Klocki przeznaczone do rozwoju logicznego myślenia i nauki matematyki. Ułatwiają one aktywizację wyobraźni dzieci, umożliwiają wizualizację pojęć abstrakcyjnych i obserwację zależności między nimi. Dzięki temu wiedza zdobyta przez dzieci jest bardziej trwała i daje umiejętność jej praktycznego stosowania. Klocki mają zastosowanie w realizacji takich zagadnień jak: wyodrębnianie cech wielkościowych oraz ich porównywanie, zaznajomienie z nazwami prostych figur geometrycznych, klasyfikowanie przedmiotów według cech jakościowych,wyodrębnianie zbiorów, których elementy spełniają określone warunki, określanie warunków spełnianych przez elementy danego zbioru, podział zbioru na podzbiory, wyznaczanie części wspólnej, sumy i różnicy zbiorów, pojęcie zbioru pustego, kształtowanie pojęcia relacji i funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem relacji równoliczności zbiorów (według: Maria Radwiłowicz, Zofia Morawska „Metodyka nauczania początkowego” WSiP, 1986).Do kompletu klocków dołączone są również plansze z innymi, nieco trudniejszymi przykładowymi zadaniami, ćwiczeniami i zabawami, które można zaproponować dziecku. Można traktować je jako inspirację do wymyślania własnych zadań. Należy złożyć 2 plansze oznaczone tym samym symbolem literowym krótszym bokiem tak, aby kropki znajdujące się w narożnikach plansz, znalazły się tuż obok siebie. Dzięki temu otrzymujemy dużą planszę, na której znajdują się wzory zadań pokazujące klocki w naturalnej wielkości. Dziecko może kłaść klocek na wskazanym wzorze i w ten sposób rozwiązać całe zadanie. Zadania ułożone są zgodnie z zasadą stopniowania trudności - od łatwiejszych do trudniejszych. Zadania A - odnajdywanie klocków znajdujących się na planszy i układanie ich według zadanego wzoru (dopasowywanie według kształtu, wielkości i koloru). Zadania B - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy tylko za pomocą kolorowych konturów i układanie ich według wzoru (jw.). Zadania C - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą linii przerywanej i układanie ich według wzoru (jw.). Zadania D - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą czarnych konturów i układanie ich zgodnie z zadanym schematem kolorystycznym, dodatkowo dobieranie koloru klocka zgodnie z kolorem zaznaczonym na schemacie. Zadania E - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy, układanie ich w ciągu zgodnie z wzorem i schematem kolorystycznym (umiejętność odtwarzania zadanego ciągu kształtów, kolorów i wielkości). Zadania F - układanie klocków według zadanych wzorów. Zestaw zawiera: • 60 klocków o wym. od 3 x 4 cm do 7,5 x 7,5 cm i gr. 5 mm lub 1,7 mm •12 plansz-kart pracy o wym. 26 x 16 cm • 3 sznurki o dł. 100 cm • drewniane pudełko o wym. 29,5 x 19,5 x 5 cmOSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.Ryzyko zadławienia małymi elementami.Długi sznurek.Ryzyko uduszenia.
Dzięki zabawie z puzzlami dzieci zapoznają się z cyframi od 1 do 5. Wykonane ze sklejki. • 25 elem. o wym. 3,7 x 3,7 cm • wym. podstawy 21 x 21 x 0,8 cm Logiczne puzzle nie tylko rozwijają logiczne i matematyczne myślenie, ale także zachęcają dzieci do podejmowania wyzwań na różne sposoby:• Rozszerzenie słownictwa.Odbywa się to poprzez nazywanie poszczególnych elementów, kolorów, kształtów i wzorów. Pięknie zaprojektowane puzzle również zachęcają do opowiadania historii i, co nie mniej ważne, stanowią podstawę dla innych pomysłów na gry o charakterze społecznym i komunikacyjnym.• Umiejętności praktyczne.Logiczne puzzle polegają także na planowaniu działań i rozpoznawaniu prawidłowych sekwencji - promując w ten sposób codzienne umiejętności. Dzieci muszą także rozpoznać, co łączy pewne przedmioty i co je różni.• Percepcja i orientacja przestrzenna.Puzzle rozwijają percepcję wzrokową i wyobraźnię przestrzenną.• Koncentracja i uwaga.Wymagają dobrej uwagi i wyostrzają pamięć oraz umiejętności obserwacji. Dziecko uczy się skupiać i koncentrować.• Drobne umiejętności motoryczne.Jednocześnie promowane są umiejętności motoryczne i dotykowe.OSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.Ryzyko zadławienia małymi elementami.
Dzięki zabawie puzzlami dzieci nauczą się rozpoznawać różne kształty i dopasowywać je do odpowiednich konturów. Pomoc kształci zmysł obserwacji i pamięć wzrokową. Wykonane ze sklejki. • 25 elem. o wym. 4 x 4 cm • wym. podstawy 23,5 x 23,5 cm Logiczne puzzle nie tylko rozwijają logiczne i matematyczne myślenie, ale także zachęcają dzieci do podejmowania wyzwań na różne sposoby:• Rozszerzenie słownictwa.Odbywa się to poprzez nazywanie poszczególnych elementów, kolorów, kształtów i wzorów. Pięknie zaprojektowane puzzle również zachęcają do opowiadania historii i, co nie mniej ważne, stanowią podstawę dla innych pomysłów na gry o charakterze społecznym i komunikacyjnym.• Umiejętności praktyczne.Logiczne puzzle polegają także na planowaniu działań i rozpoznawaniu prawidłowych sekwencji - promując w ten sposób codzienne umiejętności. Dzieci muszą także rozpoznać, co łączy pewne przedmioty i co je różni.• Percepcja i orientacja przestrzenna.Puzzle rozwijają percepcję wzrokową i wyobraźnię przestrzenną.• Koncentracja i uwaga.Wymagają dobrej uwagi i wyostrzają pamięć oraz umiejętności obserwacji. Dziecko uczy się skupiać i koncentrować.• Drobne umiejętności motoryczne.Jednocześnie promowane są umiejętności motoryczne i dotykowe.
Zadaniem malucha jest układanie obrazków za pomocą kostek, według wzorów. • 4 kostki o dł. boku 4 cm • 26 wzorów do kostek o wym. 4 x 4 cm • wym. po złożeniu 8 x 8 cm• od 3 lat
• 60 figur w 5 kształtach, 3 kolorach i 2 grubościach z tworzywa sztucznego • wym. największego elem. 7,5 cm • gr. 5 mm lub 1,7 mm• od 3 latOSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.Ryzyko zadławienia małymi elementami.
Zestawy kolorowych klocków. Mogą być układane wg kart zadań (500020) lub własnej wyobraźni. • 250 elem. • wym. od 2,3 x 2,1 cm do 5 x 4,3 cm• drewniane • grubość 1 cm• od 3 latOSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.Ryzyko zadławienia małymi elementami.
Zestawy kolorowych klocków. Mogą być układane wg kart zadań (500020) lub własnej wyobraźni. • 250 elem. • wym. od 2,3 x 2,1 cm do 5 x 4,3 cm• plastikowe • grubość 0,5 cm• od 3 latOSTRZEŻENIE: Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.Ryzyko zadławienia małymi elementami.
Praca z zestawem kart aktywności - figury geometryczne wspiera rozwój umiejętności: • sortowania i klasyfikowania. • argumentowania, rozumowania. • rozwiązywania problemów. • logicznego myślenia. Karty obejmują różnorodne zadania geometryczne wraz z odpowiedziami. Służą także do nauki kodowania oraz dekodowania. Przeznaczone do pracy z zestawem Kolorowych figur (500014, sprzedawany osobno). Do wykonania 4 zadań wymagane są także Tarcze do kart aktywności - figury geometryczne (500228, sprzedawane osobno). • 20 dwustronnych kart A4. Rodzaje aktywności: • nauka o 4 atrybutach figur (rozmiar, grubość, kolor, kształt). • sortowanie figur zgodnie z podanymi kryteriami. • dedukowanie, których figur brakuje w danym zestawie. • nauka, jak używać matryc, diagramu Venna i Carrolla. • używanie wzornika różnic do rozwiązywania trudniejszych łamigłówek. • od 6 lat
Tarcze przeznaczone do pracy z zestawem kart aktywności (500227, sprzedawane osobno) i z Kolorowymi figurami (500014, sprzedawane osobno), lub z samym zestawem figur. • 6 szt. • od 5 lat
Klocki przeznaczone do rozwoju logicznego myślenia i nauki matematyki. Ułatwiają one aktywizację wyobraźni dzieci, umożliwiają wizualizację pojęć abstrakcyjnych i obserwację zależności między nimi. Dzięki temu wiedza zdobyta przez dzieci jest bardziej trwała i daje umiejętność jej praktycznego stosowania. Klocki mają zastosowanie w realizacji takich zagadnień jak: wyodrębnianie cech wielkościowych oraz ich porównywanie, zaznajomienie z nazwami prostych figur geometrycznych, klasyfikowanie przedmiotów według cech jakościowych,wyodrębnianie zbiorów, których elementy spełniają określone warunki, określanie warunków spełnianych przez elementy danego zbioru, podział zbioru na podzbiory, wyznaczanie części wspólnej, sumy i różnicy zbiorów, pojęcie zbioru pustego, kształtowanie pojęcia relacji i funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem relacji równoliczności zbiorów (według: Maria Radwiłowicz, Zofia Morawska „Metodyka nauczania początkowego” WSiP, 1986).Za pomocą zestawu dziecko uczy się rozpoznawać kształty figur geometrycznych i kolory. Figury można sortować i klasyfikować według kolorów, rozmiarów i rodzajów figur. Do zestawu załączona jest książeczka z przykładami zadań i odpowiedziami. Praca z zestawem rozwija wyobraźnię, kreatywność oraz umiejętność logicznego myślenia. • 60 szt. figur geometrycznych • 2 koła do sortowania • 1 książka z zadaniami • wym. figurek od 2 do 4 cm• od 4 lat