Blog Moje Bambino
Blog Moje Bambino

20 pomysłów na 20 urodziny Bee-Bota

Tak, to już 20 lat! Tyle jest z nami znany i lubiany robot do nauki programowania dla dzieci w wieku przedszkolnym. Przyjazna pszczółka obchodzi swój jubileusz, dlatego postanowiliśmy przygotować dla Was 20 pomysłów na zabawy z Bee-Botem w roli głównej. Jeśli macie w swojej placówce tego robota do programowania, chcielibyście go mieć albo po prostu szukacie inspiracji – zapraszamy do zapoznania się z artykułem!


Spis treści

20 pomysłów na 20 urodziny Bee-Bota. 1

Bee-Bot – robot do nauki kodowania i programowania w przedszkolu. 2

20 pomysłów na 20 urodziny. 2

Poznajmy się. 2

Powrót do ula. 2

Wakacyjne domino. 3

Dzień z życia Bee-Bot’a. 3

Bee-Bot w świecie sylab. 3

Bee-Bot jedzie na wakacje. 4

Raz, dwa, trzy! Z Bee-Bot’em liczymy. 4

W krainie dźwięków.. 4

Bee-Bot odkrywa nadmorski kurort 5

Razem z Bee-Botem segregujemy odpady. 5

Labirynt 5

Od ziarenka do bochenka. 6

Rozpoznawanie emocji 6

Jemy zdrowo! 7

Pamiątka z wakacji 8

Przedszkolna wyprawka. 9

Szkolna kolorowanka. 9

Liściasta przygoda. 9

Bee-Bot i leśne zwierzęta. 10

Bee-Bot w świecie rymów.. 10


Bee-Bot – robot do nauki kodowania i programowania w przedszkolu

W nowoczesnym świecie, dzieci już w przedszkolu mają pierwszą styczność z kodowaniem. Nauka ta powinna odbywać się w formie zabawy, która zachęci małych odkrywców do zdobywania kolejnych szczebli wiedzy. Robot Bee-Bot ma przyjazną formę pszczółki, którą uwielbiają wszystkie dzieci. Na obudowie zostały umieszczone duże przyciski, pozwalające na programowanie komend. Dzieci mogą testować, jakie ruchy należy zakodować, żeby robot przebył odpowiednią trasę, a świecące oczy robota komunikują wykonanie odpowiedniej sekwencji.


20 pomysłów na 20 urodziny

Szukasz pomysłów, jak wykorzystać robota Bee-Bot na swoich zajęciach w przedszkolu? Sprawdź nasze propozycje!


Poznajmy się

Posadź dzieci w kręgu, zostawiając w środku dużo wolnego miejsca. Ustaw robota przed sobą. Każde kolejne dziecko ma za zadanie podać swoje imię i wysłać robota do kolejnej osoby. Powiedz, jak masz na imię i zaprogramuj robota tak, żeby pojechał do wybranego przez Ciebie malucha.


Powrót do ula

Wydrukuj szablon gry planszowej “Powrót do ula”. Wyjaśnij dzieciom zasady zabawy i wspólnie spróbujcie doprowadzić Bee-Bota z powrotem do ula.


Wakacyjne domino

Przygotowujemy karty domino. Na podłodze układamy dwie kolumny obrazków, w taki sposób że jeden pasujący element z pary jest w kolumnie pierwszej, a drugi – w drugiej. Obrazki powinny leżeć w mieszanej kolejności. Pomiędzy kolumnami powinna zostać spora przestrzeń. Dzieci siadają wokół kart, Bee-Bota ustawiamy przy pierwszej karcie. Zadaniem dzieci, jest wybranie odpowiedniej karty, która pasuje do pierwszego obrazka, a następnie poprowadzenie robota w taki sposób, że przemierzy on trasę pomiędzy parą odpowiednich grafik.


Dzień z życia Bee-Bot’a

Dzieci zastanawiają się, co w ciągu dnia robi Bee-Bot. Może jedzie do kwiaciarni? Idzie na plac zabaw, a następnie robi zakupy? Maluchy próbują zaprogramować trasę dla robota na gotowej macie i opowiedzieć, gdzie wybrał się Bee-Bot tego dnia oraz jaką trasą wrócił do domu.


Bee-Bot w świecie sylab

Dzieci tworzą własną matę z obrazkami zawierającymi różne sylaby, a następnie tworzą wytyczne dla robota, by powstały wyrazy (np. GA-LA, HA-LA, SA-LA, SA-GA, FLA-GA, WA-GA, LA-WA, itp.).


Bee-Bot jedzie na wakacje

Dzieci tworzą własną matę, gdzie umieszczają wakacyjne lokalizacje np. góry, morze, jezioro, ale także obrazek domu. Zadaniem Bee-Bota jest podróż z domu na wakacje (każde dziecko może programować swój wymarzony wyjazd). W trakcie zabawy dzieci rozwijają umiejętności komunikowania się, kreatywność, wyobraźnię, umiejętności plastyczne, współpracy oraz opowiadania historii.


Raz, dwa, trzy! Z Bee-Bot’em liczymy

Dzieci wykonują proste działania matematyczne z wykorzystaniem gotowej maty .


W krainie dźwięków

Nauczyciel przygotowuje nagrania dźwięków, jakie wydają wybrane zwierzęta, a także odpowiednie karty z obrazkami tych zwierząt. Rozkłada je na podłodze i przykrywa przezroczystą matą (kod produktu: 356070). Nauczyciel odtwarza dźwięk, a zadaniem dzieci jest rozpoznanie, jakie zwierzę wydało taki odgłos. Następnie maluchy programują robota tak, aby dotarł do odpowiedniego zwierzęcia na macie.


Bee-Bot odkrywa nadmorski kurort

Dzieci programują plan wycieczki Bee-Bota po gotowej macie: wizyta w latarni morskiej, rejs żaglówką i zabawa w wesołym miasteczku, itp.


Razem z Bee-Botem segregujemy odpady

Dzieci nakładają na Bee-Bota specjalny pchacz. Nauczyciel drukuje karty z odpowiednimi kolorami kontenerów. Przed kontenerami kładzie plastikową butelkę, szklaną kulkę, papierową gazetę i owoc. Zadaniem dzieci jest zaprogramowanie Bee-bot’a tak, żeby wrzucił do kosza odpowiedni artykuł.


Labirynt

O nie! Bee-Bot zabłądził i trafił na okropną pogodę! Pomóż mu wrócić na słoneczną łąkę. Uważaj na podmuchy wiatru, które mogą zmienić tor Twojej trasy.


Od ziarenka do bochenka

Dzieci poznają proces powstawania chleba. Przygotowują program dla robota w oparciu o obrazki. Bee-Bot ma za zadanie przejść trasę w odpowiedniej kolejności (jak tworzony jest chleb od początku do efektu końcowego).


Rozpoznawanie emocji

Nauczyciel przygotowuje karty z różnymi sytuacjami, które przedstawiają odmienne emocje (smutek, radość, gniew itp.) oraz karty emocji. Nauczyciel pokazuje dzieciom sytuację, ich zadaniem jest rozpoznanie emocji, jakie odczuwają poszczególne osoby ze scenki, a następnie maluchy programują robota tak, żeby wskazał odpowiednią kartę emocji.


Jemy zdrowo!

Dzieci tworzą własną matę, umieszczają na niej obrazki z różnymi owocami i warzywami oraz niezdrowymi przekąskami. Zadaniem dzieci jest zaprogramowanie Bee-Bot’a tak, by przeszedł jedynie przez pola ze zdrową żywnością.

Możliwość modyfikacji zabawy:

Dzieci programują Bee-Bot’a, by przeszedł tylko przez pola z owocami/tylko z warzywami/po polach z owocami na daną literę np. A, B czy C.


Pamiątka z wakacji

Dzieci tworzą matę z obrazkami przedstawiającymi pamiątki z wyjazdów wakacyjnych. Każde dziecko tworzy własny program i opowiada grupie, co Bee-Bot przywiózł z wakacyjnej wędrówki (np. muszelki, pocztówkę, kamyki, ciupagę, itp.).


Przedszkolna wyprawka

Dzieci rozkładają obrazki przedstawiające różne przybory, a następnie programują robota w taki sposób, żeby pokazać co znajdzie się w ich przedszkolnym plecaku.


Szkolna kolorowanka

Nauczyciel drukuje kolorowankę. Dzieci kolorują obrazki, które kojarzą im się ze szkołą. Następnie wycinają obrazki i programują trasę dla Bee-bot’a, by dotarł do danego obrazka, podczas gdy dziecko opowiada, co się na nim znajduje/do czego służy, etc.


Liściasta przygoda

Przed zabawą, dzieci powinny nazbierać liście na dworze. Na podłodze rozkładamy liście, zostawiamy po jednej sztuce każdego rodzaju. Nauczyciel pokazuje dzieciom wybrany przez siebie egzemplarz, a ich zadaniem jest zaprogramowanie robota w taki sposób, żeby dojechał do odpowiedniego liścia na podłodze.


Bee-Bot i leśne zwierzęta

Dzieci tworzą matę z obrazkami przedstawiającymi różne zwierzęta, które można spotkać w lesie: jeża, wiewiórkę, dzięcioła, jelonka, etc. Zadaniem dziecka jest zaprogramowanie Bee-Bota, by przebył trasę przez las, bez zakłócania (najechania na pole ze zwierzątkami) życia leśnych zwierząt.


Bee-Bot w świecie rymów

Nauczyciel oznacza pole start i meta oraz rozkłada karty obrazkowe. Dzieci programują drogę Bee-Bota tak, by przeszedł po polach, które się rymują.



Mamy nadzieję, że nasze pomysły na wykorzystanie robota do kodowania i programowania Bee-Bot przypadną Wam do gustu. Zachęcamy do śledzenia naszych mediów społecznościowych, gdzie będziemy publikować więcej materiałów związanych w 20. urodzinami Bee-Bota!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *