Klocki Dienesa

Kod produktu: 116185
Dostępny

169,90 zł­­

Brutto
Z dniem 2024-03-01 cena produktu uległa zmianie ze względu na wzrost cen od dostawcy.
Opis
Do kompletu klocków dołączone są również plansze z innymi, nieco trudniejszymi przykładowymi zadaniami, ćwiczeniami i zabawami, które można zaproponować dziecku. Można traktować je jako inspirację do wymyślania własnych zadań. Należy złożyć 2 plansze oznaczone tym samym symbolem literowym krótszym bokiem tak, aby kropki znajdujące się w narożnikach plansz, znalazły się tuż obok siebie. Dzięki temu otrzymujemy dużą planszę, na której znajdują się wzory zadań pokazujące klocki w naturalnej wielkości. Dziecko może kłaść klocek na wskazanym wzorze i w ten sposób rozwiązać całe zadanie.

Zadania ułożone są zgodnie z zasadą stopniowania trudności - od łatwiejszych do trudniejszych.

Zadania A - odnajdywanie klocków znajdujących się na planszy i układanie ich według zadanego wzoru (dopasowywanie według kształtu, wielkości i koloru).

Zadania B - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy tylko za pomocą kolorowych konturów i układanie ich według wzoru (jw.).

Zadania C - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą linii przerywanej i układanie ich według wzoru (jw.).

Zadania D - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą czarnych konturów i układanie ich zgodnie z zadanym schematem kolorystycznym, dodatkowo dobieranie koloru klocka zgodnie z kolorem zaznaczonym na schemacie.

Zadania E - odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy, układanie ich w ciągu zgodnie z wzorem i schematem kolorystycznym (umiejętność odtwarzania zadanego ciągu kształtów, kolorów i wielkości).

Zadania F - układanie klocków według zadanych wzorów.

Zestaw zawiera:
• 60 klocków o wym. od 3 x 4 cm do 7,5 x 7,5 cm i gr. 5 mm lub 1,7 mm
•12 plansz-kart pracy o wym. 26 x 16 cm
• 3 sznurki o dł. 100 cm
• drewniane pudełko o wym. 29,5 x 19,5 x 5 cm

Klocki przeznaczone do rozwoju logicznego myślenia i nauki matematyki.

Ułatwiają one aktywizację wyobraźni dzieci, umożliwiają wizualizację pojęć abstrakcyjnych i obserwację zależności między nimi. Dzięki temu wiedza zdobyta przez dzieci jest bardziej trwała i daje umiejętność jej praktycznego stosowania. Klocki mają zastosowanie w realizacji takich zagadnień jak: wyodrębnianie cech wielkościowych oraz ich porównywanie, zaznajomienie z nazwami prostych figur geometrycznych, klasyfikowanie przedmiotów według cech jakościowych,wyodrębnianie zbiorów, których elementy spełniają określone warunki, określanie warunków spełnianych przez elementy danego zbioru, podział zbioru na podzbiory, wyznaczanie części wspólnej, sumy i różnicy zbiorów, pojęcie zbioru pustego, kształtowanie pojęcia relacji i funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem relacji równoliczności zbiorów (według: Maria Radwiłowicz, Zofia Morawska „Metodyka nauczania początkowego” WSiP, 1986).

OSTRZEŻENIE:
  • Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat.
  • Ryzyko zadławienia małymi elementami.
  • Długi sznurek.
  • Ryzyko uduszenia.

Zapisz na liście

Brak list.
Dodaj nową listę