Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł ENERGIA - pakiet klasowy z 3 podręcznikami

Kod produktu: 199288
Dostępny

13 599,90 zł­­

Brutto
Opis
Materiały dla nauczyciela

 

Moduł Energia pakiet klasowy z 3 podręcznikami zawiera:

  • 6 walizek ze sprzętem potrzebnym do wykonania doświadczeń.
  • 3 podręczniki dla nauczyciela, zawierający część merytoryczną, przybliżającą kwestie związane z wytwarzaniem i obiegiem energii na Ziemi, wraz z objaśnieniami terminów naukowych, oraz część metodyczną ze szczegółowymi scenariuszami doświadczeń do przeprowadzenia z uczniami w czasie zajęć lekcyjnych.
  • 3 pendrive'y z cyfrową kopią wszystkich kart dla nauczyciela i ucznia.

 

Moduł Energia to trzeci zestaw z serii Modułowych Pracowni Przyrodniczych na licencji Centrum Nauki Kopernik. Tym razem tematem wiodącym jest energia. Materiały przygotowane przez Centrum Nauki Kopernik mają w jasny i angażujący sposób wyjaśniać podstawowe zagadnienia związane z energią i jej przemianami oraz ukazywać jej kluczową rolę we wszelkich procesach zachodzących w środowisku, w tym także w ludzkim organizmie. Spojrzenie na energię z perspektywy różnych przedmiotów szkolnych (fizyki, chemii, biologii, geografii, przyrody) ułatwia zrozumienie związków istniejących między kwestiami i zjawiskami z pozoru tak odmiennymi jak: odżywianie roślin, kaloryczność pokarmów, światło pochodzące z latarki, prąd elektryczny czy niskie temperatury.

Edukacyjne narzędzie opracowane przez Centrum Nauki Kopernik, umożliwiające prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metody badawczej. Wszystkie doświadczenia zostały przetestowane w laboratoriach Centrum Nauki Kopernik. MPP są przykładem rozwiązania dla szkół podstawowych, które szukają pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych (biologia, geografia, chemia i fizyka).

Koncepcja kładzie nacisk na samodzielne poznawanie świata przez uczniów – poprzez obserwację i eksperymentowanie. Zaproponowana tu metoda badawcza, inspirowana sposobem pracy naukowców (badaczy), ma charakter aktywizujący i angażujący. Dla uczniów, tak jak dla naukowców, świat pełen jest nieznanych zjawisk, procesów. Powinni poznawać go nie tylko z podręcznika czy wykładu, lecz również poprzez zadawanie pytań, stawianie i testowanie hipotez, wyciąganie wniosków. Proces uczenia się będzie wówczas procesem zdobywania wiedzy, a także rozwijania kompetencji twórczego, a zarazem krytycznego poszukiwania odpowiedzi – umiejętności niezbędnych w XXI wieku.

 

Tematyka doświadczeń proponowanych w zestawie obejmuje: energię mechaniczną, energię sprężystości, elektryczność, odnawialne źródła energii, energię obecną w reakcjach chemicznych, katalizę reakcji, energię cieplną, fale świetlne, pozyskiwanie energii przez rośliny, barwniki roślinne, metabolizm zwierząt, energię słoneczną i nasłonecznienie Ziemi oraz wytrzymałość materiałów.
 

Przykładowe karty pracy:

Moduł Energia - karta nauczyciela - barwniki fotosyntetyczne

Moduł Energia - karta ucznia - barwniki fotosyntetyczne

 

Tematyka badań Modułu Energia:

Witamina C
Odżywcz energia
Oddychanie komórkowe
Burza kiełków
Orientuj się!
Barwniki fotosyntetyczne
Ukryte kolory
Biały jak śnieg
Wasza Wysokość Słońce!
Od równika do bieguna
Na wspak
Soczysta energia
Tańczące drobinki
Energia z lodu
Przenikanie energii
Ciepłe plaśnięcie
Kulki na rampie
Zderzamy się!
Sprężysta energia
Plaster miodu
Rakieta na wodór
Burzliwa przemiana
Słup piany
Katalaza z obiadu
Raz ciepło, raz zimno

 

Zestaw narzędzi w jednej walizce:

Szczotki do cylindra 100ml    szt.1
Krokodylki czarny    szt.2
Krokodylki czerwone    szt.2
Termometr panelowy 1xAAA MOD-TEMP100    szt.2
Brzęczyk piezoelektryczny prąd poniżej 12mA,    szt.1
Przewody z „banankami 4mm” czerwone 25cm    szt.2
Przewody z „banankami 4mm” czarne 25cm    szt.2
Waga jubilerska 2xAAA 500g / 0,01g    szt.1
Multimetr 2xAA UNI-T UT33C+ zamiennik 571137    szt.1
Statyw na próbówki 40 gniazd na 20mm probowk    szt.1
Strzykawka jednorazowa 20ml    szt.3
Pipeta Pasteura 3ml    szt.12
Siarczan miedzi cz. 50g    szt.1
Nadmanganian potasu cz. 25g    szt.1
Szczotka do probówek z kogucikiem mała    szt.1
Łyżeczko szpatułka z PP długość 200mm    szt.4
Probówka okrągłodenna 18x180    szt.8
Foliopis czarny 0,7 mm    szt.1
Miara zwijana 3 m    szt.1
Bateria AA / LR6    szt.4
Bateria AAA / R03    szt.4
Świeczka tealight    szt.3
Zapalarka składana    szt.1
Płytka miedziana 50x25x1mm    szt.2
Plastelina 180 g    szt.1
Balon mały    szt.5
Gumowy korek z otworem dół 17,00 góra 22,00 wys 25mm    szt.1
Pęseta z zagiętymi końcami    szt.1
Pipeta Pasteura 1ml    szt.12
Wężyk 50 cm fi wewn.3mm zewnętrz. 5mm    szt.    1
Cylinder miarowy 10ml    szt.    1
Probówka typu eppendorf 2ml    szt.    4
Siłomierz 30N    szt.    1
Tacka wagowa    szt.    4
Grafika z podziałką do kołyski newtona    szt.    1
Plansza "Jaki kolor ma liść?"    szt.    1
Grafika z podziałką do wyrzutni gumek    szt.1
Skala kolorowa PH    szt.1
Skala z podziałką kątową XX    szt.1
Spektroskop papierowy do składania    szt.1
Kołyska Newtona    szt.1
Kula metalowa fi 2 cm    szt.1
Kula drewniana fi 2 cm    szt.1
Kula styropianowa fi 2 cm    szt.10
Kula szklana fi 2 cm    szt.1
Płytka cynkowa 50x25x1mm    szt.2
D-glukoza cz. 50g    szt.1
Wodorotlenek sodu cz. (Na(OH)2) 100g    szt.1
Wodorotlenek wapnia cz. (Ca(OH)2) 40g    szt.1
Arkusz kartonowy typu plaster miodu 5x10x2cm    szt.1
Drewniana płytka 100x100x4mm     szt.2
Drewniany klocek 4x4x10cm    szt.2
Filtr sceniczny czerwony 8x8cm 106 primary red    szt.1
Filtr sceniczny niebieski 8x8cm 120 deep blue    szt.1
Krążek z drewna fi 5cm    szt.1
Krążek z metalu  fi 5cm    szt.1
Krążek z pianki fi 5cm    szt.2
Płytka z pianki 10x8,5x1cm    szt.2
Pianka izolacyjna XX    szt.2
Płyta z plexi bezbarwna - 300x200x3mm    szt.1
Rurka z plexi fi 2 cm dł 30 cm    szt.2
Wyrzutnia do gumek 100x100    szt.1
Zapalnik piezzo    szt.1
Gumki kauczukowe 130x1.5x6.0mm    szt.5
Kubek metalowy 350 ml    szt.2
Wełniana ściereczka 15x15cm    szt.1
Bateria 9V 6F22    szt.3
Latarka   300lm     szt.1
Oprawka do żarówki    szt.2
Panel słoneczny, końcówki banankowe    szt.1
Żarówka 249lm    szt.2
Koszyk na baterie 4 x AA z końcówkami banankowymi    szt.1
Przewód czarny ze ściągniętą izolacją    szt.1
Przewód czerwony ze ściągniętą izolacją    szt.1
Dioda    szt.2
Element Peltier, końcówki banankowe    szt.1
Wyłącznik czasowy    szt.1
Pudełko na drobne elementy 155x115x70    szt.2
Wytłoczka Moduł Energia    szt.1
Pudełko Moduł Energia    szt.1
Moździerz z tłuczkiem 135 ml     szt.1
Zlewka niska szklana 250ml    szt.2
Tryskawka    szt.1
Kolba płaskodenna    szt.1
Cylinder miarowy 100ml    szt.1
Zlewka szklana 25ml    szt.4
Zlewka szklana 50ml    szt.3


MODUŁY – CO TO JEST?

To specjalnie przygotowane autorskie zestawy edukacyjne wraz z systemem przechowywania oraz narzędziami wspomagającymi proces edukacyjny. To nowoczesne pomoce dydaktyczne, zawierające materiały i scenariusze niezbędne do uczenia praktycznego.

W procesie ich tworzenia dobieramy odpowiednie narzędzia, materiały, sprzęty i jednocześnie rozwijamy metody nauczania i uczenia się przez odkrywanie i osobiste doświadczanie w toku otwartego eksperymentowania – samodzielnie oraz w zespole. Proponowane doświadczenia są tak zaprojektowane, aby można je było zrealizować w czasie 45-minutowej lekcji. Moduł sprawdzi się także przy realizacji zajęć dodatkowych, projektów między przedmiotowych oraz zajęć terenowych.

POJEDYNCZY MODUŁ – PROSTOTA, UNIWERSALNOŚĆ, JEDEN WIELOWĄTKOWY TEMAT

Moduł to duże pudło z akcesoriami umożliwiającymi wykonanie kilkudziesięciu różnych doświadczeń przez całą klasę. Są w nim również karty pracy dla uczniów oraz materiały dla nauczycieli – zarówno merytoryczne (związane z tematem modułu), jak i praktyczne (pomagające w organizacji różnorodnych zajęć). Zgodnie z koncepcją MPP każdy z modułów inspirowany jest jednym tematem przewodnim (blisko powiązanym z doświadczeniem życia codziennego uczniów), który można badać z różnych perspektyw. Tematy dobierane są tak, by umożliwić korzystanie z modułów przyrodniczych zarówno na lekcjach przyrody, jak i biologii, fizyki, chemii czy geografii – stwarza to unikalną okazję do współpracy nauczycieli różnych przedmiotów.

Takie interdyscyplinarne rozwiązanie doskonale sprawdzi się na kilku poziomach nauczania (klasy IV-VII szkół podstawowych) i w dodatku na lekcjach różnych przedmiotów.

MODUŁOWA KONCEPCJA KSZTAŁCENIA

Umożliwi rozszerzanie oferty edukacyjnej w przyszłości, w zależności od potrzeb i zainteresowań uczniów. Kolejne moduły, poświęcone nowym tematom i powiązane z innymi treściami edukacyjnymi dają szansę wykorzystania MPP na większej liczbie lekcji. Każdy moduł zawiera sprzęt i narzędzia pozwalające wszystkim uczniom w klasie przeprowadzać proste, bezpieczne doświadczenia – w ilości zapewniającej warunki pracy samodzielnej i zespołowej (również w klasie liczącej 30 uczniów). W komplecie są także materiały dodatkowe dla nauczycieli, pomagające w organizacji różnych zajęć (dodatkowych, terenowych, wycieczek edukacyjnych czy projektów uczniowskich oraz lekcji). W celu uzyskania zamierzonych efektów pracy z modułem, Centrum Nauki Kopernik rekomenduje korzystanie z 1 zestawu przez maksymalnie cztery osoby.
 

 

Cele edukacyjne w zakresie przedmiotów przyrodniczych realizowane poprzez Modułowe Pracownie:

1. ROZBUDZENIE ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW ŚWIATEM PRZYRODNICZYM:

  • rozwijanie ciekawości świata i chęci aktywnego poznawania przyrody;
  • rozwijanie wrażliwości przyrodniczej i ekologicznej;
  • kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej.

2. KSZTAŁTOWANIE U UCZNIÓW POSTAWY BADAWCZEJ:

  • rozwijanie dociekliwości oraz chęci i umiejętności zadawania pytań;
  • kształtowanie umiejętności formułowania hipotez i ich weryfikowania, np. poprzez doświadczenia i eksperymenty;
  • kształtowanie cierpliwości, wytrwałości i systematyczności;
  • rozwijanie samodzielności.

3. WYKSZTAŁCENIE U UCZNIÓW NAWYKÓW BEZPIECZNEGO EKSPERYMENTOWANIA:

  • kształtowanie nawyku planowania i przygotowania eksperymentu (miejsce, sprzęt, kolejność działań, środki bezpieczeństwa);
  • kształtowanie nawyków bezpiecznego wykonania doświadczenia.

4. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW UMIEJĘTNOŚCI PRAWIDŁOWEGO PROWADZENIA EKSPERYMENTÓW NAUKOWYCH:

  • wykonywanie podstawowych pomiarów (dokładność, konieczność powtórzeń);
  • posługiwanie się urządzeniami pomiarowymi i obserwacyjnymi;
  • dokumentowanie obserwacji i doświadczeń, opis jakościowy i ilościowy, używanie prawidłowej terminologii;
  • kształtowanie umiejętności wyszukiwania i korzystania z różnych źródeł informacji;
  • nauka prezentacji wyników z zastosowaniem narzędzi TIK.

5. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW KOMPETENCJI PRACY W GRUPIE, W TYM:

  • rozwijanie umiejętności podziału pracy na zadania składowe i rozdzielania zadań w zespole;
  • nauka odpowiedzialności za rezultat pracy całego zespołu.

Polecane

Polecane

Dostępny
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł WODA, 1 szt.
199242

2 099,90 zł­­
Podgląd
Dostępny
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł POWIETRZE, 1 szt.
199259

2 699,90 zł­­
Podgląd
Dostępny
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł ENERGIA, 1 szt.
199287

2 299,90 zł­­
Podgląd
Podgląd
Dostępny
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł WODA - pakiet klasowy 6 szt.
199243

12 599,40 zł­­
Podgląd
Podgląd
Podgląd
Złóż zamówienie
Pakiet Edu Lab Science
199292

82 648,20 zł­­
Podgląd
Oczekujemy na dostawę
Laboratorium z wyposażeniem 2
ZEST5444

10 408,00 zł­­
Podgląd
Dostępny
Fartuch laboratoryjny, rozm. 116/122
134013

65,90 zł­­
Podgląd

Zapisz na liście

Brak list.
Dodaj nową listę
WeedesignSupp.backlink.title.3 WeedesignSupp.backlink.title.1