Opis
Nauka czytania oparta na metodzie Integracji Funkcji Wykonawczych to świetna zabawa, która pomoże skutecznie wprowadzić dzieci w świat liter, sylab i wyrazów. 32 gry przygotowane w ramach pakietu WCZESNE CZYTANIE wykorzystują naturalną ciekawość maluchów. Pakiet wspiera również rozwój i umiejętność sięgania do funkcji wykonawczych, takich jak: uwaga, pamięć robocza, wnioskowanie, odbieranie informacji zwrotnych i rozwiązywanie problemów. To właśnie dzięki nim dzieci mogą w naturalny sposób budować strategię czytania. Cały proces nauki z pakietem WCZESNE CZYTANIE odbywa się wielokanałowo – poprzez ruch i doświadczanie, z jednoczesnym wykorzystaniem zmysłów wzroku i słuchu. Dzięki atrakcyjnej formie i zróżnicowanym zadaniom dzieci mają wewnętrzną motywację do pracy, a przede wszystkim świetnie się bawią. Starannie zaprojektowane gry pozwalają ćwiczyć koncentrację uwagi i rozwijać umiejętności komunikacyjne, nie hamując przy tym naturalnej potrzeby ruchu. WCZESNE CZYTANIE to nowoczesna edukacja i efektywne wspieranie rozwoju dziecka!
Dla kogo?
• Dzieci w wieku od 4 do 8 lat
• Dzieci zagrożone dysleksją
• Dzieci zaczynające przygodę z czytaniem
Do wykorzystania podczas zajęć:
• edukacyjnych
• stymulujących rozwój psychoruchowy
• korekcyjno-kompensacyjnych
• rewalidacyjnych
Co wyróżnia ten pakiet?
• 32 gry budujące strategię czytania u dzieci
• ćwiczenie koncentracji uwagi
• nauka liter drukowanych, pisanych, wielkich i małych
• trening giętkości poznawczej
• wiele poziomów zaawansowania
• nauka poprzez ruch, doświadczenie i wykorzystanie zmysłów
Jak wygląda nauka z pakietem Wczesne Czytanie?
Dziecko:
• rozpoczyna wczesną naukę czytania od wyrazów dźwiękonaśladowczych, sylab, liter, by następnie czytać proste wyrazy
• słucha, koduje, obserwuje i odpowiednio reaguje, będąc w ruchu
• kojarzy graficzny zapis (literę) z dźwiękiem (głoską)
• rozpoznaje litery, sylaby, proste wyrazy i przyporządkowuje je do konkretnego dźwięku
• dokonuje analizy i syntezy wyrazu
Gry dostępne w pakiecie "Wczesne czytanie"
ETAP I:
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody Integracji Funkcji Wykonawczych
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w powiązaniu z ilustracją
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych wsparte identyfikacją właściwej ilustracji
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
• Zapamiętywanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń
ETAP II
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody Integracji Funkcji Wykonawczych
• Zapoznanie z graficznym obrazem litery w oparciu o animację sytuacyjną
• Sprawdzanie rozumienia – przyporządkowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
ETAP III
• Analiza wzrokowa materiału sylabowego wsparta animacją ilustrująca proces syntezy
• Zachowanie kierunku czytania od strony lewej do prawej
• Sprawdzanie rozumienia – przyporządkowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych do odpowiednich ilustracji
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu o animację sytuacyjną
• Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych wsparte identyfikacją właściwej ilustracji
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
ETAP IV
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta animacją ilustrującą proces syntezy wzrokowo-słuchowej
• Graficzna identyfikacja litery
• Rozwijanie umiejętności słuchowo-językowych
• Rozwijanie umiejętności słuchowych
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski i sylaby w oparciu o animację sytuacyjną
ETAP V
• Eksponowanie grup sylab otwartych zaczynających się na tę samą literę
• Doskonalenie umiejętności słuchowych
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Wzrokowe różnicowanie sylab na podstawie animacji
• Ćwiczenie umiejętności słuchowych
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych wspomagane ilustracją
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
ETAP VI
• Synteza sylabowa z wykorzystaniem materiału obrazkowego
• Ćwiczenie funkcji słuchowo-językowych
• Grupowanie takich samych głosek zróżnicowanych graficznie
• Integracja wzrokowo-słuchowa
• Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka
• Ćwiczenia słuchu fonematycznego wsparte ilustracją
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta animacją ilustrującą proces analizy wzrokowo-słuchowej
ETAP VII
• Analiza i synteza materiału wyrazowego wspomagana animacją
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
• Uzupełnianie wyrazu ostatnią literą
• Synteza wzrokowo-słuchowa
• Rozpoznawanie litery
• Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka
• Synteza wzrokowo-słuchowa materiału wyrazowego wspomagana animacją sytuacyjną
• Integracja słuchowo-wzrokowo-ruchowa
ETAP VIII
• Identyfikacja wyrażeń dźwiękonaśladowczych na materiale literowym
• Dopasowanie obrazka do wyrazu
• Różnicowanie liter podobnych graficznie
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Wysłuchiwanie wyodrębnionej pierwszej sylaby
• Synteza wzrokowo-słuchowa
UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE
• Planowanie
• Giętkość poznawcza
• Hamowanie
• Pamięć robocza
• Utrzymywanie uwagi
Dla kogo?
• Dzieci w wieku od 4 do 8 lat
• Dzieci zagrożone dysleksją
• Dzieci zaczynające przygodę z czytaniem
Do wykorzystania podczas zajęć:
• edukacyjnych
• stymulujących rozwój psychoruchowy
• korekcyjno-kompensacyjnych
• rewalidacyjnych
Co wyróżnia ten pakiet?
• 32 gry budujące strategię czytania u dzieci
• ćwiczenie koncentracji uwagi
• nauka liter drukowanych, pisanych, wielkich i małych
• trening giętkości poznawczej
• wiele poziomów zaawansowania
• nauka poprzez ruch, doświadczenie i wykorzystanie zmysłów
Jak wygląda nauka z pakietem Wczesne Czytanie?
Dziecko:
• rozpoczyna wczesną naukę czytania od wyrazów dźwiękonaśladowczych, sylab, liter, by następnie czytać proste wyrazy
• słucha, koduje, obserwuje i odpowiednio reaguje, będąc w ruchu
• kojarzy graficzny zapis (literę) z dźwiękiem (głoską)
• rozpoznaje litery, sylaby, proste wyrazy i przyporządkowuje je do konkretnego dźwięku
• dokonuje analizy i syntezy wyrazu
Gry dostępne w pakiecie "Wczesne czytanie"
ETAP I:
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody Integracji Funkcji Wykonawczych
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w powiązaniu z ilustracją
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych wsparte identyfikacją właściwej ilustracji
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
• Zapamiętywanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń
ETAP II
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikacja graficzna, rozumienie znaczeń
• Wprowadzenie zasady zgodnie z założeniami metody Integracji Funkcji Wykonawczych
• Zapoznanie z graficznym obrazem litery w oparciu o animację sytuacyjną
• Sprawdzanie rozumienia – przyporządkowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
ETAP III
• Analiza wzrokowa materiału sylabowego wsparta animacją ilustrująca proces syntezy
• Zachowanie kierunku czytania od strony lewej do prawej
• Sprawdzanie rozumienia – przyporządkowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych do odpowiednich ilustracji
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu o animację sytuacyjną
• Pozorne czytanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych wsparte identyfikacją właściwej ilustracji
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
ETAP IV
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta animacją ilustrującą proces syntezy wzrokowo-słuchowej
• Graficzna identyfikacja litery
• Rozwijanie umiejętności słuchowo-językowych
• Rozwijanie umiejętności słuchowych
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski i sylaby w oparciu o animację sytuacyjną
ETAP V
• Eksponowanie grup sylab otwartych zaczynających się na tę samą literę
• Doskonalenie umiejętności słuchowych
• Zapoznanie z graficzną prezentacją głoski w oparciu o animację sytuacyjną
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Wzrokowe różnicowanie sylab na podstawie animacji
• Ćwiczenie umiejętności słuchowych
• Powtarzanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych wspomagane ilustracją
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
ETAP VI
• Synteza sylabowa z wykorzystaniem materiału obrazkowego
• Ćwiczenie funkcji słuchowo-językowych
• Grupowanie takich samych głosek zróżnicowanych graficznie
• Integracja wzrokowo-słuchowa
• Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka
• Ćwiczenia słuchu fonematycznego wsparte ilustracją
• Analiza wzrokowa materiału literowego wsparta animacją ilustrującą proces analizy wzrokowo-słuchowej
ETAP VII
• Analiza i synteza materiału wyrazowego wspomagana animacją
• Rozwijanie słuchu fonematycznego
• Uzupełnianie wyrazu ostatnią literą
• Synteza wzrokowo-słuchowa
• Rozpoznawanie litery
• Wyodrębnianie pierwszej głoski z nazwy obrazka
• Synteza wzrokowo-słuchowa materiału wyrazowego wspomagana animacją sytuacyjną
• Integracja słuchowo-wzrokowo-ruchowa
ETAP VIII
• Identyfikacja wyrażeń dźwiękonaśladowczych na materiale literowym
• Dopasowanie obrazka do wyrazu
• Różnicowanie liter podobnych graficznie
• Identyfikowanie słuchowe i wzrokowe
• Wysłuchiwanie wyodrębnionej pierwszej sylaby
• Synteza wzrokowo-słuchowa
UMIEJĘTNOŚCI WYKONAWCZE
• Planowanie
• Giętkość poznawcza
• Hamowanie
• Pamięć robocza
• Utrzymywanie uwagi
Specyfikacja urządzenia:
Producent/Importer/Dostawca
Producent/Importer/Dostawca
Moje Bambino Sp. z o.o.
ul. Graniczna 46
93-428 Łódź
produkt@mojebambino.pl
ul. Graniczna 46
93-428 Łódź
produkt@mojebambino.pl
Polecane
Polecane
Dostępny na zamówienie
Program multimedialny Czytanie SY-LA-BA-MI 1 i 2 Pakiet Ekspert mTalent
031942
1 690,00 zł
Dostępny na zamówienie
Pakiet Funkcje wykonawcze do Magicznego Dywanu 4.0 i Kinebi 5.0
821057N
7 599,90 zł
Dostępny na zamówienie
Pakiet Krok po kroku do Magicznego Dywanu 4.0 i Kinebi 5.0
821061N
3 399,90 zł