Od obrazka do słowa – zestaw edukacyjny do ćwiczeń z edukacji językowej i nauki czytania przez zabawę
Kod produktu:
199269
Dostępny
239,90 zł
Brutto
Opis
Poznawanie alfabetu liter drukowanych w przedszkolu poprzez zabawę wspiera rozwój poznawczy dziecka i ułatwia późniejsze zdobywanie umiejętności językowych w szkole. Proponowana pomoc opiera się na graficznym przedstawieniu wyrazów: na kartonikach znajdują się proste rysunki/piktogramy z nazwami, a także kartoniki z samymi obrazkami lub samymi wyrazami. Pozwala to nauczycielowi stosować zasadę stopniowania trudności oraz wprowadzać różnorodne zabawy i ćwiczenia dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych.
Czytanie powinno być dla dzieci przyjemnością i zabawą, dlatego skojarzenie wyrazu z odpowiadającym mu obrazem wspiera wizualizację słów i przyswajanie ich formy pisanej. Różnorodność obrazków umożliwia stopniowe wprowadzanie nowych elementów słownika zgodnie z realizowaną tematyką oraz dostosowanie trudności zabaw od młodszych grup przedszkolnych po uczniów klas I–III szkoły podstawowej, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Ważne jest, żeby podczas nauki brać pod uwagę poziom rozwoju i możliwości dzieci.
Nadrzędnymi celami proponowanej pomocy edukacyjnej jest:
• nadanie wyrazom konkretnej postaci i umożliwienie ich wizualizacji,
• ułatwienie kontaktu z wyrazami i operowanie nimi,
• ułatwienie dzieciom zapamiętywania wyrazów zgodnie z własnym rytmem rozwoju,
• wspieranie dzieci podczas nauki czytania,
• stworzenie możliwości obserwowania, porównywania i analizy budowy wyrazów.
Gra dydaktyczna "Od obrazka do słowa" zawiera obrazki z podpisami, piktogramami oraz te same obrazki bez podpisów. Wyrazy trudne do zakodowania graficznie (np. "jest", "ma", "który", "do", "i") występują wyłącznie w formie literowej. Stosowane w ustalonym kontekście w różnych zdaniach, są szybko zapamiętywane przez dzieci.
Obrazki z podpisami wprowadzamy stopniowo, zaczynając od prostych wyrazów powiązanych z tematyką zajęć. Omawiamy z dziećmi obrazki i ich znaczenie, szczególnie w przypadku piktogramów. Po opanowaniu co najmniej 12–16 obrazków z podpisami można rozpocząć ćwiczenia opisane w proponowanych zabawach, stosując zasadę stopniowania trudności – od łatwych do coraz trudniejszych.
Opisane zabawy to tylko propozycje wykorzystania tej pomocy w pracy z dziećmi. Na pewno będą inspiracją dla nauczycieli i dzieci do tworzenia własnych zabaw i sposobów jej wykorzystania.
Skład zestawu:
• 100 kartoników z rysunkami i podpisami o wym. 5,8 x 5,8 cm
• 100 kartoników demonstracyjnych z rysunkami o wym. 12 x 12 cm
• 100 kartoników z rysunkami bez podpisów o wym. 5,8 x 5,8 cm
• 100 kartoników podpisami o wym. 5,8 x 2,9 cm
• 30 kartoników podpisami do ćwiczeń z zaimkami o wym. 5,8 x 2,9 cm
• literki na kartonikach o wym. 2,9 x 2,9 cm (litery wielkie x 2 szt., litery małe spółgłoski x 6 szt., litery małe samogłoski x 8 szt., dwuznaki, zmiękczenia i litery z "ogonkami" x 4 szt.)
• paski z pustymi kratkami 5,8 x 5,8 cm (z 3, 4, 5 i 6 polami x 3 szt.)
• 5 pustych plansz o wym. 29 x 17,4 cm
• 5 pustych plansz o wym. 29 x 29 cm
• 6 x 2 szt. plansz z wyrazami o wym. 23,2 x 17,4 cm
• 20 kartoników z cyframi o wym. 5,8 x 5,8 cm (od 1 do 4 x 5 szt.)
• 20 kartoników z literami o wym. 5,8 x 5,8 cm (od A do D x 5 szt.)
Czytanie powinno być dla dzieci przyjemnością i zabawą, dlatego skojarzenie wyrazu z odpowiadającym mu obrazem wspiera wizualizację słów i przyswajanie ich formy pisanej. Różnorodność obrazków umożliwia stopniowe wprowadzanie nowych elementów słownika zgodnie z realizowaną tematyką oraz dostosowanie trudności zabaw od młodszych grup przedszkolnych po uczniów klas I–III szkoły podstawowej, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Ważne jest, żeby podczas nauki brać pod uwagę poziom rozwoju i możliwości dzieci.
Nadrzędnymi celami proponowanej pomocy edukacyjnej jest:
• nadanie wyrazom konkretnej postaci i umożliwienie ich wizualizacji,
• ułatwienie kontaktu z wyrazami i operowanie nimi,
• ułatwienie dzieciom zapamiętywania wyrazów zgodnie z własnym rytmem rozwoju,
• wspieranie dzieci podczas nauki czytania,
• stworzenie możliwości obserwowania, porównywania i analizy budowy wyrazów.
Gra dydaktyczna "Od obrazka do słowa" zawiera obrazki z podpisami, piktogramami oraz te same obrazki bez podpisów. Wyrazy trudne do zakodowania graficznie (np. "jest", "ma", "który", "do", "i") występują wyłącznie w formie literowej. Stosowane w ustalonym kontekście w różnych zdaniach, są szybko zapamiętywane przez dzieci.
Obrazki z podpisami wprowadzamy stopniowo, zaczynając od prostych wyrazów powiązanych z tematyką zajęć. Omawiamy z dziećmi obrazki i ich znaczenie, szczególnie w przypadku piktogramów. Po opanowaniu co najmniej 12–16 obrazków z podpisami można rozpocząć ćwiczenia opisane w proponowanych zabawach, stosując zasadę stopniowania trudności – od łatwych do coraz trudniejszych.
Opisane zabawy to tylko propozycje wykorzystania tej pomocy w pracy z dziećmi. Na pewno będą inspiracją dla nauczycieli i dzieci do tworzenia własnych zabaw i sposobów jej wykorzystania.
Skład zestawu:
• 100 kartoników z rysunkami i podpisami o wym. 5,8 x 5,8 cm
• 100 kartoników demonstracyjnych z rysunkami o wym. 12 x 12 cm
• 100 kartoników z rysunkami bez podpisów o wym. 5,8 x 5,8 cm
• 100 kartoników podpisami o wym. 5,8 x 2,9 cm
• 30 kartoników podpisami do ćwiczeń z zaimkami o wym. 5,8 x 2,9 cm
• literki na kartonikach o wym. 2,9 x 2,9 cm (litery wielkie x 2 szt., litery małe spółgłoski x 6 szt., litery małe samogłoski x 8 szt., dwuznaki, zmiękczenia i litery z "ogonkami" x 4 szt.)
• paski z pustymi kratkami 5,8 x 5,8 cm (z 3, 4, 5 i 6 polami x 3 szt.)
• 5 pustych plansz o wym. 29 x 17,4 cm
• 5 pustych plansz o wym. 29 x 29 cm
• 6 x 2 szt. plansz z wyrazami o wym. 23,2 x 17,4 cm
• 20 kartoników z cyframi o wym. 5,8 x 5,8 cm (od 1 do 4 x 5 szt.)
• 20 kartoników z literami o wym. 5,8 x 5,8 cm (od A do D x 5 szt.)
Producent/Importer/Dostawca
Polecane