Pracownia językowa Sensolab Multiplex 24 - meble białe
Kod produktu:
085501W
Dostępny na zamówienie
39 900,90 zł
Brutto
Opis
Materiały dla nauczyciela
Sensolab to nowoczesne laboratorium stworzone do efektywnej nauki języków obcych. To kompleksowy produkt, który daje nauczycielowi szerokie pole manewru w zarządzaniu lekcjami – możliwość dzielenia uczniów na grupy bez konieczności zmiany miejsc, łączenie się z uczniami drogą werbalną oraz wiele innych funkcji. Program jest w stanie rejestrować wiele ścieżek audio na raz i zapisywać na komputerze prowadzącego.
SensoLab pomaga nauczycielowi w zarządzaniu organizacją, przebiegiem i efektywnym wykorzystaniem każdej minuty zajęć. Nauczanie zindywidualizowane w pracowni SensoLab realizuje się poprzez wykorzystywanie wielu funkcji, trybów pracy, podziału na grupy. Nauczyciel ma możliwość kierowania swojej uwagi na poszczególnych uczniów i dostosowywania formy nauczania do ich predyspozycji. W klasie wyposażonej w pracownię SensoLab każdy słuchacz pracuje w swoim własnym rytmie i na odpowiednim dla siebie poziomie, a w zależności od potrzeb grupy stworzone przez nauczyciela różnić się mogą liczebnością i składem. Mnogość funkcji i wariantów przy zachowaniu prostoty obsługi sprawia, że Multimedialna Pracownia Językowa SensoLab pod względem sprzętowym i programowym nie ma swojego odpowiednika na polskim rynku.
Sensolab Multiplex to kompletne wyposażenie pracowni językowej zawierające sprzęt wraz z oprogramowaniem oraz wyposażenie meblowe – biurka i krzesła. Cena zawiera także montaż.
OPIS OPROGRAMOWANIA:
Lista uczniów
• tworzenie klas i list uczniowskich
• przypisywanie ucznia do danego stanowiska poprzez funkcję „przeciągnij i upuść”(„D&P”)
• sortowanie list zarówno alfabetycznie jak i po numerze stanowiska
• ukrywanie i chowanie listy uczniów i klas
• sprawdzanie obecności przy uruchomieniu programu
• zaznaczenie obecnych i nieobecnych w trakcie pracy z programem (program rozróżnia graficznie i uwzględnia stanowiska nieaktywne przy podziałach na grupy)
• aktywowanie obecności spóźnionych na zajęcia bez konieczności restartu programu
• zamiana miejsc uczniów na stanowiskach realizowana w prosty sposób w programie poprzez D&P
Sala
• możliwość zdefiniowania ilości stanowisk
• możliwość zmiany ustawienia sali (położenie ikon stanowisk można ustawiać poprzez D&P)
• możliwość odwzorowania w programie rozmieszczenia stanowisk z sali
• personalizacja tła - ustawianie dowolnego tła poprzez wybór szablonu lub dowolnego zdjęcia (JPEG/PNG)
• możliwość ustawienia schematu klasy jako tła w programie
• ustawianie wielkości ikon stanowisk (trzy poziomy) – uwzględnia różne ilości stanowisk oraz rozdzielczość wyświetlacza
• zapamiętywanie układu sali lub wybranych funkcji - osiem programowalnych przycisków, tzw. makra z możliwością tworzenia nazw
• kolorystyczne rozróżnienie poszczególnych grup
• włączenie / wyłączenie wszystkich mikrofonów
• włączenie / wyłączenie wszystkich słuchawek
• timer (minutnik)
• instrukcja obsługi programu dostępna z poziomu aplikacji
Stanowisko ucznia – ikona podstawowa
• kolor tła jest unikalny dla każdej grupy
• informacja do której grupy uczeń przynależy
• informacja, czy mikrofon ucznia jest aktywny/nieaktywny
• informacja czy słuchawki ucznia są aktywne/nieaktywne
• wizualizacja indywidualnego poziomu głośności
• numer stanowiska ucznia
• imię i nazwisko ucznia
Stanowisko ucznia – ikona rozszerzona
• włączenie mikrofonu ucznia (dioda zielona)
• wyłączenie mikrofonu ucznia (dioda szara)
• włączenie słuchawek ucznia (dioda zielona)
• wyłączenie słuchawek ucznia (dioda szara)
• regulacja poziomu głośności słuchawek ucznia
• konwersacja indywidualna – przycisk automatycznego przeniesienia ucznia do prywatnej (wyłącznej) grupy z nauczycielem
• konwersacja indywidualna – włączenie słuchawek, włączenie mikrofonu, wyłączenie źródła audio
• zmiana (wybór) grupy do której dane stanowisko jest (ma być) przynależne
• włączanie/wyłączanie mikrofonów całej grupy
• włączanie/wyłączanie słuchawek całej grupie
• nauczycielski podsłuch konwersacji wybranej grupy
• wybór źródła dźwięku, które ma być odtwarzane w danej grupie (możliwość wyboru tego samego źródła audio w różnych grupach)
Panel nauczyciela
• dołączanie do wybranej grupy
• wybór źródła dźwięku, które ma być odtwarzane w danej grupie (w której znajduje się nauczyciel)
• włączenie mikrofonu lektora (dioda zielona)
• wyłączenie mikrofonu lektora (dioda szara)
• włączenie słuchawek lektora (dioda zielona)
• wyłączenie słuchawek lektora (dioda szara)
• włączenie nagrywania tego, co lektor słyszy w słuchawkach (dioda czerwona) – automatyczne uruchomienie nagrywania, możliwość zapisu do pliku w formacie wav
• regulacja poziomu głośności słuchawek lektora
Tryby pracy, grupy, selekcje
• tryb wszyscy – wszystkie stanowiska znajdują się w jednej grupie (mogą się słyszeć i mogą mieć to samo źródło audio)
• tryb indywidualny – każde stanowisko stanowi niejako osobną grupę (uczeń słyszy siebie w słuchawkach i kontroluje własną wymowę, nie słyszy innych stanowisk; wszyscy mogą mieć to samo źródło audio)
• tryb własny – tworzenie dowolnych grup przez nauczyciela w sposób manualny
• tryb „inteligentny” - algorytm generowania grupy w taki sposób, aby żaden z uczniów nie pozostał bez grupy (nieobecności, „dzielenie z resztą”, itd..)
• praca w parach – wszystkie stanowiska są dzielone na grupy dwuosobowe
• trójki – praca w grupach trzyosobowych
• czwórki – praca w grupach czteroosobowych
• dwie grupy – podział na dwie równe grupy
• zamiana grup – uwzględnia również zmianę przypisanego do grupy źródła audio
• trzy grupy – podział na trzy równe grupy
• cztery grupy – podział na cztery równe grupy
• selekcja kolejna – stworzenie grup zgodnie z kolejnymi numerami stanowisk
• selekcja losowa – automatyczne (dowolne) przypisanie stanowisk do poszczególnych grup przez program
• selekcja ręczna - nauczyciel tworzy grupy manualnie w dowolny sposób
• funkcja „resetuj” - powrót do ustawienia pierwotnego z odłączeniem źródeł audio (tryb „wszyscy” - nauczyciel mówi z podsłuchem własnym, wszyscy uczniowie słuchają i mają wyłączone mikrofony)
• funkcja „tuba” - przytrzymanie przycisku włącza ustawienie „nauczyciel mówi, reszta słucha” - wyłączenie tej funkcji powoduje powrót do ustawień poprzednich (podział na grupy, przypisanie wejść audio, etc.)
Nagrywanie cyfrowe
• zapis plików audio w formacie *.WAV (ścieżka katalogu bazowego do ustawienia w konfiguracji)
• stanowiska – jednoczesny zapis audio konwersacji wszystkich stanowisk do osobnych plików (tyle ścieżek-plików, ile stanowisk)
• grupy – jednoczesna rejestracja audio konwersacji wszystkich grup do osobnych plików (zsumowanie mikrofonów w grupie; tyle ścieżek-plików, ile grup)
• grupy + stanowiska – jednoczesne nagrywanie konwersacji wszystkich stanowisk do osobnych plików i konwersacji wszystkich grup do osobnych plików (liczba ścieżek-plików to suma liczby stanowisk i grup)
Tłumaczenia symultaniczne
• min. 6 kanałów-języków (grup) wejściowych i wyjściowych
• min. 2 sprzętowe źródła audio
• możliwość realizowania tłumaczenia bezpośredniego lub pośredniego
• jednoczesne nagrywanie konwersacji wszystkich stanowisk do osobnych plików i konwersacji wszystkich grup do osobnych plików (liczba ścieżek-plików to suma liczby stanowisk i grup)
• nauczycielski podsłuch konwersacji wybranej grupy
• dołączanie nauczyciela do wybranej grupy
Dodatkowe ustawienia
• domyślny czas minutnika
• globalne ustawienie głośności (dla słuchawek na wszystkich stanowiskach)
• regulacja głośności nagrywania
• ustawienie ścieżki katalogu z nagraniami
• definiowanie aktywnej ilości wejść audio (podłączonych urządzeń) – maksymalnie 8
• możliwość przypisania nazw własnych poszczególnym wejściom audio
• regulacja głośności poszczególnych wejść audio
• wybór języka (min. j. angielski, j. polski)
Funkcje specjalne
1. Multiplex: jednoczesne nagrywanie nauczyciela, grup i stanowisk z automatycznym utworzeniem plików audio, bez wykorzystania zewnętrznego sprzętowego rejestratora audio.
2. Głuchy telefon: np. uczeń na stan. 1 słyszy tylko nauczyciela, stan. 2 słyszy tylko stan. 1, stan. 3 słyszy tylko stan. 2, stan. 4 słyszy tylko stan. 3, stan. 5 słyszy tylko stan. 4, itd. (min. 16 stanowisk). Realizując funkcję „głuchego telefonu” wszystkie stanowiska mają włączone mikrofony.
3. Czytanie: wszyscy uczniowie czytają w tym samym czasie ten sam tekst (w słuchawkach słyszą tylko siebie) i jednocześnie te wypowiedzi są nagrywane do osobnych plików (ilu uczniów-tyle ścieżek/plików). Realizując funkcję „Czytanie” nauczyciel ma możliwość podsłuchu wybranego stanowiska.
4. Audio-lingual: wszyscy uczniowie w tym samym czasie odsłuchują tę samą audycję z nagranymi zwrotami i powtarzają je na głos (nie słyszą się wzajemnie). Realizując funkcję „audio-lingual” nauczyciel ma możliwość podsłuchu wybranego stanowiska, a wszystkie wypowiedzi są nagrywane do osobnych plików (ilu uczniów-tyle ścieżek/plików).
5. Panel Lektora: niezależenie od przypisanych uczniom źródeł audio i trybu pracy nauczyciel ma możliwość odsłuchu innego źródła dźwięku; niezależnie od rejestracji „nagrywania cyfrowego”, tzn. równolegle lektor ma możliwość rejestracji całej lub fragmentu lekcji do osobnego pliku audio (nagrywanie tego, co słyszy w swoich słuchawkach). Dodatkowo lektor ma możliwość wyboru dowolnego stanowiska, które będzie słyszalne na głównym odbiorniku lub utwór audio, który będzie odtwarzany na słuchawkach.
6. Tłumaczenia symultaniczne: min. 6 kanałów-języków (grup) wejściowych i wyjściowych, min. 2 sprzętowe źródła audio, możliwość realizowania tłumaczenia bezpośredniego lub pośredniego.
DANE TECHNICZNE:
1.JSC - JEDNOSTKA CENTRALNA SYSTEMU – 1 SZT.
metalowa obudowa umieszczona w biurku lektora lub na blacie; max. Wym. 35 x 5 x 40 cm (szer x wys. x gł.)
wysokość modułu w przypadku montażu w szafie typu Rack: max. 1U
min. 3 niezależne sprzętowe wejścia sygnału audio (mini jack 3,5 mm) z opcją dystrybuowania dźwięku z każdego wejścia do oddzielnej grupy (min. 3 grupy odsłuchują jednocześnie inny program)
min. 2 wejścia audio (mini jack 3,5 mm) na panelu przednim jednostki centralnej
wyjście na głośniki zewnętrzne: terminal zaciskowy 2pin
min. 1 wyjście audio REC (mini jack 3,5 mm) – recorder nauczyciela
uruchamianie centralki za pomocą przełącznika on/off z diodową sygnalizacją statusu pracy
moduł USB typu A do podłączenia komputera zgodny z USB 2.0
maks. 5 portów power/data typu RJ45
sprzętowy potencjometr z płynną regulacją poziomu głośności głośników
wbudowany wzmacniacz 2x50W, wbudowany zasilacz 65W
podłączenie lektorskich słuchawek z mikrofonem: 2 x mini jack 3,5 mm
komplet dedykowanych przewodów audio i power/data zgodnych z typami złącz sterownika niezbędnych do właściwego działania systemu
przewody umieszczone szeregowo - łatwiejsze dodanie kolejnego stanowiska
TECHNOLOGIA JSC
architektura systemu: konwersja ADC (analog to digital) – cyfrowy mikser audio – konwersja DAC (digital to analog)
multipleks digital CAV (Control, Audio, Voice) – zastosowanie trzech magistrali cyfrowych
control bus – cyfrowe sterowanie funkcjami pracowni
audio bus – cyfrowe przesyłanie / przełączanie sygnałów audio
voice bus – cyfrowe przesyłanie / przełączanie dźwięków z mikrofonów
cyfrowy rejestrator audio – jednoczesne nagrywanie 37 ścieżek audio z automatycznym utworzeniem 37 plików audio (wersja na 24 stanowiska) lub 25 ścieżek audio (wersja na 16 stanowisk)
cyfrowa komunikacja pomiędzy stanowiskami – cyfrowy przesył sygnałów
cyfrowa komunikacja pomiędzy JCS a pulpitami uczniów – cyfrowy przesył sygnałów
cyfrowa komunikacja pomiędzy JCS a PC lektora – cyfrowy przesył sygnałów
cyfrowa jakość dźwięku (również w słuchawkach)
2.OPROGRAMOWANIE STERUJĄCE – 1 SZT.
umożliwia obsługę pracowni z tablicy interaktywnej, z komputera
lista uczniów sortowana zarówno alfabetycznie jak i po numerze stanowiska
min. 8 programowalnych przycisków (makr zapamiętujących układ sali) z możliwością tworzenia nazw
praca indywidualna – jednoczesna rejestracja audio konwersacji wszystkich stanowisk do osobnych plików
praca w parach – wszystkie grupy dwuosobowe mogą jednocześnie odsłuchiwać to samo źródło audio
praca w trójkach
praca w czwórkach
praca w grupach 5 lub 6 osobowych
praca w dowolnie konfigurowanych grupach 2,3,4 osobowych
dowolne grupy – o ilości grup oraz rozdziale stanowisk każdorazowo decyduje nauczyciel
funkcja sprawdzania obecności - program uwzględnia stanowiska nieaktywne
edycja ustawienia sali (położenie ikon stanowisk predefiniowane i ustawiane przez użytkownika poprzez tzw. „przeciągnij i upuść”)
personalizacja tła - ustawianie dowolnego tła poprzez wybór szablonu lub dowolnego zdjęcia
3.OPROGRAMOWANIE MAGNETOFONU CYFROWEGO Z TRENEREM WYMOWY
WERSJA NA 24 STANOWISKA - 25 SZT.
WERSJA NA 16 STANOWISK - 17 SZT.
dwie ścieżki rejestratora dające możliwość jednoczesnego odsłuchiwania audycji i nagrywania
funkcja magnetofonu (wybór prędkości odtwarzania)
funkcja rejestratora (10 znaczników wyodrębniających część zapisu)
graficzne przedstawienie przebiegu dźwięku i porównanie z oryginałem - zapis wykresu oscyloskopowego wymawianego wyrazu/frazy
4.WYSOKIEJ JAKOŚCI SŁUCHAWKI Z MIKROFONEM DYNAMICZNYM
WERSJA NA 24 STANOWISKA - 25 SZT.
WERSJA NA 16 STANOWISK - 17 SZT.
słuchawki: impedancja 2x32Ω, czułość 110±3dB, częstotliwość 20~20000Hz, maksymalna moc wyjściowa 2x100 mW,
mikrofon: impedancja 200Ω, czułość -48±3dB, częstotliwość 30~16000Hz
trwałe, odporne na uszkodzenia mechaniczne, miękka, elastyczna obudowa, ergonomiczne, okulary nie przeszkadzają w użytkowaniu, eliminujący szum otoczenia mikrofon kierunkowy na giętkim pałąku, duże nauszniki szczelnie kryjące ucho, 2 x mini jack 3,5 mm
5.PULPIT UCZNIA
WERSJA NA 24 STANOWISKA - 12 SZT.
WERSJA NA 16 STANOWISK - 8 SZT.
metalowa obudowa; umieszczony w kanale kablowym stołu lub na blendzie; wymiary max: 12 cm x 14 cm x 4 cm (szer x wys. x gł.)
podłączenie dwóch stanowiskowych słuchawek z mikrofonem 2 x mini jack 3,5 mm
wejście audio (2 x mini jack 3,5 mm) - pozwala na podłączenie telefonu, tabletu, magnetofonu, komputera i odsłuch odtwarzanego audio
wyjście audio (2 x mini jack 3,5 mm) - pozwala na podłączenie rejestratora cyfrowego, dyktafonu, magnetofonu, komputera i nagrywanie dialogu prowadzonego z lektorem, w parze lub dyskusji w grupach roboczych, czy słyszanej audycji oraz własnego głosu
komplet dedykowanych przewodów power/data: 2 x patch cord (2 m) cat.6
wejścia / wyjścia: maks. 5 x RJ45 (port power/data)
6.UCHWYT NA SŁUCHAWKI
WERSJA NA 24 STANOWISKA - 24 SZT.
WERSJA NA 16 STANOWISK - 16 SZT.
wykonany z blachy stalowej, pokryty powłoką matową epoksydową
brak widocznych elementów montażowych (śrub, wkrętów)
wyprofilowany bez ostrych krawędzi
wyznaczona strefa gięcia gwarantująca bezpieczeństwo użytkowania
7.GŁOŚNIK MONTOWANY W BLENDZIE BIURKA LEKTORSKIEGO
konfiguracja głośników: 6,5'
impedancja: 8Ω
moc: 50W
zakres częstotliwości: 60Hz – 10kHz
efektywność (1W/1m): 90dB
wymiary Ø 226/192mm x 63mm
kolor: biały
WYMAGANIA DODATKOWE
ergonomiczne szeregowe połączenia (jednostka centralna łączy się z pierwszym pulpitem, a kolejne pomiędzy sobą); nie dopuszcza się aby wszystkie stanowiska uczniowskie łączyły się z jednostką centralną bezpośrednio
gwarancja na pracownię minimum 24 miesiące w tym na słuchawki
nieodpłatne aktualizacje oprogramowania co najmniej przez okres gwarancji na pracownię
dostarczenie z pracownią instrukcji w języku polskim
Wyjście dźwięku (głośnik zewnętrzny)
• dystrybucja wybranego źródła audio z Jednostki Centralnej Systemu (min. 3 audio in) na zewnętrzny głośnik
• dystrybucja na zewnętrzny głośnik wybranej (dowolnej) grupy - praca na forum – 12 grup
• dystrybucja na zewnętrzny głośnik wybranego stanowiska (mikrofon ucznia) – prezentacja – 24 stanowiska
• dystrybucja na zewnętrzny. głośnik wykładu lektora
• dystrybucja na zewnętrzny głośnik 1 z 40 dostępnych kanałów audio
Wybór źródła dźwięku w grupach dyskusyjnych (min. 8 grup odsłuchuje jednocześnie inne źródło)
• wybór spośród min. 3 wejść audio Jednostki Centralnej Systemu
• wybór dowolnej (innej) grupy - min.11 kanałów audio
• wybór dowolnego stanowiska spoza grupy własnej - min. 22 kanałów audio
• możliwość wyboru tego samego źródła audio w różnych grupach
• łączna ilość dostępnych źródeł audio: min. 36
WYPOSAŻENIE MEBLOWE:
• 098118WPJ Stół Lektor do pracowni językowej prosty, 2 szt.
• 098119WPJ Stół Lektor do pracowni językowej prawy, 4 szt.
• 098120WPJ Stół Lektor do pracowni językowej prawy narożny, 1 szt.
• 098121WPJ Stół Lektor do pracowni językowej lewy, 4 szt.
• 098122WPJ Stół Lektor do pracowni językowej lewy narożny, 1 szt.
• 098123WPJ Biurko Lektor do pracowni językowej, 1 szt.
• 092872 Krzesło Flexi, rozm. 6, szare, 24 szt.
• 548100 Krzesło obrotowe, szaro-czarne, 1 szt.
SensoLab pomaga nauczycielowi w zarządzaniu organizacją, przebiegiem i efektywnym wykorzystaniem każdej minuty zajęć. Nauczanie zindywidualizowane w pracowni SensoLab realizuje się poprzez wykorzystywanie wielu funkcji, trybów pracy, podziału na grupy. Nauczyciel ma możliwość kierowania swojej uwagi na poszczególnych uczniów i dostosowywania formy nauczania do ich predyspozycji. W klasie wyposażonej w pracownię SensoLab każdy słuchacz pracuje w swoim własnym rytmie i na odpowiednim dla siebie poziomie, a w zależności od potrzeb grupy stworzone przez nauczyciela różnić się mogą liczebnością i składem. Mnogość funkcji i wariantów przy zachowaniu prostoty obsługi sprawia, że Multimedialna Pracownia Językowa SensoLab pod względem sprzętowym i programowym nie ma swojego odpowiednika na polskim rynku.
Sensolab Multiplex to kompletne wyposażenie pracowni językowej zawierające sprzęt wraz z oprogramowaniem oraz wyposażenie meblowe – biurka i krzesła. Cena zawiera także montaż.
OPIS OPROGRAMOWANIA:
Lista uczniów
• tworzenie klas i list uczniowskich
• przypisywanie ucznia do danego stanowiska poprzez funkcję „przeciągnij i upuść”(„D&P”)
• sortowanie list zarówno alfabetycznie jak i po numerze stanowiska
• ukrywanie i chowanie listy uczniów i klas
• sprawdzanie obecności przy uruchomieniu programu
• zaznaczenie obecnych i nieobecnych w trakcie pracy z programem (program rozróżnia graficznie i uwzględnia stanowiska nieaktywne przy podziałach na grupy)
• aktywowanie obecności spóźnionych na zajęcia bez konieczności restartu programu
• zamiana miejsc uczniów na stanowiskach realizowana w prosty sposób w programie poprzez D&P
Sala
• możliwość zdefiniowania ilości stanowisk
• możliwość zmiany ustawienia sali (położenie ikon stanowisk można ustawiać poprzez D&P)
• możliwość odwzorowania w programie rozmieszczenia stanowisk z sali
• personalizacja tła - ustawianie dowolnego tła poprzez wybór szablonu lub dowolnego zdjęcia (JPEG/PNG)
• możliwość ustawienia schematu klasy jako tła w programie
• ustawianie wielkości ikon stanowisk (trzy poziomy) – uwzględnia różne ilości stanowisk oraz rozdzielczość wyświetlacza
• zapamiętywanie układu sali lub wybranych funkcji - osiem programowalnych przycisków, tzw. makra z możliwością tworzenia nazw
• kolorystyczne rozróżnienie poszczególnych grup
• włączenie / wyłączenie wszystkich mikrofonów
• włączenie / wyłączenie wszystkich słuchawek
• timer (minutnik)
• instrukcja obsługi programu dostępna z poziomu aplikacji
Stanowisko ucznia – ikona podstawowa
• kolor tła jest unikalny dla każdej grupy
• informacja do której grupy uczeń przynależy
• informacja, czy mikrofon ucznia jest aktywny/nieaktywny
• informacja czy słuchawki ucznia są aktywne/nieaktywne
• wizualizacja indywidualnego poziomu głośności
• numer stanowiska ucznia
• imię i nazwisko ucznia
Stanowisko ucznia – ikona rozszerzona
• włączenie mikrofonu ucznia (dioda zielona)
• wyłączenie mikrofonu ucznia (dioda szara)
• włączenie słuchawek ucznia (dioda zielona)
• wyłączenie słuchawek ucznia (dioda szara)
• regulacja poziomu głośności słuchawek ucznia
• konwersacja indywidualna – przycisk automatycznego przeniesienia ucznia do prywatnej (wyłącznej) grupy z nauczycielem
• konwersacja indywidualna – włączenie słuchawek, włączenie mikrofonu, wyłączenie źródła audio
• zmiana (wybór) grupy do której dane stanowisko jest (ma być) przynależne
• włączanie/wyłączanie mikrofonów całej grupy
• włączanie/wyłączanie słuchawek całej grupie
• nauczycielski podsłuch konwersacji wybranej grupy
• wybór źródła dźwięku, które ma być odtwarzane w danej grupie (możliwość wyboru tego samego źródła audio w różnych grupach)
Panel nauczyciela
• dołączanie do wybranej grupy
• wybór źródła dźwięku, które ma być odtwarzane w danej grupie (w której znajduje się nauczyciel)
• włączenie mikrofonu lektora (dioda zielona)
• wyłączenie mikrofonu lektora (dioda szara)
• włączenie słuchawek lektora (dioda zielona)
• wyłączenie słuchawek lektora (dioda szara)
• włączenie nagrywania tego, co lektor słyszy w słuchawkach (dioda czerwona) – automatyczne uruchomienie nagrywania, możliwość zapisu do pliku w formacie wav
• regulacja poziomu głośności słuchawek lektora
Tryby pracy, grupy, selekcje
• tryb wszyscy – wszystkie stanowiska znajdują się w jednej grupie (mogą się słyszeć i mogą mieć to samo źródło audio)
• tryb indywidualny – każde stanowisko stanowi niejako osobną grupę (uczeń słyszy siebie w słuchawkach i kontroluje własną wymowę, nie słyszy innych stanowisk; wszyscy mogą mieć to samo źródło audio)
• tryb własny – tworzenie dowolnych grup przez nauczyciela w sposób manualny
• tryb „inteligentny” - algorytm generowania grupy w taki sposób, aby żaden z uczniów nie pozostał bez grupy (nieobecności, „dzielenie z resztą”, itd..)
• praca w parach – wszystkie stanowiska są dzielone na grupy dwuosobowe
• trójki – praca w grupach trzyosobowych
• czwórki – praca w grupach czteroosobowych
• dwie grupy – podział na dwie równe grupy
• zamiana grup – uwzględnia również zmianę przypisanego do grupy źródła audio
• trzy grupy – podział na trzy równe grupy
• cztery grupy – podział na cztery równe grupy
• selekcja kolejna – stworzenie grup zgodnie z kolejnymi numerami stanowisk
• selekcja losowa – automatyczne (dowolne) przypisanie stanowisk do poszczególnych grup przez program
• selekcja ręczna - nauczyciel tworzy grupy manualnie w dowolny sposób
• funkcja „resetuj” - powrót do ustawienia pierwotnego z odłączeniem źródeł audio (tryb „wszyscy” - nauczyciel mówi z podsłuchem własnym, wszyscy uczniowie słuchają i mają wyłączone mikrofony)
• funkcja „tuba” - przytrzymanie przycisku włącza ustawienie „nauczyciel mówi, reszta słucha” - wyłączenie tej funkcji powoduje powrót do ustawień poprzednich (podział na grupy, przypisanie wejść audio, etc.)
Nagrywanie cyfrowe
• zapis plików audio w formacie *.WAV (ścieżka katalogu bazowego do ustawienia w konfiguracji)
• stanowiska – jednoczesny zapis audio konwersacji wszystkich stanowisk do osobnych plików (tyle ścieżek-plików, ile stanowisk)
• grupy – jednoczesna rejestracja audio konwersacji wszystkich grup do osobnych plików (zsumowanie mikrofonów w grupie; tyle ścieżek-plików, ile grup)
• grupy + stanowiska – jednoczesne nagrywanie konwersacji wszystkich stanowisk do osobnych plików i konwersacji wszystkich grup do osobnych plików (liczba ścieżek-plików to suma liczby stanowisk i grup)
Tłumaczenia symultaniczne
• min. 6 kanałów-języków (grup) wejściowych i wyjściowych
• min. 2 sprzętowe źródła audio
• możliwość realizowania tłumaczenia bezpośredniego lub pośredniego
• jednoczesne nagrywanie konwersacji wszystkich stanowisk do osobnych plików i konwersacji wszystkich grup do osobnych plików (liczba ścieżek-plików to suma liczby stanowisk i grup)
• nauczycielski podsłuch konwersacji wybranej grupy
• dołączanie nauczyciela do wybranej grupy
Dodatkowe ustawienia
• domyślny czas minutnika
• globalne ustawienie głośności (dla słuchawek na wszystkich stanowiskach)
• regulacja głośności nagrywania
• ustawienie ścieżki katalogu z nagraniami
• definiowanie aktywnej ilości wejść audio (podłączonych urządzeń) – maksymalnie 8
• możliwość przypisania nazw własnych poszczególnym wejściom audio
• regulacja głośności poszczególnych wejść audio
• wybór języka (min. j. angielski, j. polski)
Funkcje specjalne
1. Multiplex: jednoczesne nagrywanie nauczyciela, grup i stanowisk z automatycznym utworzeniem plików audio, bez wykorzystania zewnętrznego sprzętowego rejestratora audio.
2. Głuchy telefon: np. uczeń na stan. 1 słyszy tylko nauczyciela, stan. 2 słyszy tylko stan. 1, stan. 3 słyszy tylko stan. 2, stan. 4 słyszy tylko stan. 3, stan. 5 słyszy tylko stan. 4, itd. (min. 16 stanowisk). Realizując funkcję „głuchego telefonu” wszystkie stanowiska mają włączone mikrofony.
3. Czytanie: wszyscy uczniowie czytają w tym samym czasie ten sam tekst (w słuchawkach słyszą tylko siebie) i jednocześnie te wypowiedzi są nagrywane do osobnych plików (ilu uczniów-tyle ścieżek/plików). Realizując funkcję „Czytanie” nauczyciel ma możliwość podsłuchu wybranego stanowiska.
4. Audio-lingual: wszyscy uczniowie w tym samym czasie odsłuchują tę samą audycję z nagranymi zwrotami i powtarzają je na głos (nie słyszą się wzajemnie). Realizując funkcję „audio-lingual” nauczyciel ma możliwość podsłuchu wybranego stanowiska, a wszystkie wypowiedzi są nagrywane do osobnych plików (ilu uczniów-tyle ścieżek/plików).
5. Panel Lektora: niezależenie od przypisanych uczniom źródeł audio i trybu pracy nauczyciel ma możliwość odsłuchu innego źródła dźwięku; niezależnie od rejestracji „nagrywania cyfrowego”, tzn. równolegle lektor ma możliwość rejestracji całej lub fragmentu lekcji do osobnego pliku audio (nagrywanie tego, co słyszy w swoich słuchawkach). Dodatkowo lektor ma możliwość wyboru dowolnego stanowiska, które będzie słyszalne na głównym odbiorniku lub utwór audio, który będzie odtwarzany na słuchawkach.
6. Tłumaczenia symultaniczne: min. 6 kanałów-języków (grup) wejściowych i wyjściowych, min. 2 sprzętowe źródła audio, możliwość realizowania tłumaczenia bezpośredniego lub pośredniego.
DANE TECHNICZNE:
1.JSC - JEDNOSTKA CENTRALNA SYSTEMU – 1 SZT.
metalowa obudowa umieszczona w biurku lektora lub na blacie; max. Wym. 35 x 5 x 40 cm (szer x wys. x gł.)
wysokość modułu w przypadku montażu w szafie typu Rack: max. 1U
min. 3 niezależne sprzętowe wejścia sygnału audio (mini jack 3,5 mm) z opcją dystrybuowania dźwięku z każdego wejścia do oddzielnej grupy (min. 3 grupy odsłuchują jednocześnie inny program)
min. 2 wejścia audio (mini jack 3,5 mm) na panelu przednim jednostki centralnej
wyjście na głośniki zewnętrzne: terminal zaciskowy 2pin
min. 1 wyjście audio REC (mini jack 3,5 mm) – recorder nauczyciela
uruchamianie centralki za pomocą przełącznika on/off z diodową sygnalizacją statusu pracy
moduł USB typu A do podłączenia komputera zgodny z USB 2.0
maks. 5 portów power/data typu RJ45
sprzętowy potencjometr z płynną regulacją poziomu głośności głośników
wbudowany wzmacniacz 2x50W, wbudowany zasilacz 65W
podłączenie lektorskich słuchawek z mikrofonem: 2 x mini jack 3,5 mm
komplet dedykowanych przewodów audio i power/data zgodnych z typami złącz sterownika niezbędnych do właściwego działania systemu
przewody umieszczone szeregowo - łatwiejsze dodanie kolejnego stanowiska
TECHNOLOGIA JSC
architektura systemu: konwersja ADC (analog to digital) – cyfrowy mikser audio – konwersja DAC (digital to analog)
multipleks digital CAV (Control, Audio, Voice) – zastosowanie trzech magistrali cyfrowych
control bus – cyfrowe sterowanie funkcjami pracowni
audio bus – cyfrowe przesyłanie / przełączanie sygnałów audio
voice bus – cyfrowe przesyłanie / przełączanie dźwięków z mikrofonów
cyfrowy rejestrator audio – jednoczesne nagrywanie 37 ścieżek audio z automatycznym utworzeniem 37 plików audio (wersja na 24 stanowiska) lub 25 ścieżek audio (wersja na 16 stanowisk)
cyfrowa komunikacja pomiędzy stanowiskami – cyfrowy przesył sygnałów
cyfrowa komunikacja pomiędzy JCS a pulpitami uczniów – cyfrowy przesył sygnałów
cyfrowa komunikacja pomiędzy JCS a PC lektora – cyfrowy przesył sygnałów
cyfrowa jakość dźwięku (również w słuchawkach)
2.OPROGRAMOWANIE STERUJĄCE – 1 SZT.
umożliwia obsługę pracowni z tablicy interaktywnej, z komputera
lista uczniów sortowana zarówno alfabetycznie jak i po numerze stanowiska
min. 8 programowalnych przycisków (makr zapamiętujących układ sali) z możliwością tworzenia nazw
praca indywidualna – jednoczesna rejestracja audio konwersacji wszystkich stanowisk do osobnych plików
praca w parach – wszystkie grupy dwuosobowe mogą jednocześnie odsłuchiwać to samo źródło audio
praca w trójkach
praca w czwórkach
praca w grupach 5 lub 6 osobowych
praca w dowolnie konfigurowanych grupach 2,3,4 osobowych
dowolne grupy – o ilości grup oraz rozdziale stanowisk każdorazowo decyduje nauczyciel
funkcja sprawdzania obecności - program uwzględnia stanowiska nieaktywne
edycja ustawienia sali (położenie ikon stanowisk predefiniowane i ustawiane przez użytkownika poprzez tzw. „przeciągnij i upuść”)
personalizacja tła - ustawianie dowolnego tła poprzez wybór szablonu lub dowolnego zdjęcia
3.OPROGRAMOWANIE MAGNETOFONU CYFROWEGO Z TRENEREM WYMOWY
WERSJA NA 24 STANOWISKA - 25 SZT.
WERSJA NA 16 STANOWISK - 17 SZT.
dwie ścieżki rejestratora dające możliwość jednoczesnego odsłuchiwania audycji i nagrywania
funkcja magnetofonu (wybór prędkości odtwarzania)
funkcja rejestratora (10 znaczników wyodrębniających część zapisu)
graficzne przedstawienie przebiegu dźwięku i porównanie z oryginałem - zapis wykresu oscyloskopowego wymawianego wyrazu/frazy
4.WYSOKIEJ JAKOŚCI SŁUCHAWKI Z MIKROFONEM DYNAMICZNYM
WERSJA NA 24 STANOWISKA - 25 SZT.
WERSJA NA 16 STANOWISK - 17 SZT.
słuchawki: impedancja 2x32Ω, czułość 110±3dB, częstotliwość 20~20000Hz, maksymalna moc wyjściowa 2x100 mW,
mikrofon: impedancja 200Ω, czułość -48±3dB, częstotliwość 30~16000Hz
trwałe, odporne na uszkodzenia mechaniczne, miękka, elastyczna obudowa, ergonomiczne, okulary nie przeszkadzają w użytkowaniu, eliminujący szum otoczenia mikrofon kierunkowy na giętkim pałąku, duże nauszniki szczelnie kryjące ucho, 2 x mini jack 3,5 mm
5.PULPIT UCZNIA
WERSJA NA 24 STANOWISKA - 12 SZT.
WERSJA NA 16 STANOWISK - 8 SZT.
metalowa obudowa; umieszczony w kanale kablowym stołu lub na blendzie; wymiary max: 12 cm x 14 cm x 4 cm (szer x wys. x gł.)
podłączenie dwóch stanowiskowych słuchawek z mikrofonem 2 x mini jack 3,5 mm
wejście audio (2 x mini jack 3,5 mm) - pozwala na podłączenie telefonu, tabletu, magnetofonu, komputera i odsłuch odtwarzanego audio
wyjście audio (2 x mini jack 3,5 mm) - pozwala na podłączenie rejestratora cyfrowego, dyktafonu, magnetofonu, komputera i nagrywanie dialogu prowadzonego z lektorem, w parze lub dyskusji w grupach roboczych, czy słyszanej audycji oraz własnego głosu
komplet dedykowanych przewodów power/data: 2 x patch cord (2 m) cat.6
wejścia / wyjścia: maks. 5 x RJ45 (port power/data)
6.UCHWYT NA SŁUCHAWKI
WERSJA NA 24 STANOWISKA - 24 SZT.
WERSJA NA 16 STANOWISK - 16 SZT.
wykonany z blachy stalowej, pokryty powłoką matową epoksydową
brak widocznych elementów montażowych (śrub, wkrętów)
wyprofilowany bez ostrych krawędzi
wyznaczona strefa gięcia gwarantująca bezpieczeństwo użytkowania
7.GŁOŚNIK MONTOWANY W BLENDZIE BIURKA LEKTORSKIEGO
konfiguracja głośników: 6,5'
impedancja: 8Ω
moc: 50W
zakres częstotliwości: 60Hz – 10kHz
efektywność (1W/1m): 90dB
wymiary Ø 226/192mm x 63mm
kolor: biały
WYMAGANIA DODATKOWE
ergonomiczne szeregowe połączenia (jednostka centralna łączy się z pierwszym pulpitem, a kolejne pomiędzy sobą); nie dopuszcza się aby wszystkie stanowiska uczniowskie łączyły się z jednostką centralną bezpośrednio
gwarancja na pracownię minimum 24 miesiące w tym na słuchawki
nieodpłatne aktualizacje oprogramowania co najmniej przez okres gwarancji na pracownię
dostarczenie z pracownią instrukcji w języku polskim
Wyjście dźwięku (głośnik zewnętrzny)
• dystrybucja wybranego źródła audio z Jednostki Centralnej Systemu (min. 3 audio in) na zewnętrzny głośnik
• dystrybucja na zewnętrzny głośnik wybranej (dowolnej) grupy - praca na forum – 12 grup
• dystrybucja na zewnętrzny głośnik wybranego stanowiska (mikrofon ucznia) – prezentacja – 24 stanowiska
• dystrybucja na zewnętrzny. głośnik wykładu lektora
• dystrybucja na zewnętrzny głośnik 1 z 40 dostępnych kanałów audio
Wybór źródła dźwięku w grupach dyskusyjnych (min. 8 grup odsłuchuje jednocześnie inne źródło)
• wybór spośród min. 3 wejść audio Jednostki Centralnej Systemu
• wybór dowolnej (innej) grupy - min.11 kanałów audio
• wybór dowolnego stanowiska spoza grupy własnej - min. 22 kanałów audio
• możliwość wyboru tego samego źródła audio w różnych grupach
• łączna ilość dostępnych źródeł audio: min. 36
WYPOSAŻENIE MEBLOWE:
• 098118WPJ Stół Lektor do pracowni językowej prosty, 2 szt.
• 098119WPJ Stół Lektor do pracowni językowej prawy, 4 szt.
• 098120WPJ Stół Lektor do pracowni językowej prawy narożny, 1 szt.
• 098121WPJ Stół Lektor do pracowni językowej lewy, 4 szt.
• 098122WPJ Stół Lektor do pracowni językowej lewy narożny, 1 szt.
• 098123WPJ Biurko Lektor do pracowni językowej, 1 szt.
• 092872 Krzesło Flexi, rozm. 6, szare, 24 szt.
• 548100 Krzesło obrotowe, szaro-czarne, 1 szt.
Materiały dla nauczyciela
Do pobrania:
Instrukcja_uzytkowania_i_konserwacji_mebli_25082025.pdf
Pobierz 296.17 KB
Producent/Importer/Dostawca