Planeta M wspiera rozwój motoryki małej – kluczowego obszaru w procesie przygotowania dziecka do nauki pisania, czytania i dalszej edukacji szkolnej. Aktywności rozwijają precyzję ruchów dłoni i palców, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację przestrzenną oraz prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego, wspomagają również rozwój lateralizacji, świadomości kierunkowej i orientacji w schemacie ciała. Aktywności obejmują m.in: śledzenie wzorów i szlaczków, rysowanie liter i cyfr, odtwarzanie kształtów, zadania wymagające manipulowania obiektami w przestrzeni, aktywności stymulujące rozwój percepcji i koncentracji. Doskonale sprawdzi się podczas zajęć wspierających gotowość szkolną, terapii pedagogicznej oraz w ramach edukacji językowej. Rekomendowana dla dzieci w wieku 3–9 lat.
Planeta M wchodzi w skład Edukacyjnego Wszechświata Knowla, który tworzy 16 różnych planet tematycznych. Są to osobne pakiety aplikacji - każda z nich odpowiada na inne potrzeby edukacyjne lub terapeutyczne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (przedział wiekowy 3-10+ lat).
Wyróżniamy w nim:
- pakiet EDU (edukacyjno-rozwojowy; 7 planet, w tym planeta M),
- pakiet SPE (korekcyjno-kompensacyjny, inkluzywny; 4 planety)
- pakiet LING (nauka języków obcych; 5 planet).
Pakiet EDU to kompleksowy zestaw 7 interaktywnych planet (M, Hopsa, Smart, Pi, Sigma, Ziuuu, Zzz), obejmujących zróżnicowane obszary tematyczne i kompetencyjne, dostosowany do potrzeb uczniów o różnych możliwościach rozwojowych. Oparty na założeniach podstawy programowej i wspierający edukację włączającą. Aktywności wykorzystują mechanizmy gamifikacji, by w angażujący i przystępny sposób motywować uczniów do nauki oraz rozwijania kompetencji kluczowych dla XXI wieku, takich jak krytyczne myślenie, kreatywność, współpraca czy rozwiązywanie problemów. Dzieci otrzymują przestrzeń do samodzielnego eksperymentowania, popełniania błędów i wyciągania wniosków, co sprzyja budowaniu postawy otwartej na uczenie się i rozwój. Wspólne rozwiązywanie zadań dodatkowo wspiera kształtowanie kompetencji emocjonalno-społecznych oraz pracy zespołowej.
Do obsługi planet Edukacyjnego Wszechświata Knowla zostały stworzone 3 rozwiązania multimedialne:
- Knowla Box (sprzedawany oddzielnie, kod produktu 821106)
- Knowla Wall (sprzedawany oddzielnie, kod produktu 821105)
- Knowla Web - Rozwiązanie cyfrowe dostosowane do pracy na tablicach czy monitorach interaktywnych (Android, Windows, macOS, Linux). Wejdź na https://knowla.eu/pl/knowla-web, aby przetestować darmową planetę startową EduMini (demo Edukacyjnego Wszechświata)
Knowla to dostosowanie do Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych: przesuwanie pola obrazu, ściszanie dźwięku, dostosowywanie tempa poruszania się obiektów, zmiana koloru tła, głosowe komendy oraz głosowa informacja zwrotna, włączanie/wyłączanie efektów świetlnych.
Planeta M to 17 aplikacji zawierających 442 aktywności:
- Rysuj cyfry po śladzie (od 0 do 9) - 10 aktywności
- Rysuj litery po śladzie (od A do Ż, alfabet z polskimi znakami) - 35 aktywności
- Rysuj szlaczki po śladzie - 15 aktywności
- Pokoloruj obrazek - wersja rysowanie - 10 aktywności
- Pokoloruj obrazek - wersja wypełnianie) - 10 aktywności
- Pokoloruj litery (od A do Ż) - wersja rysowanie - 35 aktywności
- Pokoloruj litery (od A do Ż) - wersja wypełnianie - 35 aktywności
- Pokoloruj cyfry (cyfry od 0 do 9) - wersja rysowanie - 10 aktywności
- Pokoloruj cyfry (cyfry od 0 do 9) - wersja wypełnianie - 10 aktywności
- Ułóż puzzle - 3 poziomy, 60 aktywności
- Graj w domino - 3 poziomy, 3 aktywności
- Przejdź labirynt - 3 poziomy, 30 aktywności
- Rozwiąż sudoku - 3 aktywności
- Szukaj literek - 2 poziomy - 52 aktywności
- Szukaj małych literek - 2 poziomy - 52 aktywności
- Szukaj dużych literek - 2 poziomy - 52 aktywności
- Szukaj cyferek - 2 poziomy - 20 aktywności
Przeznaczenie:
- zajęcia edukacyjno-rozwojowe
- aktywności rewalidacyjne
Obszary rozwoju:
- rozwój prawej i lewej półkuli
- analiza i synteza wzrokowa
- motoryka mała
- grafomotoryka
- terapia ręki
- chwyt pisarski
- zręczność i koordynacja pracy rąk
- koordynacja wzrokowo-ruchowa
- koncentracja
Potrzeby specjalne:
- deficyty rozwojowe (psychomotoryczne)
- zaburzenia uwagi i koncentracji (w tym: ADHD, ADD)
- niepełnosprawność intelektualna
- zaburzenia procesów uczenia się
- spektrum autyzmu.
Cel:
- rozwijanie motoryki małej
- precyzja ruchów
- rozpoznawanie znaków, ruch
- nauka pisania
- rysowanie
- kreatywność
Zakres:
- trening pisarski
- ćwiczenie precyzji i koordynacji ruchowej
- nauka pisania i rozpoznawania cyfr i liter
Grupa wiekowa: Aplikacje dedykowane są dla dzieci od 3 roku życia. Aplikacje zawierają poziomy trudności - poziom 1: dla grupy wiekowej 3-4 lata, poziom 2: 5-6 lat, poziom 3: 7-10+ lat
Formy pracy:
- praca z całą grupą
- praca w zespołach
- praca indywidualna
Merytoryka:
- treści współtworzone z ekspertami w danej tematyce
- zgodne z podstawą programową
Rodzaj licencji: bezterminowa
Aktualizacje:
- automatyczne
- bezpłatne
- zgodnie ze stałym rozwojem produktu
- wystarczy urządzenie podłączyć do internetu
Wsparcie: serwis techniczny bez ograniczeń
Języki:
- polski
- angielski
- niemiecki
- ukraiński
- estoński
- hiszpański
- francuski
- włoski
- łotewski
- litewski
- węgierski
- holenderski
- rosyjski
- rumuński
- słowacki
- czeski
- grecki
- fiński
- szwedzki
- kataloński
- bułgarski
- słoweński
- chorwacki
- albański
- bośniacki
- czarnogórski
- macedoński
- serbski
Materiały dla nauczyciela:
Każda planeta zawiera INSTRUKCJĘ, w której znajdują się:
- szczegółowe opisy poszczególnych aplikacji,
- odniesienia do podstawy programowej,
- przykładowe scenariusze zajęć, ułatwiające korzystanie z materiałów.
Producent/Importer/Dostawca
Producent/Importer/Dostawca
ul. Graniczna 46
93-428 Łódź
produkt@mojebambino.pl
Polecane