Opis
Do kompletu klocków dołączone są również plansze z innymi, nieco trudniejszymi przykładowymi zadaniami, ćwiczeniami i zabawami, które można zaproponować dziecku. Można traktować je jako inspirację do wymyślania własnych zadań. Należy złożyć 2 plansze oznaczone tym samym symbolem literowym krótszym bokiem tak, aby kropki znajdujące się w narożnikach plansz, znalazły się tuż obok siebie. Dzięki temu otrzymujemy dużą planszę, na której znajdują się wzory zadań pokazujące klocki w naturalnej wielkości. Dziecko może kłaść klocek na wskazanym wzorze i w ten sposób rozwiązać całe zadanie.
Zadania ułożone są zgodnie z zasadą stopniowania trudności - od łatwiejszych do trudniejszych.
Zadania A - odnajdywanie klocków znajdujących się na planszy i układanie ich według zadanego wzoru (dopasowywanie według kształtu, wielkości i koloru).
Zadania B - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy tylko za pomocą kolorowych konturów i układanie ich według wzoru (jw.).
Zadania C - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą linii przerywanej i układanie ich według wzoru (jw.).
Zadania D - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą czarnych konturów i układanie ich zgodnie z zadanym schematem kolorystycznym, dodatkowo dobieranie koloru klocka zgodnie z kolorem zaznaczonym na schemacie.
Zadania E - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy, układanie ich w ciągu zgodnie z wzorem i schematem kolorystycznym (umiejętność odtwarzania zadanego ciągu kształtów, kolorów i wielkości).
Zadania F - układanie klocków według zadanych wzorów.
Zestaw zawiera:
• 60 klocków o wym. od 3 x 4 cm do 7,5 x 7,5 cm i gr. 5 mm lub 1,7 mm
•12 plansz-kart pracy o wym. 26 x 16 cm
• 3 sznurki o dł. 100 cm
• drewniane pudełko o wym. 29,5 x 19,5 x 5 cm
Klocki przeznaczone do rozwoju logicznego myślenia i nauki matematyki.
Ułatwiają one aktywizację wyobraźni dzieci, umożliwiają wizualizację pojęć abstrakcyjnych i obserwację zależności między nimi. Dzięki temu wiedza zdobyta przez dzieci jest bardziej trwała i daje umiejętność jej praktycznego stosowania. Klocki mają zastosowanie w realizacji takich zagadnień jak: wyodrębnianie cech wielkościowych oraz ich porównywanie, zaznajomienie z nazwami prostych figur geometrycznych, klasyfikowanie przedmiotów według cech jakościowych,wyodrębnianie zbiorów, których elementy spełniają określone warunki, określanie warunków spełnianych przez elementy danego zbioru, podział zbioru na podzbiory, wyznaczanie części wspólnej, sumy i różnicy zbiorów, pojęcie zbioru pustego, kształtowanie pojęcia relacji i funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem relacji równoliczności zbiorów (według: Maria Radwiłowicz, Zofia Morawska „Metodyka nauczania początkowego” WSiP, 1986).
OSTRZEŻENIE:
Zadania ułożone są zgodnie z zasadą stopniowania trudności - od łatwiejszych do trudniejszych.
Zadania A - odnajdywanie klocków znajdujących się na planszy i układanie ich według zadanego wzoru (dopasowywanie według kształtu, wielkości i koloru).
Zadania B - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy tylko za pomocą kolorowych konturów i układanie ich według wzoru (jw.).
Zadania C - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą linii przerywanej i układanie ich według wzoru (jw.).
Zadania D - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą czarnych konturów i układanie ich zgodnie z zadanym schematem kolorystycznym, dodatkowo dobieranie koloru klocka zgodnie z kolorem zaznaczonym na schemacie.
Zadania E - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy, układanie ich w ciągu zgodnie z wzorem i schematem kolorystycznym (umiejętność odtwarzania zadanego ciągu kształtów, kolorów i wielkości).
Zadania F - układanie klocków według zadanych wzorów.
Zestaw zawiera:
• 60 klocków o wym. od 3 x 4 cm do 7,5 x 7,5 cm i gr. 5 mm lub 1,7 mm
•12 plansz-kart pracy o wym. 26 x 16 cm
• 3 sznurki o dł. 100 cm
• drewniane pudełko o wym. 29,5 x 19,5 x 5 cm
Klocki przeznaczone do rozwoju logicznego myślenia i nauki matematyki.
Ułatwiają one aktywizację wyobraźni dzieci, umożliwiają wizualizację pojęć abstrakcyjnych i obserwację zależności między nimi. Dzięki temu wiedza zdobyta przez dzieci jest bardziej trwała i daje umiejętność jej praktycznego stosowania. Klocki mają zastosowanie w realizacji takich zagadnień jak: wyodrębnianie cech wielkościowych oraz ich porównywanie, zaznajomienie z nazwami prostych figur geometrycznych, klasyfikowanie przedmiotów według cech jakościowych,wyodrębnianie zbiorów, których elementy spełniają określone warunki, określanie warunków spełnianych przez elementy danego zbioru, podział zbioru na podzbiory, wyznaczanie części wspólnej, sumy i różnicy zbiorów, pojęcie zbioru pustego, kształtowanie pojęcia relacji i funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem relacji równoliczności zbiorów (według: Maria Radwiłowicz, Zofia Morawska „Metodyka nauczania początkowego” WSiP, 1986).
OSTRZEŻENIE:
- Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
- Ryzyko zadławienia małymi elementami.
- Długi sznurek.
- Ryzyko uduszenia.
Polecane
Polecane
%
Dostępny
Karty aktywności - geometryczne kształty
500226
29,90 zł 59,90 zł Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 59,90 zł
%
Dostępny
Karty aktywności - figury geometryczne
500227
49,90 zł 69,90 zł Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 69,90 zł
%
Dostępny
Tarcze do kart aktywności - figury geometryczne
500228
59,90 zł 89,90 zł Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 89,90 zł