Logopedia - pakiet pomocy 2

Kod produktu: 199321
Oczekujemy na dostawę

3 288,80 zł­­

Brutto
Opis

SKŁAD ZESTAWU

  • 199258 Bambikowe logoprzygody - wersja online
  • 199028 Onomatopeje
  • 199029 Onomatopeje - karty do prezentacji
  • 199280 Uśmiech czy dzióbek? - gra do ćw. narządów artykulacyjnych
  • 199060 Różnicowanie głosek CZ-C
  • 199061 Różnicowanie głosek SZ-S
  • 199299 Różnicowanie głosek k-t
  • 199301 Różnicowanie głosek p-b
  • 199302 Różnicowanie głosek w-f
  • 199303 Różnicowanie głosek k-g
  • 199304 Usprawnianie artykulacji głoski r
  • 199305 Różnicowanie głosek rz/ż-z

 

 

199258 Bambikowe logoprzygody - wersja online

Program multimedialny przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Może być wykorzystywany podczas terapii prowadzonej przez logopedę lub pedagoga w gabinecie oraz w domu przez rodziców w celu stymulowania rozwoju mowy i języka dziecka

Całość składa się z sześciu części. Każda z nich zawiera zestaw ćwiczeń rozwijający konkretną umiejętność. Z Bambikowymi logoprzygodami możemy pracować nad: 

• usprawnianiem praksji oralnej wykonując ćwiczenia artykulacyjne przygotowane w formie 20 mini filmików. Każdy z nich przedstawia dziecko wykonujące wybrane ćwiczenie usprawniające pracę języka i/lub warg. Długość czasu trwania ćwiczenia/filmiku możemy dostosować do możliwości dziecka. Na filmikach niektóre dzieci radzą sobie z zadaniami lepiej, inne gorzej, ale razem z nimi łatwiej będzie dziecku przed monitorem wykonywać wielokrotne ruchy języka, warg i dotrwać do końca wybranego czasu, który odmierza zegar znajdujący się obok ekranu; 

• poprawą spostrzegania i przetwarzania słuchowego dzięki ćwiczeniom słuchowym takim jak: 
„Różnicowanie dźwięków niewerbalnych”, np.: cicho - głośno, wysoko - nisko, szybko - wolno; 
„Co słyszysz po kolei - pamięć słuchowa wyrazów”, gdzie dziecko ma możliwość wyboru liczby słów do zapamiętania od 2 do 6. Dzieci najpierw słuchają słów, a następnie układają odpowiadające im obrazki w takiej samej kolejności. Obrazków jest o jeden więcej, niż wypowiedzianych słów, więc nie jest to takie proste; 
„Słyszę i rozumiem”, czyli rozpoznawanie słów w szumie to forma treningu słuchowego, gdzie dziecko najpierw dokonuje wyboru liczby słów od 2 do 4, a następnie po usłyszeniu słowa w szumie ma wybrać odpowiadający mu obrazek spośród znajdujących się na ekranie; 
„Co słychać w wyrazie” to również zabawa z możliwością wyboru rodzaju ćwiczenia tj. określania nagłosu lub wygłosu wyrazu oraz skoncentrowania się w ramach wybranej grupy na pracy z samogłoskami lub spółgłoskami; 
„Różnicowanie dźwięków mowy”, gdzie możemy wybrać jedną z dwóch grup ćwiczeń i pracować na sylabach lub wyrazach, po usłyszeniu których dziecko ma rozpoznawać, która z prezentowanych u dołu ekranu liter odpowiada głosce występującej w usłyszanej sylabie lub usłyszanym słowie. W ramach każdej z tych grup możemy z dzieckiem pracować z dźwiękami różniącymi się dźwięcznością - bezdźwięcznością ("w"-"f") oraz zestawami typu "sz" - "s" - "ś" itp. 
„Rytmy” to 3 rodzaje ćwiczeń. Dziecko może nauczyć się tu rozpoznawać rytm i wskazywać pasujący do niego układ graficzny, określać, czy dwa rytmy są takie same czy różne lub po wysłuchaniu rytmu spróbować samodzielnie ułożyć go na ekranie; 
„Rymy” to również zestaw 3 grup zadań. Dzieci ćwiczą tu odnajdywanie par słów, które rymują się, szukają rymu do zaprezentowanego słowa, uzupełniają zdania wyrazami, tak aby powstała rymowanka; 

• wymową w oparciu o grupę ćwiczeń mających na celu wspieranie dziecka w pracy nad poprawą artykulacji. Każda z proponowanych głosek może być utrwalana w izolacji, na poziomie sylaby, wyrazu (w nagłosie, śródgłosie i wygłosie), w zwrotach dwuwyrazowych. Zabawy z głoskami polegają na powtarzaniu, samodzielnym wybrzmiewaniu i nazywaniu obrazków. Na poziomie zdania pracujemy z dziećmi nad różnicowaniem głosek typu „sz" - "s”. Mamy tu również możliwość autokorekty, czyli wysłuchania i oceny poprawności własnych wypowiedzi przez dziecko. 
Nieco bardziej rozbudowana jest część ćwiczeń dotycząca głoski „r”. Zawiera ona ćwiczenia wstępne do tej głoski, wyrazy w których głoska "r" występuje po określonych głoskach "t", "d", "p", "b", "k", "g"; wyrazy z głoską „r” między samogłoskami oraz głoskę „r” w zwrotach dwuwyrazowych i zdaniach; 

• wzbogacaniem słownictwa, dzięki poznaniu przeciwieństw, czyli przymiotników określających przeciwstawne cechy desygnatów oraz określaniu cech rzeczowników. Dzieci poznają tu też treść przysłów i nauczą się ich znaczeń; 

• rozwijaniem kompetencji językowych, wykonując zadania dające dzieciom możliwość wyszukiwania i poprawiania błędów logicznych i gramatycznych w zdaniach; opisywania ilustracji oraz uzupełniania tekstów opowiadań wyrazami w odpowiedniej formie gramatycznej. 

Ostatnia z części "Warto tu zajrzeć" zawiera podstawowe informacje o warunkach prawidłowego rozwoju mowy, najczęstszych wadach artykulacyjnych oraz dyplomy do wydrukowania. 


Program posiada bardzo ciekawą i kolorową szatę graficzną. Jest bardzo prosty w obsłudze. Materiał językowy wykorzystany w większości ćwiczeń podawany jest w formie losowej. Dziecko ma więc możliwość wielokrotnego powtarzania zadania i nie uczy się odpowiedzi na pamięć. Zaletą Bambikowych logoprzygód jest również fakt, że zawarte w nich ćwiczenia są dostosowane do dzieci, które jeszcze nie czytają - po najechaniu kursorem na tekst czyta go lektor lub materiał językowy podany jest w formie graficznej. Część tekstu podzielona jest kolorami na sylaby, co stanowi duże ułatwienie dla dzieci, które umiejętności czytania jeszcze dobrze nie opanowały. 

W programie zastosowano również jednolity dla wszystkich zadań system motywacyjny. Odpowiednie sygnały dźwiękowe informują dziecko o poprawności wykonania zadania, czasami na ekranie pojawia się Smok Bambik lub inna NIESPODZIANKA. Często słychać słowną pochwałę lub w przypadku kilku nieprawidłowych odpowiedzi motywator, np. Następnym razem na pewno się uda! 

Recenzja Bambikowych logoprzygód. 

Opinia o programie Bambikowe logoprzygody - część 1

Opinia o programie Bambikowe logoprzygody - część 2

Opinia o programie Bambikowe logoprzygody - część 3

Produkt zawiera: 
• klucz dostępu - licencja jednostanowiskowa 
• słuchawki dwukanałowe 
• 70 naklejek 
• książeczka postępów dziecka 
 

Wymagania systemowe: 
1. Windows XP 32/64-bit + Service Pack 3 + DirectX 9.0c 
procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 512MB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 
2. Windows Vista/7/8 64-bit + DirectX 9.0c 
procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 2GB, Video RAM 1GB, karta dźwiękowa 
3. Mac OS X 10.7 64-bit 
procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 1GB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa 
4. Linux Ubuntu 14.04 z bibliotekami: SDL2, Swscale 2, AVformat 54, 
AVcodec 54, AVutil 52 
procesor min. Core Duo 1.2GHz, RAM 512MB, Video RAM 512MB, karta dźwiękowa. 


Program współpracuje z: 
• komputerem posiadającym ekran dotykowy 
• tablicą interaktywną

Do instalacji programu wymagany jest dostęp do internetu.

 

 

199028 Onomatopeje

Wieloelementowa pomoc składająca się z 2 typów kart. Karty typu „Piotruś” mają na celu zapoznanie dziecka z dźwiękami i odpowiadającymi im rysunkami, a dołączone do nich paski z sekwencjami symboli dźwięków są materiałem do ćwiczeń pamięci słuchowej. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie podawanych przez nauczyciela/terapeutę sekwencji dźwięków, które nauczyciel prezentuje w kolejności przedstawionej na paskach i ułożenie takiej samej sekwencji z kart znajdujących się w zestawach „Piotruś”. Po odwróceniu paska dziecko ma możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania. Pomoc stymuluje rozumienie mowy, rozwija słownictwo, ćwiczy uwagę słuchową i koncentrację. Jest skonstruowana zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Z powodzeniem można ją wykorzystywać podczas zabawy z dziećmi już od 2. roku życia. Jest doskonałym narzędziem do konstruowania zabaw stymulujących rozwój mowy oraz pomocą dydaktyczną w terapii opóźnionego rozwoju mowy, afazji dziecięcej, dysleksji, mowy dzieci z zaburzeniami słuchu i autyzmem.

• 104 karty typu „Piotruś” (4 serie: zwierzęta domowe, dzikie zwierzęta, przyroda/otoczenie, dźwięki wydawane przez człowieka)
• karty do ćwiczeń sekwencji słuchowych o wym. 29,7 x 10 cm podzielone na 3 poziomy: 2 onomatopeje - 15 kart, 3 onomatopeje - 10 kart, 4 onomatopeje - 6 kart

 

199029 Onomatopeje - karty do prezentacji

Karty z kolorowymi, czytelnymi rysunkami oraz podpisy wykonane wielkimi literami są świetną pomocą do różnego rodzaju ćwiczeń logopedycznych. Karty można prezentować dzieciom, omawiać ilustracje, zachęcać do powtarzania dźwięku symbolizującego rysunek oraz ćwiczyć pamięć słuchową. Pomoc stymuluje rozumienie mowy, rozwija słownictwo, ćwiczy uwagę słuchową i koncentrację. Jest skonstruowana zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Z powodzeniem można ją wykorzystywać w zabawie z dziećmi już od 1. roku życia. Jest doskonałym narzędziem do konstruowania zabaw stymulujących rozwój mowy oraz pomocą dydaktyczną w terapii opóźnionego rozwoju mowy, afazji dziecięcej, dysleksji, mowy dzieci z zaburzeniami słuchu, niedokształceniem mowy o podłożu neurologicznym i autyzmem.

• 50 kart demonstracyjnych formatu A5 przedstawiających onomatopeje - wyrażenia dźwiękonaśladowcze w czterech kategoriach: zwierzęta domowe, zwierzęta natura, przyroda/otoczenie, dźwięki wydawane przez człowieka
• instrukcja z propozycjami zabaw

 

199280 Uśmiech czy dzióbek? - gra do ćw. narządów artykulacyjnych

Pomoc ma formę gry planszowej. Jej głównym celem jest rozwijanie motoryki oraz usprawnianie kinestezji – czyli czucia ułożenia narządów artykulacyjnych. Składa się z 3 gier. Dwie plansze: „Uśmiech” i „Dzióbek” wykorzystujemy do indywidualnej pracy dziecka. Ono samo kolejno losuje zadania i przesuwa swój pionek na planszy. Kartę „Zawody” stosujemy, gdy w zabawie ma wziąć udział dwoje dzieci lub dziecko z rodzicem czy terapeutą. Zadania usprawniające pracę artykulatorów przeplatane są w każdej grze zadaniami z motoryki dużej, a część „Zawody” wykorzystuje element rywalizacji, zachęcający do wysiłku i wykonywania ćwiczeń.
Gra składa się z :
• 3 plansz A3 (plansza „Uśmiech", plansza „Dzióbek", plansza „Zawody"),
• zestawu kart z ćwiczeniami narządów artykulacyjnych 6 x 6 cm,
• zestawu kart z ćwiczeniami ruchowymi (motoryka duża) 6 x 6 cm,
• 2 pionków,
• małej klepsydry,
• kostki do gry.

 

199060 Różnicowanie głosek CZ-C

Pomoc składa się z 4 części - gier pozwalających dziecku na nabycie umiejętności słuchowego różnicowania głosek sz-s i cz-c („Identyfikacja głoski w wyrazie”, „Domino”, „Określanie miejsca występowania głoski w wyrazie” i „Plansza do różnicowania w/w głosek z żetonami”). Opisane zestawy w ciekawy sposób pozwalają pracować z dzieckiem z trudnościami w różnicowaniu głosek sz-s i cz-c. Poszczególne zabawy zostały tak opracowane, aby materiał wyrazowy był jak najobszerniejszy i umożliwiał dziecku pokonanie tej trudności. Zawartość: • 5 kart pracy formatu A4 • 42 szt. tafelków z rysunkami o wym. 5 x 5 cm • 13 kart domina o wym. 5 x 10 cm • 10 szt. żetonów • 1 plansza formatu A4

Pomoc słuzy do pracy nad umiejętnością różnicowania głosek cz-c. Składa się z 4 części. I. Identyfikacja głoski w wyrazie. II. Domino. III Określanie miejsca głoski w wyrazie. IV. Różnicowanie cz-c w wyrazach. Polecana jest dla dzieci z zaburzeniami artykulacji, percepcji słuchowej, opoźnionym rozwojem mowy.

 

199061 Różnicowanie głosek SZ-S

Pomoc składa się z 4 części - gier pozwalających dziecku na nabycie umiejętności słuchowego różnicowania głosek sz-s i cz-c („Identyfikacja głoski w wyrazie”, „Domino”, „Określanie miejsca występowania głoski w wyrazie” i „Plansza do różnicowania w/w głosek z żetonami”). Opisane zestawy w ciekawy sposób pozwalają pracować z dzieckiem z trudnościami w różnicowaniu głosek sz-s i cz-c. Poszczególne zabawy zostały tak opracowane, aby materiał wyrazowy był jak najobszerniejszy i umożliwiał dziecku pokonanie tej trudności. Zawartość: • 5 kart pracy formatu A4 • 42 szt. tafelków z rysunkami o wym. 5 x 5 cm • 13 kart domina o wym. 5 x 10 cm • 10 szt. żetonów • 1 plansza formatu A4

Pomoc słuzy do pracy nad umiejetnościa róznicowania głosek sz-s. Składa się z 4 części. I. Identyfikacja głoski w wyrazie. II. Domino. III Określanie miejsca głoski w wyrazie. IV. Różnicowanie sz-s w wyrazach. Polecana jest dla dzieci z zaburzeniami artykulacji, percepcji słuchowej, opoźnionym rozwojem mowy.

 

199299 Różnicowanie głosek k-t

Pomoc służy do pracy nad umiejętnością różnicowania głosek k-t. Składa się z 4 części: 1. Identyfikacja głoski w wyrazie . 2. Domino. 3. Określanie miejsca głoski w wyrazie. 4. Różnicowanie k-t w wyrazach. Pomoc polecana jest dla dzieci z zaburzeniami artykulacji, percepcji słuchowej, opoźnionym rozwojem mowy.

 

199301 Różnicowanie głosek p-b

Pomoc służy do pracy nad umiejętnością różnicowania głosek p-b. Składa się z 4 części: 1. Identyfikacja głoski w wyrazie . 2. Domino. 3. Określanie miejsca głoski w wyrazie. 4. Różnicowanie p-b w wyrazach. Pomoc polecana jest dla dzieci z zaburzeniami artykulacji, percepcji słuchowej, opoźnionym rozwojem mowy.

 

199302 Różnicowanie głosek w-f

Pomoc służy do pracy nad umiejętnością różnicowania głosek w-f. Składa się z 4 części: 1. Identyfikacja głoski w wyrazie . 2. Domino. 3. Określanie miejsca głoski w wyrazie. 4. Różnicowanie w-f w wyrazach. Pomoc polecana jest dla dzieci z zaburzeniami artykulacji, percepcji słuchowej, opoźnionym rozwojem mowy.

 

199303 Różnicowanie głosek k-g

Pomoc służy do pracy nad umiejętnością różnicowania głosek k-g. Składa się z 4 części: 1. Identyfikacja głoski w wyrazie . 2. Domino. 3. Określanie miejsca głoski w wyrazie. 4. Różnicowanie k-g w wyrazach. Pomoc polecana jest dla dzieci z zaburzeniami artykulacji, percepcji słuchowej, opoźnionym rozwojem mowy.

 

199304 Usprawnianie artykulacji głoski r

Zestaw zawiera 50 kart A4 z ćwiczeniami wspomagającymi wywołanie głoski r oraz utrwalanie tej głoski w kolejnych formach.

 

199305 Różnicowanie głosek rz/ż-z

Pomoc służy do pracy nad umiejętnością różnicowania głosek rz/ż-z. Składa się z 4 części: 1. Identyfikacja głoski w wyrazie 2. Domino. 3. Określanie miejsca głoski w wyrazie. 4. Różnicowanie z/ż-z w wyrazach. Pomoc polecana jest dla dzieci z zaburzeniami artykulacji, percepcji słuchowej, opoźnionym rozwojem mowy.

Odwiedź także naszą nową stronę BAMBINOPLAY

Filmy
Polecane

Polecane

Oczekujemy na dostawę
Diagnoza ucznia - pakiet
199256

4 387,90 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Logopedia - pakiet pomocy 1
199320

6 389,60 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Przetwarzanie słuchowe - pakiet pomocy 1
199322

5 109,50 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Przetwarzanie słuchowe - pakiet pomocy 2
199323

5 210,40 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Funkcje wzrokowe - pakiet pomocy 1
199324

4 549,10 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Koncentracja uwagi - pakiet pomocy 1
199326

4 216,80 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Koncentracja uwagi - pakiet pomocy 2
199327

4 159,20 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Dysleksja - pakiet pomocy 1
199328

5 229,40 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Dyskalkulia - pakiet pomocy 1
199330

6 968,20 zł­­
Podgląd

Zapisz na liście

Brak list.
Dodaj nową listę
WeedesignSupp.backlink.title.3 WeedesignSupp.backlink.title.1