Opis

LEGO® MINDSTORMS® to wyjątkowa seria łącząca klocki LEGO® (głównie z serii LEGO® Technic ™) z czujnikami elektronicznymi, serwomechanizmami i komputerową jednostką centralną, pozwalającą na konstruowanie robotów i układów automatyki oraz na tworzenie odpowiedniego oprogramowania do nich.

Zestaw został stworzony z myślą o wykorzystaniu go na lekcjach lub zajęciach pozalekcyjnych w szkole i zawiera wszystko, czego potrzeba, by uczyć z wykorzystaniem LEGO® MINDSTORMS®. Uczniowie mają możliwość budowania, programowania i testowania rozwiązań opartych na technologii i robotyce.

W zestawie znajduje się Inteligentna Kostka EV3 – mały, ale potężny komputer używany do sterowania silnikami robota i zbierania danych z czujników. Posiada wsparcie dla technologii Bluetooth oraz WiFi, pozwala na programowanie robota i zawiera wbudowane narzędzia do akwizycji i wizualizacji danych pomiarowych.

Praca z EV3 pozwala uczniom na kreatywne rozwiązywanie problemów metodą burzy mózgów, poprzez proces selekcji, budowania, testowania i ewaluacji.

Programowanie w języku EV3 polega na układaniu sekwencji ikon reprezentujących kolejne polecenia dla robota i pozwala na budowę zarówno bardzo prostych aplikacji, jak i rozbudowanych i skomplikowanych algorytmów.

Częścią składową oprogramowania jest rozbudowany system akwizycji i analizy danych pomiarowych, stanowiący idealne narzędzie do wykorzystania podczas doświadczeń i eksperymentów. Możliwa jest również praca w trybie oscyloskopu, można też zaprogramować wartości progowe pomiarów, dla których urządzenie będzie wykonywało zadane czynności, np. wydawanie dźwięku po osiągnięciu założonej temperatury. Moduł analizy danych posiada wszystkie funkcje potrzebne w nowoczesnym laboratorium – pozwala przeprowadzać matematyczne i statystyczne operacje na danych pomiarowych, umożliwia wprowadzenie wartości przewidywanych przez uczniów, istnieje też opcja eksportu danych do dalszej obróbki w innych aplikacjach.

Kolejnym składnikiem aplikacji jest cyfrowy podręcznik i zeszyt – prosty i wygodny sposób na prowadzenie notatek podczas pracy z robotem, przygotowywanie zadań dla uczniów i sprawdzanie ich postępów w pracy.

Oprogramowanie zawiera także 48 tutoriali pokazujących krok po kroku działanie i programowanie robota, od najprostszych zadań (np. ruch robota) do zaawansowanych problemów (np. akwizycja danych, wykorzystanie tablic, operacje matematyczne itd.)

Oprogramowanie i dodatkowe materiały dydaktyczne są dystrybuowane drogą elektroniczną i można pobrać je za darmo ze strony LEGO® Education.

Cele edukacyjne:
• umiejętność projektowania i budowy programowalnych robotów z wykorzystaniem silników, czujników, przekładni, kół, osi i innych elementów
• budowanie kompetencji STEAM
• rozwijanie słownictwa naukowego i technicznego oraz umiejętności komunikacyjnych
• rozumienie i interpretacja dwuwymiarowych rysunków wykorzystywanych do budowy modeli trójwymiarowych
• praca metodami inżynierskimi: budowa, testowanie, poprawa błędów w projekcie
• zdobywanie praktycznego doświadczenia z wykorzystaniem narzędzi matematycznych, np. szacowanie i pomiar wielkości fizycznych, analiza danych, wyznaczanie średniej
• rozumienie, że algorytmy są zdolne do wykonywania szeregu instrukcji
• odkrywanie koncepcji danych wyjściowych porównując tym samym różne sposoby uruchomienia robota kołowego
• rozszerzenie zastosowania algorytmów zdolnych do wykonywania szeregu Instrukcji
• rozszerzenie rozumienia koncepcji danych wyjściowych
• odkrywanie koncepcji danych wejściowych oraz sposób ich kontrolowania
• odkrywanie funkcji czekania na zdarzenie
• odkrywanie koncepcji pętli
• rozumienie koncepcji instrukcji warunkowej oraz korzystanie z nich przy przeprowadzaniu prawdziwych i fałszywych operacji
• rozszerzenie rozumienia pętli
• rozumienie logiki Boole'a (koniunkcja, alternatywa i negacja) oraz przykłady wykorzystania w obwodach elektrycznych oraz programowaniu
• wykorzystywanie kombinacji różnych danych wejściowych
• wykorzystanie bloku zmiennej do przechowywania informacji
• rozwijanie programów wielopoziomowych
• właściwe wykorzystanie różnych struktur danych takich jak listy, tabele i tablice
• rozszerzenie logiki Boole'a oraz przykładów wykorzystania w obwodach elektrycznych i programowaniu
• korzystanie z bloku zmiennej w celu przechowywania informacji
• korzystanie z bloku operacji na tablicach
• integrowanie i utrwalanie materiału, z którym uczniowie zapoznali się na poprzednich lekcjach kodowania
• projektowanie, wykorzystywanie i ewaluowanie rozwiązań w kontekście do rzeczywistych problemów i systemów fizycznych

Zestaw zawiera:
• inteligentna kostka EV3 z procesorem ARM9, portem USB do połączeń Wi-Fi i internetowych, czytnikiem kart Micro SD, podświetlanymi przyciskami i 4 gniazdami silników
• trzy interaktywne serwomotory z wbudowanymi czujnikami obrotu (dwa duże silniki i jeden średni)
• ultradźwiękowy czujnik odległości
• czujnik światła / koloru
• żyroskop z możliwością kumulacji kąta obrotu
• dwa czujniki dotyku
• kulka podporowa
• kable połączeniowe
• bardzo duży zestaw klocków LEGO® Technic ™
• UWAGA: Zestaw nie zawiera ładowarki
• 541 elementów
• obrazkowe instrukcje budowy robotów krok po kroku dostępne online
• przewodnik nauczyciela i scenariusze lekcji dostępne online, w języku angielskim
• dla 1-3 osób

• opakowanie: pudełko z tworzywa sztucznego

• wym. 42 x 31 x 15,5 cm

• waga: 5 kg

System operacyjny:
• Microsoft Windows®: Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8 (oprócz METRO) (32/64 bit) z najnowszymi service packami, Win 10
• Apple Macintosh®: Mac 10.6, 10.7, 10.8 z poprawkami

Parametry sprzętowe:
• 1 GB ram
• Procesor 1 GHz
• Minimalna rozdzielczość —1024*600
• Przynajmniej 1.5 GB wolnego miejsca na dysku twardym

Zainstalowane oprogramowanie:
• Silverlight 5.0 lub nowszy
• Microsoft Dot Net 4.0 lub nowszy
• od 10 lat

OSTRZEŻENIE:
  • Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
  • Ryzyko zadławienia małymi elementami.

Załączniki

Szczegóły produktu

Wiek
9+
Przeznaczenie
szkoła ponadpodstawowa
Przeznaczenie
uczeń zdolny
Przeznaczenie
szkoła IV-VIII
Przeznaczenie
pracownie przyrodnicze
Marka
LEGO

Mogą Ci się spodobać Uzupełniające

Mogą Ci się spodobać