STEAM Lab Laboratorium rozwoju kompetencji przyszłości
Kod produktu:
WIZ-SZK-MB-0034
Opis aranżacji
Wizualizacja STEAM Lab została stworzona z myślą o nauczaniu w oparciu o model STREAM, czyli połączenie nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Nauka odbywa się poprzez projekty i warsztaty. Taki sposób przyswajania wiedzy jest skuteczniejszy i trwalszy, ponieważ dzieci są zaangażowane w poszukiwanie rozwiązań i odkrywanie nowych rzeczy. Równocześnie wymaga to specjalnego podejścia do aranżacji przestrzeni. Dlatego też pomieszczenie zostało podzielone na strefy pracy i wyposażone w różne zasoby i narzędzia, które pozwalają na twórcze podejście do nauki. Uczniowie w tych wydzielonych częściach sali mogą realizować różne aspekty swoich projektów, rozwijać swoje umiejętności konstruktywnego myślenia, badań, testowania i wyciągania wniosków. Zapraszamy do zapoznania się z założeniami projektu sali STREAM Lab.
Strefa S (Science) - Nauka to miejsce w pomieszczeniu, gdzie uczniowie tworzą naukową część swoich projektów, korzystając z odpowiednich narzędzi i sprzętu do przeprowadzania eksperymentów naukowych. Ta przestrzeń umożliwia zgłębianie tajników świata i poznawanie reguł rządzących nim, a zdobyta w niej wiedza jest niezbędna do opracowania oraz określenia zasad i sposobów działania projektów realizowanych przez uczniów. Strefa nauki w wizualizacji sali STREAM umożliwia wyposażenie w różnorodny sprzęt niezbędny do przeprowadzania badań i eksperymentów z wykorzystaniem m.in. wody, odczynników chemicznych. Projekt uwzględnia mobilną Szafkę laboratoryjną i Laboratorium Grande XXL. Na wizualizacji tej części sali STEAM widać także stoliki i krzesełka niezbędne do indywidualnej lub grupowej pracy uczniów.
Strefa T (Technology) - Technologia, to miejsce wyposażone w różnorodne urządzenia, takie jak tablety, komputery oraz roboty, które umożliwiają uczniom programowanie i tworzenie prototypów swoich projektów STEAM. Ważnymi elementami wyposażenia jest także multimedialny monitor i drukarka 3D. Strefa T to przestrzeń, gdzie innowacyjne technologie stają się narzędziem do kształtowania umiejętności cyfrowych. W tej strefie uczniowie projektują i tworzą elementy swoich prac w postaci cyfrowych rozwiązań.
Dzięki pracy w strefie technologii uczniowie nie tylko rozwijają umiejętności techniczne, ale również kreatywność, logiczne myślenie i rozwiązywanie problemów. To miejsce, w którym młodzi twórcy mają możliwość wykorzystania nowoczesnych narzędzi do realizacji swoich projektów, zyskując cenne kompetencje potrzebne w dzisiejszym cyfrowym świecie. Dlatego tak ważne jest kompleksowe wyposażenie tego typu Sali, co prezentujemy na aranżacji sali STEAM.
Strefa E (Engineering) - Inżynieria prezentowana w ramach sali STREAM to nie tylko przestrzeń, w której uczniowie tworzą konstrukcyjne elementy swoich projektów, ale także miejsce, w którym rozwijają swoje zdolności manualne. Dzięki wykorzystaniu różnych narzędzi tradycyjnych, takich jak plastelina, kredki, drewno, tkaniny, metal czy papier, farby, glina czy klocki, uczniowie mają możliwość zaprojektowania i wykonania swoich pomysłów w sposób kreatywny i wyjątkowy.
Strefa inżynierii daje także szansę na rozwijanie kreatywności, gdyż uczniowie muszą wykazać się pomysłowością i innowacyjnością w rozwiązywaniu technicznych wyzwań, jakie pojawiają się podczas pracy nad projektami. Przy okazji tworzenia swoich konstrukcji, dzieci uczą się także o zasadach działania różnych mechanizmów i urządzeń, co stanowi cenny wkład w ich edukację techniczną.
Aby dostosować przestrzeń do potrzeb uczniów i jednocześnie zapewnić porządek i przechowywanie różnorodnych materiałów, wymagało to znacznego zaangażowania i planowania. W centralnej części zostały ustawione stoły, które zapewniają wystarczającą powierzchnię roboczą dla uczniów, jednocześnie umożliwiając swobodne poruszanie się wokół nich. Mobilne stołki pozwalają na elastyczne ustawianie i dostosowywanie przestrzeni w zależności od potrzeb projektowych.
Aby odpowiednio zorganizować przechowywanie różnych materiałów, zastosowano różne rozwiązania. Wprowadzono szafę Grande oraz szafkę Pracownia robótek ręcznych, które umożliwiają przechowywanie pomocy dydaktycznych, narzędzi i materiałów w porządku i łatwo dostępnych dla uczniów. Dzięki temu materiały są uporządkowane i chronione, jednocześnie łatwo można do nich sięgnąć w trakcie prac projektowych.
Dodatkowo, przy stole warsztatowym umieszczono pojemniczki, które służą jako wygodne i praktyczne miejsce do przechowywania drobnych materiałów i akcesoriów. Dzięki nim, przedmioty takie jak koraliki, zszywki, wkręty czy małe narzędzia są zawsze pod ręką, bez ryzyka zgubienia lub pomieszania.
Wszystkie te rozwiązania przyczyniają się do sprawnego i efektywnego wykorzystania przestrzeni STEAM Lab. Pozostawienie dużej powierzchni roboczej dla uczniów umożliwia swobodne tworzenie i eksperymentowanie, podczas gdy przechowywanie i organizacja materiałów zapewnia uporządkowaną i zasobną w nie środowisko pracy. Dzięki temu uczniowie mają łatwy dostęp do niezbędnych narzędzi i materiałów, co sprzyja płynności procesu projektowego i efektywnej realizacji ich pomysłów. Wierzymy, że w tak zaprojektowanym miejscu uczniowie mają szansę wykorzystać swoje wyobraźnie i twórcze myślenie, aby zaprojektować i skonstruować unikalne projekty. Mogą budować modele, rzeźby, prototypy i różnego rodzaju konstrukcje, które są częścią ich większych projektów STEAM.
Strefa artystyczna A (Art) - Sztuka to przestrzeń, w której uczniowie rozwijają swoje umiejętności twórcze i artystyczne, łącząc je ze STEAM-owymi projektami. Strefa ta promuje współpracę i integrację efektów pracy z pozostałych stref, umożliwiając uczniom doświadczanie interdyscyplinarności i wzajemnego zrozumienia różnych dziedzin.
Korzystając z koncepcji Design Thinking, uczniowie projektują prototypy swoich projektów, analizują je i doskonalą zgodnie z wymaganiami projektu. W tej strefie uczniowie mogą także omawiać swoje projekty. Dlatego też wyposażenie użyte w tej części wizualizacji sali STEAM może służyć jako miejsce prezentacji i testowania prototypów. Uczniowie prezentują swoje projekty i dzielą się swoimi doświadczeniami, otrzymując informacje zwrotne od nauczycieli i innych uczniów. To także moment, w którym uczniowie mogą ocenić swoje projekty i dokonać ich ewentualnej modyfikacji.
Strefa artystyczna jest miejscem, w którym praca artystyczna łączy się z innymi dyscyplinami STEAM. Jest to przestrzeń integrująca efekty pracy uczniów uzyskane w pozostałych strefach: Science, Technology, Engineering i Mathematics. Dzięki temu uczniowie doświadczają pełnego cyklu projektowego, który uwzględnia zarówno naukowe badania, technologiczne prototypowanie, inżynieryjną konstrukcję, jak i artystyczną kreację.
Strefa M (Mathematics) - Matematyka to obszar w sali STEAM, który został zaprojektowany, aby umożliwić uczniom wygodne wykonywanie matematycznych obliczeń, niezbędnych do realizacji projektów. W strefie tej znajdują się tablica biała dwustronna, oraz z uchwytem na papier oraz Okno akustyczne szare. Strefa ta stanowi również często tło dla działań konstrukcyjnych i technologicznych, ponieważ dokładne obliczenia matematyczne są kluczowe dla tworzenia precyzyjnych projektów. Dzięki tej przestrzeni uczniowie mają możliwość nauki matematyki w sposób praktyczny i zastosowaniu w życiu codziennym. Wszystkie projekty STEAM wymagają w pewnym stopniu umiejętności matematycznych, które są potrzebne do obliczania wymiarów, wag, ilości materiałów i innych parametrów technicznych. Strefa M z pewnością pozwala na efektywną naukę i praktyczne wykorzystanie matematyki w projektach STEAM.
Wyposażenie sali STREAM w prezentowanej aranżacji umożliwia uczniom także współpracę w grupie i rozwijanie umiejętności społecznych. Wymaga to bowiem od nich porozumiewania się, wymiany pomysłów oraz szukania rozwiązań w grupie.
Wycena nie zawiera pomocy dydaktycznych i dekoracji.
ZDJĘCIA POGLĄDOWE. SKŁAD ZESTAWU ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ.
Filmy
Wartość brutto
176 714,50 zł
Wartość produktów poniżej. Nie uwzględnia wartości dekoracji.
Zestaw zawiera
16 247,20 zł
779,90 zł
2 099,90 zł
Oczekujemy na dostawę
Monitor interaktywny insGraf DIGITAL FUTURE 65 na mobilnym s
Kod produktu: ZEST5949
25 599,80 zł
1 299,90 zł