Musicarium. Folklor tradycyjnie

Kod produktu: 145147
Oczekujemy na dostawę

499,90 zł­­

Brutto
Opis
Zestaw Musicarium zawiera:
• utwory muzyczne,
• kolorowe chusteczki, które uatrakcyjniają zabawę muzyczną,
• karty pracy, które można zestawiać z innymi treściami edukacyjnymi.

Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi;
• autystycznymi,
• może posłużyć jako gra edukacyjna dla dzieci wysokofunkcjonujących,
• idealnie sprawdza się w terapii dzieci o wyjątkowych potrzebach edukacyjnych,
• jako gra dla grup zintegrowanych dla urozmaicenia podstawy programowej,
• przedszkolnymi na zajęciach z rytmiki.

Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:
• większe zaangażowanie dzieci w zajęcia edukacyjne,
• rozwijanie kreatywności u podopiecznych,
• zwiększenie efektywności prowadzonych zajęć,
• rozwój słuchu muzycznego dzieci z pasją do muzyki, szybsze "wyłapanie" talentów,
• możliwość zestawienia kart pracy z musicarium z innymi treściami edukacyjnymi,
• inspiracja do zapoznania uczniów z zapomnianą muzyką ludową.

Korzyści dla dziecka:
• hamowanie rozwoju zachowań trudnych, buntowniczych,
• nabycie umiejętności hamowania agresji,
• z łatwością poradzi sobie z silną dekoncentracją,
• rozwinie umiejętności percepcyjne,
• zahamuje rozwój zaburzeń związanych z integracją sensoryczną.

Musicarium. Folklor tradycyjnie

To sposób na muzykę w przedszkolu według teorii Gordona, która przeznaczona jest do prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych. Jedyne takie wsparcie do umuzykalniania dzieci w wieku 0-6 lat. Najchętniej wybierane przez nauczycieli, którzy nie posiadają przygotowania i wykształcenia muzycznego. Podczas zajęć z Musicarium dzieci doświadczają urozmaiconej muzyki: od prostych melodii opartych na polskiej muzyce ludowej, poprzez muzykę rozrywkową, jazz i muzykę poważną. Różne tonalności, rytmy, ogromne bogactwo instrumentalne to elementy charakterystyczne dla Musicarium. Dzieci będą słuchać, porównywać, odróżniać poszczególne skale, wyczuwać zmianę metrum i barwy dźwięku – to wszystko jest możliwe, gdy wsłuchają się w muzykę. Ponieważ podczas słuchania to słowa pochłaniają niemal całą naszą uwagę, w Musicarium znalazły się utwory bez tekstów – by można było skupić się wyłącznie na warstwie muzycznej. Wokalne powitania i zakończenia utworów “pa pa pa pa pa pa pa pam” wprowadzają dzieci w ich tonalność.

Zrozumieć muzykę - inspiracją do stworzenia Musicarium były przede wszystkim wyniki badań przeprowadzone przez psychologa muzyki i pedagoga Edwina E. Gordona oraz badania etnograficzne Oskara Kolberga.

Najważniejszym pojęciem w Teorii uczenia się muzyki (MLT – Music Learning Theory) prof. Edwina E. Gordona jest AUDIACJA. Słowo to oznacza przyswajanie i rozumienie usłyszanej muzyki. Odpowiednikiem audiacji w mowie jest myślenie. Nie można nikogo nauczyć myślenia – to proces naturalny, umiejętność, którą dziecko zdobywa wraz z rozwojem, poznawaniem i kojarzeniem faktów. Podobnie jest z audiacją. Umożliwiając doświadczanie muzyki, dajemy szansę na rozwój. Podstawą jest słuchanie. Później przychodzi czas na wykonywanie muzyki – śpiewanie, komponowanie i improwizowanie przy wykorzystaniu swojego naturalnego instrumentu – głosu. Ostatnim etapem jest nauka gry na instrumentach i teoretyczne zrozumienie muzyki. Celem Musicarium jest rozwój myślenia muzycznego.

Musicarium wspiera terapię słuchu - muzyka wykorzystywana w terapii angażuje wiele obszarów w mózgu, a to ma wielki wpływ na rozwój zarówno słuchowy i językowy, szczególnie u dzieci. Musicarium wykorzystuje teorię amerykańskiego psychologa muzyki prof. Edwina E. Gordona, której podstawą jest słuchanie muzyki. Umuzykalnianie czy “osłuchiwanie się” z różnorodnymi formami muzyki nie tylko pomaga obudzić w dzieciach muzyczną wrażliwość, ale jest również korzystne m.in. u osób z opóźnionym rozwojem mowy, wadą słuchu, afazją oraz z zaburzeniami przetwarzania słuchowego APD. Każda część Musicarium to zbiór 12 utworów nagranych przez profesjonalnych muzyków. Melodie opracowano i zaaranżowano tak, aby nie tylko możliwie najlepiej poznawać bogactwo polskiej kultury muzycznej, ale i osłuchiwać się z różnymi tonalnościami i metrum muzycznym, rytmami. Odpowiednio dobrane dźwięki wspierają i stymulują zmysły najmłodszych, tym samym pomagając im w rozwoju.

Z Musicarium rozpoczynamy terapie przede wszystkim od słuchania łatwiejszych utworów, przypominających mowę, a dopiero w drugiej kolejności sięgamy po utwory bardziej złożone muzycznie aby stopniowo uczyć mózg ich rozróżniania (co przekłada się na lepsze rozróżnianie dźwięków mowy) i przyswajania.

Musicarium wspiera rehabilitację dzieci z autyzmem - muzyka wpływa na nasze nastroje i emocje. Poprzez odpowiednie dźwięki możemy wspierać i stymulować zmysły najmłodszych, tym samym pomagając im w rozwoju. Dotyczy to wszystkich dzieci – także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – np. ze spektrum autyzmu. W Musicarium wykorzystujemy rytm, który jest czynnikiem porządkującym, dzięki czemu jest przewidywalny. A przewidywalność daje poczucie bezpieczeństwa.

Rytm może też wpłynąć na zapoznanie dzieci z ASD z pewnymi wzorcami, potrzebnymi np. w komunikacji. Uczymy dzieci powtarzania pewnych schematów poprzez naśladowanie wydobywania dźwięków terapeuty, który w sposób sugestywny czeka na odpowiedź dziecka. To sprawia, że dziecko uczy się naprzemienności, która jest obecna w dialogu z drugą osobą.

Terapia z wykorzystaniem Musicarium początkowo prowadzona jest indywidualnie, by dziecko nauczyło się przebywać z drugą osobą, która nie jest jego rodzicem. Następnym krokiem jest praca w grupach 2-3-osobowych, dzięki czemu staramy się rozwijać kwestie społeczne, jak przebywanie z rówieśnikami, kontakt z nimi, wspólna zabawa.

Muzyka w ruchu i przez zabawę oparte na teorii Gordona - musicarium to również różnorodne ćwiczenia, które pozwalają na rozwój audiacji poprzez ruch towarzyszący muzyce. Płynne intuicyjne ruchy, swobodny taniec, klaskanie, rytmiczne maszerowanie to tylko niektóre z propozycji, jakie znajdziemy w Musicarium.

Musicarium to materiały dla 25 dzieci na zajęcia z muzyki:
• 12 utworów na pen-drive nagranych przez profesjonalnych muzyków; melodie zostały opracowane i zaaranżowane tak, aby możliwie najlepiej poznawać bogactwo polskiej kultury muzycznej,
• blisko 60 zajęć i aktywności dopasowanych do melodii i przygotowanych tak, by mógł z nich korzystać każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego,
• kolorowanki z ilustracjami dopasowanymi do utworów,
• przedmioty do aktywności rytmiczno-ruchowych dla 25 dzieci.

Muzyczną przygodę najlepiej zacząć od osłuchiwania się z bogactwem własnego kręgu kulturowego. Dlatego wszystkie utwory w serii Musicarium to tradycyjne melodie ludowe z różnych regionów Polski, zróżnicowane pod względem tonalności i metrum. W nagraniach wykorzystano wyłącznie instrumenty akustyczne charakterystyczne dla polskiej muzyki ludowej takie jak akordeon, skrzypce, altówka, kontrabas, baraban czy lira korbowa.
• 0 9

Zapisz na liście

Brak list.
Dodaj nową listę