, nie hamując przy
tym naturalnej potrzeby ruchu. WCZESNE CZYTANIE to nowoczesna edukacja i efektywne wspieranie rozwoju dziecka!
DLA KOGO?
• Dzieci w wieku od 4 do 8 lat
• Dzieci zagrożone dysleksją
• Dzieci zaczynające przygodę z czytaniem
DO WYKORZYSTANIA PODCZAS ZAJĘĆ:
• EDUKACYJNYCH
• STYMULUJĄCYCH ROZWÓJ PSYCHORUCHOWY
• KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH
• REWALIDACYJNYCH
CO WYRÓŻNIA TEN PAKIET?
• 32 GRY BUDUJĄCE STRATEGIĘ CZYTANIA U DZIECI
• ĆWICZENIE KONCENTRACJI UWAGI
• NAUKA LITER DRUKOWANYCH, PISANYCH, WIELKICH I MAŁYCH
• TRENING GIĘTKOŚCI POZNAWCZEJ
• WIELE POZIOMÓW ZAAWANSOWANIA
• NAUKA POPRZEZ RUCH, DOŚWIADCZENIE I WYKORZYSTANIE ZMYSŁÓW
JAK WYGLĄDA NAUKA Z PAKIETEM WCZESNE CZYTANIE?
DZIECKO:
• ROZPOCZYNA WCZESNĄ NAUKĘ CZYTANIA OD WYRAZÓW DŹWIĘKONAŚLADOWCZYCH, SYLAB, LITER,
BY NASTĘPNIE CZYTAĆ PROSTE WYRAZY
• SŁUCHA, KODUJE, OBSERWUJE I ODPOWIEDNIO REAGUJE, BĘDĄC W RUCHU
• KOJARZY GRAFICZNY ZAPIS (LITERĘ) Z DŹWIĘKIEM (GŁOSKĄ)
• ROZPOZNAJE LITERY, SYLABY, PROSTE WYRAZY I PRZYPORZĄDKOWUJE JE DO KONKRETNEGO DŹWIĘKU
• DOKONUJE ANALIZY I SYNTEZY WYRAZU
• PRZYPORZĄDKOWUJE ODCZYTYWANE WYRAZY DO OBRAZKÓW I OBRAZKI DO WYRAZÓW
GRY DOSTĘPNE W PAKIECIE „WCZESNE CZYTANIE”
ETAP I:
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody Integracji Funkcji Wykonawczych
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
w powiązaniu z ilustracją
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
wsparte identyfikacją właściwej ilustracji
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
• Zapamiętywanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń
ETAP II
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody
Integracji Funkcji Wykonawczych
• Zapoznanie z graficznym obrazem litery w oparciu
o animację sytuacyjną
Sprawdzanie rozumienia - przyporządkowanie wyrażeń
dźwiękonaśladowczych w oparciu
o animację sytuacyjną
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
ETAP III
• Analiza wzrokowa materiału sylabowego wsparta animacją
ilustrująca proces syntezy
• Zachowanie kierunku czytania od strony lewej do prawej
• Sprawdzanie rozumienia - przyporządkowanie wyrażeń
dźwiękonaśladowczych do odpowiednich ilustracji
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu
o animację sytuacyjną
• Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
wsparte identyfikacją właściwej ilustracji
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
ETAP IV
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta
animacją ilustrującą proces syntezy wzrokowo-słuchowej
• Graficzna identyfikacja litery
• Rozwijanie umiejętności słuchowo-językowych
• Zapoznanie z graficznym obrazem sylaby w oparciu
o animację sytuacyjną
• Rozwijanie umiejętności słuchowych
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu
o animację sytuacyjną
ETAP V
• Eksponowanie grup sylab otwartych zaczynających się
na tę samą literę
• Doskonalenie umiejętności słuchowych
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu
o animację sytuacyjną
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Wzrokowe różnicowanie sylab na podstawie animacji
• Ćwiczenie umiejętności słuchowych
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
wspomagane ilustracją
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
ETAP VI
• Synteza sylabowa z wykorzystaniem materiału
obrazkowego
• Ćwiczenie funkcji słuchowo-językowych
• Grupowanie takich samych głosek zróżnicowanych
graficznie
• Integracja wzrokowo-słuchowa
• Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka
• Ćwiczenia słuchu fonematycznego wsparte ilustracją
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta
animacją ilustrującą proces analizy wzrokowo-słuchowej
ETAP VII
• Analiza i synteza materiału wyrazowego wspomagana
animacją
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
• Uzupełnianie wyrazu ostatnią literą
• Synteza wzrokowo-słuchowa
• Rozpoznawanie litery
• Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka
• Synteza wzrokowo-słuchowa materiału wyrazowego
wspomagana animacją sytuacyjną
• Integracja słuchowo-wzrokowo-ruchowa
ETAP VIII
• Identyfikacja wyrażeń dźwiękonaśladowczych na
materiale literowym
• Dopasowanie obrazka do wyrazu
• Różnicowanie liter podobnych graficznie
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Wysłuchiwanie wyodrębnionej pierwszej sylaby
• Synteza wzrokowo-słuchowa
UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE
• Planowanie
• Giętkość poznawcza
• Hamowanie
• Pamięć robocza
• Utrzymywanie uwagi
Polecane
Polecane
Dostępny
Program multimedialny Czytanie SY-LA-BA-MI 1 i 2 Pakiet Ekspert mTalent
031942
1 690,00 zł