Zestaw: Robot Photon EDU + tablet + Scottie Go!
2 369,70 zł
Zestaw zawiera:
• 821200 Robot Photon EDU, 1 szt.
•085085 Tablet InsgrafDigital by Lenovo, 1 szt.
• 031300 Scottie Go! Edu, 1 szt.
Tablet InsgrafDigital by Lenovo (085085)
- Ekran: 10.1"
- Procesor: 1,8 GHz
- Rozdzielczość: 1920 x 1200
- Pojemność: 64GB wbudowanej pamięci wewnętrznej
- Pamięć RAM: 4GB
- System: Android 11 lub nowszy
- Kamera tylna 8 Mpix
- Kamera przednia 5 Mpix
- Złącza/łączność: WLAN, Bluetooth 5.0
- 1x USB 2.0, 1x jack 3,5 mm, czytnik kart Micro SD
- Załączone wyposażenie: Ładowarka, Przewód USB
OSTRZEŻENIE:
- W związku z rozwojem produktu jego parametry techniczne mogą ulec zmianie. Zastrzegamy sobie prawo do związanej z tym zmiany ceny.
Robot edukacyjny Photon EDU (821200)
Zawartość zestawu:
- interdyscyplinarny robot edukacyjny Photon (wraz z kablem USB do ładowania) - zaprojektowany, by pomagać nauczycielom w prowadzeniu zajęć z różnych dziedzin,
- dostęp do cyfrowej wersji podręcznika do pracy z robotem, który zawiera informacje dotyczące możliwości wykorzystania Photona na lekcjach,
- dostęp do dedykowanych aplikacji, które umożliwiają sterowanie robotem za pomocą zróżnicowanych narzędzi,
- wersje cyfrowe scenariuszy zgodnych z podstawą programową MEiN i materiałów dydaktycznych, dzięki którym nie zabraknie Ci inspiracji do prowadzenia zajęć,
- dostęp do wsparcia technicznego i merytorycznego, które pozwoli Ci na sprawne i swobodne korzystanie z robota.
Robot Photon jest interdyscyplinarnym narzędziem dydaktycznym, zaprojektowanym z myślą o wspieraniu rozwoju i kreatywności uczniów w każdym wieku. Jest intuicyjny w obsłudze i nie wymaga od nauczycieli specjalistycznej wiedzy technicznej. Pomaga w zdobywaniu podstawowych kompetencji oraz uatrakcyjnia przekazywanie wiedzy z określonych tematów - również z dziedzin STEAM. Może być wykorzystywany na różnych etapach edukacji: od przedszkola do szkół ponadpodstawowych.
Robot jest również dostępny jako integralna część Modułów Edukacyjnych: Ekologia, Fizyka, Edukacja Społeczno-Emocjonalna, Przedszkole, Robotyka i Kodowanie, Specjalne Potrzeby Edukacyjne i Sztuczna Inteligencja.
Robot Photon Edu został opracowany w ścisłej współpracy dzieci z zespołem psychologów Uniwersytetu SWPS. Dzięki temu jest w stanie stymulować rozwój dzieci w najbardziej odpowiedni sposób. Wykorzystanie Photona pozwala na kreowanie sytuacji systematycznie wspierających mechanizmy uczenia się, wyzwalając radość i budząc ciekawość poznawczą.
Czujniki i funkcjonalność
Aplikacje Photon EDU i Photon Magic Bridge
Nieodzowną częścią prowadzenia zajęć z udziałem Photona są aplikacje, które pozwalają kontrolować działania robota za pomocą urządzeń mobilnych oraz komputera (wymaga adaptera Magic Dongle, sprzedawanego oddzielnie). Aplikacje zawierają kilka interfejsów dostosowanych do pracy z dziećmi i młodzieżą w różnym wieku.
Aplikacje na urządzenia mobilne pozwalające na pracę z robotem poza modułami edukacyjnymi to Photon EDU i Photon Coding. Pierwsza z nich pozwala na kontrolowanie działania robota na zajęciach interdyscyplinarnych i na prowadzenie lekcji z podstaw programowania. Druga aplikacja, Photon Coding, jest narzędziem pozwalającym na pogłębienie wiedzy uczniów z zakresu programowania. Z jej poziomu możemy kodować robota Photona poprzez rysowanie trasy na ekranie (Photon Draw), symbole (Photon Badge) oraz bloczki z gotowymi fragmentami kodu (Photon Blocks i Photon Code).
Photon Draw
Photon Badge
Photon Blocks
Photon Code
Linki do pobrania
Aplikacja Photon Magic Bridge:
Windows 7, 8, 10, 11
macOS 10.9+
ChromeOS 52+ (wersja w przeglądarce)
Minimalne wymagania sprzętowe aplikacji Photon Edu, Photon Robot i Photon Coding (urządzenia mobilne):
Android: wersja systemu 4.4, 1 GB pamięci RAM, obsługa Bluetooth Low Energy 4.0, iOS: wersja systemu 8.0, 1 GB pamięci RAM, obsługa Bluetooth 4.0.
Minimalne wymagania sprzętowe aplikacji Photon Magic Bridge (komputery stacjonarne i laptopy):
urządzenia z systemem Windows: Windows 7 (lub nowszy) w wersji 32- lub 64-bitowej, procesor Intel Pentium 4 (lub nowszy, obsługujący SSE2), 512 MB pamięci RAM,
Podręcznik do pracy z robotem i materiały dodatkowe
Odkryj pełen potencjał robota Photona dzięki podręcznikowi do pracy z robotem, który dostępny jest pod tym linkiem.
Możesz również korzystać z darmowych scenariuszy zajęć dostosowanych do podstawy programowej MEiN, stworzonych przez specjalistów w dziedzinie edukacji. Dzięki nim z pewnością uda się wykorzystać pełnię możliwości rozwiązań edukacyjnych firmy Photon.
Zapoznaj się z przykładowymi scenariuszami:
Oprócz tego, możesz również korzystać ze stale rozbudowywanej bazy materiałów na stronie Photon Portal.
O producencie
Firma Photon istnieje na rynku od 2017 roku. W uznaniu za jakość oferowanych produktów otrzymała certyfikat wiodącej organizacji, która ocenia rozwiązania edukacyjne: Education Alliance Finland (EAF). Sam robot dostępny jest już w wielu krajach, jednak cała produkcja odbywa się w Polsce.
Specyfikacja techniczna
WIELKOŚĆ | Szerokość: 17,2 cm Długość: 17 cm Wysokość: 19 cm |
WAGA | 690 g |
ZASILANIE | Wbudowany akumulator litowo-jonowy 2600mAh (9.62 Wh) z czasem pracy do 8 godzin. |
ŁADOWANIE | Poprzez wbudowane złącze microUSB. |
ŁĄCZNOŚĆ | Bluetooth 4.0 / Low Energy |
CZUJNIKI I FUNKCJONALNOŚĆ |
• Czujnik wykrywania dźwięku (mikrofon): 1 • Głośnik: 1 • Światła – oczy: diody LED RGB • Światła – czułki: diody LED RGB • Światło punktowe: dioda LED RGB (z tyłu) • Czujnik detekcji przeszkód: 1 • Sensor odległości: 1 (zakres do 100 cm) • Czujnik dotyku: 1 • Czujniki kontrastu podłoża: 2 • System śledzenia czarnej linii na podłożu: 1 • System mierzenia precyzji ruchu: 2 (pomiar przejechanej przez robota odległości i kątów obrotu) • Gniazdo microUSB umożliwiające komunikację z urządzeniami zewnętrznymi: 1 • Dodatkowe akcesoria: TAK • Wbudowane gniazda magnetyczne do akcesoriów: 6 • Komunikacja z innymi robotami: TAK • Możliwość nagrywania własnych dźwięków: TAK |
KONSTRUKCJA | Konstrukcja zamknięta, bez wystających kabli - w pełni bezpieczna dla dzieci powyżej 3. roku życia. Obudowa wykonana z poliwęglanu. Testy wytrzymałości potwierdziły wysoką odporność robota na uderzenia i upadki. Czułki robota wykonane z materiału uniemożliwiającego ich uszkodzenie |
CERTYFIKATY I STANDARDY | Deklaracja zgodności CE (RoHS, EN-71) |
GWARANCJA | 2 lata, naprawa do 14 dni roboczych od otrzymania robota przez producenta, produkcja i serwis urządzeń w Polsce |
W ZESTAWIE | • 1 sztuka robota • Kabel USB do ładowania robota • Dostęp do dedykowanych nauczycielom scenariuszy prowadzenia zajęć i podręcznika w wersjach cyfrowych (kart pracy dla uczniów, przykłady i propozycje zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem robota, zgodnych z przyjętą podstawą programową) oraz do dedykowanych aplikacji • Instrukcja "Jak zacząć" |
Integracja z innymi urządzeniami
- Komputer
Dzięki połączeniu robota z komputerem za pośrednictwem Photon Magic Dongle (sprzedawanego oddzielnie) możliwe jest tworzenie i testowanie programów za pomocą narzędzi z poziomu aplikacji Photon Magic Bridge, jak również innych pomocy dydaktycznych.
- Mikrokontroler BBC micro:bit
Niewielkich rozmiarów płytka elektroniczna, którą można zaprogramować z poziomu aplikacji Photon Magic Bridge w module Robotyka i Kodowanie. Dzięki niej można rozszerzyć możliwości robota o dodatkowe funkcje, takie jak na przykład czujnik pola magnetycznego lub programowanie świateł RGB.
- Monitor interaktywny, tablica interaktywna
Możliwe jest również programowanie robota Photona bezpośrednio za pomocą interaktywnej tablicy i monitora. Dzięki wprowadzeniu tej metody nauczania programowania wzbudzimy w uczniach jeszcze większą ciekawość i zainteresowanie tematem lekcji.
- Magiczny Dywan
Specjalny pakiet aplikacji Photon umożliwia nauczanie programowania w warunkach interaktywnego środowiska rozszerzonej rzeczywistości (AR). Dzięki zastosowaniu takiego połączenia w klasie uczniowie mogą wykazać się kreatywnością i rozwiązywać stawiane przed nimi zadania za pomocą myślenia komputacyjnego.
- Makey Makey
Wykorzystaj nieograniczoną pomysłowość swoich uczniów dzięki zestawowi Makey Makey, który umożliwia tworzenie improwizowanych kontrolerów z przedmiotów przewodzących prąd. Integracja z zestawem jest możliwa z poziomu oprogramowania Scratch, dostępnego w aplikacjach Photon EDU i Photon Magic Bridge.
- LEGO®
Twórz kreatywne projekty przy pomocy robota Photona oraz popularnych zestawów LEGO® Mindstorms EV3, Boost i WeDo 2.0. Podobnie jak w przypadku Makey Makey, integracja z wymienionymi zestawami odbywa się poprzez oprogramowanie Scratch, które jest dostępne w aplikacjach Photon EDU i Photon Magic Bridge.
031300 Scottie Go! Edu, 1 szt.
Scottie Go! EDU to innowacyjna gra do nauki programowania dla dzieci od 6 roku życia.
Umożliwia naukę programowania w szkole podstawowej. Rozwija intuicję algorytmiczną i wspiera rozwój kompetencji uczniów zgodnie z najnowszymi zdobyczami światowej metodyki przez co w pracy z grą Scottie Go! Edu uczniowie zdobywają umiejętności w zakresie:
- analitycznego i logicznego myślenia,
- rozumowania algorytmicznego,
- precyzyjnego prezentowania myśli i pomysłów,
- właściwego planowania i organizacji pracy,
- rozwiązywania skomplikowanych problemów,
- współpracy w grupie,
- pracy zespołowej i efektywnej realizacji projektów.
Bohaterem gry jest sympatyczny kosmita Scottie, którego pojazd w wyniku awarii spada na ziemię. Należy pomóc Scottiemu zdobyć części zamienne do pojazdu kosmicznego, programując jego ruchy przy pomocy specjalnych klocków. Przed uczniami jest wiele godzin nauki i zabawy oraz szereg wymagających pomysłowości wyzwań i zadań, które musi wykonać Scottie aby naprawić swój pojazd i wrócić do domu.
Gra Scottie Go! EDU składa się z aplikacji oraz kartonowych klocków. Zawiera 91 zadań o rosnącym poziomie trudności. Specjalnie zaprojektowane klocki służą do nauki programowania i kształcenia kompetencji matematycznych. Uczniowie układają z nich programy, które kosmita Scottie będzie wykonywał w aplikacji. Każdy program rozpoczyna się od klocka START i kończy klockiem KONIEC. Między nimi uczeń wstawia klocki z poleceniami, z których część wymaga dodania parametru, np. ilości kroków, które bohater musi pokonać. Klocki umożliwiają również wchodzenie w interakcje z dodatkowymi postaciami i obiektami. Dzięki pracy z grą uczniowie mogą opanować podstawowe pojęcia programistyczne takie jak:
- Instrukcja prosta i złożona,
- parametr,
- pętla,
- instrukcja warunkowa,
- zmienne
- funkcje
Aplikacja Scottie Go! EDU Może być zainstalowana na 3 urządzeniach przy użyciu kodu licencyjnego zawartego w pudełku, umożliwiając wykonanie wszystkich 91 zadań z gry. Aplikacja służy do wyznaczenia zadania do rozwiązania, zeskanowania ułożonych z klocków programów i sprawdzenia ich poprawności. Po zainstalowaniu aplikacji na urządzeniu, uczeń wybiera zadanie i układa na planszy program z klocków, który jest jego rozwiązaniem. Następnie skanuje go wykonując zdjęcie lub rejestrując wideo. Jeśli program został napisany poprawnie i Scottie wykona zadanie, na ekranie pojawią się 3 gwiazdki. Jeżeli na ekranie pojawią się 2 lub 1 gwiazdka, oznacza to, że ułożony program może być krótszy (należy go zoptymalizować). Gdy zadanie zostanie wykonane nieprawidłowo będzie można ponownie ułożyć jego rozwiązanie.
Zobacz także:
Scottie Go! - nauka programowania dla najmłodszych
How to play Scottie Go! - instruction
Build your coding skills with Scottie Go!
Pudełko z grą Scottie Go! EDU zawiera:
- 179 kartonowych klocków
- Kod licencyjny
- Organizer
- Planszę do układania klocków
- Instrukcję
Elementy gry Scottie Go! EDU zawarte w pudełku są wykonane z bezpiecznych, a zarazem trwałych materiałów.
Dodatkowo ze strony www.scottiego.com (zakładka Edukacja/Materiały) nauczyciel może pobrać:
- Materiały dydaktyczne w postaci przewodnika nauczyciela z zadaniami i ich rozwiązaniami.
- Karty pracy.
- Zestaw wszystkich plansz z zadaniami do wykorzystywania w trakcie zajęć np. poprzez ich wyświetlanie lub tworzenie własnych karty pracy.
- Obudowę metodyczną stworzoną przez nauczycieli praktyków, a w tym:
- program pracy z wykorzystaniem gry,
- pomysły na ciekawe dodatkowe aktywności w pracy z grą,
- scenariusze lekcji dla uczniów w wieku 6-15 lat.
- nformacje na temat certyfikacji i wsparcia w Szkolnych Klubach Scottie Go!
Gra Scottie Go! EDU pozwala na realizację zajęć w różnych sytuacjach edukacyjnych, w dowolnym miejscu i na różnych urządzeniach. Po zainstalowaniu aplikacji na urządzeniu, nie jest wymagany stały dostęp do Internetu podczas prowadzenia zajęć co sprawia, że mogą się one odbywać praktycznie w dowolnym miejscu: klasa szkolna, świetlica, hol, czy świeże powietrze.
Wymagania sprzętowe:
- Wymagania minimalne dla systemu operacyjnego Android: • Android 4.1 lub nowszy • procesor dwurdzeniowy 1.5GHz.
- Wymagania minimalne dla systemu operacyjnego iOS 3: • iOS 8 • iPhone 5s • iPad 4 generacji lub nowszy.
- Wymagania minimalne dla systemu operacyjnego Windows: • Windows 7/8/10 • 32/64 bit • 2GB RAM • procesor dwurdzeniowy 1.33GHz, z tylną kamerą.
Gra wymaga pobrania darmowej aplikacji pobierz aplikację:
Pudełko NIE zawiera tabletu.
• .