Opis
Pakiet Funkcje wykonawcze dla dzieci od 3 do 6 roku życia i klas I-III ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Program Stymulowania Rozwoju FUNKCJI WYKONAWCZYCH to atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnych metod terapii
i wspierania rozwoju dziecka. Program opracowany został w oparciu o nowatorską koncepcję pracy z dzieckiem opisaną
jako Integracja Funkcji Wykonawczych, która koncentruje się na zasobach (w obrębie strefy najbliższego rozwoju), a nie na
deficytach dziecka. Zamiast uczyć gotowych strategii, nauczyciel lub terapeuta stymuluje podopiecznych do poszukiwania
własnych rozwiązań. Dzieci mogą we własnym tempie stawiać sobie cele, planować, uczyć się na błędach, a przede wszystkim
bawić się wspólnie z innymi, nakierowując swoje działania na określony cel i rozwijając kluczowe umiejętności.
Rozwijane umiejętności:
• HAMOWANIE
Zdolność do hamowania impulsywnych reakcji, wygaszania ich oraz selekcjonowania informacji docierających do dziecka.
• UTRZYMYWANIE UWAGI
Zdolność koncentracji na zadaniu pomimo bodźców przeszkadzających; nierozpraszanie się.
• ROZPOCZYNANIE ZADAŃ
Zdolność do rozpoczynania działań bez zwłoki, sprawnie i w określonym czasie.
• PLANOWANIE I USTALANIE PRIORYTETÓW
Wyznaczanie celów, planowanie kolejnych kroków; zdolność do ustalenia istotnych z punktu widzenia zadania informacji, określenia, na czym należy się skupić.
• ORGANIZACJA
Systemy porządkujące informacje, materiały, przestrzeń i czas; organizowanie i monitorowanie działań.
• GIĘTKOŚĆ POZNAWCZA
Umiejętność dostosowania własnych działań do określonej sytuacji, elastyczna adaptacja do wymagań środowiska;
umiejętność postrzegania rzeczy z nowej perspektywy.
• PAMIĘĆ ROBOCZA
Tymczasowe przechowywanie informacji w celu ich przetwarzania, a także zapamiętywanie wskazówek i etapów
działań. Obejmuje również zdolność korzystania z wcześniejszych doświadczeń celem wykorzystania ich w bieżącej sytuacji zadaniowej.
• METAPOZNANIE
Zdolność uświadamiania sobie własnych emocji, formułowania uogólnień na temat siebie i świata, rozumienia własnych procesów myślowych; umiejętność patrzenia na siebie z „perspektywy”.
• UMIEJĘTNOŚĆ KORZYSTANIA Z INFORMACJI ZWROTNYCH
Zmiana zachowania i działania, wynikająca z interakcji z innymi dziećmi. Celem informacji zwrotnej jest dostarczenie wiedzy na temat zachowania i działania odbiorcy.
Pakiet jest do urządzenia Magiczny Dywan 4.0 (821050, sprzedawany osobno).
Pakiet zawiera:
• 25 gier
• 5 plansz z graficznymi podpowiedziami (ręka, oko, usta, plan, lupa)
• 4 opaski
• drewniane patyki do zadania „patyki”
• materiały dydaktyczne ułatwiające diagnozę i monitorowanie postępów
• zestaw przedmiotów rehabilitacyjnych wraz z metodyką
•
Program Stymulowania Rozwoju FUNKCJI WYKONAWCZYCH to atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnych metod terapii
i wspierania rozwoju dziecka. Program opracowany został w oparciu o nowatorską koncepcję pracy z dzieckiem opisaną
jako Integracja Funkcji Wykonawczych, która koncentruje się na zasobach (w obrębie strefy najbliższego rozwoju), a nie na
deficytach dziecka. Zamiast uczyć gotowych strategii, nauczyciel lub terapeuta stymuluje podopiecznych do poszukiwania
własnych rozwiązań. Dzieci mogą we własnym tempie stawiać sobie cele, planować, uczyć się na błędach, a przede wszystkim
bawić się wspólnie z innymi, nakierowując swoje działania na określony cel i rozwijając kluczowe umiejętności.
Rozwijane umiejętności:
• HAMOWANIE
Zdolność do hamowania impulsywnych reakcji, wygaszania ich oraz selekcjonowania informacji docierających do dziecka.
• UTRZYMYWANIE UWAGI
Zdolność koncentracji na zadaniu pomimo bodźców przeszkadzających; nierozpraszanie się.
• ROZPOCZYNANIE ZADAŃ
Zdolność do rozpoczynania działań bez zwłoki, sprawnie i w określonym czasie.
• PLANOWANIE I USTALANIE PRIORYTETÓW
Wyznaczanie celów, planowanie kolejnych kroków; zdolność do ustalenia istotnych z punktu widzenia zadania informacji, określenia, na czym należy się skupić.
• ORGANIZACJA
Systemy porządkujące informacje, materiały, przestrzeń i czas; organizowanie i monitorowanie działań.
• GIĘTKOŚĆ POZNAWCZA
Umiejętność dostosowania własnych działań do określonej sytuacji, elastyczna adaptacja do wymagań środowiska;
umiejętność postrzegania rzeczy z nowej perspektywy.
• PAMIĘĆ ROBOCZA
Tymczasowe przechowywanie informacji w celu ich przetwarzania, a także zapamiętywanie wskazówek i etapów
działań. Obejmuje również zdolność korzystania z wcześniejszych doświadczeń celem wykorzystania ich w bieżącej sytuacji zadaniowej.
• METAPOZNANIE
Zdolność uświadamiania sobie własnych emocji, formułowania uogólnień na temat siebie i świata, rozumienia własnych procesów myślowych; umiejętność patrzenia na siebie z „perspektywy”.
• UMIEJĘTNOŚĆ KORZYSTANIA Z INFORMACJI ZWROTNYCH
Zmiana zachowania i działania, wynikająca z interakcji z innymi dziećmi. Celem informacji zwrotnej jest dostarczenie wiedzy na temat zachowania i działania odbiorcy.
Pakiet jest do urządzenia Magiczny Dywan 4.0 (821050, sprzedawany osobno).
Pakiet zawiera:
• 25 gier
• 5 plansz z graficznymi podpowiedziami (ręka, oko, usta, plan, lupa)
• 4 opaski
• drewniane patyki do zadania „patyki”
• materiały dydaktyczne ułatwiające diagnozę i monitorowanie postępów
• zestaw przedmiotów rehabilitacyjnych wraz z metodyką
•
Polecane
Polecane