STREAM – pomoce edukacyjne do szkół
Nowoczesna edukacja nie polega tylko na pamięciowym przyswajaniu teorii, lecz na realizowaniu zadań praktycznych, pomagających nie tylko zapamiętać, ale przede wszystkim zrozumieć reguły otaczającego dziecko świata. Pomoce STREAM do szkół to jeden z najskuteczniejszych dostępnych sposobów na realizację edukacji w sposób naprawdę angażujący ucznia.
Nowoczesna edukacja STREAM
Świat, w którym dominuje elektronika i najnowocześniejsze technologie to obecnie świat, w którym wychowują się dzieci. Nic dziwnego, że trudno trafić do nich z formułkami czy definicjami. Zaobserwowano natomiast, że dzieci fantastycznie przyswajają naukę, kiedy uczestniczą w praktycznych projektach. Warto wykorzystywać podczas ich tworzenia wiedzę z nauk przyrodniczych, jak i matematycznych i kodowania. Co to oznacza? Zamiast dyktować, zaangażuj dzieci!
Doskonale wyposażona pracownia STREAM z różnymi robotami, modułami eksperymentalnymi i innymi pomocami naukowymi, to edukacja na najwyższym poziomie, dopasowanym do obecnych czasów. Te pomoce naukowe pomagają żywo zainteresować dzieci nauką i zachęcają do aktywności na zajęciach, a także do zadawania pytań, które są kluczowe dla pogłębiania wiedzy.
Jakie pomoce STREAM wchodzą w skład naszej oferty?
Pomoce dydaktyczne STREAM, które dostępne są w naszym sklepie, to ogromny wybór różnych produktów, z którymi można wyposażyć salę przedszkolną czy salę lekcyjną w nauczaniu wczesnoszkolnym, ale również pracownię fizyczną, chemiczną czy biologiczną w starszych klasach. Wykorzystują one metodologię zapamiętywania poprzez obserwację, jak rozmaite procesy wyglądają w praktyce, eksperymentowanie w kontrolowanych warunkach, czy pracę kreatywną. Dzięki naszym pomocom naukowym nauczyciele nie będą mieli problemu z realizacją programu nauczania na wysokim poziomie, a uczniowie naprawdę zainteresują się nauką!
Filtruj według
Filtry
–
Masz jakieś pytania?
Skontaktuj się z nami, chętnie doradzimy
Infolinia (Pn-Pt 8:00-16:00)
Dostępny
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł WODA - pakiet klasowy z 3 podręcznikami
199251
11 999,90 zł
Dostępny
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł WODA - pakiet szkolny 10 szt.
199244
20 999,00 zł
Dostępny
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł POWIETRZE - pakiet klasowy z 3 podręcznikami
199260
14 999,90 zł
Dostępny
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduły: WODA i POWIETRZE - zestaw klasowy
199267
27 599,30 zł
Edukacja STREAM w szkole podstawowej
Do nowoczesnych i kreatywnych metod nauczania z pewnością można zaliczyć metodę opartą na STREAM, która łączy naukę przez doświadczenie i zabawę. STREAM to akronim od Science, Technology, Robotics, Engineering, Arts, Mathematics, co oznacza naukę, technologię, robotykę, inżynierię, sztukę i matematykę. STREAM to podejście edukacyjne, które łączy te dziedziny w celu zapewnienia uczniom interdyscyplinarnej edukacji, której celem jest zwiększenie ich zainteresowania nauką i matematyką, rozwijanie umiejętności analitycznych, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, kreatywności i innowacyjności.
W ramach programu STREAM w szkole, uczniowie mają szansę na poznawanie różnych dziedzin naukowych i technologicznych, uczestniczenie w projektach badawczych, projektowaniu i budowaniu robotów, programowaniu i projektowaniu gier komputerowych, a także rozwijanie umiejętności artystycznych. Celem jest przede wszystkim rozwijanie zainteresowań i umiejętności uczniów, a także przygotowanie ich do przyszłych zawodów, które będą wymagały umiejętności w dziedzinie nauki, matematyki i technologii. Program STREAM jest stosowany w szkołach na całym świecie i jest uważany za ważne narzędzie w kształtowaniu przyszłych liderów naukowych i technologicznych.
W Polsce również pojawia się wiele inicjatyw związanych z programem STREAM w szkołach, choć nie zawsze nazywają się one dokładnie "STREAM". W polskim systemie edukacyjnym programy te często nazywane są STEM, co odnosi się do Science, Technology, Engineering, Mathematics - czyli nauki, technologii, inżynierii i matematyki. Wiele z tych programów skupia się na nauczaniu programowania, robotyki i sztucznej inteligencji. W ramach tych programów uczniowie mają szansę na projektowanie i budowanie robotów, naukę programowania, projektowanie gier i aplikacji, a także rozwijanie umiejętności analitycznych i kreatywności.
Jakie przedmioty szkolne obejmuje STREAM?
Program STREAM w szkole obejmuje przedmioty, których celem jest zapewnienie uczniom interdyscyplinarnej edukacji i połączenie nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki w jednym podejściu. Łączenie tak, wydawało by się odległych dziecin jak nauka ścisła i sztuka daje niebywałe efekty pozwalając dzieciom wykazać się pomysłowością, nowatorskim i nieszablonowym podejściem do zadania. Przedmioty, które często są uwzględniane w programach STREAM to:
• Nauki przyrodnicze - biologia, chemia, fizyka,
• Technologia i informatyka - programowanie, projektowanie gier, tworzenie stron internetowych, programowanie robotów,
• Inżynieria - budowa modeli, projektowanie, budowa i testowanie maszyn, urządzeń i innych przedmiotów,
• Matematyka - statystyka, algebra, geometria, rachunek różniczkowy i całkowy,
• Sztuka - sztuka cyfrowa, projektowanie graficzne, sztuka multimedialna, grafika komputerowa,
• Języki obce - angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, itp., które są ważne w nauce i technologii.
Program STREAM jest elastyczny i może być dostosowany do różnych poziomów nauczania, takich jak podstawowa szkoła i liceum. Wszystkie te przedmioty mają na celu rozwijanie umiejętności analitycznych, kreatywności, innowacyjności, a także zainteresowania nauką i technologią.
Jakie pomoce dydaktyczne warto wykorzystać w nauce STEAM? Istnieje wiele różnych pomocy dydaktycznych, które można wykorzystać w nauce STEAM. Oto kilka przykładów:
• Zestawy do eksperymentów - zestawy z narzędziami i materiałami potrzebnymi do przeprowadzenia eksperymentów naukowych, takich jak Modułowe Pracownie Przyrodnicze, LaboLAB.
• Roboty edukacyjne - roboty, które uczą programowania, matematyki, inżynierii i kreatywnego myślenia, takie jak roboty LEGO® Mindstorms, Photon.
• Materiały do druku 3D - drukarki 3D, filamenty i programy do projektowania obiektów 3D, które pozwalają na projektowanie i tworzenie trójwymiarowych modeli.
• Gogle VR/AR - gogle wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które pozwalają na eksplorację nauki i technologii w sposób interaktywny i zmysłowy.
• Narzędzia multimedialne - narzędzia multimedialne, takie jak prezentacje, wirtualne wycieczki, animacje i symulacje, które pozwalają na interaktywne poznawanie nauki i technologii.
Wybór pomocy dydaktycznych zależy od tematu nauczania i preferencji nauczyciela. Warto jednak pamiętać, że pomysłowość i kreatywność nauczyciela w doborze pomocy dydaktycznych może być kluczowa w zainteresowaniu uczniów nauką STREAM.