Knowla - Planeta Spe (Specjalne Potrzeby Edukacyjne)
2 091,00 zł
Spe na specjalne odpowiada potrzeby!
Planeta zawiera 280 interaktywnych aktywności przeznaczonych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Zestaw różnorodnych, wszechstronnie opracowanych aktywności wspiera najmłodszych w kształtowaniu czynności intelektualnych, rozwijaniu kompetencji emocjonalno-społecznych i komunikacyjnych, stymuluje rozwój mowy. Zawiera zarówno elementy terapii logopedycznej, jak i ćwiczenia z zakresu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Pomaga rozwijać umiejętności poznawcze oraz usprawniać funkcje percepcyjno-motoryczne. Ćwiczy pamięć, koncentrację, spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia.
Planeta Spe wchodzi w skład Edukacyjnego Wszechświata Knowla, który tworzy 15 różnych planet tematycznych. Są to osobne pakiety aplikacji - każda z nich odpowiada na inne potrzeby edukacyjne lub terapeutyczne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (przedział wiekowy 3-10+ lat).
Wyróżniamy w nim:
- pakiet EDU (edukacyjno-rozwojowy; 6 planet),
- pakiet SPE (korekcyjno-kompensacyjny, inkluzywny; 4 planety, w tym planeta Spe)
- pakiet LING (nauka języków obcych; 5 planet).
Do obsługi pakietów aplikacji Edukacyjnego Wszechświata Knowla (planet tematycznych) zostały stworzone mobilne platformy multimedialne Knowla Box (sprzedawany oddzielnie, kod produktu 821106) lub Knowla Wall (sprzedawany oddzielnie, kod produktu 821105).
Knowla to dostosowanie do Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych: przesuwanie pola obrazu, ściszanie dźwięku, dostosowywanie tempa poruszania się obiektów, zmiana koloru tła, głosowe komendy oraz głosowa informacja zwrotna, włączanie/wyłączanie efektów świetlnych.
Przeznaczenie:
- zajęcia edukacyjno-rozwojowe
- terapia zajęciowa, kształcenie specjalne
- rewalidacja
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Obszary rozwoju:
- rozwój mowy
- czynności intelektualne
- komunikacja
- logopedia
- kompetencje emocjonalno-społeczne
- integracja percepcyjno-motoryczna
- orientacja przestrzenna.
Cel:
- ogólnorozwojowe wspomaganie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- muzyka
- ćwiczenia fizyczne
- planowanie dnia
- komunikacja alternatywna i wspomagająca
Zakres:
- motoryka mała
- rozwijanie zdolności intelektualnych
- rozwój emocjonalno-społeczny
Potrzeby specjalne:
- spektrum autyzmu
- zespół Downa
- zaburzenia uwagi i koncentracji (w tym: ADHD, ADD)
- niepełnosprawność intelektualna
- zaburzenia procesów uczenia się.
Grupa wiekowa: Aplikacje dedykowane są dla dzieci od 3 roku życia. Aplikacje zawierają poziomy trudności - poziom 1: dla grupy wiekowej 3-4 lata, poziom 2: 5-6 lat, poziom 3: 7-10+ lat
Formy pracy:
- praca z całą grupą
- praca w zespołach
- praca indywidualna
Merytoryka:
- treści współtworzone z ekspertami w danej tematyce
- zgodne z podstawą programową
Rodzaj licencji: bezterminowa
Aktualizacje:
- automatyczne
- bezpłatne
- zgodnie ze stałym rozwojem produktu
- wystarczy urządzenie podłączyć do internetu
Wsparcie serwisowe: serwis techniczny bez ograniczeń
Języki:
- polski
- angielski
- niemiecki
- ukraiński
- estoński
- hiszpański
- francuski
- włoski
- łotewski
- litewski
- węgierski
- holenderski
- rosyjski
- rumuński
- słowacki
- czeski
- grecki
- fiński
- szwedzki
Planeta Spe to 17 aplikacji zawierających 280 aktywności:
- Pisz po śladzie - 30 aktywności
- Wypełnij kolorem - rysowanie - 12 aktywności
- Wypełnij kolorem - wypełnianie - 12 aktywności
- Potworne labirynty - 3 poziomy, 30 aktywności
- Rakieta na potwory - 1 aktywność
- Ułóż puzzle - 2 poziomy, 50 aktywności
- Puzzle z emocjami - 20 aktywności
- Wybierz kropkę i połącz - 20 aktywności
- Wybierz stronę i połącz - 20 aktywności
- Połącz kropki po numerach - 20 aktywności
- Zaprogramuj drogę - 3 poziomy, 3 aktywności
- Kodowanie drogi - 3 poziomy, 30 aktywności
- Graj na perkusji - 1 aktywność
- Graj na pianinie - 1 aktywność
- Idź za śladem - 2 poziomy, 2 aktywności
- Plan dnia - 1 aktywność
- Gdzie jest potwór? - 3 aktywności
Materiały dla nauczyciela:
Każda planeta zawiera INSTRUKCJĘ, w której znajdują się:
- szczegółowe opisy poszczególnych aplikacji,
- odniesienia do podstawy programowej,
- przykładowe scenariusze zajęć, ułatwiające korzystanie z materiałów.
Producent/Importer/Dostawca