Opis
Pakiet gier "Zgadnij co czuję?" ma zachęcić dzieci, by podczas zabawy poznawały swoje emocje i emocje przeżywane przez innych. Dzieci bawiąc się z sympatycznymi ludzikami-emocjami, mogą zauważyć, że w życiu często towarzyszą im radość, smutek, złość i zaskoczenie. Są to podstawowe emocje, które przeżywają wszyscy ludzie na świecie, niezależnie od tego, gdzie się urodzili i w jakiej kulturze zostali wychowani. Z badań naukowych wynika, że do takich podstawowych emocji należą jeszcze wstręt i strach, ale w grze celowo nie zostały one zobrazowane. Wynika to stąd, że obie te emocje mogą wiązać się z trudnymi, a czasem wręcz traumatycznymi wydarzeniami w życiu dziecka, do których trudno jest mu wracać pamięcią. Uruchomienie wspomnień podczas gry mogłoby być dla niego zbyt obciążające emocjonalnie i prowadzić do nieprzewidzianych, negatywnych konsekwencji psychologicznych. Nauczyciel lub terapeuta może jednak dotrzeć do sytuacji budzących te emocje pośrednio, omawiając z dziećmi doświadczenia związane ze smutkiem, złością lub zaskoczeniem. Dzięki temu zabawa na Magicznym Dywanie nie stanie się dla dziecka źródłem nadmiernego lęku, z którym nie będzie umiało sobie poradzić. Nauczyciel natomiast będzie miał możliwość podjęcia decyzji, w jaki sposób pracować z nim nad doświadczeniami budzącymi niepokój.
Zaproponowane zabawy są ciekawą formą zajęć dla przedszkolaków i uczniów z klas I-III, wspierającą ich prawidłowy rozwój w tym zakresie. Nauczyciel może również korzystać z gier przy rozwiązywaniu konkretnych problemów, które często pojawiają się w dziecięcych grupach, np. obrażanie się, dokuczanie innym, nadmierna lub nieuczciwa rywalizacja itp. Pakiet opracowany jest także z myślą o dzieciach ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi - zwłaszcza ze spektrum autyzmu. Dla tych dzieci rozpoznawanie i wyrażanie emocji jest szczególnie trudne. Gry oparte na wizualizacji ekspresji emocjonalnej dają możliwość łatwiejszego różnicowania poszczególnych emocji oraz stwarzają okazję do ćwiczenia własnej ekspresji. Scenariusze są opracowane tak, aby dziecko z autyzmem miało okazję do rozwijania funkcji poznawczych, związanych z teorią umysłu, odpowiedzialną za rozumienie sytuacji społecznych z perspektywy innych osób, oraz zauważanie związków przyczynowo-skutkowych pomiędzy emocjami i zachowaniem. Gry mogą być też pomocne w prowadzeniu psychoterapii z dziećmi przejawiającymi problemy emocjonalne i zaburzenia zachowania, które powstały w wyniku traumatycznych przeżyć lub niekorzystnych doświadczeń środowiskowych i wychowawczych. Dotyczy to dzieci o obniżonym nastroju, lękowych oraz nie radzących sobie z agresją. Gry ułatwią im uzyskanie, w bezpieczny sposób, wglądu we własne emocje. Mogą okazać się szczególnie przydatne tam, gdzie dzieciom trudno jest opowiadać o swoich przeżyciach i potrzebują czasu, aby otworzyć się w kontakcie z innymi.
Pakiet "Zgadnij co czuję?" jest narzędziem, które można wykorzystywać zarówno podczas indywidualnych, jak i grupowych zajęć terapeutycznych, takich jak: warsztaty i treningi umiejętności społecznych, treningi asertywności oraz treningi zastępowania agresji. Gry można łączyć z innymi metodami terapeutycznymi - niedyrektywną terapią zabawową, arteterapią, terapią ruchem, a także elementami terapii behawioralno-poznawczej, w zależności od nurtu teoretycznego, w jakim pracuje nauczyciel czy terapeuta.
• od 4 lat
Zaproponowane zabawy są ciekawą formą zajęć dla przedszkolaków i uczniów z klas I-III, wspierającą ich prawidłowy rozwój w tym zakresie. Nauczyciel może również korzystać z gier przy rozwiązywaniu konkretnych problemów, które często pojawiają się w dziecięcych grupach, np. obrażanie się, dokuczanie innym, nadmierna lub nieuczciwa rywalizacja itp. Pakiet opracowany jest także z myślą o dzieciach ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi - zwłaszcza ze spektrum autyzmu. Dla tych dzieci rozpoznawanie i wyrażanie emocji jest szczególnie trudne. Gry oparte na wizualizacji ekspresji emocjonalnej dają możliwość łatwiejszego różnicowania poszczególnych emocji oraz stwarzają okazję do ćwiczenia własnej ekspresji. Scenariusze są opracowane tak, aby dziecko z autyzmem miało okazję do rozwijania funkcji poznawczych, związanych z teorią umysłu, odpowiedzialną za rozumienie sytuacji społecznych z perspektywy innych osób, oraz zauważanie związków przyczynowo-skutkowych pomiędzy emocjami i zachowaniem. Gry mogą być też pomocne w prowadzeniu psychoterapii z dziećmi przejawiającymi problemy emocjonalne i zaburzenia zachowania, które powstały w wyniku traumatycznych przeżyć lub niekorzystnych doświadczeń środowiskowych i wychowawczych. Dotyczy to dzieci o obniżonym nastroju, lękowych oraz nie radzących sobie z agresją. Gry ułatwią im uzyskanie, w bezpieczny sposób, wglądu we własne emocje. Mogą okazać się szczególnie przydatne tam, gdzie dzieciom trudno jest opowiadać o swoich przeżyciach i potrzebują czasu, aby otworzyć się w kontakcie z innymi.
Pakiet "Zgadnij co czuję?" jest narzędziem, które można wykorzystywać zarówno podczas indywidualnych, jak i grupowych zajęć terapeutycznych, takich jak: warsztaty i treningi umiejętności społecznych, treningi asertywności oraz treningi zastępowania agresji. Gry można łączyć z innymi metodami terapeutycznymi - niedyrektywną terapią zabawową, arteterapią, terapią ruchem, a także elementami terapii behawioralno-poznawczej, w zależności od nurtu teoretycznego, w jakim pracuje nauczyciel czy terapeuta.
• od 4 lat
Polecane
Polecane
Oczekujemy na dostawę
Magiczny Dywan 4.0 + pakiet REW + pakiet Magia ruchu + pakiet Zgadnij co czuję?
821056N
21 619,60 zł
Oczekujemy na dostawę
Magiczny Dywan 4.0 + pakiet REW + pakiet Magia Ruchu + pakiet Zgadnij co czuję? + pakiet Z dysleksją na TY
821059N
25 119,50 zł
Oczekujemy na dostawę
Pakiet EDU Fitness dla najmłodszych, poziom 1, do Magicznego Dywanu 4.0
821063N
1 999,90 zł
Oczekujemy na dostawę
Pakiet EDU Fitness dla najmłodszych, poziom 1 i 2, do Magicznego Dywanu 4.0
821065N
2 999,90 zł