Planeta Smart to przestrzeń do odkrywania, eksperymentowania i twórczego rozwiązywania problemów. Aplikacje obejmują różne zagadnienia dotyczące Układu Słonecznego, takie jak położenie, odległości, orbity i budowa planet. Aktywności rozwijają ciekawość poznawczą, umiejętność stawiania pytań, formułowania hipotez, ich weryfikacji oraz uczenia się na własnych błędach – zgodnie z koncepcją nauki przez działanie i poznanie. Dzięki pracy w zespołach rozwijają zdolności komunikacyjne, umiejętność współpracy i rozwiązywania problemów. Doskonale sprawdzi się podczas zajęć z zakresu STEAM, edukacji przyrodniczej, plastycznej, muzycznej, techniki oraz informatyki – rekomendowana dla dzieci w wieku 5–10+ lat.
Planeta Smart wchodzi w skład Edukacyjnego Wszechświata Knowla, który tworzy 16 różnych planet tematycznych. Są to osobne pakiety aplikacji - każda z nich odpowiada na inne potrzeby edukacyjne lub terapeutyczne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (przedział wiekowy 3-10+ lat).
Wyróżniamy w nim:
- pakiet EDU (edukacyjno-rozwojowy; 7 planet, w tym planeta Smart),
- pakiet SPE (korekcyjno-kompensacyjny, inkluzywny; 4 planety)
- pakiet LING (nauka języków obcych; 5 planet).
Pakiet EDU to kompleksowy zestaw 7 interaktywnych planet (M, Hopsa, Smart, Pi, Sigma, Ziuuu, Zzz), obejmujących zróżnicowane obszary tematyczne i kompetencyjne, dostosowany do potrzeb uczniów o różnych możliwościach rozwojowych. Oparty na założeniach podstawy programowej i wspierający edukację włączającą. Aktywności wykorzystują mechanizmy gamifikacji, by w angażujący i przystępny sposób motywować uczniów do nauki oraz rozwijania kompetencji kluczowych dla XXI wieku, takich jak krytyczne myślenie, kreatywność, współpraca czy rozwiązywanie problemów. Dzieci otrzymują przestrzeń do samodzielnego eksperymentowania, popełniania błędów i wyciągania wniosków, co sprzyja budowaniu postawy otwartej na uczenie się i rozwój. Wspólne rozwiązywanie zadań dodatkowo wspiera kształtowanie kompetencji emocjonalno-społecznych oraz pracy zespołowej.
Do obsługi planet Edukacyjnego Wszechświata Knowla zostały stworzone 3 rozwiązania multimedialne:
- Knowla Box (sprzedawany oddzielnie, kod produktu 821106)
- Knowla Wall (sprzedawany oddzielnie, kod produktu 821105)
- Knowla Web - Rozwiązanie cyfrowe dostosowane do pracy na tablicach czy monitorach interaktywnych (Android, Windows, macOS, Linux). Wejdź na https://knowla.eu/pl/knowla-web, aby przetestować darmową planetę startową EduMini (demo Edukacyjnego Wszechświata)
Knowla to dostosowanie do Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych: przesuwanie pola obrazu, ściszanie dźwięku, dostosowywanie tempa poruszania się obiektów, zmiana koloru tła, głosowe komendy oraz głosowa informacja zwrotna, włączanie/wyłączanie efektów świetlnych.
Planeta Smart to 9 aplikacji zawierających 96 aktywności:
- Przejdź labirynt - 3 poziomy, 30 aktywności
- Planetarium - 1 aktywność z 10 obiektami Układu Słonecznego
- Planety od środka - 1 aktywność, 3 obiekty Układu Słonecznego
- Wielkości planet - 1 aktywność, 8 planet Układu Słonecznego
- Orbity - 1 aktywność, 8 planet Układu słonecznego
- Rakietą w kosmos - 1 aktywność
- Układanka 3D - 3 poziomy, 30 aktywności
- Konstrukcje 3D - 3 poziomy, 30 aktywności
- Twórz muzykę - 1 aktywność
Przeznaczenie:
- zajęcia edukacyjno-rozwojowe
- aktywności rewalidacyjne
Obszary rozwoju:
- nauka przyrody
- przeprowadzanie doświadczeń
- obserwacje
- myślenie krytyczne
- wnioskowanie
- rozwiązywanie problemów
- współpraca
- praca projektowa
- komunikacja
- wyobraźnia
- kreatywność
- innowacyjność
- ćwiczenie pamięci
- koncentracja
Cel:
- doświadczanie i eksperymentowanie
- wyobraźnia przestrzenna
- 3D
- budowanie/konstrukcje
- kreowanie
Zakres:
- nauka o kosmosie
- rzuty techniczne
- tworzenie muzyki
- rozwijanie zdolności intelektualnych
Potrzeby specjalne:
- zaburzenia uwagi i koncentracji (w tym: ADHD, ADD)
- niepełnosprawność intelektualna
- zaburzenia procesów uczenia się
- spektrum autyzmu
Grupa wiekowa: Aplikacje dedykowane są dla dzieci od 3 roku życia. Aplikacje zawierają poziomy trudności - poziom 1: dla grupy wiekowej 5-7 lat, poziom 2: 8-9 lat, poziom 3: 10+
Formy pracy:
- praca z całą grupą
- praca w zespołach
- praca indywidualna
Merytoryka:
- treści współtworzone z ekspertami w danej tematyce
- zgodne z podstawą programową
Rodzaj licencji: bezterminowa
Aktualizacje:
- automatyczne
- bezpłatne
- zgodnie ze stałym rozwojem produktu
- wystarczy urządzenie podłączyć do internetu
Wsparcie: serwis techniczny bez ograniczeń
Języki:
- polski
- angielski
- niemiecki
- ukraiński
- estoński
- hiszpański
- francuski
- włoski
- łotewski
- litewski
- węgierski
- holenderski
- rosyjski
- rumuński
- słowacki
- czeski
- grecki
- fiński
- szwedzki
Materiały dla nauczyciela:
Każda planeta zawiera INSTRUKCJĘ, w której znajdują się:
- szczegółowe opisy poszczególnych aplikacji,
- odniesienia do podstawy programowej,
- przykładowe scenariusze zajęć, ułatwiające korzystanie z materiałów.
Producent/Importer/Dostawca
Producent/Importer/Dostawca
ul. Graniczna 46
93-428 Łódź
produkt@mojebambino.pl
Polecane
Polecane zestawy