Logopedia - pakiet pomocy 1
6 389,60 zł
SKŁAD ZESTAWU
- 031950 Programy multimedialne: Autyzm. Rozumienie i naśladowanie mowy + Autyzm. Mowa w kontekście społecznym 1 mTalent
 - 031962 Programy multimedialne: Autyzm. Mowa czynna, od słowa do zdania + Autyzm. Mowa w kontekście społecznym cz. 2 mTalent (produkt dostępny od listopada 2021)
 - 199008 Gimnastyka buzi i języka. Karty do ćwiczeń motoryki narządów artykulacyjnych.
 - 199027 Słyszę, widzę i wymawiam. Ćwiczenia kinestezji artykulacyjnej
 - 199294 Żółwikowe zawody
 - 135242 Historyjki obrazkowe – Przygody Emilly
 
SZCZEGÓŁOWY OPIS
  
031950 Programy multimedialne: Autyzm. Rozumienie i naśladowanie mowy + Autyzm. Mowa w kontekście społecznym 1 mTalent
Zestaw interaktywnych ćwiczeń do pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, a także niepełnosprawnością intelektualną, niedokształceniem mowy o typie afazji i innymi problemami komunikacyjnymi wynikającymi z zespołów genetycznych.
 
 Program mTalent Autyzm. Rozumienie, naśladowanie, mowa bierna to:
- najnowszy interaktywny produkt dla terapeutów pracujących z uczniami ze spektrum autyzmu,
 - produkt przeznaczony do pracy na zajęciach rewalidacyjnych, terapeutycznych i dydaktycznych prowadzonych indywidualnie lub w małych grupach,
 - kilkaset ekranów interaktywnych, karty pracy do wydruku, poradniki metodyczne oraz zestaw dodatkowych pomocy i publikacji autorskich,
 - scenariusze zajęć stworzone przez doświadczonych terapeutów pracujących z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
 - program stworzony we współpracy z fundacją Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka (iwrd.pl) prowadzącą działalność terapeutyczno-edukacyjną, szkoleniową, diagnostyczną i badawczą, będącą jedną z replik Princeton Child Development Institute, jak również współzałożycielem organizacji ASAI (Alliance for Scientific Autism Intervention)
 - zestaw ćwiczeń stworzonych na podstawie badań naukowych, skonstruowanych tak, aby wspomagać kreatywne myślenie, minimalizując ryzyko wyuczenia się ich na pamięć,
 - program dostosowany do wszystkich dzieci o różnym poziomie funkcjonowania poznawczego, z wyszczególnieniem potrzeb dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
 - kompleksowe narzędzie wspomagające wykształcenie u uczniów umiejętności bazowych, które pomagają dziecku zrozumieć świat i zasady funkcjonalnej komunikacji,
 - naśladowanie mowy podzielone na etapy o zróżnicowanym poziomie trudności, stopniowe zwiększanie poziomu trudności wraz z postępami w nauce dziecka,
 - ćwiczenia naśladowania oparte na rzeczywistym modelu (odzwierciedlenie ułożenia ust i mimiki),
 - szeroki zakres pojęć obejmujący różne części mowy oraz pojęcia abstrakcyjne,
 - kartoteka (baza danych dla terapeuty), która pozwala prowadzić zapiski dotyczące zajęć z uczniami i monitorować ich postępy,
 
 Jedyne na rynku materiały do pracy z uczniami ze spektrum autyzmu przystosowane do działania na większości urządzeń multimedialnych (komputer, tablica i monitor interaktywny, laptop, tablet, smartfon).
 
 mTalent Autyzm. Mowa w kontekście społecznym to zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających rozwijanie sprawności komunikacyjnej. Zawiera m.in. ćwiczenia z takich obszarów jak:
- Rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie emocji
 - Gesty
 - Idiomy i proste wyrażenia frazeologiczne
 - Zwroty grzecznościowe
 - Homonimy
 - Synonimy
 - Ćwiczenia systematyzujące pragmatyczne użycie języka
 
031962 Programy multimedialne: Autyzm. Mowa czynna, od słowa do zdania + Autyzm. Mowa w kontekście społecznym cz. 2 mTalent
Zestaw interaktywnych ćwiczeń do pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, a także niepełnosprawnością intelektualną, opóźnionym rozwojem mowy i innymi problemami komunikacyjnymi.
 
 mTalent Mowa czynna, od słowa do zdania to kompleksowe narzędzie wspomagające wykształcenie u uczniów umiejętności z zakresu mowy czynnej, ze szczególnym uwzględnieniem nazywania, udzielania odpowiedzi na pytania, tworzenia dłuższych wypowiedzi, w tym opisywania i opowiadania.
 
 Program mTalent Autyzm. Mowa czynna, od słowa do zdania to: autonomiczna kontynuacja interaktywnego programu dla terapeutów pracujących z uczniami ze spektrum autyzmu – mTalent Autyzm. Rozumienie i naśladowanie mowy,
 
 Program mTalent Autyzm. Mowa czynna, od słowa do zdania
- może być wykorzystany podczas zajęć tradycyjnych oraz tych na odległość – oprogramowanie mTalent umożliwia pracę zdalną, w tym wideokonferencje, bez konieczności korzystania z zewnętrznego oprogramowania.
 - został przygotowany w nowoczesnej technologii HTML5 (nie FLASH), co oznacza, że posłuży użytkownikom przez wiele lat.
 - praca z programem możliwa jest zarówno offline (bez dostępu do Internetu) jak i online w każdym miejscu i czasie (szkoła, przedszkole, dom) z dostępem do Internetu.
 - wsparcie techniczne producenta (telefon, e-mail) bez dodatkowych kosztów
 - 2 stanowiska online (wymagany dostęp do Internetu) oraz 2 stanowiska offline (praca bez dostępu do Internetu).
 
  
199008 Gimnastyka buzi i języka. Karty do ćwiczeń motoryki narządów artykulacyjnych.
 
 Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych oparte są na interpretacji symboli znanych nawet najmłodszym dzieciom. Zestaw polecany do pracy z dziećmi z obniżonym poziomem motoryki i czucia ułożenia narządów artykulacyjnych, z wadami wymowy. Logopeda/nauczyciel nazywa symbol i podaje słowną interpretację czynności kojarzonej z symbolem oraz demonstruje jej wykonanie (najlepiej przed lustrem). Dziecko stara się naśladować wykonywane ruchy. Kolejne powtórzenia ćwiczeń umożliwiają dziecku zapamiętanie nazwy symbolu, dopowiadanie czynności, która się z nim wiąże oraz samodzielne i coraz sprawniejsze wykonywanie precyzyjnych ruchów w obrębie jamy ustnej. Pomoc rozwija motorykę narządów artykulacyjnych - kinezę tj. ruch narządów, kinestezję tj. czucie ułożenia narządów, rozumienie mowy, wzbogaca słownictwo, stymuluje logiczne myślenie, uczy poprzez demonstrację, naśladownictwo i manipulowanie. Jedna strona karty zawiera jasny, czytelny symbol, druga strona jest kolorowa (jeden kolor) lub biała.
 • 4 zestawy po 10 kart
 • format: A5 lub 9 x 9 cm
199027 Słyszę, widzę i wymawiam. Ćwiczenia kinestezji artykulacyjnej
Pomoc przeznaczona jest do ćwiczeń kinestezji artykulacyjnej w zakresie głosek środkowojęzykowych (ś/si; ź, zi; ć, ci; dź/dzi) przedniojęzykowo-zębowych (s, z, c, dz) i przedniojęzykowo-dziąsłowych (sz, ż/rz,cz, dż) u osób, które prawidłowo wymawiają każdą z tych głosek w izolacji, sylabach, wyrazach, lecz mają problem z ich identyfikowaniem słuchowym, różnicowaniem w mowie, a także z przyporządkowaniem określonym dźwiękom odpowiednich liter. Dobra sprawność w zakresie kinestezji artykulacyjnej wpływa również bezpośrednio na opanowanie przez dziecko umiejętności czytania. W opracowaniu każdej grupie głosek został przyporządkowany symbol i kolor ułatwiający dziecku zapamiętanie układu narządów artykulacyjnych odpowiadający tymże głoskom oraz dodatkowo symbol dźwięczności/bezdźwięczności istotny dla dzieci, które mogą mieć problem z różnicowaniem głosek dźwięcznych/bezdźwięcznych. Pomoc można wykorzystywać w pracy z dziećmi: z zaburzeniami artykulacji w zakresie ćwiczonych głosek, obniżoną sprawnością motoryczną narządów artykulacyjnych, trudnościami w czytaniu i pisaniu, z afazją, niedosłuchem czy autyzmem.
• 58 kart A4 • 2 karty A4 dwustronne
 • 6 kartoników z symbolami
199294 Żółwikowe zawody
Pomoc do terapii niepłynności mowy, gotowości słownej i płynności słownikowej, przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym. Ma formę gry planszowej, w której dziecko w losowy sposób wykonuje ćwiczenia relaksacyjne, oddechowe, a przede wszystkim słownikowe zgodnie z instrukcją. Skład zestawu:
 • plansza A3
 • karty 6 x 6 cm - 30 szt
 • 2 pionki, kostka do gry
135242 Historyjki obrazkowe – Przygody Emilly
Pomoc edukacyjna pozwalająca na rozwijanie umiejętności czytania obrazu, rozumienia kontekstu sytuacyjnego i wzbogacanie słownictwa oraz mowy opowieściowej. Składa się z 7 opowieści obrazkowych, które wprowadzają dziecko w konkretne sytuacje problemowe i pokazują mu, jak właściwie reagować.
 
 Konstrukcja tej pomocy edukacyjnej pozwala na aktywne uczestnictwo dziecka w znalezieniu dobrego rozwiązania. Skłania do refleksji, zadawania pytań i wyrażania opinii co do wyboru właściwej sekwencji postępowania. Poszczególne obrazki można wykorzystywać w różnych historiach. Dzięki temu dziecko rozwija wyobraźnię i ma realny wpływ na losy bohaterki i dokończenie opowiadania według własnego uznania. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń, może utożsamiać się z Emilly i rozwiązywać konkretny problem. Nowatorska, komiksowa szata graficzna oraz historyjki z „życia wzięte”, pokazujące sytuacje trudne, które mogą przeżywać dzieci, budzą ich zainteresowanie oraz pozwalają na zrozumienie normatywnych zachowań w sytuacjach społecznych. Układanie historyjek korzystnie wpływa na rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności, dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec kontekst sytuacyjny występujący na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy konkretne zachowanie jest właściwe czy nie oraz jakie zachowanie jest odpowiednie. Prosta forma i jasny przekaz opowiadań sprawiają, że pomoc doskonale sprawdzi się w pracy z dziećmi autystycznymi i upośledzonymi umysłowo, dziećmi z zaburzeniami koncentracji i uwagi.
 
 Historyjki obrazkowe Przygody Emilly dotyczą następujących problemów: 1) Nieznajomy 2) Kłótnia 3) Tolerancja 4) Higiena snu 5) Bezpiecznie z komputerem 6) Słodycze 7) Zły dzień 8) Ekologia.
 Pomoc dodatkowo zawiera zbiór pytań dla terapeuty, który umożliwia pogłębienie tematu i refleksyjną rozmowę.
Producent/Importer/Dostawca