GOSense Koncentracja i samokontrola
Kod produktu:
145504
Dostępny
799,90 zł
Brutto
Opis
GoSense to seria pomocy dydaktycznych i terapeutycznych wychodząca poza relację dziecko-terapeuta lub dziecko-komputer. Dzięki twórczemu wykorzystaniu technologii oraz dołączeniu małych i wielkowymiarowych pomocy, uczestnicy zajęć rozwijają w ciekawej dla zmysłów formie swoje mocne strony i tam gdzie to możliwe korygują obszary problemowe.
Pakiety mogą być wykorzystane w pracy z całą klasą, w wyodrębnionych grupach i indywidualnie. Przeznaczone są dla placówek edukacyjnych i poradni do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wieku 6-10, wspierając równocześnie zaangażowanie rodziców.
Seria sprawdza się przy pracy z dziećmi (lub w klasach obejmujących takie dzieci) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z szeroko rozumianej grupy ryzyka dysleksji rozwojowej obejmującej dysleksję (tu w wąskim znaczeniu), dysgrafię, dysortografię oraz dyskalkulię a także z dziećmi z ADHD. Seria jest również dostosowana do potrzeb dzieci ze spektrum autyzmu, jednak dostosowanie to nie polega na specjalnym doborze i przeznaczeniu ćwiczeń, a jedynie na ich ergonomii i metodyce, która nie stawia barier i włącza autystycznych uczniów w proces edukacyjny oraz w funkcjonowanie grupy lub klasy.
Dzieci pracują w ruchu i wzajemnych interakcjach, często manipulując materialnymi lub wirtualnymi przedmiotami, co zapewnia prawdziwą konkretyzację zadań, tak potrzebną na etapie wczesnoszkolnym.
Seria GoSense obejmuje następujące typy zasobów:
oScenariusze zajęć obejmujące różne typy aktywności indywidualnych, zespołowych oraz angażujących całą grupę dzieci
oMniejsze elementy kartonowe do pracy na stolikach
oWiększe elementy kartonowe, nacinane i dziurkowane do pracy na podłodze
oInne elementy takie jak: plansze stołowe, plansze plenerowe, sznurki, klocki, kostki, woreczki, kamienie
oElementy do samodzielnego wydrukowania: karty, elementy gier i zabaw
oGry i zabawy multimedialne
Licencja jest:
•bezterminowa i obejmuje całą placówkę edukacyjną;
•pozwala na zainstalowanie programu na wszystkich komputerach w tej placówce;
•pozwala też na drukowanie i kopiowanie na użytek placówki materiałów do wydruku zamieszczonych w programie,
•daje dostęp do aktualizacji i uzupełnień aplikacji oraz zasobów.
Wymagania systemowe
Minimalne wymagania sprzętowe to komputer z systemem Windows 7 lub nowszy posiadający:
•rozdzielczość ekranu nie mniejsza niż 1024 x 768 pikseli (zalecana rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli)
•źródło dźwięku
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy z ekranami dotykowymi i tablicami interaktywnymi.
Co znajduje się w opakowaniu?
●instrukcja użytkowania A5 z numerem seryjnymi i karta rejestracyjną
●3 komplety kamieni po 18 czarnych i 18 białych każdy
●1 duża plansza stołowa
●6 kompletów naklejek do przyklejenia na kartonikach-twarzach
●1 komplet naklejek do przyklejenia na dużych kartonikach-twarzach
●6 kompletów po 12 kartonowych okręgów-twarzy (18 formatek do wyciśnięcia)
●6 dużych okrągłych kartonów-twarzy (6 formatek do wyciśnięcia)
●naklejki umożliwiające graficzne wyrażanie emocji poprzez swobodne wycinanie i kolorowanie dostarczonych w zestawie białych elementów na papierze klejącym i następnie naklejanie ich na kartonowych twarzach
W części cyfrowej:
•150 ekranów interaktywnych ćwiczeń indywidualnych lub multimedialnych ćwiczeń klasowych
•50 kart pracy współpracujących z elementami kartonowymi i ćwiczeniami multimedialnymi
W kolejnych aktualizacjach użytkownicy otrzymają dodatkowe materiały.
Licencja
Otwarta licencja dla całej placówki edukacyjnej
Przeznaczenie zestawu
Trudności z koncentracją uwagi oraz samokontrolą są częstym problemem dzieci dyslektycznych, dzieci z ADHD i w spektrum autyzmu.
Ćwiczenia multimedialne oraz gry i zabawy planszowe oraz wielkowymiarowe rozwijają koncentrację i samokontrolę w aktywności ruchowej, traktując kontrolowany bezruch jako przerywnik dłuższych sekwencji zabawy. Fabuły gier multimedialnych oraz zespołowych zabaw stanowią doskonały bodziec do ćwiczenia i obejmują takie aspekty uwagi jak:
●utrzymanie uwagi w stanie gotowości,
●wyodrębnianie bodźców z pola percepcji,
●tłumienie niepożądanych bodźców,
●analizę bodźca,
●umiejętność przenoszenia uwagi,
●podzielność uwagi.
Ćwiczenia obejmują sytuacje problemowe, odnoszące się tak do zróżnicowanych bodźców w polu uwagi dziecka, jak również do stanu emocjonalnego i świadomości tego stanu u dziecka. Wielowymiarowa analiza czynników percepcyjnych i emocjonalnych, pozwala osiągać dzieciom wyższy poziom samokontroli i uważności.
Pakiety mogą być wykorzystane w pracy z całą klasą, w wyodrębnionych grupach i indywidualnie. Przeznaczone są dla placówek edukacyjnych i poradni do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wieku 6-10, wspierając równocześnie zaangażowanie rodziców.
Seria sprawdza się przy pracy z dziećmi (lub w klasach obejmujących takie dzieci) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z szeroko rozumianej grupy ryzyka dysleksji rozwojowej obejmującej dysleksję (tu w wąskim znaczeniu), dysgrafię, dysortografię oraz dyskalkulię a także z dziećmi z ADHD. Seria jest również dostosowana do potrzeb dzieci ze spektrum autyzmu, jednak dostosowanie to nie polega na specjalnym doborze i przeznaczeniu ćwiczeń, a jedynie na ich ergonomii i metodyce, która nie stawia barier i włącza autystycznych uczniów w proces edukacyjny oraz w funkcjonowanie grupy lub klasy.
Dzieci pracują w ruchu i wzajemnych interakcjach, często manipulując materialnymi lub wirtualnymi przedmiotami, co zapewnia prawdziwą konkretyzację zadań, tak potrzebną na etapie wczesnoszkolnym.
Seria GoSense obejmuje następujące typy zasobów:
oScenariusze zajęć obejmujące różne typy aktywności indywidualnych, zespołowych oraz angażujących całą grupę dzieci
oMniejsze elementy kartonowe do pracy na stolikach
oWiększe elementy kartonowe, nacinane i dziurkowane do pracy na podłodze
oInne elementy takie jak: plansze stołowe, plansze plenerowe, sznurki, klocki, kostki, woreczki, kamienie
oElementy do samodzielnego wydrukowania: karty, elementy gier i zabaw
oGry i zabawy multimedialne
Licencja jest:
•bezterminowa i obejmuje całą placówkę edukacyjną;
•pozwala na zainstalowanie programu na wszystkich komputerach w tej placówce;
•pozwala też na drukowanie i kopiowanie na użytek placówki materiałów do wydruku zamieszczonych w programie,
•daje dostęp do aktualizacji i uzupełnień aplikacji oraz zasobów.
Wymagania systemowe
Minimalne wymagania sprzętowe to komputer z systemem Windows 7 lub nowszy posiadający:
•rozdzielczość ekranu nie mniejsza niż 1024 x 768 pikseli (zalecana rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli)
•źródło dźwięku
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy z ekranami dotykowymi i tablicami interaktywnymi.
Co znajduje się w opakowaniu?
●instrukcja użytkowania A5 z numerem seryjnymi i karta rejestracyjną
●3 komplety kamieni po 18 czarnych i 18 białych każdy
●1 duża plansza stołowa
●6 kompletów naklejek do przyklejenia na kartonikach-twarzach
●1 komplet naklejek do przyklejenia na dużych kartonikach-twarzach
●6 kompletów po 12 kartonowych okręgów-twarzy (18 formatek do wyciśnięcia)
●6 dużych okrągłych kartonów-twarzy (6 formatek do wyciśnięcia)
●naklejki umożliwiające graficzne wyrażanie emocji poprzez swobodne wycinanie i kolorowanie dostarczonych w zestawie białych elementów na papierze klejącym i następnie naklejanie ich na kartonowych twarzach
W części cyfrowej:
•150 ekranów interaktywnych ćwiczeń indywidualnych lub multimedialnych ćwiczeń klasowych
•50 kart pracy współpracujących z elementami kartonowymi i ćwiczeniami multimedialnymi
W kolejnych aktualizacjach użytkownicy otrzymają dodatkowe materiały.
Licencja
Otwarta licencja dla całej placówki edukacyjnej
Przeznaczenie zestawu
Trudności z koncentracją uwagi oraz samokontrolą są częstym problemem dzieci dyslektycznych, dzieci z ADHD i w spektrum autyzmu.
Ćwiczenia multimedialne oraz gry i zabawy planszowe oraz wielkowymiarowe rozwijają koncentrację i samokontrolę w aktywności ruchowej, traktując kontrolowany bezruch jako przerywnik dłuższych sekwencji zabawy. Fabuły gier multimedialnych oraz zespołowych zabaw stanowią doskonały bodziec do ćwiczenia i obejmują takie aspekty uwagi jak:
●utrzymanie uwagi w stanie gotowości,
●wyodrębnianie bodźców z pola percepcji,
●tłumienie niepożądanych bodźców,
●analizę bodźca,
●umiejętność przenoszenia uwagi,
●podzielność uwagi.
Ćwiczenia obejmują sytuacje problemowe, odnoszące się tak do zróżnicowanych bodźców w polu uwagi dziecka, jak również do stanu emocjonalnego i świadomości tego stanu u dziecka. Wielowymiarowa analiza czynników percepcyjnych i emocjonalnych, pozwala osiągać dzieciom wyższy poziom samokontroli i uważności.
Producent/Importer/Dostawca
Polecane