Eduterapeutica Lux ADHD z długopisem Banach 3D
2 399,90 zł
Eduterapeutica ADHD dla dzieci od 6 do 10 lat
Zestaw Eduterapeutica ADHD zawiera:
- 105 ćwiczeń multimedialnych na pen-drive,
- 178 kart pracy wydrukowanych i w programie, utrwalających ćwiczenia multimedialne,
- 5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych,
- 14 kart pracy do budowania samooceny ucznia,
- poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela,
- szkolenie on-line dla nauczycieli,
- długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli.
Długopis zmienia rysunki w przestrzenne obiekty. Dla dzieci z ADHD szczególnie pomocny, ponieważ uczy cierpliwości oraz rozwija wyobraźnię przestrzenną.
Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi:
- ze zdiagnozowanym ADHD,
- z symptomami zachowań bez diagnozy,
- wysoko reaktywnymi,
- z trudnościami emocjonalnymi,
- z problemami w koncentrowaniu się.
Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty:
- w łatwy sposób dopasujesz ćwiczenia do rozwoju dziecka,
- zaoszczędzisz czas dzięki gotowym kartom pracy,
- poprowadzisz atrakcyjne zajęcia terapeutyczne z długopisem 3D oraz ciekawymi grami multimedialnymi,
- zaangażujesz dzieci w zajęcia urozmaiconymi ćwiczeniami,
- zintegrujesz dzieci z ADHD z innymi dziećmi,
- osiągniesz widoczne efekty terapii.
Korzyści dla dziecka:
- rozwinie umiejętność kontrolowania dekoncentracji,
- nauczy się panować nad emocjami w sytuacjach trudnych,
- rozwinie procesy poznawcze istotne podczas uczenia się,
- chętnie będzie uczestniczył w terapii, dzięki ciekawym i urozmaiconym grom i zabawom.
Rośnie liczba zdiagnozowanych dzieci z ADHD
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej, w skrócie ADHD to neurorozwojowe zaburzenia psychiczne powodujące deficyty uwagi, hiperaktywność, nadpobudliwość ruchową lub impulsywność. Pierwsze symptomy ADHD można zauważyć dość wcześnie – zazwyczaj przed ukończeniem przez dziecko 5. roku życia.
ADHD jest rozpoznawalne u 6-7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym*.
Dzieci z ADHD a otoczenie
Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, nie tylko specjalistów. Dostosowanie się do potrzeb reaktywnych dziecka z ADHD wymaga ujednoliconych reakcji najbliższego środowiska, w tym nauczycieli. Dzieci z tego rodzaju odchyleniem rozwojowym w dużej mierze warunkują swoje zachowania w sposób behawioralny.
Terapia jest konieczna
ADHD występuje częściej u chłopców, a główne objawy to porywczość oraz nadruchliwość. Natomiast u dziewczynek przeważają zaburzenia uwagi i koncentracji.
Ignorowanie problemu może mieć negatywne konsekwencje, jak np. trudności w szkole i słabsze wyniki czy odrzucenie przez rówieśników. Te z kolei mogą powodować obniżenie poczucia własnej wartości i problemy emocjonalne. Rezygnacja z terapii może nasilać u dziecka symptomy wysokiej reaktywności, atawistyczne reagowanie oraz negatywnie utrwalone role w grupie rówieśniczej.
Skutecznie, czyli od czego rozpocząć terapię
Tryb terapeutyczny jest najbardziej pożądany od 5. roku życia dziecka z uwagi na neuropatyczność mózgu. Komplementarność działań zapewnia skuteczny proces terapeutyczny.
Terapia dziecka z ADHD powinna zaczynać się od wzmocnienia reakcji hamowania, podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji, reakcji emocjonalnych oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto ważne również jest wzmacnianie procesów koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest także praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności i celów na rzecz innych osób. Konieczne są także treningi pamięci bezpośredniej/roboczej.
Ćwiczenia multimedialne skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych:
- MODUŁ 1 – HAMOWANIE REAKCJI – ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Celem nadrzędnym jest uczenie dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na „tu i teraz”.
- MODUŁ 2 – KONTROLA WŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” – zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społeczne wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych.
- MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi.
- MODUŁ 4 – GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNEGO CELU – zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy.
- MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych.
Autorka ćwiczeń
MONIKA BEKKER-GOSKA
Wspaniały pedagog, na co dzień pracująca jako terapeuta, z ogromnymi sukcesami w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce. Specjalistka z długoletnią praktyką. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagog, coach, neurodydaktyk. Pracuje w ośrodku rehabilitacyjnym oraz w prywatnym centrum medycznym z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności, szczególnie z dziećmi z problemami szkolnymi i emocjonalnymi. Ponadto prowadzi szkolenia dla kadry oświatowej oraz warsztaty dla rodziców. Jest także wykładowcą na studiach podyplomowych.
Zobacz przykładowe ćwiczenia z programu Eduterapeutica ADHD:
Licencja otwarta – nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń
Kształcenie na odległość – to jedyny taki program, który umożliwia pobranie ćwiczeń multimedialnych i przesłanie ich w plikach dowolnej liczbie uczniom, bez konieczności logowania się do jakiekolwiek platformy.
Instalacja na urządzeniach – program w wersji stacjonarnej na pen-drivie umożliwia pracę na komputerze, laptopie, tablicy interaktywnej. Publikacja dostępna jest również w serwisie educhmura.pl w wersji online na tablety i monitory dotykowe.
Wymagania techniczne
Program wykonany jest w technologii HTML5. Do poprawnego działania części multimedialnej publikacji potrzebny jest komputer z systemem operacyjnym Windows 7/8/10 lub Mac OS lub tablet z systemem operacyjnym Android 8.0.0 lub IOS 14.7.1., ekran o rozdzielczości minimum 1280x720 px, program Adobe Reader (nie jest wymagany, jeśli użytkownik ma możliwość przeglądania plików w .pdf w przeglądarce), wbudowany lub zewnętrzny głośnik.
*Według kryteriów Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders