Blog Moje Bambino
Blog Moje Bambino

8 pomysłów na zabawy z robotem edukacyjnym Go Bot – świecący żółw w żłobku

To żadna tajemnica, że dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym bardzo szybko się rozwijają. Warto zatem proponować im zabawy, które nie tylko pomogą spożytkować nadmiar energii, ale dodatkowo wpłyną pozytywnie na rozwój psychoruchowy i intelektualny. Dostępny w ofercie Moje Bambino Go Bot – świecący żółw to robot edukacyjny dla dzieci, który z pewnością stanie się przyjacielem każdego malucha. Sprawdź, jak wykorzystać jego możliwości podczas zabaw w żłobku i przedszkolu.

Go bot pomoc dydaktyczna do nauki kodowania

Spis treści

Go Bot – świecący żółw – co to jest?

Zabawy z robotem edukacyjnym Go Bot – świecący żółw w żłobku.

Zabawa 1 – Z muzyką w tle.

Zabawa 2 – Drużynowe programowanie drogi

Zabawa 3 – Taniec robotów.

Zabawa 4 – Muzyczne sekwencje i rozpoznawanie wzorów..

Zabawa 5 – Programowanie z historią w tle.

Zabawa 6 – Rozwiązywanie problemów.

Zabawa 7 – Podróż do celu.

Zabawa 8 – Tor przeszkód.


Go Bot – świecący żółw – co to jest?

Edukacyjny robot do programowania Go Bot to propozycja dla dzieci już od 10 miesiąca życia. Jego zadaniem jest zainteresować malucha światem nowych technologii i kodowania. Dzięki różnokolorowym podświetlanym przyciskom, dziecko zauważa swoją moc sprawczą w procesie sterowania robotem, uczy się logicznego myślenia, doskonali umiejętności matematyczne oraz zauważa zależności ciągu przyczynowo-skutkowego.

Jako zabawka edukacyjna, robot Go Bot rewelacyjnie sprawdzi się w żłobku. Jego kształt przypomina żółwia, a duże przyciski zostały wyposażone w interesujące wypustki i strzałki, które zaciekawią małych odkrywców swoją fakturą. Zabawa z robotem to wstęp do kolejnego etapu nauki – gdy dzieci opanują już zabawę z interaktywnym przyjacielem, warto wypróbować „starszego brata”, Bee Bota, który został stworzony z myślą o przedszkolakach i starszych maluchach.

Zabawy z robotem edukacyjnym Go Bot – świecący żółw w żłobku

Robot edukacyjny, dostępny w ofercie Moje Bambino, może stanowić urozmaicenie codziennych zabaw rozwojowych maluchów w żłobku. W zależności od potrzeb, może on wspierać nauczanie w zakresie:

  • Komunikacji i znajomości języka,
  • umiejętności plastycznych, muzycznych i ekspresji twórczej,
  • małej i dużej motoryki,
  • kreatywności i wyobraźni.

Sprawdźcie nasze propozycje na wspólną rozrywkę edukacyjną z wykorzystaniem robota Go Bot.

Zabawa 1 – Z muzyką w tle

Celem zajęć jest reagowanie na muzykę i rytmy, wyrażenie siebie poprzez zabawę oraz nauka myślenia przyczynowo-skutkowego i rozwijanie kreatywności dzieci.

Ustaw Go Bot na tryb 1 (ruch kierunkowy z muzyką). Posadź dzieci w kole na otwartej przestrzeni tak, aby miały możliwość swobodnego śledzenia ruchów robota. Upewnij się, że Go Bot ma wystarczająco dużo przestrzeni na swobodne przemieszczanie się bez przeszkód.
Poinformuj dzieci, kto jest bohaterem dzisiejszych zajęć oraz wyjaśnij, że robot może poruszać się w kierunkach, które symbolizują kolorowe przyciski ze strzałkami. Po wybraniu konkretnego koloru na górze robota, odtwarzana jest odpowiednia muzyka.
Zapraszaj po kolei dzieci do wykonania eksperymentu i naciśnięcia jednego z kolorowych przycisków na grzbiecie robota edukacyjnego. Podczas, gdy żółw porusza się, zadawaj pytania:

  • Gdzie teraz pojedzie Go Bot?
  • Sprawdź, co zrobi robot, gdy naciśniesz niebieski (lub dowolny inny) przycisk?
  • Co musisz zrobić, żeby robot wykonał obrót?
  • Jak sprawić, świecący żółw poruszał się po kwadracie?

Dzięki zajęciom, dzieci opanowują również elementy języka kierunkowego (prawa strona, lewa strona, tył, przód), a także wspierają swoje umiejętności motoryczne.

Zabawa 2 – Drużynowe programowanie drogi

Ustaw Go Bota na tryb 2 (programowanie). Podziel wszystkie dzieci na kilka drużyn, każdej z nich przekazując jednego robota. Ułóż 4 karty w kolorach odpowiadających przyciskom robota w takiej kolejności, w jakiej mają one zaprogramować Go Bota. Dzieci powinny pracować zespołowo i wspólnie zaproponować odpowiednią sekwencję ruchów dla swojego robota, a następnie przycisnąć środkowy guzik z gwiazdką, który aktywuje zakodowany program.

Zapraszaj na środek każdą z grup, w celu zaprezentowania projektu. Podczas ruchów robota, zadawaj pytania:

  • Ile kroków musi wykonać Go Bot, żeby zrealizować całą trasę?
  • Jaki będzie następny ruch robota?

Zabawa wspiera naukę logicznego myślenia, analizowania ciągu przyczynowo-skutkowego oraz rozwija umiejętności komunikacji podczas pracy w grupie i kooperacji.

Zabawa 3 – Taniec robotów

Ustaw Go Bota w trybie 1 lub trybie 2. Zgaś światło, żeby lepiej widzieć podświetlane kolory na przyciskach robota edukacyjnego. Jeśli masz w grupie inne zabawki świetlne, jak świecące cylindry czy patyczki, możesz wręczyć je maluchom, tworząc dodatkowy klimat dyskoteki. Upewnij się, że dzieci mają dużo wolnej przestrzeni w swojej okolicy tak, aby bezpiecznie mogły tańczyć wraz z zaprogramowanym Go Botem.
Poproś dziecko o naciśnięcie środkowego przycisku z gwiazdką, który powoduje obracanie się robota oraz aktywuje kolorowe światła i odtwarzanie muzyki. Pozwól maluchom tańczyć wraz z Go Botem. Możesz również zaproponować, żeby dzieci starały się naśladować ruchy robota.

Po zakończonym tańcu, zadaj dzieciom pytania:

  • Jaki taniec można wykonać do odtwarzanej przez robota muzyki?
  • Czy łatwo było naśladować ruchy Go Bota?
  • Czy robot do programowania potrafi tańczyć odpowiednio do muzyki?
  • Jakie sekwencje ruchów wykonywał robot podczas tańca?

Zabawa wspiera umiejętności z zakresu dużej motoryki, zwiększa kreatywność i zachęca dzieci do wyrażania siebie poprzez muzykę.

Zabawa 4 – Muzyczne sekwencje i rozpoznawanie wzorów

Ustaw robota w trybie 3 (odtwarzanie muzyki bez ruchu). Użyj kolorowych karteczek w taki sposób, aby dzieci mogły widzieć tworzone przez siebie sekwencje. Dzięki tej metodzie, maluchy będą w stanie przewidzieć, jaki będzie następny ruch robota edukacyjnego. Poinformuj dzieci, że ich zadaniem będzie tworzyć wzory muzyczne, odpowiadające leżącym karteczkom. Następnie naciśnij środkowy przycisk z gwiazdką, żeby robot wykonał działanie.

Zadaj pytanie:

  • Jak brzmi muzyka, którą wykonał robot?
  • Z ilu kroków składa się ścieżka robota?
  • Czy umiesz powtórzyć muzykę, którą zaprogramowałeś dla Go Bota?

Możesz zachęcić dzieci do wspólnego tworzenia sekwencji na karteczkach, a następnie realizowania ich przy pomocy robota do programowania. Maluchy mogą wspólnie tworzyć i zmieniać koncepcje muzyczne.

Zabawa stymuluje słuch muzyczny oraz poczucie rytmu. Uczy również sekwencyjności i myślenia matematycznego. 

Zabawa 5 – Programowanie z historią w tle

Ustaw robota w trybie 1 (jeśli w zabawie biorą udział młodsze dzieci) lub w trybie 2 (odpowiedni dla starszych maluchów). Wyłącz dźwięk robota, żeby nie rozpraszał on uczestników zabawy. Zaprezentuj, jak działają przyciski robota i powiedz, że wspólnie możecie stworzyć ciekawą historię. Ustaw robota przed sobą, zacznij opowieść od „Pewnego dnia, mały Go Bot wybrał się na wycieczkę…”. Następnie wybierz dziecko po swojej prawej stronie i poproś je, żeby wybrało kierunek, w który uda się robot. Poinstruuj dzieci, że po kliknięciu odpowiedniego przycisku, powinny dopowiedzieć dalszą część historii.

Możesz rozwijać historię, zachęcając dzieci pytaniami:

  • Jaką przeszkodę napotkał Go Bot?
  • Dokąd zmierza robot podczas swojej wyprawy?
  • Co odkrył podczas wycieczki Świecący Żółw?

Jeśli w zabawie biorą udział starsze maluchy, możesz poprosić je o zaprogramowanie kilku kroków i opowiedzenie dłuższej opowieści, realizującej odpowiednią ilość sekwencji.

Zabawa rozwija umiejętności komunikacyjne i językowe, wpływa na wyobraźnie i kreatywność maluchów oraz uczy opowiadania historii.

Zabawa 6 – Rozwiązywanie problemów

Ustaw robota do programowania w dowolnym trybie, uzależnionym od stopnia zaawansowania uczestników gry. Przygotuj karty wyzwań, które dzieci będą miały do wykonania. Zapewnij różnorodne zadania, które wymagają naciskania określonych przycisków lub tworzenia sekwencji. Następie poproś pierwszego uczestnika zabawy o wylosowanie karty wyzwań oraz wykonanie wybranego zadania, poprzez odpowiednie zaprogramowanie robota.

W trakcie zabawy dopytuj maluchy:

  • Jakie przyciski należy wybrać żeby wykonać wyzwanie?
  • Wyjaśnisz grupie, w jaki sposób wykonałeś polecenie z karty wyzwań?
  • Jaki ruch powinien być następny, żeby zrealizować zadanie?

Poziom trudności haseł na kartach wyzwań dostosuj do umiejętności dzieci, biorących udział w zabawie. Po każdym sukcesie nie zapomnij pochwalić dziecka.

W zależności od wybranych zadań, zajęcia mogą wspierać rozwój psychoruchowy, rozwijać umiejętności motoryczne czy matematyczne. Zabawa działa stymulująco na kreatywność i umiejętności komunikacyjne dziecka, a także kształtuje jego pewność siebie.

Zabawa 7 – Podróż do celu

Ustaw robota edukacyjnego w trybie 1 lub trybie 2 (jeśli w zabawie uczestniczą starsze dzieci). Przygotuj kilka zabawek (klocków, przytulanek itp.) i rozłóż je w kilku miejscach w sali. Postaw robota przed pierwszym dzieckiem i poproś, żeby zaproponowało, w jaki sposób zaprogramować robota, żeby dotarł do wybranego przez was celu. Kontynuuj zabawę z każdym dzieckiem, które bierze udział w zajęciach.

Jeśli w grze udział biorą maluchy, wybierz tryb 1 i zachęcaj dzieci do realizowania sekwencji krok po kroku. W przypadku trybu 2, poproś dzieci o odpowiednie zaprogramowanie całej trasy robota, a następnie wciśnięcie środkowego przycisku z gwiazdką, który uruchomi Go Bota, w celu zrealizowania wyznaczonej sekwencji.

Podczas zabawy zadawaj pytania:

  • Jaki powinien być następny krok, żeby robot trafił do celu?
  • Czy gdybyś wykonał inny ruch, robot również dotarłby w to samo miejsce?
  • Jaką inną trasę można zaproponować robotowi, żeby dotarł do celu?

Zabawa wspiera myślenie przyczynowo-skutkowe i przestrzenne, rozwija umiejętności matematyczne, a także pomaga nauczyć się sekwencyjności.

Zabawa 8 – Tor przeszkód

Ustaw Go Bota w wybranym trybie, uzależnionym od stopnia zaawansowania uczestników zabawy. Podziel dzieci na kilkuosobowe grupy i każdej drużynie wręcz robota. Przygotuj przeszkody w formie różnych zabawek, kartek, krzesełek itp., i stwórz prawdziwy tor przeszkód dla każdego Go Bota. Zadaniem dzieci będzie takie zakodowanie robota, żeby omijał on utrudnienia. W zależności od wieku, dzieci mogą realizować zadanie krok po kroku lub zaprogramować od razu całą trasę robota, a następnie uruchomić go środkowym przyciskiem z gwiazdką.

Podczas prezentacji tras, zadawaj drużynom pytania:

  • Jaki będzie następny krok robota?
  • Jak myślicie, czy jest możliwość żeby robot ominął przeszkodę jadąc inną trasą?
  • Co by się stało, gdybyście teraz zaproponowali robotowi jazdę w przód? Czy zderzyłby się on z przeszkodą?

Zabawa wspiera myślenie przestrzenne, doskonali komunikację, zręczność i rozwija umiejętność pracy w grupie.

Go bot świecący żółw

Robot Go Bot – świecący żółw to propozycja, która umożliwia realizację bardzo różnych zajęć. Pomysłów na scenariusze zabaw jest bardzo dużo, w tworzeniu ich ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia J

Jeśli spodobały Ci się propozycje zabawy z robotem edukacyjnym dla dzieci Go Bot, sprawdź produkt na stronie Moje Bambino: https://mojebambino.pl/1121449/Go-Bot-swiecacy-zolw/356207

Sprawdź również inne roboty edukacyjne do programowania z rodziny TTS:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *